Valgene i USA 2022

Svar
alseboy

Re: Valgene i USA 2022

Legg inn av alseboy »

olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:03 am Dakkars Trumpe-gutten: alle er ute etter han
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Xb ... rske-trump

Underlig av VG’s journalist Tobiassen å bruke ordet «regime» om dagens administrasjon forresten🤔
Regime er i utgangspunktet et helt nøytralt ord for styresett/styreform, så det er innenfor.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Kom over et intervju med TJ på TikTok.

William_S

Legg inn av William_S »

olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:03 am Dakkars Trumpe-gutten: alle er ute etter han
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Xb ... rske-trump

Underlig av VG’s journalist Tobiassen å bruke ordet «regime» om dagens administrasjon forresten🤔
Det er iallefall ingenting å si om denne spesialetterforskerenes sin CV. Jeg mener dette er et riktig valg av justisministeren, denne spesialetterforskeren har gått etter politikere fra begge partier.

William_S

Legg inn av William_S »

Det virker jo uansett noe underlig at det ikke er tatt opp meningsmålinger i etterkant av valget i Georgia foran runoffen om to uker. Ikke det at det vesentlige bildet er endret så mye - det er fortsatt helt åpent, men kunne vært interessant å sett et par målinger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: man nov 21, 2022 9:39 am
olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:03 am Dakkars Trumpe-gutten: alle er ute etter han
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Xb ... rske-trump

Underlig av VG’s journalist Tobiassen å bruke ordet «regime» om dagens administrasjon forresten🤔
Det er iallefall ingenting å si om denne spesialetterforskerenes sin CV. Jeg mener dette er et riktig valg av justisministeren, denne spesialetterforskeren har gått etter politikere fra begge partier.
Jeg er mest bekymret for tidsbruken, disse etterforskningene har en fæl tendens til å dra ut på tid og det er kun til fordel for Trump.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

William_S skrev: man nov 21, 2022 9:39 am
olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:03 am Dakkars Trumpe-gutten: alle er ute etter han
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Xb ... rske-trump

Underlig av VG’s journalist Tobiassen å bruke ordet «regime» om dagens administrasjon forresten🤔
Det er iallefall ingenting å si om denne spesialetterforskerenes sin CV. Jeg mener dette er et riktig valg av justisministeren, denne spesialetterforskeren har gått etter politikere fra begge partier.
Enig, men jeg tror garantert Donald sr er uenig med oss i det😉

olek1970

Legg inn av olek1970 »

GoingKronos skrev: man nov 21, 2022 9:55 am
William_S skrev: man nov 21, 2022 9:39 am
olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:03 am Dakkars Trumpe-gutten: alle er ute etter han
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Xb ... rske-trump

Underlig av VG’s journalist Tobiassen å bruke ordet «regime» om dagens administrasjon forresten🤔
Det er iallefall ingenting å si om denne spesialetterforskerenes sin CV. Jeg mener dette er et riktig valg av justisministeren, denne spesialetterforskeren har gått etter politikere fra begge partier.
Jeg er mest bekymret for tidsbruken, disse etterforskningene har en fæl tendens til å dra ut på tid og det er kun til fordel for Trump.
Kan det ikke også være negativt for han at det drar ut til nærmere valget?

alseboy

Legg inn av alseboy »

olek1970 skrev: man nov 21, 2022 5:42 pm
GoingKronos skrev: man nov 21, 2022 9:55 am
William_S skrev: man nov 21, 2022 9:39 am

Det er iallefall ingenting å si om denne spesialetterforskerenes sin CV. Jeg mener dette er et riktig valg av justisministeren, denne spesialetterforskeren har gått etter politikere fra begge partier.
Jeg er mest bekymret for tidsbruken, disse etterforskningene har en fæl tendens til å dra ut på tid og det er kun til fordel for Trump.
Kan det ikke også være negativt for han at det drar ut til nærmere valget?
"Problemet" er at demokratisk anlagte folk, hvilket inkluderer justisdepartmentet og de aller fleste demokrater, er utstyrt med prinsipper og anstendighet, og derfor vil se det problematisk å etterforske og eventuelt dømme en person som stiller til valg som president. Det er et "problem" fordi vi vet jo at motparten overhodet ikke besitter slike prinsipper.

