Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

Godnyheten er at man har halvert antall kuldegrader fra 25 til 11-13 for i morgen og søndag.
Men med YR vet man aldri hva de viser i kveld...

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Vel, man våknet opp til nesten minus 20 i dag, nær det doble av hva YR spådde i går.
Det er i alle fall vindstille.
Men strømmen er visst gratis i dag ifølge avisene...

fargerik

Legg inn av fargerik »

bare -10 i Fredrikstad, det er levelig. Man har jo opplevd vinter før.
Billig strøm høres bra ut. Jeg har latt vedovnen hvile litt og gir på et par knepp opp på strømmen i stedet siden det er så lettvint.
Og det blir nok en litt ekstra lang juledusj.....jul bare en gang i året :-)
YR sier at plussgradene og et par dager med regn kommer fra i morgen, da.
Vi får se...

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 19,6 her og nå.
Sola skinner og føret er ok.
Dusjen blir nok like kjapp som vanlig.
Det kunne ligge på minus 5 hele vinteren.

Der jeg vokste opp var det ofte kaldt i nyttårshelga.
Husker minus 41 nyttårskveld.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Nesten 20 minus igjen. Dette er som ofte - man varsler temperaturer litt langt fram og det stemmer, men i mellomtiden roter man med helt andre ting. Pussig det her, må sende dem en forespørsel.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

18 minus klokken 07 i dag. Egentlig fint vær på mange måter ( i alle fall når strømmen er gratis...).

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Guttorm123 skrev: fre des 16, 2022 6:31 pm Frosttåke skaper trøbbel for bilister på Østlandet. Flere har stanset på E6 for å skrape rutene.

– På grunn av spesielle værforhold i området får vi meldinger om at flere biler opplever at det fryser på frontruten under kjøring og at biler stanser på E6 for å skrape ruter.

Noen her som har vært borti dette?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/j ... rape-ruter
I dag i rundt 11 minus, nedbør som frøs på ruta.
Da var det bare å kjøre full varme på ruta og bruke spylevæske og pussere flittig.
Det ble et tykt islag på både lykter og panser.
Vi så at mange stod på holdeplasser og skrapte rutene sine.

fargerik

Legg inn av fargerik »

+3,7 og regn i Fredrikstad.
Regnet smelter mye snø og is her. Men helt bart tror jeg ikke det blir innen minusgradene kommer tilbake...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

fargerik skrev: man des 26, 2022 8:38 am +3,7 og regn i Fredrikstad.
Regnet smelter mye snø og is her. Men helt bart tror jeg ikke det blir innen minusgradene kommer tilbake...
Blank holke ved markagrensen i Oslo også. Så glatt at traktoren som skulle strø utenfor her skled inn i en parkert bil. 😅

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Det regner masse her i Porsgrunn. Regnet legger seg oppå isen, så det blir is med vann på toppen. Frister ikke akkurat å gå eller kjøre noen steder i dag...

Queenie

Legg inn av Queenie »

Vi er ikke helt som Seattle, men jammen ikke langt unna heller. Blir nok 30-40 i 80-sonen nå

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

1 plussgrad med lett regn. Huff. Det er glatt mange steder.

startelver

Legg inn av startelver »

Er 5 pluss, men isen forsvinner ikke fort nok. Blir vanskelig å trene på veiene / stiene da.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: man des 26, 2022 11:49 am Er 5 pluss, men isen forsvinner ikke fort nok. Blir vanskelig å trene på veiene / stiene da.
Vanskelig er vel mildt sagt. Dog lar det seg gjøre å trene i form av rolig/medium rask gange dersom man har pigger eller brodder under føttene.
Jeg har gode vinterstøvletter med pigger under, de biter seg overraskende godt fast.
Men løpe eller jogge, det tør jeg ikke.
Disse støvlettene med pigg er fine ute, men gjør meg til Bambi på glatta dersom jeg bruker dem inne i butikken som har fliser på gulvet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

