Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

20 grader nå og småregn og litt kjølig faktisk. Varmt i går og varmt i natt, men det var mue regn på fredag.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

småregn og 16 grader. Dønn vindstille.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Denne ettermiddagen i Oslo føles som en liten forsmak på høsten. Var varmt og fuktig ute da jeg gikk en tur i dag, men nå krøp det under 18 og det regner, og er ganske så mørkt. Men håper Kirsti Sparboe holder kjeft en stund til!!!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: man jul 25, 2022 4:33 pm Denne ettermiddagen i Oslo føles som en liten forsmak på høsten. Var varmt og fuktig ute da jeg gikk en tur i dag, men nå krøp det under 18 og det regner, og er ganske så mørkt. Men håper Kirsti Sparboe holder kjeft en stund til!!!
Det er vel litt usikkert om Ms Sparboe får rett ennå, men neste år...
For de som ikke kjenner hva dette er, så
► Show Spoiler

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Bortsett fra på denne lille blå saken er temperaturen typisk -250-til -273 grader i skyggen. Så vi har det greit uansett. At en flau burger koster 185 på et slags badeland i Sarposborg er verre.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

17 grader og saftig regnskur, meget vekslende i dag fra pluss 24 og sol til dette.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

14 grader, mestskyet og en god del vind klokken 07 i dag morges.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

18 grader og overskyet i Porsgrunn. I følge yr skal det være lettskyet pent vær nå. Yr bommer igjen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Typisk overgang mot høst. 11 grader klokken 07 i dag, mens det blir god temperatur ut på dagen med delvis skyet, dog bare 16 offisielle ennå.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er det høst allerede i juli? Hvor lang er egentlig sommeren i Norge? 2 uker?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Rexwiller skrev: tor jul 28, 2022 12:03 pm Er det høst allerede i juli? Hvor lang er egentlig sommeren i Norge? 2 uker?
Været i Norge er vel stort sett delt mellom sør og nord.
I år regner det nordpå, mens det er tørt i sør.
Når regnet kommer hit sørpå, vil vel kanskje godværet komme fra midtnorge og nordover.
Fint her i Fredrikstad ihvertfall. Det blåser ikke, og hjemme fra en fin sykkeltur leser jeg på termometeret her at det er 21,7 grader.
Lite skyer, sola steker.
Og dette er nok perfekt for alle de som er på musikkfestival i Gamlebyen som startet i går og skal dundre på til og med lørdag. Kanskje de setter publikumsrekord i år, det unner jeg dem.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Bare 10 grader klokka 06 i dag morges, 20 nå, men en noe kald trekk her ute på balkongen, skyfritt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Labæg bgis 3, lettege skydekke, som etteghvegt kan genegege gegnbygeg.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Guttorm123 skrev: fre jul 29, 2022 11:54 am Labæg bgis 3, lettege skydekke, som etteghvegt kan genegege gegnbygeg.
hehehehehe!!
Det er blitt varmt igjen her i skaubrynet utenfor plankebyen.
24,3 grader her, og absolutt vindstille. Det er noen skyer rundt her, men akkurat over meg steker sola.
Det var en varm sykkeltur, og nå vippet jeg opp en boks øl i skyggen.
(Ja, jeg har bælmet to store glass vann, slik man bør gjøre i varmen)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

13 grader, blank himmel, frokost under teppe på balkongen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

23, 6 grader her nå, og en flau vind som ser ut til å være sørvestlig fra her jeg sitter i skyggen og ser på vannet.
I solsteiken blir det litt tøfft for meg. Det er greit å sløve i skyggen.
Er det sol i hele landet, som meteorologen varslet?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

15 i skyggen nå, men sola varmer og blank himmel. Blir nok hett nok i dag også-

fargerik

Legg inn av fargerik »

24 grader og mer skyer i Fredrikstad. Regnet er visst på vei, og litt kjøligere vær.
Åkrene er gule, bøndene skal snart fyre opp skurtreskerne, de håper vel sikkert på ikke alt for mye regn før onna.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Har den norske sommeren vært usedvanlig ræva i år?

Toreinar1986

Legg inn av Toreinar1986 »

Rexwiller skrev: man aug 01, 2022 11:34 am Har den norske sommeren vært usedvanlig ræva i år?
Tja, kanskje hvis man har latt seg forlede til å tro at de fire strake supersomrene 2018-21 er helt som normalt. Personlig føler jeg også litt på det, men vet som sagt at man ikke kan forvente det slik hvert år. I år har det vel sålangt vært en mer ordinær sommer i det meste av landet med Vestlandet som den landsdelen som kommer klart værst ut.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det har snart regnet i et døgn i Plankebyen, nesten uten pause.
19 grader, det er jo innafor.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, fikk følelsen av høst i går - mørkt om kvelden. August er en forferdelig trist måned, i grunnen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

21 grader og lettskyet.
For å si noe om august, slik andre har gjort, er det en fin måned synes jeg, egentlig min favoritt.

En artig sak:
Juli har 31 dager, August har 31 dager, men august skulle hatt 30 dager, men keiser Augustus innførte 31 dager for å ikke være noe mindre enn keiser Julius.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Nå er det passe.
Her i plankebyen leser jeg 22,9 grader i skyggen, og slik føles det også.
Det er godværsskyer, ikke stekende sol. Og flau vind nå og da fra vekslende retning.
Akkurat passe!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

12 grader vind og regn.

fargerik

Legg inn av fargerik »

20 grader og vindstille, Det er litt skyer som stenger for den intense sola.
Fin dag til å tenke over at vinteren kommer snart.
Spesielt meg, som har jobben med å bære 3000 liter (en favn) knusktørr bjørkeved inn i vedskjulet.
Her skal det fyres med ved, ikke strøm kommende vinter!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

17 grader, skyet og ok.
Men nå skal det visst bli 25 grader ei hel uke til ende...og avisene sier at alle skal glede seg til det...Heldigvis kjølig om natta da.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

19 gode grader. Gruer meg til de neste 5-6 med 25+ (men yr har allerede utvidet varmeperioden vs i går).

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tir aug 09, 2022 7:09 pm 19 gode grader. Gruer meg til de neste 5-6 med 25+ (men yr har allerede utvidet varmeperioden vs i går).
Det er allerede over 24 grader her, og sola er nådeløs. Den flaue vinden føles varm.
Vi holder oss mest i skyggen i dag.
Natt til i går var det kun 7,1 grader her, men i natt var det mer enn 15 grader.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: ons aug 10, 2022 10:56 am
return_of_drakkar skrev: tir aug 09, 2022 7:09 pm 19 gode grader. Gruer meg til de neste 5-6 med 25+ (men yr har allerede utvidet varmeperioden vs i går).
Det er allerede over 24 grader her, og sola er nådeløs. Den flaue vinden føles varm.
Vi holder oss mest i skyggen i dag.
Natt til i går var det kun 7,1 grader her, men i natt var det mer enn 15 grader.
Ditto. 16 grader i natt og rundt 24-25 nå. Heldigvis en del vind-

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»