VM på ski 2023: 15 km fristil, menn (1/3)

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: VM på ski 2023: 15 km fristil, menn (1/3)

Legg inn av netrebske »

Kruger åpner opp for å gå klassisk på stafetten.Kan dermed ikke avskrive Amundsen på stafettlaget.
Hvem tror dere får den fjerde plassen på laget ved siden av Klæbo, Kruger og Golberg?

Holund åpner opp muligheten for å fortsette, ingen avgjørelse tas før etter sesongen.

dorian

Legg inn av dorian »

oddvar_kjempebra skrev: ons mar 01, 2023 1:43 pm Og det så man på ham i intervjuet.
Det blir ofte sagt at Klæbo er kjedelig fordi han viser lite følelser når han vinner, men han viser sannelig følelser når han ikke vinner.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

ms_8 skrev: ons mar 01, 2023 1:58 pm
Antitroll skrev: ons mar 01, 2023 1:38 pm
ms_8 skrev: ons mar 01, 2023 1:37 pm Lurer kven som tar den siste stafettplassen. Rothe leverte på tremila og Amundsen på 15 km. Tar dei Kruger på 3 etappe. Så er det kanskje Røthe som får førsteetapen? Alternativ tar dei Amundsen på 3, så er Kruger på første?
Røthe uaktuell på første, Tønseth eller Valnes går foran
Tja han vart nr 5 på 20 km klassisk i verdenscupen og har fleire ganger vært topp 10 i verdenscupen. Tønseth har heller ikkje gått noko i VM og Norge har erfaring på at det kan være eit usikkermoment
I klassisk velger jeg også Holund foran Røthe. Men nå liker ikke Holund "krigefelt" da.

lund

Legg inn av lund »

Anger får vel neppe gå sisteetappen for svenskene nå. Spørsmålet er hva de gjør. Kanskje sette inn Haggstrøm på første og tvinge Calle til å ta sisteetappen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: ons mar 01, 2023 2:00 pm Kruger åpner opp for å gå klassisk på stafetten.Kan dermed ikke avskrive Amundsen på stafettlaget.
Hvem tror dere får den fjerde plassen på laget ved siden av Klæbo, Kruger og Golberg?

Holund åpner opp muligheten for å fortsette, ingen avgjørelse tas før etter sesongen.
Jeg tror det enten blir Amundsen på tredje og Krüger på klassisk eller Krüger på tredje og Tønseth/Valnes på første.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

LBJ91 skrev: ons mar 01, 2023 2:00 pm
Atom Vinter skrev: ons mar 01, 2023 1:55 pm
LBJ91 skrev: ons mar 01, 2023 1:46 pm Mannlige langrennsløpere med minst 2 individuelle gull i samme mesterskap:
Dæhlie x5
Northug x3
Svan x2
Kruger x1
Bolshunov x1
Cologna x1
Elofsson x1
Myllylä x1
Smirnov x1
Ulvang x1
Zimjatov x1
Eggen x1
Lindgren x1
Haug x1
Hvor mange norske langrennsherrer med 3 individuelle gull i mesterskap?
Ingen. Er faktisk bare Smirnov og Myllylä som har klart det
Jeg tenkte på totalt, i og med at Krüger nå er oppe i mektige 3 stk. Ser at den kunne misforstås i farten.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: ons mar 01, 2023 2:02 pm Anger får vel neppe gå sisteetappen for svenskene nå. Spørsmålet er hva de gjør. Kanskje sette inn Haggstrøm på første og tvinge Calle til å ta sisteetappen.
Tror de trenger Calle på andre for å henge med. Häggström er en bra spurter og kan fint brukes på siste. Tror jeg ville gått for Burman - Calle - Poromaa - Häggström.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Atom Vinter skrev: ons mar 01, 2023 2:03 pm
LBJ91 skrev: ons mar 01, 2023 2:00 pm
Atom Vinter skrev: ons mar 01, 2023 1:55 pm

Hvor mange norske langrennsherrer med 3 individuelle gull i mesterskap?
Ingen. Er faktisk bare Smirnov og Myllylä som har klart det
Jeg tenkte på totalt, i og med at Krüger nå er oppe i mektige 3 stk. Ser at den kunne misforstås i farten.
Aha. Den listen er kort:
Dæhlie 11
Northug 8
Alsgaard 5
Klæbo 5
Kruger 3

