Været hos deg her og nå

Svar
DoktorS

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av DoktorS »

Tre grader og lettere regn. Kom mai, du skjønne milde! Nuvel, meldingene ser jo ikke så verst ut framover. Det verste jeg vet er en kald mai - da man forventer tid på balkongen og fine utsikter til utepils med god utsikt i byens gater og streder...

... men ser jo, ikke så verst ut.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: man mai 01, 2023 11:18 am Tre grader og lettere regn. Kom mai, du skjønne milde! Nuvel, meldingene ser jo ikke så verst ut framover. Det verste jeg vet er en kald mai - da man forventer tid på balkongen og fine utsikter til utepils med god utsikt i byens gater og streder...

... men ser jo, ikke så verst ut.
Det regner i dag, men ikke så mye. Ikke er det kaldt heller. Dersom meteorologene snakker sant, går det over snart, og vi kan få bra vær noen dager fra i morgen.
Jeg som lever litt ute i provinsen må nok sykle en drøy tur for å finne smørøyet med utepils sog sånt, men det vil skje etterhvert. Utepils i hagen er forsåvidt greit, men det er jo stas å streve seg hele veien til et møblert skjenkested, da.

fargerik

Legg inn av fargerik »

snasent vær i plankebyen i dag. Ikke regn. Det blåser bare littegrann fra sør-ish, sola skinner fra skyfri himmel og dagtemperaturen er slett ikke verst. Men det er et stykke unna T-skjortetemperatur på sykkeltur.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Det snør faen meg igjen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Rexwiller skrev: ons mai 03, 2023 7:11 am Det snør faen meg igjen.
Norge er et langt land. Hvor er du?
Her i Fredrikstad er det ille bra, og jeg har tatt frem gressklipperen og kantklipperen.
Gresset begynner å bli høyt her.

startelver

Legg inn av startelver »

Ventet 15 grader på ettermiddagen. Sol sol sol

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

fargerik skrev: ons mai 03, 2023 8:42 am
Rexwiller skrev: ons mai 03, 2023 7:11 am Det snør faen meg igjen.
Norge er et langt land. Hvor er du?
Her i Fredrikstad er det ille bra, og jeg har tatt frem gressklipperen og kantklipperen.
Gresset begynner å bli høyt her.
Akkurat nå i Bodø. Burde kanskje ikke være overasket. I oppveksten husker jeg det som regel var grønt 17. mai, men de gangene jeg har vært her om våren etter jeg ble voksen, har det ikke blitt grønt før i juni. Er det klimaendringene?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Brrr....det er kaldt på mårrakvisten når det er klarvær. I natt var det ikke minusgrader, da....slik det har vært de siste dagene. Kjipt med rim i gresset i mai. YR påstår jevnt litt økende temperatur utover i neste uke. Høres jo bra ut det.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Litt under 0 i natt, men fint nå med sol og blank himmel, men faktisk kommer dog nå en kald vind. For de neste uke har spådd mye regn ,så intet, så litt...så det blir spennende.

startelver

Legg inn av startelver »

Plantene er i hvertfall i drivhuset, men liker ikke nattetemperaturer på 4-5 grader. På tide at vi får normale temperaturer her i Norges syden.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: lør mai 06, 2023 12:07 pm Plantene er i hvertfall i drivhuset, men liker ikke nattetemperaturer på 4-5 grader. På tide at vi får normale temperaturer her i Norges syden.
Jeg har en indikator rundt her, bøndene. Frem til nå har de tvinnet tommeltotter på grunn av at jorda har vært for kald.
Men nå er tydeligvis jorda blitt varm nok, derfor ser jeg våronna er i gang rundt her.
Når bøndene setter i gang, bør det kanskje være mulig for andre å prøve seg også. Kona har kjøpt en rosebusk, den står enn så lenge i potta si i drivhuset. Men etter regnet som kommer neste uke er jeg sikker på at det er trygt å plante ting i hagen.
Yr mener det kan bli nattetemperatur på 2- 3 grader de neste nettene. Fremdeles litt kaldt for skjøre planter.
Og jeg bor i et slags kuldehøl som ofte er litt kaldere enn det YR varsler.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

7 grader i morges, nå vel oppe i 17 (offisielle, og sikkert da masse i sola). En del vind og noe dis på himmelen.

startelver

Legg inn av startelver »

regn regn regn regn regn.

Men det er mildt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: ons mai 10, 2023 12:18 pm regn regn regn regn regn.

Men det er mildt.
Her støver det, kjempetørt i plankebyen. 20 grader sist jeg så etter. Men fy f så knekt man blir av pollenhelvetet!
Tung i pusten og slækk. Og med litt allergipiller innabords blir jeg enda slækkere og trøtt.
Herlig at sola skinner, da. Men lite hopp og sprett.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

19 grader, varmt og noe vind, litt slørskyer på himmelen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

15 grader og overskyet. God temperatur. Lovende for helga.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Full sommer i Fredrikstad i dag. Steikende sol og over 20 grader her på min lille flekk.
Bruker litt mer tid i hagen, sånn passe medisinert for å motvirke bjørkepollen.
Det går bra!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Nærmer seg 30 grader og sol her i Brooklyn.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det har vært varmt et par dager nå ja, men heldigvis skyet for det meste nå på ettermiddagen.
Men det er spådd sterkt fall neste uke, og endog masse regn en av dagene.

startelver

Legg inn av startelver »

Skuffende dag, sola kom så vidt gjennom disen. Bør bli over 20 på lørdag.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Værmeldingen viste 19 grader og sol i dag. Faktisk vær: 15 grader og delvis overskyet. Har akkurat tordnet. Nok en gang har yr.no feil.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Deilig i verdensmetropolen i dag.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Saftig regnbyge akkurat nå, men god temperatur.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

A beautiful morning, 12 grader, sol, vindstille.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det lover godt i Oslo også! En får vel si at sommeren er her allerede!!!

startelver

Legg inn av startelver »

Fortsatt disig på Sørlandet og det gjør at det ikke blir så varmt som varslet. Litt synd siden det er grillselskap i hagen i kveld.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ale skrev: søn mai 14, 2023 9:58 am Meget varmt i Fredrikstad. Blir opp mot 21 grader i dag.
Kjempevarmt, og helt vindstille.
Har jobbet i hagen frem til nå, men tar siesta når vi nærmer oss 12-draget. Sola steker hardt midt på dagen.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Rondane:
+ en klokka 8. +14 nå klokka 12. Litt vind, men blå himmel. Bjørka spretter om ei uke kanskje.
Nå tur.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

12 grader og skyet.
Varslene fra YR hopper opp og ned og att og fram.
Vindstille i alle fall.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: man mai 15, 2023 7:27 am 12 grader og skyet.
Varslene fra YR hopper opp og ned og att og fram.
Vindstille i alle fall.
Det ble ganske lummert i går, og det ser ut til å bli like lummert i dag. De advarer om lyn og byger i dag, det ser jeg slett ikke bort i fra. Kommer nok til å nappe ut noen støpsler når vi tar oss en tur ut snart. Just in case......

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»