Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

3 plussgrader i dag og ny holke griper om seg.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

4 plussgrader og sludd. Veldig grått..Har vært mye regn..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nydelig "vårdag" i Oslo - ja, tuller ikke - vårtstemning - 6 grader og sol. Merker det på folk rundt om på - på butikken og i gatene..

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Rundt 0 grader, kommet litt snø.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

2 minus, det kom en del snø som gjorde glatte veier veldig glatte. Ingen har strødd fortau ennå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Minus 14 i dag og nå er det sol og fint vær.

fargerik

Legg inn av fargerik »

11,5 blå her i Fredrikstad i morges,og klart vær. Nå har sola stått opp.
Det blir merkbart lysere morgener uke for uke nå. Fin tid!
Tør ikke å sykle nå, da. Det er klink is på sykkelterrengløypa, og med snøen som kom oppå isen blir det en risikosport.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

It was a cold day yesterday, and it's new day today - cold.

Det var minus 14,2 i morges, og tåke entret også scenen. Nå er det mindre enn 10 kuldegrader.
Men fint føre.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

minus 2 i dag morges.
Det har snødd en del i natt 1 plussgrad og sol.

startelver

Legg inn av startelver »

+ 5 og sol.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

5 pluss og pøsregn. Nå fær snøen!

fargerik

Legg inn av fargerik »

En varmegrad og ganske tjukk tåke her i krattet utenfor Fredrikstad.
Det gjør meg ingen ting dersom is og snø smelter, slik at man kan våge seg ut på to hjul uten å risikere å gå på tryne.
Det var bedre før, den gangen de hadde råd til å brøyte og måke og drysse litt sand der vi sykler.
Men det sluttet de med omtrent samme tid som bussen ble nedlagt.....

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

6 grader og opphold her jeg bor. Fint turvær. Og flott innevær.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

rundt 0 grader nå og skyet og dis.
Fortsatt ok føre, men skal bli regn og varmegrader etter hvert, så da blir det nok en gang dårligere føre ute.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag er det 7 grader og lettskyet. Kan bli en bra dag. Helt bart nå, så kan gå uten pigger.

startelver

Legg inn av startelver »

7 grader og frisk bris.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

5 plussgrader og en del vind. Sørpete føre.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Nå er all snø og is borte vekk i Fredrikstad, og det er mildt, sola skinner og det er flott å sykle dagens fysisk fostring- tur.
Det er litt vind, da. Men sønnavind er ikke så ille.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Kraftige snøbyger sterk vind, og 1 grad. Det er ufyselige forhold her nå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: tor feb 09, 2023 1:50 pm Nå er all snø og is borte vekk i Fredrikstad, og det er mildt, sola skinner og det er flott å sykle dagens fysisk fostring- tur.
Det er litt vind, da. Men sønnavind er ikke så ille.
Det der er på grensen til terrorisme.

Jeg bader i slaps. Var bart da jeg la meg i går. Nå har jeg 15-20 cm med den tyngste og våteste snøen du kan tenke deg. Snøfreseren er det bare å glemme å bruke. Den kommer til å plugge seg etter 7 sekunder. Så her blir det frem med snøskuffa og og glede seg til en time med hardt kroppsarbeid etter jobb.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 2:24 pm
fargerik skrev: tor feb 09, 2023 1:50 pm Nå er all snø og is borte vekk i Fredrikstad, og det er mildt, sola skinner og det er flott å sykle dagens fysisk fostring- tur.
Det er litt vind, da. Men sønnavind er ikke så ille.
Det der er på grensen til terrorisme.

