Været hos deg her og nå

Svar
fargerik

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: søn jun 26, 2022 12:21 pm 26 grader nå, men halvtykt skydekke, og YR spår mye regn og torden resten av dagen, men det gjenstår å se det da.
Det blir ofte noen saftige tordenbyger etter slik varme.
Det kan godt hende, det er noen lyn på vei. Men det er ikke noe på vei min vei, ser det ut til...
Se her:
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t= ... ;dl=7;dc=0;

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: søn jun 26, 2022 2:33 pm
return_of_drakkar skrev: søn jun 26, 2022 12:21 pm 26 grader nå, men halvtykt skydekke, og YR spår mye regn og torden resten av dagen, men det gjenstår å se det da.
Det blir ofte noen saftige tordenbyger etter slik varme.
Det kan godt hende, det er noen lyn på vei. Men det er ikke noe på vei min vei, ser det ut til...
Se her:
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t= ... ;dl=7;dc=0;
Ennå ikke noe, selv om YR forstatt sier_ mye regn og torden fra 17-tiden, tidligere var det ved 15-tiden og tidligere enda tidligere.
Håper på en god del nedbør utover kvelden, det trengs.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Regn og torden er nærmest avlyst nå. Så da kommer det nok ...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det ble plutselig bekmørkt, Tor med Hammeren er på farten og det regner heftig.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

20 klamme grader allerede ved 07-tiden. Tykk skodde i dag morges.Helt vindstille.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Grei temperatur her i krattet utenfor plankebyen, 20,3 er trivselstemperatur.
Det går noen heftige byger her, så det er likevel innevær.
Snart kaffesabberas her, så det blir innendørs denne gang.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Overskyet i hele dag. Var 30 blank klokka 12:00, cirka 25 klokka 15:00. Skal komme regn.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det kom regn og litt torden, men like varmt omtrent.
Nå kommer det visst en ny runde, ble bekmørkt, og det tordner litt ja. Sitte på balkongen og se på regnet.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

25 grader før klokka 8. Forventes å stige til småfrekke 32 grader her i Nordlands Paris.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

18 grader klokken 06:00, men er varslet regn.
Genrelt sett ligger det an til en god del lavere temperatur utover, om man ikke gjør om varslene igjen da.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

10 grader klokka 6 i dag, og kommet opp i 13 nå klokka 8. Kraftig rotbløyte i går. Nå overskyet, men yr lover sol fra skyfri.
Vegårshei.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tir jun 28, 2022 8:08 am 10 grader klokka 6 i dag, og kommet opp i 13 nå klokka 8. Kraftig rotbløyte i går. Nå overskyet, men yr lover sol fra skyfri.
Vegårshei.
Bra at det kom godt med regn når det omsider kom, da.
Det er 18,9 grader her nå, knapt et vindpust, og det ser ut til at sola etterhvert bryter gjennom skyene.
Snart sykkeltur!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Nå er det blå himmel her også. Godt badevann sa bikkja. Kakao på en fin stein ved vannet for meg. Badebuksa er hjemme. Som om det betyr noe. Her kan jeg fint bade naken uten at noen blir krenket.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tir jun 28, 2022 11:43 am Nå er det blå himmel her også. Godt badevann sa bikkja. Kakao på en fin stein ved vannet for meg. Badebuksa er hjemme. Som om det betyr noe. Her kan jeg fint bade naken uten at noen blir krenket.
Det tenkte nok bikkja til naboen i går også. Han har samme hund som deg, men litt større og mer raggete.
Uansett stakk han av og løp til stranda og hoppet i vannet sammen med alle barna.
Snill hund, så sånn sett er det greit......men han forstår seg ikke på trafikk, og ble nesten påkjørt av en bil.
22 grader her nå, vindstille, klar himmel og nådeløs sol.
Litt gressklipping på formiddan, men nå trekker jeg inn i skyggen.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Knall blå her også i dag.24 grader. Jeg jobber litt ned en bensindrevet gresstrimmer. Litt ig litt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

24 offisielle grader, godt over 30 i solveggen, men om et par dager ser det ut til vi går bedre tider i møte, altså langt lavere temperaturer...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er en fin, sval morgenstund. 19,5 grader i skyggen, ikke antydning til noen skyer, og absolutt vindstille.
Alle dører og vinduer åpne foreløpig.
I dag kommer det til å bli en varm dag!
Og jeg har fått en favn bjørkeved som jeg liksom skal begynne å kløyve......det er jeg usikker på om det blir noe av i solsteiken ;-)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

27 grader og sol, men det er en del skyer her og der.
Nå skal det heldigvis snu og bli en annen værtype...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

27°C i Porsgrunn. 21°C i sjøen. Var digg med et bad :)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Over 30 nå. Var spådd regn, men ser ikke slik ut.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Var digg å kjøle seg ned i sjøen, men var dessverre altfor mange brennmaneter :(

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

21 grader og regn. Neppe vært under 20 i natt. Klamt de luxe.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det nærmer seg 28 grader her nå, sola steker og det er klamt, så det smarteste er nok å avbryte aktiviteten i hagen og ta siesta i skyggen. Og drikke litt ekstra mye vann!!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

16 grader og regn klokken 08 i dag. Perfekt med frokost og morgengym på balkongen i sval vind.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Vi har hatt passe mye regn, og ikke styrtregn, heldigvis.
Nå klarner det opp, det er 19 grader og delvis skyet og meldt opphold noen dager.
Personlig får jeg livet tilbake når det er rundt 20 grader og littegranne skyer som demper den sterke sola..

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: lør jul 02, 2022 10:58 am 16 grader og regn klokken 08 i dag. Perfekt med frokost og morgengym på balkongen i sval vind.
Været - eller ikke været - dét er spørsmålet...

Ja, ja, det var noe i nærheten, i alle fall. Eller kanskje: Kan det være verre vær?

Mvh

BE

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

I dag masse regn mellom klokka 8-12. Nå litt skiftene skydekke. Har akkurat pipet lunsj...
Å pipe betyr her å ta seg en hvil.

Skogsarbeidere brukte i alle fall før dette uttrykket, da de hadde hardt manuelt arbeid i skogen.
Da tok man seg en liten hvilestund og hvor man da gjerne tok seg en pipe-røyk.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå roer det seg ned mot 16-17 grader om kvelden, mens det ligger lavt på 20-tallet midt på dagen. Lette skyer. Dette er perfekt julivær for hverdager der man jobber.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Fin dag i dag. Drøye 20 på dag, nå 14,

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Iskaldt og vått i Trondheim. 10 grader.
Begynner å bli en vane med kalde og våte somre. I allefall til ferien er over.
Hva kan gjøres med den lokale nedkjølingen om somrene?
Betale avgifter kanskje.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»