Vi så godt eksempel hvordan demokrater og MAGA-republikanere gjerne agerer vidt forskjellig. Adam Frisch aksepterte at MAGA-"stjernen" Boebert vant valget i 3. valgdistrikt i Colorado, selv om det var flere stemmer å telle og forskjellen bare var 0,2 prosentpoeng, og han kunne krevd omtelling i følge valgloven i Colorado. Trumps håpefulle - Kari Lake, lager derimot masse bråk ved å spre konspirasjonsteorier og hyre advokater, selv om det er 0,6 prosentpoeng som skiller mellom vinneren Hobbs og hun, og hun ikke har krav på omtelling engang.

Demokraten Frisch vet at han/partiet aldri vil få noe goodwill eller anerkjennelse fra motparten på grunn av denne avgjørelse - snarere tvert i mot. Følgelig er det egen moral og respekt for demokratiet som styrer.

William_S

Legg inn av William_S »

alseboy skrev: man nov 21, 2022 6:48 pm
olek1970 skrev: man nov 21, 2022 5:42 pm
GoingKronos skrev: man nov 21, 2022 9:55 am

Jeg er mest bekymret for tidsbruken, disse etterforskningene har en fæl tendens til å dra ut på tid og det er kun til fordel for Trump.
Kan det ikke også være negativt for han at det drar ut til nærmere valget?
"Problemet" er at demokratisk anlagte folk, hvilket inkluderer justisdepartmentet og de aller fleste demokrater, er utstyrt med prinsipper og anstendighet, og derfor vil se det problematisk å etterforske og eventuelt dømme en person som stiller til valg som president. Det er et "problem" fordi vi vet jo at motparten overhodet ikke besitter slike prinsipper.

Vi så godt eksempel hvordan demokrater og MAGA-republikanere gjerne agerer vidt forskjellig. Adam Frisch aksepterte at MAGA-"stjernen" Boebert vant valget i 3. valgdistrikt i Colorado, selv om det var flere stemmer å telle og forskjellen bare var 0,2 prosentpoeng, og han kunne krevd omtelling i følge valgloven i Colorado. Trumps håpefulle - Kari Lake, lager derimot masse bråk ved å spre konspirasjonsteorier og hyre advokater, selv om det er 0,6 prosentpoeng som skiller mellom vinneren Hobbs og hun, og hun ikke har krav på omtelling engang.

Demokraten Frisch vet at han/partiet aldri vil få noe goodwill eller anerkjennelse fra motparten på grunn av denne avgjørelse - snarere tvert i mot. Følgelig er det egen moral og respekt for demokratiet som styrer.
Det er jeg enig i. Men jeg vil absolutt ikke at Demokratene hiver seg på stolen elections bølgen til GOP.. Selv der det koster en representasjon er det dødsviktig å holde på de prinsippene. Uten det så vil USA falle som demokrati. Med det sagt mener jeg nok at Demokratene kunne vært en smule mer kynisk uten at det ville vært komplett MAGA konspirasjonstull og da særlig når det er snakk om Trump og evt straffeforfølging. De har nok mer enn nok grunnlag på bordet rent faktuelt til å kunne ta ut en siktelse

alseboy

Legg inn av alseboy »

William_S skrev: man nov 21, 2022 8:04 pm

Det er jeg enig i. Men jeg vil absolutt ikke at Demokratene hiver seg på stolen elections bølgen til GOP.. Selv der det koster en representasjon er det dødsviktig å holde på de prinsippene. Uten det så vil USA falle som demokrati. Med det sagt mener jeg nok at Demokratene kunne vært en smule mer kynisk uten at det ville vært komplett MAGA konspirasjonstull og da særlig når det er snakk om Trump og evt straffeforfølging. De har nok mer enn nok grunnlag på bordet rent faktuelt til å kunne ta ut en siktelse
Vi så jo at flere tilfeller hvor demokrater bidro med økonomisk støtte til MAGA-republikanere i republikanerenes primærvalg, med den hensikt at de skulle vinne over moderate republikanere, men siden være sjanseløse mot demokratiske motkandidater i selve valget. Det lyktes de åpenbart med. Men jeg må si at det gir en ganske så flau smak i munnen. Det er i tillegg høyst risikabelt og er ikke akkurat å rekke ut en hånd til anstendige republikanere som tross alt sloss mot det samme, fascistiske uvesenet. Det sies også at det var demokratiske påvirkningskampanjer mot Trump, for å få ham til å endorse republikanske kandidater, slik at de skulle stille svakere i kampen mot den demokratiske motkandidaten.