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

tartaglia2 skrev: ons mar 01, 2023 2:03 pm Krüger på tredje og Tønseth/Valnes på første.
Håper hardt på denne, med Valnes som startmann.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

En del interessant mellom nr 10 og 20. Novak god i sprint og i dag en god 15 km. Baba, Japan nr 14. Hvor gamle er disse? Og hva har japaneseren oppnådd før?
Sist redigert av Antitroll den ons mar 01, 2023 2:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Outsider111

Legg inn av Outsider111 »

Golberg-Holund-Krüger-Klæbo er mitt tips.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Har det noen gang vært en større gullfavoritt i stafetten? Nei, det har det jo ikke.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Det ble jammen tettere enn jeg trodde på slutten.

Klæbo kom bare 25 sek sek. bak vinneren (og 1 sek bak bronse), men løpet beskrives som "fiasko" av alle. Irriterende.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

HarryH skrev: ons mar 01, 2023 2:17 pm Har det noen gang vært en større gullfavoritt i stafetten? Nei, det har det jo ikke.
Ikke for menn nei. Kvinnelaget til Norge har vel kanskje vært minst like stor favoritt ved et par tilfeller.

Nissen

Legg inn av Nissen »

Klæbo var småmuggen i intervjuet

jakral

Legg inn av jakral »

HarryH skrev: ons mar 01, 2023 2:17 pm Har det noen gang vært en større gullfavoritt i stafetten? Nei, det har det jo ikke.
Det blir som foran Lillehammer '94...

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

https://www.nrk.no/sport/simen-hegstad- ... 1.16317347

Svakt at ikke sekundantene kunne klare å formidle at Kruger hadde avsluttet svakt til ØA.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Nissen skrev: ons mar 01, 2023 2:23 pm Klæbo var småmuggen i intervjuet
Helt riktig å vise at man er skuffet, fremfor falske glis og "fornøyd" påstander.

Her er Granerud forbilledlig!

dorian

Legg inn av dorian »

HarryH skrev: ons mar 01, 2023 2:17 pm Har det noen gang vært en større gullfavoritt i stafetten? Nei, det har det jo ikke.
De norske damene i Sotsji.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

https://www.nrk.no/sport/simen-hegstad- ... 1.16317347

Svakt at ikke sekundantene kunne klare å formidle at Kruger hadde avsluttet svakt til ØA.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Bjørn Torgeir skrev: ons mar 01, 2023 2:36 pm https://www.nrk.no/sport/simen-hegstad- ... 1.16317347
Svakt at ikke sekundantene kunne klare å formidle at Kruger hadde avsluttet svakt til ØA.
Når Amundsen gikk opp mot passeringspunktet på 12,7 så hørte i hvertfall jeg tydelig at sekundanten skrek tidsavstand og noe om "Kruger har fått det på slutten". Men så satt jeg godt plassert i sofaen med en kopp te og puls langt under 100. Det er vel så enkelt som at på slutten av tøffe renn så klarer ikke utøverne alltid å prosessere den informasjonen de får.

nanonils

Legg inn av nanonils »

Nissen skrev: ons mar 01, 2023 2:23 pm Klæbo var småmuggen i intervjuet
Helt greit å være skuffet for en utøver som han som kun samler på 1.plasser. Men selv som han er skuffet er det fortsatt lite karisma dessverre. En litt kjedelig type i mine øyne, selv om han selvsagt er på et helt enormt nivå i sporet.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

dorian skrev: ons mar 01, 2023 2:33 pm
HarryH skrev: ons mar 01, 2023 2:17 pm Har det noen gang vært en større gullfavoritt i stafetten? Nei, det har det jo ikke.
De norske damene i Sotsji.
Tror faktisk de norske herrene er større favoritter denne gangen.

