Vårklassikerne 2023

Svar
Higgs Boson

Re: Vårklassikerne 2023

Legg inn av Higgs Boson »

Tord Gudmestad er med i dagens brudd i Brabantsje Pijl. De er fire mann, og de har seks minutter på feltet.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: ons apr 12, 2023 2:00 pm Tord Gudmestad er med i dagens brudd i Brabantsje Pijl. De er fire mann, og de har seks minutter på feltet.
Regner med det blir utallige angrep de siste milene, uten at noen kommer avsted før på siste runde.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Tobias Halland Johannesen, THJ, fint med i første gruppe. Urianstad Bugge jobber bra for han. Bruddet har 2 min.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Gudmestad sitter med Cavagna foreløpig etter at bruddet er kjørt inn. Sterkt.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Gudmestad ser sterk ut, men kan ikke se for meg at han tåler full fart opp Moskestraat to ganger til.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Jeg er imponert over Gudmestad. Selv om strikken ryker snart. Hele dagen i brudd, og fortsatt med i front med 35 km igjen.

Luchs

Legg inn av Luchs »

Trudde ikke at Godon/Healy kunne holde den luka til feltet. Ingen form å spore hos Johannessen's.

Genial

Legg inn av Genial »

Nok et ritt uten et toppresultat fra Uno-X. Litt usikker på hva man kunne forvente, men langt unna høydepunktene hittil i år.

dorian

Legg inn av dorian »

Genial skrev: ons apr 12, 2023 5:46 pm Nok et ritt uten et toppresultat fra Uno-X. Litt usikker på hva man kunne forvente, men langt unna høydepunktene hittil i år.
Det fikk et toppresultat i forrige ritt de var med i, og det er ikke lenger siden enn i går. I dag var de tross alt bedre enn i BP i fjor, manglende form hos THJ til tross.

Genial

Legg inn av Genial »

dorian skrev: ons apr 12, 2023 6:13 pm
Genial skrev: ons apr 12, 2023 5:46 pm Nok et ritt uten et toppresultat fra Uno-X. Litt usikker på hva man kunne forvente, men langt unna høydepunktene hittil i år.
Det fikk et toppresultat i forrige ritt de var med i, og det er ikke lenger siden enn i går. I dag var de tross alt bedre enn i BP i fjor, manglende form hos THJ til tross.
Så du mener sesongen hittil har vært bra? Det er seriøst spørsmål, ikke sarkastisk :)

dorian

Legg inn av dorian »

Genial skrev: ons apr 12, 2023 6:17 pm Så du mener sesongen hittil har vært bra? Det er seriøst spørsmål, ikke sarkastisk :)

Ikke bra, men det måtte jo nesten bli sånn når THJ har fått sesongen spolert så langt. Men rittet i dag var jo ingen skuffelse? En 12. plass var over det jeg hadde forventet i alle fall. Det positive er at bredden i laget har blitt mye bedre.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sjelden vi har sett en like stor favoritt i et sykkelritt som Pogacar i søndagens Amstel Gold Race. Powless, Bilbao, Higuita, Pidcock, etc., er jo alle gode ryttere, men med Van der Poel, Van Aert og Evenepoel alle fraværende, så blir jo Pog en gigantisk favoritt.

https://www.procyclingstats.com/race/am ... ers-ranked

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Dagens brudd er av sted. 4 min 30 srk.
Mathias Vacek (Trek-Segafredo), Leon Heinschke (DSM), Mattéo Vercher (TotalEnergies), Ward Vanhoof (Flanders-Baloise), Tobias Ludvigsson, Alessandro Fedeli (Q36.5) and Martin Urianstad (Uno-X)

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Og hele UNO-X er borte etter den store velten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ganske forutsigbart. Pog er totalt overlegen.

Dagens store beholdning er Ben Healy. Uten tvil vårens store gjennombrudd på det absolutte toppnivå.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Akkurat nå er sykling kjedelig. Stiller Pogacar opp så vinner han. Ikke noe spenning. Ikke noe uforutsigbarhet. Dundrende fokkings kjedelig.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Selv om jeg liker Pog og hans offensive sykling og ikke minst ekstreme talent så var dagens litt vel kjedelig ja. For var jo liksom ikke i tvil hvordan det ville ende. På en annen side "feigt" av de andre storkanonene å droppe rittet. Obs at jeg kom rett fra Mallorca til opptak så vet ikke hvorfor flere glimret med sitt fravær. At MvdP ikke er med blir litt som at Klæbo dropper Holmenkollen.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Pog er så satans rå. Måten han gjør det på med sykkelbytte og alt er så totalt overlegent. Gøy at Healy knekker pidcock.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Biff_Byford skrev: søn apr 16, 2023 9:49 pm Selv om jeg liker Pog og hans offensive sykling og ikke minst ekstreme talent så var dagens litt vel kjedelig ja. For var jo liksom ikke i tvil hvordan det ville ende. På en annen side "feigt" av de andre storkanonene å droppe rittet. Obs at jeg kom rett fra Mallorca til opptak så vet ikke hvorfor flere glimret med sitt fravær. At MvdP ikke er med blir litt som at Klæbo dropper Holmenkollen.
Tror rittet aldri har vært på kalenderen til verken Van der Poel eller Van Aert (eller Remco for den saks skyld). Van der Poel satset jo for fullt på rittene fra MSR til PR, og lykkes jo temmelig bra med det. Men neste år håper jeg egentlig både han og Van Aert heller satser på å peake i de to ukene fra RVV til AGR. Så får heller MSR blir en mer sekundær prioritet.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

