Filosofering over stormanngalskap.

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Filosofering over stormanngalskap.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Er Adolf Hitler sin stormannsgalskap å finne i hans utvelgelse av hakekorset? Finnes hans initialer i hakekorset? Er Vladimir Putin sin stormanngalskap å finne i det sovjetiske flagget. Finnes hans initialer i flagget?

Bilde
Bilde

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Da det sovjetiske flagget ble brukt var vel Putin en slags mellomleder i KGB, avdeling DDR.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 1:18 pm Da det sovjetiske flagget ble brukt var vel Putin en slags mellomleder i KGB, avdeling DDR.
Det sovjetiske flagget ble brukt til 1991.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 3:47 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 1:18 pm Da det sovjetiske flagget ble brukt var vel Putin en slags mellomleder i KGB, avdeling DDR.
Det sovjetiske flagget ble brukt til 1991.
Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 1:14 pm Er Adolf Hitler sin stormannsgalskap å finne i hans utvelgelse av hakekorset? Finnes hans initialer i hakekorset? Er Vladimir Putin sin stormanngalskap å finne i det sovjetiske flagget. Finnes hans initialer i flagget?

Bilde
Bilde
Hvis en i hakekorset trekker en linje ned fra ytterste venstre hjørne og en linje opp fra ytterste høyre hjørne, så ser man AH, Adolf Hitlers initialer. Er jeg den første i verden som påpeker dette faktum eller er det noen her inne som har sett påstanden før?

Bilde



Og.

I det sovjetiske flagget finner vi Vladimir Putins initialer VP i sigden og hammeren.Kan det tenkes at Putin så dette i tillgg til stjernen over initialene som en gudegitt gave som skulle fortelle ham at han var utvalgt til å føre Russland til nye store høyder etter Sovjetsamveldet kollaps? Og er jeg den første i verden som påpeker dette eller er det noen her inne som har sett denne påstanden før?


Bilde
Sist redigert av Arne Magnus Aasen den tor mar 09, 2023 5:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 4:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 3:47 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 1:18 pm Da det sovjetiske flagget ble brukt var vel Putin en slags mellomleder i KGB, avdeling DDR.
Det sovjetiske flagget ble brukt til 1991.
Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.
Nei, da var han statsminister i Russland.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 4:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 3:47 pm

Det sovjetiske flagget ble brukt til 1991.
Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.
Nei, da var han statsminister i Russland.
Det røde sovjetflagget med gul hammer og sigd ble tatt i bruk i 1922. Putin ble født i 1952. Hvilken slutning trekker du fra det?

Dette er porten til Oslo Lysverkers, nå Hafslund, bygning i Sommerrogate 1 i Oslo. Bygning og port sto ferdig i 1931.

https://4.bp.blogspot.com/_Bjbng4davzk/ ... sc+038.jpg

Hvilken slutning trekker du av dette?

Dette er fire tusen år gammel keramikk fra Kreta.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... CT3431.JPG

Hvilken slutning trekker du av dette?

Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tor mar 09, 2023 6:07 pm
Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
Arma er dessverre hardt rammet av langt framskreden skrivekløe, stakkar!

Og så må vi ikke glemme at postadressa hans er 666 Megiddo.

Mvh

BE

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 4:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 3:47 pm

Det sovjetiske flagget ble brukt til 1991.
Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.
Nei, da var han statsminister i Russland.
Jeltsin var statsminister i Russland i 1991. Deretter var det 5 andre før Putin. Så du var ikke så langt unna.


Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Folk_flesk skrev: fre mar 10, 2023 1:13 am
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 4:55 pm

Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.
Nei, da var han statsminister i Russland.
Jeltsin var statsminister i Russland i 1991. Deretter var det 5 andre før Putin. Så du var ikke så langt unna.

Du bør ta deg bryet med å lese historie før du poster innlegg om historie.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor mar 09, 2023 6:07 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 4:55 pm

Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.
Nei, da var han statsminister i Russland.
Det røde sovjetflagget med gul hammer og sigd ble tatt i bruk i 1922. Putin ble født i 1952. Hvilken slutning trekker du fra det?

