Valgene i USA 2022

Svar
Number4

Re: Valgene i USA 2022

Legg inn av Number4 »

Big George skrev: søn nov 13, 2022 9:57 am Alexandria Ocasio-Cortez spent på om hun kan nå opp i det demokratiske partiet. Er hun for langt til venstre for amerikanerne ?
Spørsmålet er om hun har noe å fare med! Nei, det har hun ikke. Hun kan ta med oppgulpet sitt å flytte sydover.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Number4 skrev: søn nov 13, 2022 2:45 pm
Big George skrev: søn nov 13, 2022 9:57 am Alexandria Ocasio-Cortez spent på om hun kan nå opp i det demokratiske partiet. Er hun for langt til venstre for amerikanerne ?
Spørsmålet er om hun har noe å fare med! Nei, det har hun ikke. Hun kan ta med oppgulpet sitt å flytte sydover.
Flytte hvor da? Hun er født og oppvokst i New York.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Folk_flesk skrev: søn nov 13, 2022 2:49 pm
Number4 skrev: søn nov 13, 2022 2:45 pm
Big George skrev: søn nov 13, 2022 9:57 am Alexandria Ocasio-Cortez spent på om hun kan nå opp i det demokratiske partiet. Er hun for langt til venstre for amerikanerne ?
Spørsmålet er om hun har noe å fare med! Nei, det har hun ikke. Hun kan ta med oppgulpet sitt å flytte sydover.
Flytte hvor da? Hun er født og oppvokst i New York.
Han mener sikkert Florida, det virker jo som de ganske glade i totalitære politikere der så.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GoingKronos skrev: søn nov 13, 2022 2:54 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 13, 2022 2:49 pm
Number4 skrev: søn nov 13, 2022 2:45 pm

Spørsmålet er om hun har noe å fare med! Nei, det har hun ikke. Hun kan ta med oppgulpet sitt å flytte sydover.
Flytte hvor da? Hun er født og oppvokst i New York.
Han mener sikkert Florida, det virker jo som de ganske glade i totalitære politikere der så.
Ev. er det et desperat forsøk på å blåse liv i birther-fenomemet før Trumpern fordufter fra amerikansk politikk.

Number4

Legg inn av Number4 »

GoingKronos skrev: søn nov 13, 2022 2:54 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 13, 2022 2:49 pm
Number4 skrev: søn nov 13, 2022 2:45 pm

Spørsmålet er om hun har noe å fare med! Nei, det har hun ikke. Hun kan ta med oppgulpet sitt å flytte sydover.
Flytte hvor da? Hun er født og oppvokst i New York.


Han mener sikkert Florida, det virker jo som de ganske glade i totalitære politikere der så.
10

Citano

Legg inn av Citano »

William_S skrev: søn nov 13, 2022 11:14 am For Trump er dette valget direkte flaut. Omtrent ingen av hans kandidater i viktige stater vant, det være seg Dr Oz eller Kari Lake.
Er faktisk veldig spent på hva som vil skje fremover med både GOP og Trump.

Med at DeSantis gjorde det veldig bra i Florida mens Trumps valgte kandidater en etter en gikk på snørra, tør da GOP å vrake Trump som kandidat?
Hvis Trump blir vraket så kan det fort bli en styggg intern krig i GOP som kan ende med at Trump enten stifter sitt eget parti eller at han muligens stiller som uavhengig kandidat i 2024 og da vil det jo bli dekket bord for demokratene til en veldig lett seier.

William_S

Legg inn av William_S »

Citano skrev: søn nov 13, 2022 3:22 pm
William_S skrev: søn nov 13, 2022 11:14 am For Trump er dette valget direkte flaut. Omtrent ingen av hans kandidater i viktige stater vant, det være seg Dr Oz eller Kari Lake.
Er faktisk veldig spent på hva som vil skje fremover med både GOP og Trump.

Med at DeSantis gjorde det veldig bra i Florida mens Trumps valgte kandidater en etter en gikk på snørra, tør da GOP å vrake Trump som kandidat?
Hvis Trump blir vraket så kan det fort bli en styggg intern krig i GOP som kan ende med at Trump enten stifter sitt eget parti eller at han muligens stiller som uavhengig kandidat i 2024 og da vil det jo bli dekket bord for demokratene til en veldig lett seier.
Om det blir Trump mot De Santis i 2024 primærvalget tror jeg det er lurt av Demokratene å bli ferdig med primærvalgkampen så tidlig som mulig og så knaske popcorn resten av valgperioden. Her har vi jo to menn som gjerne ikke aksepterer resultater de ikke liker. Det kan jo bli spennende internt i GOP om de anklager hverandre for valgfusk i et primærvalg liksom. :lol:

