Været hos deg her og nå

Svar
startelver

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av startelver »

Vi er tilbake til full sommer og er ventet 25 grader.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: tor jun 22, 2023 10:44 am Vi er tilbake til full sommer og er ventet 25 grader.
Yess. Det er heftig i sola. Igjen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Ny flott dag, rundt 20 og lettskyet. Men i kveld kommer regnet. :cry:

Azmnick

Legg inn av Azmnick »

Huset har ei litt "uheldig" plassering på en bakketopp, og har sol døgnet rundt om sommeren, så her koker det 30 grader. Overskyet/regn er veldig velkomment nå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Azmnick skrev: tor jun 22, 2023 2:40 pm Huset har ei litt "uheldig" plassering på en bakketopp, og har sol døgnet rundt om sommeren, så her koker det 30 grader. Overskyet/regn er veldig velkomment nå.
Det hørtes ikke særlig bra ut, hvis man da ikke er en slags "soltilbeder".

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

24 offisielle, men 32 som er helt etter den offisielle måten å måle på.
Heldigvis noen skyer som nå og da stenger sola, og det har vært en del vind.
I går regnet det ok-

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tor jun 22, 2023 5:29 pm 24 offisielle, men 32 som er helt etter den offisielle måten å måle på.
Heldigvis noen skyer som nå og da stenger sola, og det har vært en del vind.
I går regnet det ok-
Det virker mye varmere, og jeg måler også litt varmere i skyggen her enn det Yr melder. De melder 25 her i dag, og 28 i morgen før det skal komme regn og lyn.
Rødt varsel for UV- stråling midt på dagen i dag, da trekker jeg meg inn i skyggen.
Drikk vann!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Pangvær i verdensmetropolen også i dag. Her fra Myraløkka, kun noen meter fra der jeg vokste opp. Ingen steder kan måle seg med Sagene på sommeren!

Screenshot_20230625_154516_Gallery.jpg

startelver

Legg inn av startelver »

Snur nå , regnet er på vei. 3 juli er det varslet maxtemp på 17 grader i Kristiansand.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: søn jun 25, 2023 9:13 pm Snur nå , regnet er på vei. 3 juli er det varslet maxtemp på 17 grader i Kristiansand.
Litt lyn i dag? Jeg ser at en bølge med lyn har beveget seg denne veien, i skrivende stund er det mest lyn mellom Lillestand og Grimstad...
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t= ... ;dl=2;dc=0;
Jeg har ryddet bort litt rundt veggene her, de advarer om lyn og en god del regn her senere i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

Masse lyn, pleier å følge med på denne .

https://lyn.met.no/

Ser ut som det flytter seg litt østover, verst er det i Danmark.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

24 varme her nå, og varmere skal det bli, godt å være i "rosenes by" nå. Bare å nyte sommeren.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

30-31 grader, litt vind og det bygger seg opp skyer.

baltazar

Legg inn av baltazar »

29-30 grader, foreløpig lite å se til regnet. 0,2 mm de første 25 dager av juni, 21 dager over 20 grader, 11 av disse over 25. Får inderlig håpe juli ikke fortsetter sånn. Kanskje litt mer levelige forhold fra imorgen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

baltazar skrev: man jun 26, 2023 2:12 pm 29-30 grader, foreløpig lite å se til regnet. 0,2 mm de første 25 dager av juni, 21 dager over 20 grader, 11 av disse over 25. Får inderlig håpe juli ikke fortsetter sånn. Kanskje litt mer levelige forhold fra imorgen.
Jeg syklet til butikken, det var en varm øvelse. Ser nå at det er 29,5 grader her. Det kommer svarte skyer trekkende hitover fra søta bror. Ja, det lille som er av vind er sørøstlig. Det blir nok regn, ja.
Jeg sier nei takk til nedfallsvind, lyn og styrtregn. Men det er jo ingen makt i de foldede hender, som det heter i sangen fra Kristi Brud :


return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Det regnet i natt.
Nå er det 22 grader og regn som har vart en halv time, og det vært noen få tordensmeller.
Det siste ikke så rart og det har vært veldig varmt i dag.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det var deilig med litt regn i går. Luften er bedre å puste i.
Nå er det knallblå himmel igjen, det blir nok godt og varmt igjen i dag.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

24 grader og full sol i vakre Molde. Godt å være til. 😊👍👀

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

28 grader og sikkert 100 i sola. Det har vært en veldig varm dag. Heldigvis litt vind nå og noen skyer, men ikke foran sola. Kan bli en byge i ettermiddag av skyene ¨bedømme, men ikke sikkert.

fargerik

Legg inn av fargerik »

26 grader i skyggen her nå, og overskyet og en varm vind.
Jeg skalker lukene, siden de varsler at det kan bli regn.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

25 grader, skyet og vindstille. Regn og torden på vei.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

22 grader, litt sol og mye vind. Det regnet godt i natt og var veldlig klamt tidlig på dagen.

startelver

Legg inn av startelver »

18 grader og vind. Det er norsk ustabil sommer igjen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Rundt 20, og mye regn i ettermiddag. 1 stykk tordensmell.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

På besøk i Trondheim, 12 grader og regn..🙂👍

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

22 grader målt på riktig vis, men noe mer der det er sol, men vind, og noe helt annet enn da det var 30 grader +.
Dette er en fin sommerdag.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: lør jul 01, 2023 4:01 pm 22 grader målt på riktig vis, men noe mer der det er sol, men vind, og noe helt annet enn da det var 30 grader +.
Dette er en fin sommerdag.
Jeg personlig er ikke skapt for den varmen. Trives godt med 17 grader her og nå. Det regner lett, og blåser ikke.
Stakkars kona som skal en tur til Bangkok snart. Der er det i følge thai-værmeldinga 35,5 grader i dag, noe som sier meg at det vil oppleves som nærmere 40.......

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

15 grader nå, og skyet, og det kom noen regnbyger i morges. Sola framme i 10 minutter, men så kom skyene igjen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Høsten er visst kommet, 13 grader og tett regn, til dels slagregn, men ellers bare pøs.
Altså, det er ingen mellomting nå i år, enten badstue eller isbad :). Uansett klager jeg...

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: man jul 03, 2023 8:26 am Høsten er visst kommet, 13 grader og tett regn, til dels slagregn, men ellers bare pøs.
Altså, det er ingen mellomting nå i år, enten badstue eller isbad :). Uansett klager jeg...
Jeg trives. Fra å være en zombie på randen av heteslag hver føkkings dag har jeg nå våknet til liv og er blitt aktiv igjen.
Så nå har jeg begynt å vaske huset utvendig. Hele bølet trenger et strøk maling, ser jeg.
(blir matt av å tenke på det)
Fint vær i dag. Skyene kommer, det blir nok litt regn etterhvert.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»