Dette er porten til Oslo Lysverkers, nå Hafslund, bygning i Sommerrogate 1 i Oslo. Bygning og port sto ferdig i 1931.

https://4.bp.blogspot.com/_Bjbng4davzk/ ... sc+038.jpg

Hvilken slutning trekker du av dette?

Dette er fire tusen år gammel keramikk fra Kreta.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... CT3431.JPG

Hvilken slutning trekker du av dette?

Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
Jeg trekker den slutning at du ikke har fått fram meningen din med innlegget ditt. Og sarkasmen din er nedsettende og allvitende.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »


Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Der er det et hakekors ja. Da var det nazister i Danmark for 1600 år siden, utrolig hva Hitler fikk til.

Et mysterium ved disse myntene som ved mange andre kunstverk fra fortiden: hvordan greide kunstneren å lage så ørsmå detaljer uten optiske hjelpemidler? Dagens forskere må bruke mikroskop for å studere myntene.

Sirianere med en høyt utviklet teknologi?

Et annet spørsmål er hva Mette, som har skrevet artikkelen, mener her:

"Inskripsjonen har vært vanskelige å tolke, både grunnet slitasje, og at de er på et språk som har utviklet svært mye gjennom århundrene."

Hva har språket utviklet? Språket har utviklet svært mye av ett eller annet, men hva har det utviklet? Det sier ikke Mette noe om.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 7:35 am
Karatel skrev: tor mar 09, 2023 6:07 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm

Nei, da var han statsminister i Russland.
Det røde sovjetflagget med gul hammer og sigd ble tatt i bruk i 1922. Putin ble født i 1952. Hvilken slutning trekker du fra det?

Dette er porten til Oslo Lysverkers, nå Hafslund, bygning i Sommerrogate 1 i Oslo. Bygning og port sto ferdig i 1931.

https://4.bp.blogspot.com/_Bjbng4davzk/ ... sc+038.jpg

Hvilken slutning trekker du av dette?

Dette er fire tusen år gammel keramikk fra Kreta.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... CT3431.JPG

Hvilken slutning trekker du av dette?

Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
Jeg trekker den slutning at du ikke har fått fram meningen din med innlegget ditt. Og sarkasmen din er nedsettende og allvitende.
Det er et velment råd, ikke noe annet enn det. Som kjent hender det at en koffert er bare en koffert og ikke annet enn en koffert.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tor mar 09, 2023 7:13 pm
Karatel skrev: tor mar 09, 2023 6:07 pm
Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
Arma er dessverre hardt rammet av langt framskreden skrivekløe, stakkar!

Og så må vi ikke glemme at postadressa hans er 666 Megiddo.

Mvh

BE

Arma satt og skrev med skrivekløen sin da BE postet et innlegg hvor han antydet at adressen hans var 666 Meggido. Han smilte sitt djevelske grin og lot skrivekloen falle ned på arket. Kloen var dyppet i blod og skriften var rød som ishavet en kald vinternatt. Han tenkte: "Hvor i svarteste ørn hadde BE dette fra? Satt han inne med svart magi? Og hva gjør jeg med Meggidokontoret, skatteparadiset i Israel? Skal jeg måtte avvikle den trådløse postkassen som henger og slenger utenfor det tomme og aldri brukte kontoret der nede i den tørre og kjedelige ørkenen som fremdeles lukter av lik fra en krig på sletten for tusevis av år siden?"
Han løftet opp skrivekloen, en dråpe blod dryppet meningsløst ned på arket og dannet en flekk som ville bli vanskelig å få vekk. "Aha", tenkte han, "han vet ikke at skrivekloen er den storekloen som en gang satt så beleilig på hans venstre fot, men som han mistet den gang han var i Meggido for å inspisere terrenget. Skal jeg bruke svart magi for å sette ham på plass?"