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: søn nov 13, 2022 3:28 pm
Om det blir Trump mot De Santis i 2024 primærvalget tror jeg det er lurt av Demokratene å bli ferdig med primærvalgkampen så tidlig som mulig og så knaske popcorn resten av valgperioden.
Da må det nesten bli Biden, om ikke han stiller tror jeg fort man får et dusin kandidater der kanskje halvparten har seriøse sjanser til å vinne.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: søn nov 13, 2022 3:31 pm
William_S skrev: søn nov 13, 2022 3:28 pm
Om det blir Trump mot De Santis i 2024 primærvalget tror jeg det er lurt av Demokratene å bli ferdig med primærvalgkampen så tidlig som mulig og så knaske popcorn resten av valgperioden.
Da må det nesten bli Biden, om ikke han stiller tror jeg fort man får et dusin kandidater der kanskje halvparten har seriøse sjanser til å vinne.
Det er jo et godt poeng, men du skjønner nok poenget mitt også. Men Demokratene anklager som oftest hverandre ikke for valgfusk og aksepterer stort sett realitetene. Eneste var vel Ted Kennedy som nektet å innse det i 1980 og tok hele showet til partikongressen. Det kan jo bli jævelig funny om Trump eller De Santis velger å gjøre det samme. Trump har iallefall egoet til å gjøre et slikt stunt.
Sist redigert av William_S den søn nov 13, 2022 3:34 pm, redigert 3 ganger totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Citano skrev: søn nov 13, 2022 3:22 pm
William_S skrev: søn nov 13, 2022 11:14 am For Trump er dette valget direkte flaut. Omtrent ingen av hans kandidater i viktige stater vant, det være seg Dr Oz eller Kari Lake.
Er faktisk veldig spent på hva som vil skje fremover med både GOP og Trump.

Med at DeSantis gjorde det veldig bra i Florida mens Trumps valgte kandidater en etter en gikk på snørra, tør da GOP å vrake Trump som kandidat?
Hvis Trump blir vraket så kan det fort bli en styggg intern krig i GOP som kan ende med at Trump enten stifter sitt eget parti eller at han muligens stiller som uavhengig kandidat i 2024 og da vil det jo bli dekket bord for demokratene til en veldig lett seier.
Det som ser ut som en kommende duell mellom DeSantis og Trump kan bli noe av det styggeste vi hittil har sett i amerikansk politikk. Det største problemet for Republikanerne er at Trump fortsatt har stor støtte blant medlemmer og aktivister. Men så er han samtidig ubrukelig i forhold til å vinne valg nasjonalt - noe han nettopp bekreftet. Skulle de finne på å vrake ham fordi de tror DeSantis har større sjanser til å vinne et presidentvalg ligger det an til en baluba vi sjelden har sett tidligere. Og vi har jo sett mye rart fra amerikansk politikk de siste årene.
Sist redigert av Folk_flesk den søn nov 13, 2022 3:38 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Folk_flesk skrev: søn nov 13, 2022 3:32 pm
Citano skrev: søn nov 13, 2022 3:22 pm
William_S skrev: søn nov 13, 2022 11:14 am For Trump er dette valget direkte flaut. Omtrent ingen av hans kandidater i viktige stater vant, det være seg Dr Oz eller Kari Lake.
Er faktisk veldig spent på hva som vil skje fremover med både GOP og Trump.