Jeg tipper forøvrig at det er svært få demokratiske strateger som er lei seg for at Trump har lansert sitt kandidatur for 2024, og truer med eder og galle overfor de republikanske toppolitikere som ikke er kjappe med å love full lojalitet overfor ham.

Det er jo ikke vanskelig å føle en viss sympati med moderate, anstendige republikanere som må se på at partiet de kanskje har vært en del av hele sitt voksne liv, bli voldtatt av en gjeng hjernevaska nolduser.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Det skremmende med Frisch-saken, er at MAGAtards nå bruker det som bevis på stolen election, og at Frisch ikke ville be om recount fordi at det ville vise større seier til Boebert, og at det er noe som de ikke ville at skulle se dagens lys, ytre-høyre sprer slike konspirasjoner på Twitter.


alseboy

Legg inn av alseboy »

Canucks skrev: tir nov 22, 2022 9:53 am Det skremmende med Frisch-saken, er at MAGAtards nå bruker det som bevis på stolen election, og at Frisch ikke ville be om recount fordi at det ville vise større seier til Boebert, og at det er noe som de ikke ville at skulle se dagens lys, ytre-høyre sprer slike konspirasjoner på Twitter.

Med et snev av "sannheten må frem" og prinsipper så kan vi vel forvente at Boebert-gjengen ber om omtelling.. :D :D :D

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Canucks skrev: tir nov 22, 2022 9:53 am Det skremmende med Frisch-saken, er at MAGAtards nå bruker det som bevis på stolen election, og at Frisch ikke ville be om recount fordi at det ville vise større seier til Boebert, og at det er noe som de ikke ville at skulle se dagens lys, ytre-høyre sprer slike konspirasjoner på Twitter.

I Colorado er det automatisk omtelling hvis avstanden er under 0,5%, så det vil bli omtelling selv om Frisch har erklært at Boebert har vunnet.

William_S

Legg inn av William_S »

Uansett så vil ikke det å innrømme nederlag ha noe å si om recounten faktisk gir Frisch seier. Det ser kanskje dumt ut ja, men har nada å si rettslig sett.

William_S

Legg inn av William_S »

Da har Alaska endelig fått noen offisielle resultater og det gikk som forventet. Murkowski og Peltola vant sine race. Murkowski ble vel reddet av at en del demokrater hadde henne på andre plass naturlig nok vil tippe sikkert opp mot 100% av de som hadde Demokraten på 1 plass hadde Murkowski på 2 plass. Mens Palin er helt villt upopulær i Alaska.
Murkowski er stadig senatoren med ni liv. I 2010 vant hun ved hjelp av writein stemmer, den første senatoren som hadde klart det siden Strom Thurmond. Hun er virkelig hatet av MAGA fløyen av GOP og hun har nesten hver gang forsøkt å bli kastet av tea party og senere MAGA fløyen. Murkowski er relativt moderat i det republikanske partiet og stemte for riksretten mot Trump etter 6 januar. Murkowski stakk også kjepper i hjulene for å fjerne Obamacare. Det var da Mike Pence hadde blitt rushet til Senatet, men det nyttet ikke da John McCain med sitt legendariske tommel ned stoppet alt sammen. Susan Collins, Murkowski og McCain stemte med alle Demokratene nei til å gjøre dett og selv om GOP hadde flertallet i Senatet da så var flertallet knepent da som nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »



Dette var vel en av stjernene på Trumps superlag som skulle avsløre det massive valgfusket da Trump tapte valget. Hun holdt en rekke pressekonferanser der hun fortalte om alle bevisene de hadde, og som de snart skulle legge frem hvis folk ga dem mer penger. Her snakker hun om en masseskyting på en homsebar, og hvordan de kommer til å brenne i helvete. Ofrene altså. Fordi det er "ingen beviser for at de var kristne".

Og Jenna Ellis vet jo, som vi kjenner godt til, mye om beviser.

