VM på ski 2023: Lagsprint fristil (26/2)

Svar
Skraevadottir

Re: VM på ski 2023: Lagsprint fristil (26/2)

Legg inn av Skraevadottir »

Calle påpeker at han fikk i seg lunsj i dag.

Problemet er at han stjal lunsjen fra Edvin Anger.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Huff, disse obligatoriske foreldre og slektning-intervjuene på sidelinja.

Kan ikke si jeg synes de er givende.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Klæbo er bare helt outstanding.

Den sisteetappen til Pellegrino er også helt enorm. Dersom Klæbo ikke hadde eksistert hadde Pellegrino vært en av tidenes aller beste løpere. Klasseforskjellen fra Pellegrino og ned til nestemann er enorm, bare synd for han at Klæbo er enda bedre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

eppaen skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Klæbo er så kjølig. Det er helt tøysete lett
Det er akkurat sånn Northug var. De stoler så mye på egen toppfart at de ikke lar seg stresse om de blir pressa.

Men jeg ble litt stressa :)

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

All ære til Pelle. Han gjorde stafetten litt mer spennende

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Tenkte det ble en litt kjedelig VM-søndag med lagsprint og lagkonkurranser. Må revurdere min holdning når det gjelder lagsprint i langrenn. Øvelsene i dag var en gysare x 2.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: søn feb 26, 2023 2:02 pm
tartaglia2 skrev: søn feb 26, 2023 2:00 pm Kalvå er muligens sterk nok til å knekke Ribom på første og forhåpentligvis skaffe stor nok luke til å holde unna for Frida, Ebba og Jonna på de 3 siste etappene.
Over 5 km tviler jeg på det. Blir dog neppe fragått. Skal vi vinne, må Tiril ha helst 15 sek på Sundling før siste etappen. Det tror jeg hun i så fall vil klare, men kan aldri tenke meg at man har luke til Sverige etter 3 etapper (regner med man kommer til å sette Ebba Andersson der) uten smørebom fra deres side.
Har heller ikke spesielt stor tro på det, men klarer ikke se noen andre muligheter (utenom smørebom) for norsk seier. Skal også sies at stafettløypa er litt spesiell med et 1,5 km langt sammenhengende motbakkeparti. Er nok eneste løypa det er mulig.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Nightwish skrev: søn feb 26, 2023 2:23 pm Tenkte det ble en litt kjedelig VM-søndag med lagsprint og lagkonkurranser. Må revurdere min holdning når det gjelder lagsprint i langrenn. Øvelsene i dag var en gysare x 2.
I mesterskap er lagsprintene alltid bra greier.
5 ulike land med medalje i dag. Denne øvelsen må ikke endres.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

lund skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Hehe, litt usikker på Northugs spådom om at Anger er verdens beste sprinter innen 2 år. Har vel ikke i nærheten av samme kapasitet på samme alder.
Thugen skal vel sponse Anger så vil tro at det gjør at han snakker Anger litt ekstra opp

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kom mye bedre ut av denne sprintdagen enn fryktet, tippet jentene utenfor pallen. Gull og sølv er helt suverent.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Spørs om Anger blir ankermann på det svenske stafettlaget med den formen han viser her.
Uflaks for svenskene med tanke på at Burman viste fin form på 3-mila. Mulig de satser på Halfvarsson - Burman - Poromaa på de 3 siste og Rosjö/Häggström på første.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: søn feb 26, 2023 2:23 pm
eppaen skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Klæbo er så kjølig. Det er helt tøysete lett
Det er akkurat sånn Northug var. De stoler så mye på egen toppfart at de ikke lar seg stresse om de blir pressa.

Men jeg ble litt stressa :)
Klæbo er på et eget nivå igjen, vil jeg si. Han har en helt egen aura av uovervinnelighet.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Talisker skrev: søn feb 26, 2023 1:51 pm Underbar tempoväxling på Sundling.
Jeg koste meg med den, kom rett etter kommentator presterte å si ”Sverige er i trøbbel nå” :lol:

Også morsomt hvordan de forgjeves prøvde å finne svakhetstegn hos Ribom.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

george_hincapie skrev: søn feb 26, 2023 2:24 pm
Nightwish skrev: søn feb 26, 2023 2:23 pm Tenkte det ble en litt kjedelig VM-søndag med lagsprint og lagkonkurranser. Må revurdere min holdning når det gjelder lagsprint i langrenn. Øvelsene i dag var en gysare x 2.
I mesterskap er lagsprintene alltid bra greier.
5 ulike land med medalje i dag. Denne øvelsen må ikke endres.
Ironisk nok var den jo endret i dag.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sodajr skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Sverige blir slått av Canada :P
Anger er fryktelig oppskrytt.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Suverent av Klæbo, igjen! Tar sprint dobbelen for 5te gang på rad, slett ikke verst :) Må også berømme damene som gjorde det så bra de kunne, sølv er nesten like bra som gull i dag.

Langrenns landskampen fortsetter med 3 gull av 3 mulige til Norge og Sverige. Så får vi se om Diggins klarer å forhindre svensk gull på 10km. 15km for gutta blir nok et norsk mesterskap.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Flott gullmedalje!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Canada på fjerde er vel en liten skrell?!