Med at DeSantis gjorde det veldig bra i Florida mens Trumps valgte kandidater en etter en gikk på snørra, tør da GOP å vrake Trump som kandidat?
Hvis Trump blir vraket så kan det fort bli en styggg intern krig i GOP som kan ende med at Trump enten stifter sitt eget parti eller at han muligens stiller som uavhengig kandidat i 2024 og da vil det jo bli dekket bord for demokratene til en veldig lett seier.
Det som ser ut som en kommende duell mellom DeSantis og Trump kan bli noe av det styggeste vi hittil har sett i amerikansk politikk. Det største problemet for Republikanerne er at Trump fortsatt har stor støtte blant medlemmer og aktivister. Men så er han samtidig ubrukelig i forhold til å vinne valg nasjonalt - noe han nettopp bekreftet. Skulle de finne på å vrake ham fordi de tror DeSantis har større sjanser til å vinne et presidentvalg ligger det an til en baluba vi sjelden har sett tidligere. Og vi har jo sett mye rart fra amerikansk politikk de siste årene.
En del aktivister har alt begynt å bytte til DeSantis, om man ser på Twittersfæren, jeg tror at den eldre garde nok står med Trump, mens de som er på SoMe nok vil havne på DeSantis sin side, selv om det nok kan brygge opp krig også på SoMe, så det er bare å finne frem popcorn å kose seg.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: søn nov 13, 2022 3:32 pm
Det som ser ut som en kommende duell mellom DeSantis og Trump kan bli noe av det styggeste vi hittil har sett i amerikansk politikk. Det største problemet for Republikanerne er at Trump fortsatt har stor støtte blant medlemmer og aktivister. Men så er han samtidig ubrukelig i forhold til å vinne valg nasjonalt - noe han nettopp bekreftet. Skulle de finne på å vrake ham fordi de tror DeSantis har større sjanser til å vinne et presidentvalg ligger det an til en baluba vi sjelden har sett tidligere. Og vi har jo sett mye rart fra amerikansk politikk de siste årene.
Forhåpentligvis så ødelegger de for hverandre.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Big George skrev: søn nov 13, 2022 9:57 am Alexandria Ocasio-Cortez spent på om hun kan nå opp i det demokratiske partiet. Er hun for langt til venstre for amerikanerne ?
Altfor langt til venstre selfølgelig. I slik grad at hun nok har skremt en del til å stemme republikansk.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Ka9nen skrev: søn nov 13, 2022 5:51 pm I slik grad at hun nok har skremt en del til å stemme republikansk.
Hun ligger an til over 71% oppslutning i sin valgkrets.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

alseboy skrev: søn nov 13, 2022 7:21 pm
Hun ligger an til over 71% oppslutning i sin valgkrets.
"I sin valgkrets" ja. Du sa det

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

alseboy skrev: søn nov 13, 2022 7:21 pm
Ka9nen skrev: søn nov 13, 2022 5:51 pm I slik grad at hun nok har skremt en del til å stemme republikansk.
Hun ligger an til over 71% oppslutning i sin valgkrets.
Marjorie Taylor Greene ligger an til å få 66% i sin valgkrets.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

alseboy skrev: søn nov 13, 2022 7:21 pm
Ka9nen skrev: søn nov 13, 2022 5:51 pm I slik grad at hun nok har skremt en del til å stemme republikansk.
Hun ligger an til over 71% oppslutning i sin valgkrets.
Som er det dårligste resultatet for en demokrat i den valgkretsen siden 2004. Poenget er vel uansett at AOC, som en MTG, fenger stort hos sine egne men mildt sagt mindre hos den generelle befolkning.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Er jo litt artig at den presidenten som mange påstår er dement er den som gjere det best på eit mellomvalg på mange år.

William_S

Legg inn av William_S »

Fine kommentarer fra Chuck Schumer i dag, noe er gjentagelse fra i går selvsagt, men synes likevel det var en ganske så tydelig Schumer her.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MRSA skrev: søn nov 13, 2022 8:20 pm Er jo litt artig at den presidenten som mange påstår er dement er den som gjere det best på eit mellomvalg på mange år.
Har har jo nesten like lav approval rating som Trump hadde, så det smarteste han gjorde var vel å holde en lav profil under selve valget.

William_S

Legg inn av William_S »

DSCC lederen Gary Peters fra Michigan altså Demokratenes mann i Senatet som har ledet årets valgkamp for å få Demokrater valgt inn i Senatet tror jeg fortjener en hederspris. Han har virkelig vært med på å forme valgkampen til en rekke kandidater vil jeg tro og sørget for at pengene har blitt brukt på rett plass. Han var tydelig også at nå skal de konsentrere seg fullt og helt om Georgia for å få Warnock gjenvalgt i desember. Denne posisjonen fram mot valget ledes alltid av en senator som selv ikke er på valg det aktuelle valgåret og kan derfor fullt og helt konsentrere seg om de andre kandidatene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Men Biden er gammel og virker som en 90 åring selv om han snart er 80.
Demokratene må vel ha en yngre kandidat eller går man for visepresidenten ?