lund

Legg inn av lund »

nanonils skrev: ons mar 01, 2023 2:49 pm
Nissen skrev: ons mar 01, 2023 2:23 pm Klæbo var småmuggen i intervjuet
Helt greit å være skuffet for en utøver som han som kun samler på 1.plasser. Men selv som han er skuffet er det fortsatt lite karisma dessverre. En litt kjedelig type i mine øyne, selv om han selvsagt er på et helt enormt nivå i sporet.
Oser vel ikke akkurat karisma av Kruger, Amundsen, Holund eller Røthe heller skal det sies.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

lund skrev: ons mar 01, 2023 2:52 pm
nanonils skrev: ons mar 01, 2023 2:49 pm
Nissen skrev: ons mar 01, 2023 2:23 pm Klæbo var småmuggen i intervjuet
Helt greit å være skuffet for en utøver som han som kun samler på 1.plasser. Men selv som han er skuffet er det fortsatt lite karisma dessverre. En litt kjedelig type i mine øyne, selv om han selvsagt er på et helt enormt nivå i sporet.
Oser vel ikke akkurat karisma av Kruger, Amundsen, Holund eller Røthe heller skal det sies.
Problemet til Klæbo og den gjengen er at de kommer etter Northug og dermed blir sammenlignet med Northug på det punktet.
Hadde Northug ikke eksistert så hadde ingen sagt noe om dem på det området, for rent historisk så skiller de seg ikke akkurat ut fra tidligere skiløpere, det er Northug som er unntaket og som var en vandrende entertainer

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

MacanT skrev: ons mar 01, 2023 1:48 pm Da var dagens øvelse i herrenes norgesmesterskap over. Eneste positive var at Klæbo havnet utenfor pallen og Poromaa forhindret femdobbelt norsk.
Det er jo en trøst for fremtiden at Poromaa er 22, Holund og Røthe er 34 og Golberg 32.

BioDex

Legg inn av BioDex »

george_hincapie skrev: ons mar 01, 2023 1:45 pm
JohnTiger skrev: ons mar 01, 2023 1:43 pm Det neste spørsmålet blir da. Hvem går 5-mila?...og hvem vinner 5-mila?

Mitt tips til det siste blir Niskanen. Da har jeg ikke finstudert løypa, men den 7 km runden ser da tøff ut.
Mer eller mindre sammenhengende stigning fra 2 til 4.5km, som de skal opp 7 ganger..
Niskanen virker ikke å være i toppform og det er ting som kan tyde på at finnene ikke helt har funnet ut av snøen her nede og kanskje ikke har topp ski.

Klæbo er kjempefavoritt. Kruger med to individuelle gull får nok muligheten, sammen med Iversen, Klæbo, Tønseth og Golberg.
Hmm, kjempe favoritt er vel å ta hardt i, eller?? Går jo alt og det må han jo kjenne til etterhvert. Og er ikke disse løypene en del hardere enn i Oberstdorf? Tror Golberg kan gjøre det helt store, men avskriver ikke at Klæbo kan vinne. Er jo regjerende mester, egentlig...

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Antitroll skrev: ons mar 01, 2023 2:14 pm Baba, Japan nr 14. Hvor gamle er disse? Og hva har japaneseren oppnådd før?
Begge er 26.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Antitroll skrev: ons mar 01, 2023 2:14 pm En del interessant mellom nr 10 og 20. Novak god i sprint og i dag en god 15 km. Baba, Japan nr 14. Hvor gamle er disse? Og hva har japaneseren oppnådd før?
Begge er 96-modeller, samme med Klæbo, Altimiras, Lapiere og Ventura. Amundsen og Lapalus er født 98, mens Poromaa, Moch og Schumacher er de yngste i toppen, alle født år 2000. Mens Anttola som fikk en 24.plass jo fortsatt er junior.
Babas beste 8.plass opp monsterbakken i fjor. 17.plass fra Lillehammer det beste i "ordinære" løp før dagens løp, men da ble han slått av 11 nordmenn, mot kun 5 norske på start i dag. 12 norske på start i dag hadde fort dyttet han ut av topp 20..

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

jakral skrev: ons mar 01, 2023 2:24 pm
HarryH skrev: ons mar 01, 2023 2:17 pm Har det noen gang vært en større gullfavoritt i stafetten? Nei, det har det jo ikke.
Det blir som foran Lillehammer '94...
Den lagledelsen ville nok garantert satt opp Klæbo på tredje og Krueger på siste😀

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»