KongOlav2 skrev: man apr 17, 2023 5:42 pm
Biff_Byford skrev: søn apr 16, 2023 9:49 pm Selv om jeg liker Pog og hans offensive sykling og ikke minst ekstreme talent så var dagens litt vel kjedelig ja. For var jo liksom ikke i tvil hvordan det ville ende. På en annen side "feigt" av de andre storkanonene å droppe rittet. Obs at jeg kom rett fra Mallorca til opptak så vet ikke hvorfor flere glimret med sitt fravær. At MvdP ikke er med blir litt som at Klæbo dropper Holmenkollen.
Tror rittet aldri har vært på kalenderen til verken Van der Poel eller Van Aert (eller Remco for den saks skyld). Van der Poel satset jo for fullt på rittene fra MSR til PR, og lykkes jo temmelig bra med det. Men neste år håper jeg egentlig både han og Van Aert heller satser på å peake i de to ukene fra RVV til AGR. Så får heller MSR blir en mer sekundær prioritet.
Ja kan forstå at MVdP hadde PR som hovedmål, men Amstel var jo kun en uke etter, det er hjemmebane (eller hjemland i allefall) og seieren hans der var jo hans endelig gjennombrudd på asfalten. Bare det å vise seg frem i Nederland som vinner i PR må jo ha vært en stort for han, media og fansen (jmf Klebo i Holmenkollen etter å ha vunnet i VM, OL etc). Så syntes det er rart at han ikke møter opp og det er jo ikke slik at trasen ikke passer han (siden han har vunnet den tidligere og Pidcock pallet i helga). Ganske sikker at WVA og MVdP hadde gitt Pog mer kamp her.

Ganske lik (mangel) på mostand for Pog i FW også ser jeg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Biff_Byford skrev: man apr 17, 2023 8:49 pm Ja kan forstå at MVdP hadde PR som hovedmål, men Amstel var jo kun en uke etter, det er hjemmebane (eller hjemland i allefall) og seieren hans der var jo hans endelig gjennombrudd på asfalten. Bare det å vise seg frem i Nederland som vinner i PR må jo ha vært en stort for han, media og fansen (jmf Klebo i Holmenkollen etter å ha vunnet i VM, OL etc). Så syntes det er rart at han ikke møter opp og det er jo ikke slik at trasen ikke passer han (siden han har vunnet den tidligere og Pidcock pallet i helga). Ganske sikker at WVA og MVdP hadde gitt Pog mer kamp her.

Ganske lik (mangel) på mostand for Pog i FW også ser jeg.
Ja, enig i det. VdP burde egentlig dukket opp i AGR uansett. Han har jo ikke hatt så høy rittbelastning i vår. Strade og TA ble jo syklet mer som trening/oppkjøring og etter det har han kun 4 rittdager. Kunne fint tatt med seg AGR i tillegg. Vet ikke hvordan planene hans er fremover utenom landevei. Er jo ikke oppført med ritt før Sveits rundt i juni og deretter TDF.

Edit: Glemte Scheldeprijs hvor han syklet opptrekk for Phillipsen. Men uansett kun 13 rittdager før midten av juni. Det er ikke mye.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

[media] [/media]

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

15 plass på Tobias sterkt :D

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Opptur for TJH og Uno-X dette i dagens FW. Det beste jeg har sett av Tobias i år, og nå prøvde de virkelig å få gode posisjoner siste milen. Pog vant selvsagt selv om det ikke ble avgjort før siste 300 hundre metere så det likevel lett ut. Pidcock skuffer. Sterkt av Skjelmose også.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

For en vårform på Pog. Spent på hvilken form han kommer i juli mot Vingegaard? Hvilken duell det kan bli.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Godkjent av Halland Johannessen etter en kjip vår.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Klart bedre plassering og mye nærmere vinneren enn i fjor, så dette var oppløftende. Tror egentlig Fleche kanskje er den klassikeren som passer han best, ikke umulig å være i seierskampen innen få år om han får orden på helsa og får utviklet seg videre.

Kanskje det er lov å håpe på en god prestasjon i LBL også?

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Gleder meg til LBL. Syklet turrittet i 2016, og så selve rittet dagen etter. Har syklet en del turritt/sportives i Europa, og denne var en høydare både som en utfordring og opplevelse/stemning.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: ons apr 19, 2023 7:58 pm Kanskje det er lov å håpe på en god prestasjon i LBL også?
Krysser fingrene, men han har jo ikke akkurat briljert i endagsritt så langt i karrieren. Har vært mye velt og uhell, så vi får håpe han unngår det i morgen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Siste av vårklassikerne i dag. Liege-Bastogne-Liege, "La Doyenne", det eldste rittet av dem alle. Det blir vel veldig sannsynlig en kamp mellom Remco og Pogacar. Tipper Remco går på Redoute, eller kanskje allerede før det, og Pog er den eneste som følger. Spørsmålet blir da om Remco gidder å dra på en Pog som garantert vil slå ham i en spurt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»