Jeg har ingen tro på at dette mennesket er oppriktig dypt kristen. Hun er en løgner og en svindler, så sannsynligvis så spiller hun bare rollen som kristenfundementalist fordi hun kan profittere på det. Det gjør jo slike utspill ekstra ondskapsfull.

Det er denne typen folk som Trump holder tettest til seg. Noe av det mest stinkende menneskelige søplet du kan finne.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:22 am

Dette var vel en av stjernene på Trumps superlag som skulle avsløre det massive valgfusket da Trump tapte valget. Hun holdt en rekke pressekonferanser der hun fortalte om alle bevisene de hadde, og som de snart skulle legge frem hvis folk ga dem mer penger. Her snakker hun om en masseskyting på en homsebar, og hvordan de kommer til å brenne i helvete. Ofrene altså. Fordi det er "ingen beviser for at de var kristne".

Og Jenna Ellis vet jo, som vi kjenner godt til, mye om beviser.

Jeg har ingen tro på at dette mennesket er oppriktig dypt kristen. Hun er en løgner og en svindler, så sannsynligvis så spiller hun bare rollen som kristenfundementalist fordi hun kan profittere på det. Det gjør jo slike utspill ekstra ondskapsfull.

Det er denne typen folk som Trump holder tettest til seg. Noe av det mest stinkende menneskelige søplet du kan finne.
Vel. Alle de som tror at kun kristne kommer til himmelen må jo si seg enig i hennes budskap. Det er jo tragisk at disse som ble drept ikke var klar over at de ville havne i helvete hvis de ikke ikke aksepterte Jesus som sin lord and saviour

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 8:02 am Da har Alaska endelig fått noen offisielle resultater og det gikk som forventet. Murkowski og Peltola vant sine race. Murkowski ble vel reddet av at en del demokrater hadde henne på andre plass naturlig nok vil tippe sikkert opp mot 100% av de som hadde Demokraten på 1 plass hadde Murkowski på 2 plass. Mens Palin er helt villt upopulær i Alaska.
Murkowski er stadig senatoren med ni liv. I 2010 vant hun ved hjelp av writein stemmer, den første senatoren som hadde klart det siden Strom Thurmond. Hun er virkelig hatet av MAGA fløyen av GOP og hun har nesten hver gang forsøkt å bli kastet av tea party og senere MAGA fløyen. Murkowski er relativt moderat i det republikanske partiet og stemte for riksretten mot Trump etter 6 januar. Murkowski stakk også kjepper i hjulene for å fjerne Obamacare. Det var da Mike Pence hadde blitt rushet til Senatet, men det nyttet ikke da John McCain med sitt legendariske tommel ned stoppet alt sammen. Susan Collins, Murkowski og McCain stemte med alle Demokratene nei til å gjøre dett og selv om GOP hadde flertallet i Senatet da så var flertallet knepent da som nå.
Jeg tror republikanerene skal være gald for at det ikke er mange slike preference-valg. Da tror jeg demokratene hadde vunnet stort.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Et valgstyre i landlige Cochise country, AZ, med overvekt republikanere, har nektet godkjenne valget i AZ. Secetary of State, Katie Hobbs har saksøkt valgstyret, da de er pålagt i følge valgloven i AZ å godkjenne valget og det er en tidsfrist for dette. Hvis ikke vil valget i nevnte county ikke bli regnet med.

For MAGA-trollene er naturligvis dette nok et eksempel på "demokratisk diktatur". Men Hobbs følger bare loven som har som overordnet formål at hver stemme skal telle. Hun KUNNE vendt et blindt øye til dem, og med loven i hånd ville stemmene i fylket ikke blitt regnet med. Siden dette fylket stemte overveldende i favør av GOP, så kunne det faktisk bidratt til at den demokratiske kongresskandidaten Engel, som tapte med litt over 5.000 stemmer mot republikanske Ciscomani i 6. valgdistrikt, kunne tatt setet.

https://edition.cnn.com/election/2022/r ... district-6
https://www.kold.com/2022/11/28/cochise ... -deadline/

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

alseboy skrev: tir nov 29, 2022 11:33 pm Et valgstyre i landlige Cochise country, AZ, med overvekt republikanere, har nektet godkjenne valget i AZ. Secetary of State, Katie Hobbs har saksøkt valgstyret, da de er pålagt i følge valgloven i AZ å godkjenne valget og det er en tidsfrist for dette. Hvis ikke vil valget i nevnte county ikke bli regnet med.

