Været hos deg her og nå

Svar
startelver

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av startelver »

Det er spådd minus 9 grader på onsdag ! En skikkelig arktisk kuldebølge så på med vintertøyet igjen.
Og snø i natt er varslet.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det laver ned med snø, det har snødd i to døgn nå. Nå er det nok. Passe kaldt.

fargerik

Legg inn av fargerik »


fargerik

Legg inn av fargerik »

De truet med snø i plankeby`n også, men det kommer ikke noe. Greit, det.
Men det er sur nordavind og tre kuldegrader. Greit å ikke ha noe utendørs å bestille.
Fyrer med ved og maler litt. Male tak er neste trinn i dagens inneaktivitet.
Det er skikkelig godt og varmt inne.

startelver

Legg inn av startelver »

Krise på sørlandet!!! Våknet til 10 cm snø, det har også snødd kraftig i Danmark der uværet traff mest.

Men det er ikke slutt på moroa, i England og Skottland er det varslet en ny kuldebølge med snø og stiv kuling på torsdag og dette kommer garantert til oss også.

Snø i mars i UK er en sjeldenhet!

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: tir mar 07, 2023 1:28 pm Krise på sørlandet!!! Våknet til 10 cm snø, det har også snødd kraftig i Danmark der uværet traff mest.

Men det er ikke slutt på moroa, i England og Skottland er det varslet en ny kuldebølge med snø og stiv kuling på torsdag og dette kommer garantert til oss også.

Snø i mars i UK er en sjeldenhet!
Det er vel uvanlig, mildt sagt. Pussig nok er det visst oppvarming av de høye lagene av atmosfæren nordpå som gir slikt vær.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det er kaldt.
Og kaldt blir det en stund.
Mars 1987 var enda kaldere i lange perioder.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

minus 16 i morges, nå minus 11 og blank himmel og da sol. Blikr nok fint ut på dagen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Alt for kaldt her i Troms. -14 grader, men heldigvis sol fra skyfri himmel.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Minus 6 om formiddagen, ja, ja. - det var den våren. La oss virkelig håpe at det er forbigående dette. Det er så kjipt med kald vår. Jeg ønsker meg nå 10-30 pluss fram til midten av november, da kan det komme snø, slik at lutefisken smaker som den skal.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er satt ny kulderekord i det skotske høylandet! Det var 16 kuldegrader i natt i Skottland.

Her i Kristiansand hadde vi minus 9 på det kaldeste. Akkurat nå er det 0 grader i sola.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: ons mar 08, 2023 11:43 am Det er satt ny kulderekord i det skotske høylandet! Det var 16 kuldegrader i natt i Skottland.

Her i Kristiansand hadde vi minus 9 på det kaldeste. Akkurat nå er det 0 grader i sola.
Jeg leste 9,5 blå her i Fredrikstad på mårrakvisten, men det har vært OK midt på dagen med et par kuldegrader.
Putter nok inn et par kubber i ovnen igjen i kveld, siden de sier at det blir kaldt igjen i natt.
Alt i alt er det levelig. Har da opplevd strengere kulde.
Det verste for meg er når det sludder og regner og fryser på og smelter om hverandre så verden blir belagt med is.
Nå er det helt OK å sykle en tur, på tørre isfri veier.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Nesten ti blå i natt igjen, og nå ca. fem. I dag blir det på minussiden hele dagen.
Sola skinner, da! Kun et svakt drag fra nord. Men det oppleves iskaldt.

startelver

Legg inn av startelver »

Iskaldt men sola skinner .

Fullt kaos i England og Skottland. 40 cm snø har lavet ned på kort tid. De har ikke nok brøyteutstyr til å få snøen bort, med unntak av hovedveiene.

Dette er fra i går kveld.


fargerik

Legg inn av fargerik »

De er ikke vant til sånt vær der borte. Det blir vel også lett litt kaos på vår kant når det er dårlig vær, bare for å nevne det.....
Fint vær her jaffal. Ti kuldegrader i natt, og litt under null i solskinnet nå. Må fremdeles være godt kledd på den daglige økta på jernhesten, da. Jeg trives bedre med kaldt klarvær enn sludd, regn og griseri.
Strømmen er ikke så dyr i dag heller, så jeg gidder ikke å bære ved ;-)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Kaldt, minus 16 i morges, minus 3 nå, men en fin dag da det første ble dag.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

2 grader pluss. Snøbyger. Vind av vekslende styrke.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Flott vær i dag, litt sol og ingen snøbyger. Bare flott..

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Som nevnt ,-minus 16 i morges, men samtidig bare 1 mil unna, minus 25.
cirka 0 på dagen, men sur vind.

startelver

Legg inn av startelver »

Håper varmegradene kommer i morgen sånn at nedbøren kommer ned som regn langs kysten. Men ser ut som det skal snø konstant i natt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

minus 4 i morges, det snør nå.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det laver ned i plankebyen. Temperaturen stiger, etterhvert blir det vel sludd, så regn, før kuldegradene kommer tilbake.
Mye tyder på vanskelig føre noen dager.
Jeg ser frem til våren, jeg.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ca 10 cm med snø her i natt.
Kanskje det hjelper på isbreene i hagen når det slår om igjen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er striregn i plankebyen. Har såvidt vært utenfor døra, men ruslet fort inn igjen.
Den snøen som kom trenger jeg ikke måke bort, den smelter.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fikk to dager med snø, så regnet det helt vekk idag :(

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå har det snødd ganske heftig i hovedstaden et par timer - står en buss og blinker med alle blinklysene litt oppe i gata, litt lengre oppe har en buss kommet på tvers... trafikken står stort sett stille. Og stakkars de med barnevogner på fortauene.....

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

DoktorS skrev: man mar 13, 2023 4:12 pm Nå har det snødd ganske heftig i hovedstaden et par timer - står en buss og blinker med alle blinklysene litt oppe i gata, litt lengre oppe har en buss kommet på tvers... trafikken står stort sett stille. Og stakkars de med barnevogner på fortauene.....
Rene drømmen. Og det mener jeg :mrgreen:

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Vi må anta at våren er borte i dette året. Værprognosene er ikke god, den sterke nedbøren er veldig overraskende, men enda mer grufullt fordi dette var beregnet på søndre breddegrader hvor det nå er allerede tørketilstander. Europa står foran den verste tørkekatastrofe i nedskrevne historie. Og i Norge ser det ut at kulden vil vedvare i mars og inn i april. Endog helt fram til påsken. Vi må da regne med at varmen vil ikke komme før i mai. Det kan bli en gjentagelse av 2021-våren som nesten helt forsvant den gang, da over en måned helt forsvant mellom vinterkulden og sommervarmen.

Nå er det krise.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er krise for tomatplantene mine ihvertfall.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

i Trondheim er det 1 grad lettskyet og bra vær. Godt å slippe snø noen timer. :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»