BE satt på kontoret sitt i plisespikkeriet og leste skattemeldingen. Han skvatt til og ut av nebbet kom det et hyl. Han slapp skattemeldingen og løp ut på kjøkkenet for å spise middag, men han fikk det ikke til for tommelen på hans venstre hånd var blitt til en storetå.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skriver:

Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
[/quote]

Arne svarer:
Jeg trekker den slutning at du ikke har fått fram meningen din med innlegget ditt. Og sarkasmen din er nedsettende og allvitende.
[/quote]

Karatel svarer:
Det er et velment råd, ikke noe annet enn det. Som kjent hender det at en koffert er bare en koffert og ikke annet enn en koffert.
[/quote]

Tull. En koffert er en koffert kun når den er i bruk. Dessuten, Du har ikke svart på spørsmålet mitt.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Dette innlegget postet jeg i facebook og straks ble det slettet med begrunnelsen at det ikke stod i stil med facebook sin standard. Jeg klaget og fikk medhold. Innlegget ble tatt inn igjen.


Opp gjennom menneskehetens historie på denne store scenen vi kaller Jorden har det vært flest statister, noen med større eller mindre roller og få hovedrolleinnehavere. I det følgende vil jeg sette lyset på to hovedrolleinnehavere som vil bi husket i dette teaters historie.
ADOLF HITLER OG VLADIMIR PUTIN.
Jeg tør påstå at når dette teaterets historie blir skrevet engang, da vil disse to henge på samme knagg med stempelet; STORMANNSGALSKAP.
Hvordan de ble stormannsgal skal jeg ikke komme inn på i dette skrivet, bare sette lyset på to faktorer de hadde til felles og som bidro til at de fikk troen på seg selv og deres maktutfoldelse, for disse to faktorene fikk dem til å tro at de var utvalgt av Gud til å utføre en gjerning, spille en mektig rolle i teateret, Jorden.
Disse to faktorene er skjult i deres INITIALER, og la oss ta for oss A. HITLER først. Hans initialer er AH. Da han var på vei opp i Tysklands maktapparat og skjønte at han ville bli tilbedt av folket ble det nødvendig for ham å ha et tegn som skulle beskrive ham selv og hans idèer. I sin leting etter et slikt tegn kom han over hakekorset. Sannsynligvis ble han først imponert over hva hakekorset stod for; nemlig som et meningsbærende religiøst og magisk tegn, et lykkebringende tegn for fred, kosmos og sol. Noe stort folket skulle sammenligne ham med, og han må ha fått litt av et EUREKA da han oppdaget at tegnet også gjenga hans INITIALER.
Hvis en trekker en strek ned fra hakekorsets ytterste venstre hjørne og trekker en strek opp fra tegnets ytterste høyre hjørne, da får du diktatorens initialer. Først når en har innsett dette kan en lett betrakte initialene uten å sette strekene.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:07 am Karatel skriver:

Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
Arne svarer:
Jeg trekker den slutning at du ikke har fått fram meningen din med innlegget ditt. Og sarkasmen din er nedsettende og allvitende.
[/quote]

Karatel svarer:
Det er et velment råd, ikke noe annet enn det. Som kjent hender det at en koffert er bare en koffert og ikke annet enn en koffert.
[/quote]

Tull. En koffert er en koffert kun når den er i bruk. Dessuten, Du har ikke svart på spørsmålet mitt.
[/quote]

Hvilket spørsmål? Hva har du spurt meg om?

Apropos koffert. Langt mer kjent er "Noen ganger er en sigar bare en sigar." Det påstås at Sigmund Freud sa dette, selv om det ikke finnes dokumentasjon på at han sa det. Hva en sigar var for Bill Clinton, er et åpent spørsmål.

Men nok om det. Et sovjetflagg er et sovjetflagg og et hakekors er et hakekors.

Kan jeg be deg om å sitere slik det skal siteres?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre mar 10, 2023 8:15 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:07 am Karatel skriver:

Hvis jeg får gi deg et råd, er det at når du vil skrive innlegg, setter du deg godt ned, tenker deg godt om og spør deg selv om du skal la være å poste det du har skrevet.
Arne svarer:
Jeg trekker den slutning at du ikke har fått fram meningen din med innlegget ditt. Og sarkasmen din er nedsettende og allvitende.
Karatel svarer:
Det er et velment råd, ikke noe annet enn det. Som kjent hender det at en koffert er bare en koffert og ikke annet enn en koffert.
[/quote]

Tull. En koffert er en koffert kun når den er i bruk. Dessuten, Du har ikke svart på spørsmålet mitt.
[/quote]

Hvilket spørsmål? Hva har du spurt meg om?

