Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

5 minus i morges. Stort sett det samme nå. Ok.

startelver

Legg inn av startelver »

10 varmegrader i dag op treningstureen og sol hele dagen. Bare å nyte det før det slår om til drittvær.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

nok en dag med minus 5 om morgenen, men fin-fint føre-

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 2:24 pm

Det der er på grensen til terrorisme.

Jeg bader i slaps. Var bart da jeg la meg i går. Nå har jeg 15-20 cm med den tyngste og våteste snøen du kan tenke deg. Snøfreseren er det bare å glemme å bruke. Den kommer til å plugge seg etter 7 sekunder. Så her blir det frem med snøskuffa og og glede seg til en time med hardt kroppsarbeid etter jobb.
Cheer up. Med slit ble landet bygget, og i ditt ansikts sved skal du æde dit brød...

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: fre feb 10, 2023 10:07 am Hei.
Jeg ba min ChatGPT å anbefale meg en solrik og varm hovedstad som Hollywood har filmatisert.
Været er upåklagelig. 28 grader og sol her i Mogadishu.
Vel ... det kan være grunner til tidvis å være litt tilbakeholden når det gjelder Mogadishu... det har hendt det har blitt litt for varmt der, har jeg latt meg fortelle!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: man feb 13, 2023 7:03 am nok en dag med minus 5 om morgenen, men fin-fint føre-
Da bør du vel være føre var, drakkar?

Mvh

BE

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: tor feb 16, 2023 9:03 pm
LANISTA skrev: fre feb 10, 2023 10:07 am Hei.
Jeg ba min ChatGPT å anbefale meg en solrik og varm hovedstad som Hollywood har filmatisert.
Været er upåklagelig. 28 grader og sol her i Mogadishu.
Vel ... det kan være grunner til tidvis å være litt tilbakeholden når det gjelder Mogadishu... det har hendt det har blitt litt for varmt der, har jeg latt meg fortelle!

Mvh

BE

Sjøen er badekarvarm. Haiene liker den også.
Strendene får man nesten for seg selv. Ah, sukk. Det var tider det gitt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: tor feb 16, 2023 9:07 pm
return_of_drakkar skrev: man feb 13, 2023 7:03 am nok en dag med minus 5 om morgenen, men fin-fint føre-
Da bør du vel være føre var, drakkar?

Mvh

BE
Veien var bar, så jeg trengte ikke være etter snar...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det regner i Plankebyen. Ikke så mye. 3,3 grader, og litt sønnavind.
YR lover sol i morgen, da! Ja takk!

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg sjekket ikke Yr i dag tidlig, det var dumt, det er stormvarsel med over 30 meter i sekundet i ettermiddag stod det.

Og nå blåser det så hardt at jeg må sikre tingene mine på verandaen. Har kjøpt et lite drivhus med en stor plastduk over, det liker ikke kraftige vindkast. Like før det fyker avgårde!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fint vær i plankebyen igjen i dag. Helt blå himmel, tre-fire varmegrader og en flau trekk fra nord.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Sludd og slaps. 3 grader. Litt ufyselig vær. Greit å være inne og se fotball..

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 7 i morges. Nå sol og rundt 0 grader.

startelver

Legg inn av startelver »

Sol og regn i dag, bare 5 grader og det blåser kaldt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

2 kuldegrader og masse nysnø.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hva f? Sjekket da Yr i går - og det var meldt 8-9 grader her i hovedstaden. Og så våkner jeg opp til snø og 1,5 grader !! Her må det ryddes opp.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er liten storm i kastene her nede nå, behagelig temp 8 grader på sørlandet men den vinden er irriterende.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Ble ganske mange pluss etter hvert, så det har smeltet mye på gater og veier, da også sola fikk være framme store deler av dagen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Pent vær i dag igjen i Fredrikstad, det er knallblå himmel, strålende sol.
Men det er litt guffen nordavind og kun 2,9 grader.
Fin dag for en biltur til Søta Bror for å bunkre litt øl og røyk til halva priset!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Nå er det 2 grader og sol i Trondheim. En flott dag for en lang tur.

startelver

Legg inn av startelver »

10 grader på det meste og strålende sol i dag, det var faktisk mulig å gå ute med en lett genser, t-skjorte ble litt for kaldt.
Men vi kan konstatere at våren har kommet til sørlandet. Knoppene spretter ut. På tide å plante litt på verandaen snart.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

I de siste årene - helt siden 2018 - hadde det vært uvanlige kalde og tørre vårløsninger i mars-mai perioden, som blant annet hadde utløst alvorlige problemer ikke minst med tanke på strømsituasjonen i 2021-22. Våren nesten helt forsvant mellom senvinteren og sommeren, og i 2021 måtte man vente helt til sent mai, over en måned over normalen, før stabil vårtemperatur hadde etablert seg. Disse vårløsningene var blitt meget ubehagelig for folk flest. I 2021 og 2022 måtte man vente helt fram til midtsommeren før stabil sommertemperatur var etablert; det var uvanlige kalde juninetter, og det var korte perioder med uforstående nattekulde i juli.

Nå meldes det at dette kan gjenta seg i dette året. Dette ønsker ikke jeg! Dette skyldes et fenomen kalt "sudden stratospheric warming" eller "plutselig stratosfærisk oppvarming" (SSW) med unormal oppvarming av stratosfæren som slå ut polarvinden og skape unormale kalde temperaturer på lavere nivåer av atmosfæren, uansett om det bli klarvær eller sterkt skyede, med lite nedbør. Vi hadde i 2021 sett unormale sterkt skyede vær i "våren" uten at det kom mye regn, som istedenfor havnet i sentrale Europa.

Disse skremmende kalde og tørre vårløsningene siden våren 2018 har blitt et stort problem, spesielt i de siste tre årene (2019-2022). Det ble så kaldt at det gjør opphold ute lite attraktivt selv med mye vinterklær på seg, av en eller andre grunn er snøfattige omgivelser og tørr luft mer kaldere enn det man er vant til.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

izzet2015 skrev: tir feb 21, 2023 1:55 pm Nå er det 2 grader og sol i Trondheim.
Må være minst 7 - 8 minus nå, og jeg bor ikke i den største høyden. Og det er sånn omtrentlig 20 - 30 grader for kaldt. Satan å...

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag er det 2 plussgrader og overskyet. Kommer nok regn snart.

startelver

Legg inn av startelver »

Fortsatt vår på sørlandet, men litt kaldere og det har regnet yr i hele dag

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

noen minus og noen pluss i dag, mye snø i natt, ok føre, en fin dag

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

et par minus i dag tidlig, og det har snødd en god del, men stort sett fint. Rundt 0 nå. Fin vinterdag.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

kaldt nok i dag, minus 7. Det er jo bare i februar ennå, men dog.

startelver

Legg inn av startelver »

Nærmer seg 5 grader, og sola skinner men en kald vind.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: lør feb 25, 2023 1:21 pm Nærmer seg 5 grader, og sola skinner men en kald vind.
Usj ja, det var jaggu en sur sykkeltur. Sola skinner, men det blåser gjennomtrengende nordavind.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»