For MAGA-trollene er naturligvis dette nok et eksempel på "demokratisk diktatur". Men Hobbs følger bare loven som har som overordnet formål at hver stemme skal telle. Hun KUNNE vendt et blindt øye til dem, og med loven i hånd ville stemmene i fylket ikke blitt regnet med. Siden dette fylket stemte overveldende i favør av GOP, så kunne det faktisk bidratt til at den demokratiske kongresskandidaten Engel, som tapte med litt over 5.000 stemmer mot republikanske Ciscomani i 6. valgdistrikt, kunne tatt setet.

https://edition.cnn.com/election/2022/r ... district-6
https://www.kold.com/2022/11/28/cochise ... -deadline/
Ikke bare kunne tatt det setet, Engel ville tatt det setet. Ciscomani fikk over 13 000 flere stemmer enn sin D-motkandidat i Cochise. Jeg kan ikke finne at sistnevnte har uttrykt noen form for støtte til denne infantile "protesten", for å si det slik.

Edit: Men det er viktig at Hobbs får bekreftet at disse tullingene ikke bare kan sette seg på bakbeina etter eget forgodtbefinnende. Det vil være enda et skritt mot kaos i 2024 dersom MAGA ser sertifisering av det enkelte county som et nytt alternativ for å lage kvalm.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

William_S skrev: man nov 21, 2022 9:51 am Det virker jo uansett noe underlig at det ikke er tatt opp meningsmålinger i etterkant av valget i Georgia foran runoffen om to uker. Ikke det at det vesentlige bildet er endret så mye - det er fortsatt helt åpent, men kunne vært interessant å sett et par målinger.
Helt enig!

Jeg finner kun 1 måling, tatt opp 11-17 nov, 500 LV. Warnock 51 - Walker 47 (feilmargin på 4.4). Merkelig at det ikke kommer flere. Men de dukker kanskje opp senere denne uken?

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Fant en til, 939 LV, tatt opp 23,25,26 nov. 3.3% feilmargin. Helt likt 50-50.

William_S

Legg inn av William_S »

alseboy skrev: tir nov 29, 2022 11:33 pm Et valgstyre i landlige Cochise country, AZ, med overvekt republikanere, har nektet godkjenne valget i AZ. Secetary of State, Katie Hobbs har saksøkt valgstyret, da de er pålagt i følge valgloven i AZ å godkjenne valget og det er en tidsfrist for dette. Hvis ikke vil valget i nevnte county ikke bli regnet med.

For MAGA-trollene er naturligvis dette nok et eksempel på "demokratisk diktatur". Men Hobbs følger bare loven som har som overordnet formål at hver stemme skal telle. Hun KUNNE vendt et blindt øye til dem, og med loven i hånd ville stemmene i fylket ikke blitt regnet med. Siden dette fylket stemte overveldende i favør av GOP, så kunne det faktisk bidratt til at den demokratiske kongresskandidaten Engel, som tapte med litt over 5.000 stemmer mot republikanske Ciscomani i 6. valgdistrikt, kunne tatt setet.

https://edition.cnn.com/election/2022/r ... district-6
https://www.kold.com/2022/11/28/cochise ... -deadline/
Viktig å få frem disse GOP trollenes demokratiske sinneleg aller mangel på sådan.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

JohnTiger skrev: ons nov 30, 2022 9:23 am
William_S skrev: man nov 21, 2022 9:51 am Det virker jo uansett noe underlig at det ikke er tatt opp meningsmålinger i etterkant av valget i Georgia foran runoffen om to uker. Ikke det at det vesentlige bildet er endret så mye - det er fortsatt helt åpent, men kunne vært interessant å sett et par målinger.
Helt enig!