Apropos koffert. Langt mer kjent er "Noen ganger er en sigar bare en sigar." Det påstås at Sigmund Freud sa dette, selv om det ikke finnes dokumentasjon på at han sa det. Hva en sigar var for Bill Clinton, er et åpent spørsmål.

Men nok om det. Et sovjetflagg er et sovjetflagg og et hakekors er et hakekors.

Kan jeg be deg om å sitere slik det skal siteres?
[/quote]

Du som er så flink i undersøkende journalistikk, kanskje du kan finne ut om hakekorset betydde noe langt mer enn det nazistene hevdet, at det var et tegn for den ariske rasen. Hvor hadde nazistene det fra? Og. Kan du finne ut om det noen steder står skrevet at hakekorset var Hitlers initialer? På forhånd, takk.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:14 am Dette innlegget postet jeg i facebook og straks ble det slettet med begrunnelsen at det ikke stod i stil med facebook sin standard. Jeg klaget og fikk medhold. Innlegget ble tatt inn igjen.


Opp gjennom menneskehetens historie på denne store scenen vi kaller Jorden har det vært flest statister, noen med større eller mindre roller og få hovedrolleinnehavere. I det følgende vil jeg sette lyset på to hovedrolleinnehavere som vil bi husket i dette teaters historie.
ADOLF HITLER OG VLADIMIR PUTIN.
Jeg tør påstå at når dette teaterets historie blir skrevet engang, da vil disse to henge på samme knagg med stempelet; STORMANNSGALSKAP.
Hvordan de ble stormannsgal skal jeg ikke komme inn på i dette skrivet, bare sette lyset på to faktorer de hadde til felles og som bidro til at de fikk troen på seg selv og deres maktutfoldelse, for disse to faktorene fikk dem til å tro at de var utvalgt av Gud til å utføre en gjerning, spille en mektig rolle i teateret, Jorden.
Disse to faktorene er skjult i deres INITIALER, og la oss ta for oss A. HITLER først. Hans initialer er AH. Da han var på vei opp i Tysklands maktapparat og skjønte at han ville bli tilbedt av folket ble det nødvendig for ham å ha et tegn som skulle beskrive ham selv og hans idèer. I sin leting etter et slikt tegn kom han over hakekorset. Sannsynligvis ble han først imponert over hva hakekorset stod for; nemlig som et meningsbærende religiøst og magisk tegn, et lykkebringende tegn for fred, kosmos og sol. Noe stort folket skulle sammenligne ham med, og han må ha fått litt av et EUREKA da han oppdaget at tegnet også gjenga hans INITIALER.
Hvis en trekker en strek ned fra hakekorsets ytterste venstre hjørne og trekker en strek opp fra tegnets ytterste høyre hjørne, da får du diktatorens initialer. Først når en har innsett dette kan en lett betrakte initialene uten å sette strekene.
Var Hitler virkelig på vei opp i Tysklands maktapparat i 1920? Forsto tannlege Friedrich Krohn og Hitler selv allerede i 1919 at Hitler ville bli tilbedt av massene? Da Friedrich Krohn i 1919 foreslo hakekors som symbol for Deutsche Arbeiterpartei (DAP) var det Anton Drexler som var partifomann. Hitler ble medlem i DAP 1.januar 1920.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:59 am Du som er så flink i undersøkende journalistikk, kanskje du kan finne ut om hakekorset betydde noe langt mer enn det nazistene hevdet, at det var et tegn for den ariske rasen. Hvor hadde nazistene det fra? Og. Kan du finne ut om det noen steder står skrevet at hakekorset var Hitlers initialer? På forhånd, takk.
Kan du vennligst sitere slik det skal siteres?