Jeg bader i slaps. Var bart da jeg la meg i går. Nå har jeg 15-20 cm med den tyngste og våteste snøen du kan tenke deg. Snøfreseren er det bare å glemme å bruke. Den kommer til å plugge seg etter 7 sekunder. Så her blir det frem med snøskuffa og og glede seg til en time med hardt kroppsarbeid etter jobb.
Usj! Bodde du et sted vestpå? Husker ikke hvor alle bor, jeg....
Ja, jeg får med meg at det er mye drittvær i disse dager.
Om det er noen trøst....når det blir pent der du bor, blir det nok drittvær her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: tor feb 09, 2023 3:04 pm
PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 2:24 pm
fargerik skrev: tor feb 09, 2023 1:50 pm Nå er all snø og is borte vekk i Fredrikstad, og det er mildt, sola skinner og det er flott å sykle dagens fysisk fostring- tur.
Det er litt vind, da. Men sønnavind er ikke så ille.
Det der er på grensen til terrorisme.

Jeg bader i slaps. Var bart da jeg la meg i går. Nå har jeg 15-20 cm med den tyngste og våteste snøen du kan tenke deg. Snøfreseren er det bare å glemme å bruke. Den kommer til å plugge seg etter 7 sekunder. Så her blir det frem med snøskuffa og og glede seg til en time med hardt kroppsarbeid etter jobb.
Usj! Bodde du et sted vestpå? Husker ikke hvor alle bor, jeg....
Ja, jeg får med meg at det er mye drittvær i disse dager.
Jeg bor i Molde.

Og i motsetning til hva mange tror har Molde ikke et rent kystklima. Det er en fjordby, ikke en kystby som f.eks. nabobyene Ålesund og Kristiansund.

Så her har vi en del snø og litt kaldere vintre enn de har langs kysten. Til gjengjeld har vi finere somre. Ikke at det er en trøst akkurat i dag :D

Og dette været vi har nå det er slik typisk sent i mars vær. Tung våt snø som kommer og lager kvalm. Fullstendig ubrukelig. Og i morra glir det over til regn, så da må snøen fjernes før den tid for at vi ikke skal risikere 6-7 cm holke.

Jeg har tenkt det mange ganger at om jeg skulle flytta et sted i Norge ville jeg valgt Fredrikstad eller områdene rundt. Bra klima, kort vei til billig øl og så må jeg bo nært sjøen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 3:12 pm
fargerik skrev: tor feb 09, 2023 3:04 pm
PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 2:24 pm

Det der er på grensen til terrorisme.

Jeg bader i slaps. Var bart da jeg la meg i går. Nå har jeg 15-20 cm med den tyngste og våteste snøen du kan tenke deg. Snøfreseren er det bare å glemme å bruke. Den kommer til å plugge seg etter 7 sekunder. Så her blir det frem med snøskuffa og og glede seg til en time med hardt kroppsarbeid etter jobb.
Usj! Bodde du et sted vestpå? Husker ikke hvor alle bor, jeg....
Ja, jeg får med meg at det er mye drittvær i disse dager.
Jeg bor i Molde.

Og i motsetning til hva mange tror har Molde ikke et rent kystklima. Det er en fjordby, ikke en kystby som f.eks. nabobyene Ålesund og Kristiansund.

Så her har vi en del snø og litt kaldere vintre enn de har langs kysten. Til gjengjeld har vi finere somre. Ikke at det er en trøst akkurat i dag :D

Og dette været vi har nå det er slik typisk sent i mars vær. Tung våt snø som kommer og lager kvalm. Fullstendig ubrukelig. Og i morra glir det over til regn, så da må snøen fjernes før den tid for at vi ikke skal risikere 6-7 cm holke.

Jeg har tenkt det mange ganger at om jeg skulle flytta et sted i Norge ville jeg valgt Fredrikstad eller områdene rundt. Bra klima, kort vei til billig øl og så må jeg bo nært sjøen.
Molde var det, ja.
Jeg har kun erfaring med Molde under jazzfestival. Har vært der noen ganger. Men det er mange år siden nå.
Alle steder har sin sjarm, det er nok ikke barebare å bryte opp fra alt man kjenner.
Jeg ser ikke for meg å forlate Fredrikstad, jaffal ;-)

startelver

Legg inn av startelver »

Det brygger opp til storm her i vindkastene! Måtte forankre visse deler på verandaen så det ikke fyker utfor.

