Vårklassikerne 2023

Svar
Sodajr

Re: Vårklassikerne 2023

Legg inn av Sodajr »

Går ikke for Van Aert

Genial

Legg inn av Genial »

Jumbo-fail hadde vært nydelig. Van Aert svikter ofte i monumentene, men skal fortsatt gi han en liten mulighet.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Mads p har en sjanse her. Pog kommer til å ta mye på kwaremont, men mp kan kanskje bite seg med.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Der er det nok avgjort. Pog fortjener denne.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Pogacar maskin

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Pace på mvdp med motorsykkel. Fy faen

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kom igjen pog!!!

Genial

Legg inn av Genial »

Må si duoen Paasche & Hushovd er helt gull. Mye kunnskap og behagelig å høre på.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Genial skrev: søn apr 02, 2023 4:17 pm Må si duoen Paasche & Hushovd er helt gull. Mye kunnskap og behagelig å høre på.
Enig, samtidig liker jeg godt Theis og ES så bytter fint i mellom og koser meg med begge kanaler. Brukte litt til å komme i gang han Theis, men blitt veldig god å høre på. Samtidig bra humor, bra kunnskap etc. Og ofte gode sidekicks. Har ikke fått med meg hvem han i dag.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Real-_- skrev: søn apr 02, 2023 1:12 pm
b0lle skrev: søn apr 02, 2023 1:08 pm
Soccermannen skrev: søn apr 02, 2023 1:03 pm Bør vi snakke om utestengelse når slike ting skjer? Er jo helt idiotisk å kjøre utenfor løypa slik. Eller en DQ i hvert fall.
Uoppmerksomt uten tvil. Og når det skjer på den måten helt i front så er det veldig tydelig hvem som har ansvaret.

Når det er sagt så er det ofte syndebukker som det det der men gjerne litt lenger bak eller mitt i grupper. Da blir ikke konsekvense så store og tydelige som nå.
Ikke uoppmerksomhet i mine øyne, du ser på reprisen der at han skjønner at han har dårlig tid og isteden for å ta det sikre valget å slakke ned å finne seg en plass i feltet så gir han gass og satser på at det skal gå bra. Han vet veldig godt hva han gjør der.
Tenkte mest på at han var litt uoppmerksom på at det plutselig var gress der. De andre som lå ute til siden så det å la seg inn. Når han skulle legge seg inn fra gress gikk det ikke så bra og han mista kontrollen.

Genial

Legg inn av Genial »

Biff_Byford skrev: søn apr 02, 2023 4:20 pm
Genial skrev: søn apr 02, 2023 4:17 pm Må si duoen Paasche & Hushovd er helt gull. Mye kunnskap og behagelig å høre på.
Enig, samtidig liker jeg godt Theis og ES så bytter fint i mellom og koser meg med begge kanaler. Brukte litt til å komme i gang han Theis, men blitt veldig god å høre på. Samtidig bra humor, bra kunnskap etc. Og ofte gode sidekicks. Har ikke fått med meg hvem han i dag.
Ja, Theis er god han og. Har sett det meste av sykkel på Eurosport de siste årene, men ser for meg at det blir tv2 på de større rittene i år hvis denne duoen blir standard. Så får man switche over til Eurosport under de 10 minutter lange reklamepausene.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Theis er veldig bra.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Pog er så sykt verdens beste syklist.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

For en fortjent seier. Den desidert sterkeste i feltet vinner.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Kristoff nummer 18. Tyder på at formen må være brukbar, når han ikke kom i forkant og var involvert i en ganske stygg velt.

Håper han tør å angripe tidlig i Roubaix.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Så RVV i opptak nå etter å ha vært bortreist i helga. Håpet virkelig ikke det skulle bli Pog, men dessverre ble det det. Er sykt lei av ham nå. Ikke bare vinner han Grand Tours, eneukersritt og bakkeklassikere, men nå også RVV. Han er så god at det er direkte kjedelig. Håpet virkelig at Van der Poel skulle slå ham, men dengang ei......

