Været hos deg her og nå

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av Canucks »

Sol og 17 grader nå, skal opp til 31 i dag. Sommeren er her.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Canucks skrev: ons apr 26, 2023 9:05 am Sol og 17 grader nå, skal opp til 31 i dag. Sommeren er her.
Hvor bor du, sa du? Jeg har glemt det :-)
Her i Fredrikstad var det -1,7 grader i natt, og nå på mårrakvisten er det 1,5 varmegrad.
Sola skinner, da! Det er jo noe...

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

fargerik skrev: ons apr 26, 2023 9:10 am
Canucks skrev: ons apr 26, 2023 9:05 am Sol og 17 grader nå, skal opp til 31 i dag. Sommeren er her.
Hvor bor du, sa du? Jeg har glemt det :-)
Her i Fredrikstad var det -1,7 grader i natt, og nå på mårrakvisten er det 1,5 varmegrad.
Sola skinner, da! Det er jo noe...
Madrid nå. Ganske unormalt med slike temperaturer her såpass tidelig, og meldt opp mot 40 grader i sør Spania og vi skriver April i kalenderen.

Reiser til Marokko på torsdag og er meldt 41 grader der. Jeg valgte å reise på nåværende tidspunkt fordi det ikke skulle være så varmt...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Canucks skrev: ons apr 26, 2023 10:32 am
fargerik skrev: ons apr 26, 2023 9:10 am
Canucks skrev: ons apr 26, 2023 9:05 am Sol og 17 grader nå, skal opp til 31 i dag. Sommeren er her.
Hvor bor du, sa du? Jeg har glemt det :-)
Her i Fredrikstad var det -1,7 grader i natt, og nå på mårrakvisten er det 1,5 varmegrad.
Sola skinner, da! Det er jo noe...
Madrid nå. Ganske unormalt med slike temperaturer her såpass tidelig, og meldt opp mot 40 grader i sør Spania og vi skriver April i kalenderen.

Reiser til Marokko på torsdag og er meldt 41 grader der. Jeg valgte å reise på nåværende tidspunkt fordi det ikke skulle være så varmt...
Det blir for varmt for meg. Ser ut til at det er en trend, forårsaket av klimaendringene.
Drikk vann, spis litt salt :-)

startelver

Legg inn av startelver »

Kuldebølgen har ikke gitt seg, vi får se hvordan det er i Danmark i morgen, da er jeg der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Eneste fordelen med dette kjølige været er at det er digg å legge seg under dyna og sove godt.

Jeg sover alltid dårligere på sommeren når soverommet er varmt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Ale skrev: ons apr 26, 2023 4:58 pm 9 grader, litt vind. Fint Kiwi-vær.
Hva er: Kiwi-vær????

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

I dag tidlig var det 0 grader, og faktisk litt glatt enkelte steder, men nå er det 10 plussgrader og sol og veier tørre.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er ganske friskt uti Skagerak med 3 meter bølger. Men sola skinner ihvertfall !

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Endelig kom solen i Trondheim, og hele 4 grader. Det blir en fin dag.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Det var minus 3 i klokka 06:00, men 8 pluss nå, vindstille og sol, så det er nok en del mer i sola ja.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sola skinner, det er ikke noe vind. Men det er kaldt i skyggen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Overskyet og 10 grader.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Kaldt oppholdsvær.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 2 i morges, nå pluss 3, sol og vindstille.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det har vært helt OK å holde på ute rundt veggene her, men med mye klær selv om sola skinner. Det er ikke spesielt mye stress med hage, det ser ut til at løvspretten har nesten tatt pause. Ihvertfall her.
For det er kaldt i skyggen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Sludd og snø!!

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

10 pluss nå og lettere skyet, men snart er det snø og sludd.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Kaldt oppholdsvær. Snart blir det typisk maivær, slik det har vært de siste årene, nemlig full vinter.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Regner kraftig nå. Og jeg som skal til byen senere i dag for å høre på talene! Får satse på at været forbedrer seg...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tre grader og lettere regn. Kom mai, du skjønne milde! Nuvel, meldingene ser jo ikke så verst ut framover. Det verste jeg vet er en kald mai - da man forventer tid på balkongen og fine utsikter til utepils med god utsikt i byens gater og streder...

... men ser jo, ikke så verst ut.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: man mai 01, 2023 11:18 am Tre grader og lettere regn. Kom mai, du skjønne milde! Nuvel, meldingene ser jo ikke så verst ut framover. Det verste jeg vet er en kald mai - da man forventer tid på balkongen og fine utsikter til utepils med god utsikt i byens gater og streder...

... men ser jo, ikke så verst ut.
Det regner i dag, men ikke så mye. Ikke er det kaldt heller. Dersom meteorologene snakker sant, går det over snart, og vi kan få bra vær noen dager fra i morgen.
Jeg som lever litt ute i provinsen må nok sykle en drøy tur for å finne smørøyet med utepils sog sånt, men det vil skje etterhvert. Utepils i hagen er forsåvidt greit, men det er jo stas å streve seg hele veien til et møblert skjenkested, da.

fargerik

Legg inn av fargerik »

snasent vær i plankebyen i dag. Ikke regn. Det blåser bare littegrann fra sør-ish, sola skinner fra skyfri himmel og dagtemperaturen er slett ikke verst. Men det er et stykke unna T-skjortetemperatur på sykkeltur.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Det snør faen meg igjen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Rexwiller skrev: ons mai 03, 2023 7:11 am Det snør faen meg igjen.
Norge er et langt land. Hvor er du?
Her i Fredrikstad er det ille bra, og jeg har tatt frem gressklipperen og kantklipperen.
Gresset begynner å bli høyt her.

startelver

Legg inn av startelver »

Ventet 15 grader på ettermiddagen. Sol sol sol

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

fargerik skrev: ons mai 03, 2023 8:42 am
Rexwiller skrev: ons mai 03, 2023 7:11 am Det snør faen meg igjen.
Norge er et langt land. Hvor er du?
Her i Fredrikstad er det ille bra, og jeg har tatt frem gressklipperen og kantklipperen.
Gresset begynner å bli høyt her.
Akkurat nå i Bodø. Burde kanskje ikke være overasket. I oppveksten husker jeg det som regel var grønt 17. mai, men de gangene jeg har vært her om våren etter jeg ble voksen, har det ikke blitt grønt før i juni. Er det klimaendringene?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Brrr....det er kaldt på mårrakvisten når det er klarvær. I natt var det ikke minusgrader, da....slik det har vært de siste dagene. Kjipt med rim i gresset i mai. YR påstår jevnt litt økende temperatur utover i neste uke. Høres jo bra ut det.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Litt under 0 i natt, men fint nå med sol og blank himmel, men faktisk kommer dog nå en kald vind. For de neste uke har spådd mye regn ,så intet, så litt...så det blir spennende.

startelver

Legg inn av startelver »

Plantene er i hvertfall i drivhuset, men liker ikke nattetemperaturer på 4-5 grader. På tide at vi får normale temperaturer her i Norges syden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»