Været hos deg her og nå

Svar
fargerik

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: man jun 12, 2023 10:20 am Det blir nok flytting til Shetland nå, YR spår mellom 9 (min) og 18 (max) grader cirka ei uke framover.
Heldigvis blåser det her nå da, og dagens treningstur er avvikler, blitt 20 grader allerede.
23 grader i krattet utenfor plankebyen. Absolutt vindstille nå. Helt skyfri himmel med en gul dings som sender glohete stråler.
Og klokka er bare ti på elleve-ish......

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

10 grader og pissregn.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

19 grader og lettskyet. En fin dag.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Begynner å merkes at leiligheten varmes opp - holdes jevnt 22-24 garder inne nå uten at noe varme står på, og vinduene delvis med gjennomlufting. Håper det ikke blir så mye mer.

Ellers merker man at det har vært mange fine soldager i Oslo - for en drøy uke siden ble alle plassene i solen tatt på uteserveringene først, nå er det skyggeplassene som der de attraktive.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

19 grader og skyet. Men skydekket ser ut til å revne opp, det lover ikke bra.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: man jun 12, 2023 10:42 pm Begynner å merkes at leiligheten varmes opp - holdes jevnt 22-24 garder inne nå uten at noe varme står på, og vinduene delvis med gjennomlufting. Håper det ikke blir så mye mer.
Når varmen først setter seg i en leilighet så har den lett for å bli ganske så lenge.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

16 grader og lettskyet. Blir bedre utover dagen..🌞🌝

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tir jun 13, 2023 7:13 am
DoktorS skrev: man jun 12, 2023 10:42 pm Begynner å merkes at leiligheten varmes opp - holdes jevnt 22-24 garder inne nå uten at noe varme står på, og vinduene delvis med gjennomlufting. Håper det ikke blir så mye mer.
Når varmen først setter seg i en leilighet så har den lett for å bli ganske så lenge.
Jeg har vært litt gæer`n de siste par dagene, og startet varmepumpa på kjøling. Stiller temperaturen på 23 grader, slik at det blir littegrann svalere inne enn ute. Ting som alltid er på driver jo og varmer opp huset. Kjøleskap, fryser og slike ting.
Må ha vinduer og dører stengt når man bruker aircon, slik at ikke varmen kommer inn i huset.
Det var faktisk litt svalt i natt, kanskje på grunn av at vi bor ved vannet. men det blir fort varmere nå, kjenner jeg.
Jeg er bekymret sammen med og på vegne av distriktets bønder. Ting stopper å vokse uten regn.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

21 grader nå, og skydekket holder seg brukbart.
Men slik som det er om dagen så blåser det mer forfriskende vind når det ikke er skydekke.
Nå er det helt stille.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det har blitt 26 grader her etterhvert. Har rigga opp en ekstra sensor som er i skyggen. Viktig at sensoren er plassert i skyggen. Den som havner i sola på ettermiddagen viser spinnvillt for mye nå, men er ganske riktig tidlig på dagen.
Jeg må ha litt fysisk fostring, så jeg skal på sykkeltur. Det er vindstille. Noen sløve skyer i ring rundt her jeg er.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Nå er det utrolig bra her i Romsdalen. Fler og tjue og steikende sol. :D

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

25 offisielle grader.
På bilen ble det målt 34 grader innenfor svenskegrensa tidligere i ettermiddag,
Det har vært en god del skyer i dag, og er det nå også, men da blir det ofte vindstille, så det er heller ikke gunstig.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tir jun 13, 2023 6:21 pm 25 offisielle grader.
På bilen ble det målt 34 grader innenfor svenskegrensa tidligere i ettermiddag,
Det har vært en god del skyer i dag, og er det nå også, men da blir det ofte vindstille, så det er heller ikke gunstig.
Det var noen skyer ved soloppgang, men det ser ut til at de fordufter mer og mer. 24,8 grader her nå. Vindstille og trykkende. Jeg føler på meg at det kan komme byger snart, selv om det ikke er varslet slikt her i plankebyen.
Kornåkrene rundt her ser ut til å være på vei til å tørke ut. Det er bare noen pistrer.

b0lle

Legg inn av b0lle »

23,5 grader med lett skydekke som forsvinner mer og mer. Nesten ingen vind noe som er oppsiktsvekkende her i sør. Blir nok bra dette.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

b0lle skrev: ons jun 14, 2023 11:30 am 23,5 grader med lett skydekke som forsvinner mer og mer. Nesten ingen vind noe som er oppsiktsvekkende her i sør. Blir nok bra dette.
27 her nå. Null vind, men det begynner å bygge seg opp noen skyer.
De kan se ut som slike det kan bli tordenbyge av, varmetorden, og da med en del regn i seg, men jeg er ikke optimist. Slikt rensker i alle fall lufta en stund.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

29 nå, det kom litt vind, men den roet seg nok.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

27 korrekt målt, sikkert 100 ellers. Det ble ikke nedbør, men derimot så ble det klarvær igjen.
Funnet fram vifter her, vi har ei kjempestor ei, men trikset er å bruke vår vesle bordvifte retter mot føttene og resten av beina.
Da slipper man direkte blåst i ansiktet, pluss at dette er mer effektivt.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Styrtregn og torden. Rensker opp lufta litt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Man har spådd et par runder regn i dag, men nada har falt fra oven.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det har bikka over 29 grader her, og stiger fremdeles. Jeg tar siesta i skyggen midt på dagen. Var litt for mye i sola i går, og merker jeg er litt satt ut fremdeles.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ser ut til at vi fikk en Peak på 32 grader her, og ikke uventet kom skyene og torden og regn.
Lite regn, men det lukter godt i lufta. Blåser skyene bort, er det nok like knusktørt igjen etter en times tid.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Opp til 32 garder på det meste i dag, men sp kom skyer og det har faktisk regnet litt også, men ikke all verden.
Men ikke noe torden,. og bra er det fordi det kunne saktens lagd branner i skog og mark nå.
Det er lite vind.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

I dag er det nesten helt perfekt!

startelver

Legg inn av startelver »

Kommer fra Spania og Marokko, og det er like varmt her nå, ca 28-30 grader.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Det er allerede innført vanningsrestriksjoner noen steder på Østlandet.
Og mer blir det nok.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Det er masse skogbranner i Øst grunnet lynnedslag

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

return_of_drakkar skrev: tor jun 15, 2023 3:22 pm Opp til 32 garder på det meste i dag, men sp kom skyer og det har faktisk regnet litt også, men ikke all verden.
Men ikke noe torden,. og bra er det fordi det kunne saktens lagd branner i skog og mark nå.
Det er lite vind.
Når været er som i dag, er det bare å jobbe med brunfargen! Jeg kan anbefale denne:
Screenshot_20230615_201346_Samsung Internet.jpg

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tipper at det bikker 30 i dag..... Begynner å bli så varmt at det virker nesten som om folk holder seg inne/hjemme i noe større grad...

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: fre jun 16, 2023 12:54 pm Tipper at det bikker 30 i dag..... Begynner å bli så varmt at det virker nesten som om folk holder seg inne/hjemme i noe større grad...
Jeg er blant de som ikke fikser å være noe særlig ute i sola. Det blir å trekke innnår det er på det verste, ja.
29 grader her, vindstille, og stort sett sol med noen skydotter.
I horisonten vokser bygeskyene i dag som i går, jeg ser ikke bort fra at det kan komme noe lyn og regnbyger.

startelver

Legg inn av startelver »

Topper seg i dag , kan nok bikke 30 .

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»