fargerik skrev: man des 26, 2022 12:54 pm
startelver skrev: man des 26, 2022 11:49 am Er 5 pluss, men isen forsvinner ikke fort nok. Blir vanskelig å trene på veiene / stiene da.
Vanskelig er vel mildt sagt. Dog lar det seg gjøre å trene i form av rolig/medium rask gange dersom man har pigger eller brodder under føttene.
Jeg har gode vinterstøvletter med pigger under, de biter seg overraskende godt fast.
Men løpe eller jogge, det tør jeg ikke.
Jeg har funnet ut at jeg mangler brodder, noe som er helt krise. Det blir kjøp av brodder i morgen, dersom ikke alle er utsolgt :lol:

fargerik

Legg inn av fargerik »

TheBaseline skrev: man des 26, 2022 12:56 pm
fargerik skrev: man des 26, 2022 12:54 pm
startelver skrev: man des 26, 2022 11:49 am Er 5 pluss, men isen forsvinner ikke fort nok. Blir vanskelig å trene på veiene / stiene da.
Vanskelig er vel mildt sagt. Dog lar det seg gjøre å trene i form av rolig/medium rask gange dersom man har pigger eller brodder under føttene.
Jeg har gode vinterstøvletter med pigger under, de biter seg overraskende godt fast.
Men løpe eller jogge, det tør jeg ikke.
Jeg har funnet ut at jeg mangler brodder, noe som er helt krise. Det blir kjøp av brodder i morgen, dersom ikke alle er utsolgt :lol:
hehehe....før du reiser fra butikk til butikk er mitt tips å ta en ringerunde til sportsbutikker og andre som har butikk nær deg.
Jeg liker å gjøre det sånn. Finne butikken først, gå inn og hente det, og ferdig.
En kvinne har en annen tilnærmelse. Reise til alle butikker i distriktet, se, se, se, og kjøpe masse.....og kanskje glemme brodder.

startelver

Legg inn av startelver »

Skal kjøpe brodder hos XL, tror de har noe som bare kan settes på i stor størrelse

Queenie

Legg inn av Queenie »

Stakkars Seattle:


startelver

Legg inn av startelver »

Så litt morsomt ut da.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Blir morsomt å kjøre i dag. De strødde i boliggatene her i går, men alt regnet bort. Nå er det speilblank is igjen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er blitt ganske greit her i Plankebyen, ihvertfall litt ute i bushen.
Snø og is har for det meste regnet bort, og sykling er fullt mulig. Med piggdekk.
Så det var en fin sykkeltur, og faktisk i sol og pent vær. Det var ca èn minusgrad når jeg dro ut. Nå en plussgrad, ser jeg.
Ikke verst!!
Det er ikke en sky på himmelen nå, så jeg regner med at det blir kaldere.
Fyrer nok opp i vedovnen etterhvert.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

minus 5, har snødd noe, snart kommer regnet. Blir trist det.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tor des 29, 2022 8:49 am minus 5, har snødd noe, snart kommer regnet. Blir trist det.
Regn, regn, regn. +4 grader og helgrått.
Det går bra. Klokka 11:30 starter alpint med Super-G i TV.
Soffan venter. Sola skinner i Italia.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Et par plussgrader og regn.
Hovedveier som saltes er ok, men fare for vannplanning om man ikke har gode dekk og kjører med vett.
Sideveier er speilblanke, og man hører om kaos og kollisjoner og stopp i trafikken.
Uten blokkene er det blank is opp til garasjene da man ploget vekk snøen først.
Og når nesten ingen bruker pigger så blir det polert.
Fortau er ok så langt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

4 pluss i dag morges, men skikkelig glatt med vann oppe på is, og ymse kvalitet på strøingen på fortauer.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 6 og lettskyet.

startelver

Legg inn av startelver »

Forferdelig vær , faller minst 10 cm snø her og 0 grader.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

9 minus tidlig i dag. Har snødd cirka 1 centimeter i natt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er fint i Fredrikstads utkant, det kom kanskje en millimeter snø i natt, og det er et par kuldegrader.
Det blåser ikke.
Jeg skal ut på sykkelturen min. Litt fysisk fostring er bra for legemet.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

13 kalde i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»