VM på Ski 2023: Kombinert

Svar
Atom Vinter

Re: VM på Ski 2023: Kombinert

Legg inn av Atom Vinter »

LBJ91 skrev: lør mar 04, 2023 3:51 pm I helvete så hvite tenner Lamparter har, ligner på Ross Geller i den der ene Friends-episoden
Hvitere enn han NRK-reporteren i Planica under VM som gliser vilt ved enhver mulighet?

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Atom Vinter skrev: lør mar 04, 2023 3:57 pm
LBJ91 skrev: lør mar 04, 2023 3:51 pm I helvete så hvite tenner Lamparter har, ligner på Ross Geller i den der ene Friends-episoden
Hvitere enn han NRK-reporteren i Planica under VM som gliser vilt ved enhver mulighet?
Ja det tror jeg faktisk, men skulle helst sett dem ved siden av hverandre for være helt sikker

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

JODDEMM skrev: lør mar 04, 2023 3:39 pm Er Graabak seriøs når han uttrykker liten sans for Riibers publikumshilsen?? I så fall utrolig humørløst å reagere på den der!

Denne hilsingen til publikum på starten av oppløpet minnet veldig om Fred Børre Lundberg på oppløpet i Thunder Bay i 95 da han tok inn 3 minutt på Ogiwara!
Å hilse til publikum er helt innafor. Å håne konkurrentene ved å speide etter dem er noe helt annet.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Jeg mener Riiber er tidenes beste til å kombinere skihopp og langrenn.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Zanick skrev: lør mar 04, 2023 4:53 pm Jeg mener Riiber er tidenes beste til å kombinere skihopp og langrenn.
Er vel kun et spørsmål om hvor langt han er foran nr. 2?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Henningsen skrev: lør mar 04, 2023 3:33 pm
LBJ91 skrev: lør mar 04, 2023 3:22 pm
Henningsen skrev: lør mar 04, 2023 3:19 pm Vedrørende kombinertgutta i spesialhopp så er det viktig å huske på at de som går kombinert også må være topptrent for å gå langrennsdelen også. Det krever en helt annen mukelatur som gjør at de må ha mer muskler og dermed vekt i kroppen enn hopperne. Derfor kan det ikke sammenlignes, og kombinertgutta ville derfor neppe ha nådd helt opp i ren hopping.
Det er bare Riiber som er interessant i den sammenhengen, han er ett unikum og har jo hevdet seg meget bra de gangene han har stilt opp i NM i spesialhopp
For en utøver han er. Men tror han måtte dratt av noen kilo for å hevde seg i verdenseliten i hopp. Men det er helt naturlig siden han har en øvelse til å være best i.
Helt fenomenal!
Serr?! Riiber er syltynn. Tror det er en av grunnene til at han hopper så langt, og mye lenger enn konkurrentene.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

oddvar_kjempebra skrev: lør mar 04, 2023 3:54 pm
JODDEMM skrev: lør mar 04, 2023 3:39 pm Er Graabak seriøs når han uttrykker liten sans for Riibers publikumshilsen?? I så fall utrolig humørløst å reagere på den der!
Eller du litt humørløs som velger å ikke ta det som en ironisk kommentar, men istedet tolker det så negativt du kan? ;)
Nja- vet ikke hvor ironisk det virket men...
...har ikke sett så mange intervjuer etter dette kombinertrennet enda- men håper det var ironisk ment/ sagt med glimt i øyet!

Mener jo selv at jeg har tatt et forbehold her hvorvidt det er seriøst ment fra Graabaks side- og uansett spøk eller alvor kunne egentlig Jørgen Graabak holde seg for god for (ba bom dish) å lage et tema ut av dette på en dag der Jarl Magnus Riiber fullfører mesterverket med sitt Gull nr.4/4 på en såpass suveren måte som han gjorde.

Var muligens denne "speidingen" etter konkurrenter som aldri kom det ble reagert mest på? (Tyskeren Schmid bla.a) Men ytterst få har gjort seg så til de grader fortjent til en slik feiring som Riiber :D (Litt som Bolt som skrek inn i kamera at "Jeg er Nummer 1" etter OL-Gull og WR på 100 meter i Beijing 2008)

Ellers lignet dagens Riiber-hilsen veldig på Fred Børre Lundberg fra VM i 1995:

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Zanick skrev: lør mar 04, 2023 4:53 pm Jeg mener Riiber er tidenes beste til å kombinere skihopp og langrenn.

Vanskelig å sammenligne. I tidligere tider var det andre typer hoppbakker og langrennet gikk en runde på 15km langt inn i skogen i smale og mer kranglete løyper. Men i vår tid er han en ener i særklasse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

TheBaseline skrev: lør mar 04, 2023 6:17 pm
Henningsen skrev: lør mar 04, 2023 3:33 pm
LBJ91 skrev: lør mar 04, 2023 3:22 pm

Det er bare Riiber som er interessant i den sammenhengen, han er ett unikum og har jo hevdet seg meget bra de gangene han har stilt opp i NM i spesialhopp
For en utøver han er. Men tror han måtte dratt av noen kilo for å hevde seg i verdenseliten i hopp. Men det er helt naturlig siden han har en øvelse til å være best i.
Helt fenomenal!
Serr?! Riiber er syltynn. Tror det er en av grunnene til at han hopper så langt, og mye lenger enn konkurrentene.
Ja, jeg vil mene det. Men dette er bare noe jeg tror, må understreke det.
Selv om Riiber er syltynn så har han mye mer muskler i armer og overkropp enn hopperne nettopp pga langrennstreningen og at han skal prestere på langrennsbiten også, så jeg tror han har noen kilo mer av den grunn.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Zanick skrev: lør mar 04, 2023 4:53 pm Jeg mener Riiber er tidenes beste til å kombinere skihopp og langrenn.
Det tror jeg du har helt rett i.
Tidligere var vel kombinert en øvelse for de som ikke nådde helt opp i enten langrenn eller hopping, og dermed satset på å bli god i den motsvarende øvelsen.
Sånn er det ikke nå. Nå er de spesialtilpasset og optimalisert for begge deler.
Nivå er skyhøyt og likevel dominerer han fullstendig.
Jeg støtter påstanden din om at han er tidenes beste til å kombinere skihopp og langrenn.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»