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Neptun skrev: søn feb 26, 2023 2:22 pm Huff, disse obligatoriske foreldre og slektning-intervjuene på sidelinja.

Kan ikke si jeg synes de er givende.
Det er bare pinlig med samme spørsmålene på repeat. Virkelig god ressursbruk av NRK å sende ned en gjeng på tiltak.
Ellers er det håpløst av Post/Bjørn å prøve å lage spenning på siste etappe. Kunne ikke tro at de har sett Klæbos avslutninger.

lund

Legg inn av lund »

sertono skrev: søn feb 26, 2023 2:26 pm
Sodajr skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Sverige blir slått av Canada :P
Anger er fryktelig oppskrytt.
Blir nok bra han, men dette føret er nok ikke helt ideelt for en sånn type løper.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: søn feb 26, 2023 2:26 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 26, 2023 2:23 pm
eppaen skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Klæbo er så kjølig. Det er helt tøysete lett
Det er akkurat sånn Northug var. De stoler så mye på egen toppfart at de ikke lar seg stresse om de blir pressa.

Men jeg ble litt stressa :)
Klæbo er på et eget nivå igjen, vil jeg si. Han har en helt egen aura av uovervinnelighet.
Ikke på fellesstart, distanse i en del år. Da har du sviktende hukommelse.
Sist redigert av Atom Vinter den søn feb 26, 2023 2:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

tartaglia2 skrev: søn feb 26, 2023 2:00 pm
netrebske skrev: søn feb 26, 2023 1:54 pm Tiril bekrefter form så hun er nok inne på stafettlaget, sammen med Slind, Østberg og Kalvaa.
Definitivt. Håper vi stiller opp med Kalvå - Slind - Østberg - TUW.

Kalvå er muligens sterk nok til å knekke Ribom på første og forhåpentligvis skaffe stor nok luke til å holde unna for Frida, Ebba og Jonna på de 3 siste etappene.
Veldig sjeldent det blir luke på første etappe, men klarer hun det har vi sjansen på gullet

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Atom Vinter skrev: søn feb 26, 2023 2:29 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 26, 2023 2:26 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 26, 2023 2:23 pm

Det er akkurat sånn Northug var. De stoler så mye på egen toppfart at de ikke lar seg stresse om de blir pressa.

Men jeg ble litt stressa :)
Klæbo er på et eget nivå igjen, vil jeg si. Han har en helt egen aura av uovervinnelighet.
Ikke på fellesstart, distanse i en del år. Da har du sviktende hukommelse.
Tenkte på sprint og på sånne dueller mot slutten, altså. Klæbo blir jo nesten aldri slått. Northug ble tross alt slått oftere enn motsatt i sprint.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Tenkt at Norge gikk fra Alsgaard til Northug til Klæbo, fryktelig vanskelig å finne noen mer smoothe generasjonsskifter i noen idrett

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: søn feb 26, 2023 2:31 pm
Atom Vinter skrev: søn feb 26, 2023 2:29 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 26, 2023 2:26 pm Klæbo er på et eget nivå igjen, vil jeg si. Han har en helt egen aura av uovervinnelighet.
Ikke på fellesstart, distanse i en del år. Da har du sviktende hukommelse.
Tenkte på sprint og på sånne dueller mot slutten, altså. Klæbo blir jo nesten aldri slått. Northug ble tross alt slått oftere enn motsatt i sprint.
Absolutt, Northug er en av tidenes sprintere, men Klæbo er lysår foran alle i øvelsen. Men dueller på slutten i fellesstarter (inkl. stafetter) tapte vel Northug 1 på 5 år eller noe slikt? Og han var oftere i posisjon enn Klæbo, så antallet var større og.
Sist redigert av Atom Vinter den søn feb 26, 2023 2:34 pm, redigert 3 ganger totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Var helt riktig å vrake Skistad. Kalvå er mye bedre. Vi hadde aldri fått sølv med Skistad på laget.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

TheBaseline skrev: søn feb 26, 2023 2:28 pm Canada på fjerde er vel en liten skrell?!
Ja, men de satser hardt på denne øvelsen og de ble nummer 5 i OL i fjor. De to er typer som opplagt passer bra til øvelsen, Cyr er først og fremst distanseløper som har vært i en sprintfinale tidligere i år, mens Ritchie er en sprinter som iblant går gode distanserenn. De er 25 og kanskje hakket bedre i klassisk, så ikke umulig at de kan være seriøse medaljekandidater i Trondheim om to år.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

LBJ91 skrev: søn feb 26, 2023 2:31 pm Tenkt at Norge gikk fra Alsgaard til Northug til Klæbo, fryktelig vanskelig å finne noen mer smoothe generasjonsskifter i noen idrett
Og Tore Ruud og Krogh gjorde overgangene fryktelig enkle.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

janesaj skrev: søn feb 26, 2023 2:19 pm Spørs om Anger blir ankermann på det svenske stafettlaget med den formen han viser her.
Når allternativene på stafetten er Rosjø og Haggstrøm, så vet jeg ikke om han skal frykte for plassen..

Edit. Og nå bekrefter Calle dårlige ski..
Sist redigert av netrebske den søn feb 26, 2023 2:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Pelle med nydelig shorts på pallen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»