Det skal visst bli enda verre i kveld. 25-30 meter i sekundet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: tor feb 09, 2023 3:24 pm
PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 3:12 pm
fargerik skrev: tor feb 09, 2023 3:04 pm
Usj! Bodde du et sted vestpå? Husker ikke hvor alle bor, jeg....
Ja, jeg får med meg at det er mye drittvær i disse dager.
Jeg bor i Molde.

Og i motsetning til hva mange tror har Molde ikke et rent kystklima. Det er en fjordby, ikke en kystby som f.eks. nabobyene Ålesund og Kristiansund.

Så her har vi en del snø og litt kaldere vintre enn de har langs kysten. Til gjengjeld har vi finere somre. Ikke at det er en trøst akkurat i dag :D

Og dette været vi har nå det er slik typisk sent i mars vær. Tung våt snø som kommer og lager kvalm. Fullstendig ubrukelig. Og i morra glir det over til regn, så da må snøen fjernes før den tid for at vi ikke skal risikere 6-7 cm holke.

Jeg har tenkt det mange ganger at om jeg skulle flytta et sted i Norge ville jeg valgt Fredrikstad eller områdene rundt. Bra klima, kort vei til billig øl og så må jeg bo nært sjøen.
Molde var det, ja.
Jeg har kun erfaring med Molde under jazzfestival. Har vært der noen ganger. Men det er mange år siden nå.
Alle steder har sin sjarm, det er nok ikke barebare å bryte opp fra alt man kjenner.
Jeg ser ikke for meg å forlate Fredrikstad, jaffal ;-)
Nei, jeg kunne heller aldri brutt opp herifra.

Moldejazz ja. Den uken i året er det jo en liten flik av New Orleans her.

Men jeg misunner dere vårværet. Resten av året er det helt OK i Molde, men dere får minst en måned kortere vinter enn oss, og jeg er ikke noen vintersjel.
Nå er det jo februar, og det er jo per definisjon fortsatt vinter, men vi har liksom fått en liten forsmak på våren med bare veier og kun genser på seg når man skal ut på noe. Og da er det kjipt å dras tilbake til boblejakke, snøkav og kulde.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: tor feb 09, 2023 3:33 pm Det brygger opp til storm her i vindkastene! Måtte forankre visse deler på verandaen så det ikke fyker utfor.

Det skal visst bli enda verre i kveld. 25-30 meter i sekundet.
WOW , nå tar det helt av her, alt blåser overende, et tre utenfor her som lever farlig, har ikke sett sånne vindkast på flere år.

HOLD DERE INNE!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

5 pluss i dag. en god del vind, men ikke dramatisk.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I Trondheim er det nå -1 og en liten bris. Det er ikke så verst.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hei.
Jeg ba min ChatGPT å anbefale meg en solrik og varm hovedstad som Hollywood har filmatisert.
Været er upåklagelig. 28 grader og sol her i Mogadishu.

Bilde

fargerik

Legg inn av fargerik »

LANISTA skrev: fre feb 10, 2023 10:07 am Hei.
Jeg ba min ChatGPT å anbefale meg en solrik og varm hovedstad som Hollywood har filmatisert.
Været er upåklagelig. 28 grader og sol her i Mogadishu.

Bilde
hehehe...neitakk, gitt!
fremdeles OK her i plankebyen, det er en varmegrad akkurat nå. Vindstille i dag, men litt skyer som trekker over.
Det er meldt litt regn.
Kona og jeg er litt skal/skal ikke når det gjelder å rømme til varmen. Og det er til Thailand vi skal.
https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/gra ... iang%20Mai
Men det er så jævlig sesong der nå, og turister over alt. Det er litt dilemma. For når den verste sesongen er over, kommer det varme været, etterfulgt av regntiden.
Mye tyder på at vi står han av, og venter til høsten. Vi får se.
Sommeren er jo grei i Norge, ingen vits i å reise noe sted om sommeren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»