Nå ser jeg frem til PR. Der jeg slipper og se Pogacar.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Elsker Pogi! Så sel sakt alt i helgen. Håper han stiller i PR!

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Det blir ett halvbløtt Paris-Roubaix. Det har regna mye de siste dagene. Det kommer til å tørke litt opp, men der hvor det er skygge og ikke minst, på Mons a Pevele blir det vått.
Også blir det spennende å se hvordan det funker for Jumbo og DSM som sykler med utstyr for regulerbart lufttrykk i dekkene.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: fre apr 07, 2023 2:07 pm Det blir ett halvbløtt Paris-Roubaix. Det har regna mye de siste dagene. Det kommer til å tørke litt opp, men der hvor det er skygge og ikke minst, på Mons a Pevele blir det vått.
Også blir det spennende å se hvordan det funker for Jumbo og DSM som sykler med utstyr for regulerbart lufttrykk i dekkene.
Søndag blir vel ganske tørt? I morgen blir det nok sleipe forhold og gjørmefest.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

I følge rytterne som har testa løypa blir forholdene som jeg skrev. Halvbløtt.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Her tror jeg Don kunne gjort det bra pre-2017. Etter Düsseldorf slet han alltid med å være 100 prosent i posisjonskampen. Samtidig var han jo niendemann i Ronde i 2019, så er jo vanskelig å bedømme.

Og Movistar har jo fått et drømmelag i klassikerne nå.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Suzanne Andersen sitter veldig godt i det i damenes P-R nå. 3,5 mil igjen. 2 min 15 sek foran favorittgruppa hvor det gikk en stor velt. Kopecky gikk ned og tapte mye. Vos er enda lenger ned.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: lør apr 08, 2023 4:38 pm Suzanne Andersen sitter veldig godt i det i damenes P-R nå. 3,5 mil igjen. 2 min 15 sek foran favorittgruppa hvor det gikk en stor velt. Kopecky gikk ned og tapte mye. Vos er enda lenger ned.
Om hun ikke hadde vært ute med kragebeinsbrudd for tre uker siden, så hadde det sett ekstremt lovende ut. Nå er jeg litt mer avmålt, men håper det beste!

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Andersen ser bedre og bedre ut og fra den gruppen hun sitter i kan det bli meget bra. Problemet er nok Kopecky og det hun kan dra med seg.
Også Leth ser ganske bra ut.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Der slapp hun. Synd.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Dette samles nok så hun sitter straks i front igjen.
Men der var det slutt.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Overraskende vinner. Den spurten var seig. De var virkelig slitne etter hele dagen i brudd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Da er det ikke lenge til vi er i gang med årets klassikerhøydepunkt. To STORE favoritter i Van der Poel og Van Aert, men samtidig er vel dette den av de store klassikerne som er mest åpen for det taktisk seire og andre overraskelser (Matthew Hayman). Også pga veldig stor risiko for punkteringer og velt. Den beste muligheten for å få en annen vinner enn disse to, om de ikke har uhell, er vel kanskje et skikkelig brudd med flere sterke ryttere. Tipper QS spesielt gjerne vil ha av gårde noen i et slikt brudd. Og typer som Küng og Ganna bør være ivrige på noe slikt. Küng eier vel knapt eksplosivitet så tror ikke han klarer å kjøre fra hjulet av noen av de beste selv om han skulle vært i kalasform. Hadde også vært kult om Kristoff kom seg med. Sammen med f.eks Küng, Lampaert, Bjerg og noen andre skikkelig kjøresterke ryttere.

MadBum

Legg inn av MadBum »

EDVALD PRØVER

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Hvorfor sitter de på TV2 og snakker om slalåm når man er godt i gang med støting? De snakket jo om det før start at det ville bli action fra start.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»