Jeg finner kun 1 måling, tatt opp 11-17 nov, 500 LV. Warnock 51 - Walker 47 (feilmargin på 4.4). Merkelig at det ikke kommer flere. Men de dukker kanskje opp senere denne uken?
Amerikanerne har vært opptatt med thanksgiving, så kommer nok noen målinger snart. Så tror jeg ikke man skal forvente så mye annerledes enn i valget for 3 uker siden, men valgdeltakelsen blir lavere så det blir enda viktigere å få ut sine velgere. Så bør være fordel for demokratene, et republikansk parti i kaos med en parodi av en kandidat. Så tror Warnock sin utfordring blir at ikke folk tror det er avgjort slik at de ikke orker å stemme. Oddsmarkedet gir ca 85% sjanse for seier til demokratene.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: ons nov 30, 2022 10:15 am
JohnTiger skrev: ons nov 30, 2022 9:23 am
William_S skrev: man nov 21, 2022 9:51 am Det virker jo uansett noe underlig at det ikke er tatt opp meningsmålinger i etterkant av valget i Georgia foran runoffen om to uker. Ikke det at det vesentlige bildet er endret så mye - det er fortsatt helt åpent, men kunne vært interessant å sett et par målinger.
Helt enig!

Jeg finner kun 1 måling, tatt opp 11-17 nov, 500 LV. Warnock 51 - Walker 47 (feilmargin på 4.4). Merkelig at det ikke kommer flere. Men de dukker kanskje opp senere denne uken?
Amerikanerne har vært opptatt med thanksgiving, så kommer nok noen målinger snart. Så tror jeg ikke man skal forvente så mye annerledes enn i valget for 3 uker siden, men valgdeltakelsen blir lavere så det blir enda viktigere å få ut sine velgere. Så bør være fordel for demokratene, et republikansk parti i kaos med en parodi av en kandidat. Så tror Warnock sin utfordring blir at ikke folk tror det er avgjort slik at de ikke orker å stemme. Oddsmarkedet gir ca 85% sjanse for seier til demokratene.
Ja det er sant. Thanksgiving er jo en veldig stor høytid der borte, større enn jul feks. Uansett Demokratene må si seg fornøyd om Warnock vinner valget tenker jeg, de gjør faktisk fremgang i Senatet i et år som burde vært horribelt for dem og 51 er bedre enn 50. Det gir mer rom for Schumer å tilfredsstille enten Manchin eller Synema om det er noen saker de skikkelig er i mot til å kunne si la gå, stem etter deres eget ønske og ikke minst om noen skulle dø eller falle fra på andre vis. Det er jo ganske mange gamle mennesker i Senatet så dødsfall er ikke helt usannsynlig selv om en del av dem er imponerende god shape med tanke på alder. Mitch McConnell feks er vel 80.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

William_S skrev: ons nov 30, 2022 10:31 am
GoingKronos skrev: ons nov 30, 2022 10:15 am
JohnTiger skrev: ons nov 30, 2022 9:23 am

Helt enig!

Jeg finner kun 1 måling, tatt opp 11-17 nov, 500 LV. Warnock 51 - Walker 47 (feilmargin på 4.4). Merkelig at det ikke kommer flere. Men de dukker kanskje opp senere denne uken?
Amerikanerne har vært opptatt med thanksgiving, så kommer nok noen målinger snart. Så tror jeg ikke man skal forvente så mye annerledes enn i valget for 3 uker siden, men valgdeltakelsen blir lavere så det blir enda viktigere å få ut sine velgere. Så bør være fordel for demokratene, et republikansk parti i kaos med en parodi av en kandidat. Så tror Warnock sin utfordring blir at ikke folk tror det er avgjort slik at de ikke orker å stemme. Oddsmarkedet gir ca 85% sjanse for seier til demokratene.
Ja det er sant. Thanksgiving er jo en veldig stor høytid der borte, større enn jul feks.
-Christmas is the favorite national holiday in the United States, placed before Thanksgiving.

https://www.statista.com/topics/3216/na ... Keyfigures

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Kari Lake og mark Finchem gikk til sak mot Maricopa County, den saken ble selvsagt avvist. I går erklærte dommeren at advokatene deres må betale saksomkostningene til Maricopa County pga av søksmålet ikke hadde noe grunnlag. dommeren sier:
[A]lthough the Court does not find that Plaintiffs have acted appropriately in this matter—far from it— the Court concludes that sanctions are warranted only against Plaintiffs’ counsel, who signed and filed the offending papers. To sanction Plaintiffs’ counsel here is not to let Plaintiffs off the hook. It is to penalize specific attorney conduct with the broader goal of deterring similarly baseless filings initiated by anyone, whether an attorney or not. ...