Ser nå at innlegget rett over tar opp temaet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tror vi kan slå fast at republikanerne kommer til å vinne huset, demokratene ser ut til å tape to seter (Et i Oregon og et i California) som de nesten måtte vinne for å ha noen sjanse. Jeg tipper det blir mellom 220 og 222 for republikanerne.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Varulv2468 skrev: søn nov 13, 2022 1:08 pm Nå trenger vi bare å få bort gubbeveldet i demokratene for slippe de yngre kreftene fram.
Jeg har veldig sansen for Pete Buttigieg, han fremstår helt fantastisk, og snakker til og med litt norsk, han er helt over en knakende fyr, og jeg skulle mye heller sett han som president etterhvert, enn mye av den andre søpla som kommer fra USA.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Captain Morgan skrev: man nov 14, 2022 2:58 am
Varulv2468 skrev: søn nov 13, 2022 1:08 pm Nå trenger vi bare å få bort gubbeveldet i demokratene for slippe de yngre kreftene fram.
Jeg har veldig sansen for Pete Buttigieg, han fremstår helt fantastisk, og snakker til og med litt norsk, han er helt over en knakende fyr, og jeg skulle mye heller sett han som president etterhvert, enn mye av den andre søpla som kommer fra USA.
Pete som president i USA ville betyd utruleg mykje for alle homofile i USA og mange andre plasser i verden.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: man nov 14, 2022 1:22 am Tror vi kan slå fast at republikanerne kommer til å vinne huset, demokratene ser ut til å tape to seter (Et i Oregon og et i California) som de nesten måtte vinne for å ha noen sjanse. Jeg tipper det blir mellom 220 og 222 for republikanerne.
Så da blir jo spørsmålet om hvor mange av republikanerne i huset som kan tenkes å stå i mot partipisken? Hvis republikanerne gjør alvor av trusslene om å starte en riksrettsprosess mot Joe Biden f.eks.

Det skal jo ikke mer til enn 2-3 republikanere som stemmer i mot (forutsatt at demokratene er samlet i det spørsmålet) så faller hele prosessen død til bakken før den i det hele tatt er i gang.

Hvilke kandidater blant GOPs representater er det som kan tenkes å gå imot en slik prosess?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

ms_8 skrev: man nov 14, 2022 7:57 am
Captain Morgan skrev: man nov 14, 2022 2:58 am
Varulv2468 skrev: søn nov 13, 2022 1:08 pm Nå trenger vi bare å få bort gubbeveldet i demokratene for slippe de yngre kreftene fram.
Jeg har veldig sansen for Pete Buttigieg, han fremstår helt fantastisk, og snakker til og med litt norsk, han er helt over en knakende fyr, og jeg skulle mye heller sett han som president etterhvert, enn mye av den andre søpla som kommer fra USA.
Pete som president i USA ville betyd utruleg mykje for alle homofile i USA og mange andre plasser i verden.
En annen interessant fyr er jo Colorados guvernør, Jared Pollis. Vant med 19 prosentpoeng i år. Han er åpen homofil, gift og har barn sammen med sin mann. Han er også veldig lite woke, noe som er en stor fordel tror jeg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er ikke Californias guvernør Gary Newsom regnet som en kommende stjerne nasjonalt? En ung-gutt på 55 år.

William_S

Legg inn av William_S »

oddvar_kjempebra skrev: man nov 14, 2022 8:04 am
ms_8 skrev: man nov 14, 2022 7:57 am
Captain Morgan skrev: man nov 14, 2022 2:58 am

Jeg har veldig sansen for Pete Buttigieg, han fremstår helt fantastisk, og snakker til og med litt norsk, han er helt over en knakende fyr, og jeg skulle mye heller sett han som president etterhvert, enn mye av den andre søpla som kommer fra USA.
Pete som president i USA ville betyd utruleg mykje for alle homofile i USA og mange andre plasser i verden.
En annen interessant fyr er jo Colorados guvernør, Jared Pollis. Vant med 19 prosentpoeng i år. Han er åpen homofil, gift og har barn sammen med sin mann. Han er også veldig lite woke, noe som er en stor fordel tror jeg.
Ja finnes flere yngre og godt kvalifiserte kandidater. Jeg personlig tror også Gretchen Whitmer også er aktuell om vi først skal nevne en kvinne også. Personlig en av mine favoritter iallefall, progressiv nok til å få med den vingen av partiet, men samtidig ikke helt på den ytterste venstre side og har vunnet to ganger i Michigan. Det er faktisk på tide at USA får en kvinnelig president og her har vi iallefall en godt kvalifisert en. Kamala Harris vil nok også prøve seg, men tror ikke hun har helt appellen blant folk. Whitmer ble jo også forsøkt kidnappet av høyreradikale i oktober 2020.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

William_S skrev: man nov 14, 2022 8:45 am
oddvar_kjempebra skrev: man nov 14, 2022 8:04 am
ms_8 skrev: man nov 14, 2022 7:57 am

Pete som president i USA ville betyd utruleg mykje for alle homofile i USA og mange andre plasser i verden.
En annen interessant fyr er jo Colorados guvernør, Jared Pollis. Vant med 19 prosentpoeng i år. Han er åpen homofil, gift og har barn sammen med sin mann. Han er også veldig lite woke, noe som er en stor fordel tror jeg.
Det er faktisk på tide at USA får en kvinnelig president
Det er på tide hvis en kvinne er den beste kandidaten. Ikke fordi hun er en kvinne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»