The Court shares the concerns expressed by other federal courts about misuse of the judicial system to baselessly cast doubt on the electoral process in a manner that is conspicuously consistent with the plaintiffs’ political ends …

Imposing sanctions in this case is not to ignore the importance of putting in place procedures to ensure that our elections are secure and reliable. It is to make clear that the Court will not condone litigants ignoring the steps that Arizona has already taken toward this end and furthering false narratives that baselessly undermine public trust at a time of increasing disinformation about, and distrust in, the democratic process. It is to send a message to those who might file similarly baseless suits in the future.
https://www.dailykos.com/stories/2022/1 ... -s-lawyers

William_S

Legg inn av William_S »

Det ser ut som Warnock har festet et aldri så lite grep om ledelsen i valget, dvs ledelsen er ikke stor, men målingene har stort sett vist en ledelse til ham etter valget i november. Libertarianerkandidaten var homofil (og gjorde vel faktisk et stort poeng ut av det) og det kan hende de 2% som stemte ham i stor grad går over til Warnock i siste og avgjørende valgomgang. Det er i såfall nok å få Warnock til å vinne siden han også ledet i antall stemmer etter valgomgang 1.

Brukeravatar
Viracocha
Innlegg: 52

Legg inn av Viracocha »

William_S skrev: lør des 03, 2022 5:42 pm
Det ser ut som Warnock har festet et aldri så lite grep om ledelsen i valget, dvs ledelsen er ikke stor, men målingene har stort sett vist en ledelse til ham etter valget i november.
Libertarianerkandidaten var homofil (og gjorde vel faktisk et stort poeng ut av det) og det kan hende de 2% som stemte ham i stor grad går over til Warnock i siste og avgjørende valgomgang. Det er i såfall nok å få Warnock til å vinne siden han også ledet i antall stemmer etter valgomgang 1.
Helt utrolig at det kan være så jevnt mellom to kandidater hvor den ene, Herschel, knapt evner stave navnet sitt!
Hvis det fortsetter på denne måten er jeg tilbøyelig til å være enig med Bill Maher og Jay Leno i at amerikanere er tette i knollen.
Det pipler av små-nazier i hele GOP (Grand Old Party) som ikke har filla med Lincoln å gjøre.

William_S

Legg inn av William_S »

Viracocha skrev: lør des 03, 2022 9:18 pm
William_S skrev: lør des 03, 2022 5:42 pm
Det ser ut som Warnock har festet et aldri så lite grep om ledelsen i valget, dvs ledelsen er ikke stor, men målingene har stort sett vist en ledelse til ham etter valget i november.
Libertarianerkandidaten var homofil (og gjorde vel faktisk et stort poeng ut av det) og det kan hende de 2% som stemte ham i stor grad går over til Warnock i siste og avgjørende valgomgang. Det er i såfall nok å få Warnock til å vinne siden han også ledet i antall stemmer etter valgomgang 1.
Helt utrolig at det kan være så jevnt mellom to kandidater hvor den ene, Herschel, knapt evner stave navnet sitt!
Hvis det fortsetter på denne måten er jeg tilbøyelig til å være enig med Bill Maher og Jay Leno i at amerikanere er tette i knollen.
Det pipler av små-nazier i hele GOP (Grand Old Party) som ikke har filla med Lincoln å gjøre.
Mye av dagens GOP har blitt et konspiratorisk parti og særlig under Trump. Den angivelige demente 80 åringen Biden har jo fått til mye mer i presidentstolen hittil enn det Trump klarte i løpet av 4 år. Nå håper jeg at Biden trer til side i 2024, men det har faktisk noe med at personer over 80 år uansett ikke burde være president i verdens mektigste land. Det er mange flinke og spreke 80 åringer der ute, men å være president i USA krever rett og slett at man er på 24/7 om noe skulle skje og der har ofte 80 åringer begrenset kapasitet uavhengig hvor god helsetilstand de er i. Biden er uansett ikke dement. Demokratene ser nå ut i House iallefall å ha gjennomført et generasjonsskifte uten mye støy (antagelig var mye av dette avtalt på forhånd og at Pelosi og co skulle tre til side om de tapte valget i House). Kevin McCarthy derimot skal få slite med sitt virker det som.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»