Nå er du helt urimelig, du ber meg finne dokumentasjon på dine påstander. Det er du som påstår at hakekorset er Hitlers initialer, da kan du ikke be meg finne dokumentasjon på det.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 7:31 am Du bør ta deg bryet med å lese historie før du poster innlegg om historie.
Du mener at bla. Wikipedia, sammen med en haugevis andre kilder tar feil?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prime_M ... _of_Russia

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 09, 2023 4:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 3:47 pm

Det sovjetiske flagget ble brukt til 1991.
Ja, og da var Putin fortsatt en totalt ukjent skikkelse.
Nei, da var han statsminister i Russland.
Putin ble utnevnt til statsminister i 1999, og ikke i 1991 slik jeg hevder over her.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 7:31 am
Folk_flesk skrev: fre mar 10, 2023 1:13 am
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 09, 2023 5:31 pm

Nei, da var han statsminister i Russland.
Jeltsin var statsminister i Russland i 1991. Deretter var det 5 andre før Putin. Så du var ikke så langt unna.

Du bør ta deg bryet med å lese historie før du poster innlegg om historie.
Dette svaret mitt er historieløst. Jeg ber om unnskyldning, for det er jeg som burde ta bryet om å lese historie før jeg poster innlegg om historie.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:59 am Du som er så flink i undersøkende journalistikk, kanskje du kan finne ut om hakekorset betydde noe langt mer enn det nazistene hevdet, at det var et tegn for den ariske rasen. Hvor hadde nazistene det fra? Og. Kan du finne ut om det noen steder står skrevet at hakekorset var Hitlers initialer? På forhånd, takk.
Kan du vennligst sitere slik det skal siteres?

Nå er du helt urimelig, du ber meg finne dokumentasjon på dine påstander. Det er du som påstår at hakekorset er Hitlers initialer, da kan du ikke be meg finne dokumentasjon på det.
Jeg håpet at du ikke hadde så mye å gjøre etter frokost.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 10:03 am
Karatel skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:59 am Du som er så flink i undersøkende journalistikk, kanskje du kan finne ut om hakekorset betydde noe langt mer enn det nazistene hevdet, at det var et tegn for den ariske rasen. Hvor hadde nazistene det fra? Og. Kan du finne ut om det noen steder står skrevet at hakekorset var Hitlers initialer? På forhånd, takk.
Kan du vennligst sitere slik det skal siteres?

Nå er du helt urimelig, du ber meg finne dokumentasjon på dine påstander. Det er du som påstår at hakekorset er Hitlers initialer, da kan du ikke be meg finne dokumentasjon på det.
Jeg håpet at du ikke hadde så mye å gjøre etter frokost.
Jeg bestemmer selv hvor mye og hvor lite jeg vil gjøre, jeg har hele dagen og all tid til egen fri disposisjon og nå vil jeg bruke min tid ute i Moder natur under hennes frie himmel.

Her er Østerrikes riksvåpen som ble laget i 1919. Hva ser du her?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... er.svg.png

Dette er den finske Hvite roses orden som ble laget av Akseli Gallen-Kalella og innført av riksforstander Carl Gustaf Mannerheim 28. januar 1919. Hva ser du her?

https://www.emedals.com/media/catalog/p ... 80d6b4.jpg

Medaljen var slik helt til den ble tildelt Charles de Gaulle først i 1960-årene, da ble den forandret fordi de Gaulle ikke kjente seg bekvem med en slik medalje.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre mar 10, 2023 9:05 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:14 am Dette innlegget postet jeg i facebook og straks ble det slettet med begrunnelsen at det ikke stod i stil med facebook sin standard. Jeg klaget og fikk medhold. Innlegget ble tatt inn igjen.


Opp gjennom menneskehetens historie på denne store scenen vi kaller Jorden har det vært flest statister, noen med større eller mindre roller og få hovedrolleinnehavere. I det følgende vil jeg sette lyset på to hovedrolleinnehavere som vil bi husket i dette teaters historie.
ADOLF HITLER OG VLADIMIR PUTIN.
Jeg tør påstå at når dette teaterets historie blir skrevet engang, da vil disse to henge på samme knagg med stempelet; STORMANNSGALSKAP.
Hvordan de ble stormannsgal skal jeg ikke komme inn på i dette skrivet, bare sette lyset på to faktorer de hadde til felles og som bidro til at de fikk troen på seg selv og deres maktutfoldelse, for disse to faktorene fikk dem til å tro at de var utvalgt av Gud til å utføre en gjerning, spille en mektig rolle i teateret, Jorden.
Disse to faktorene er skjult i deres INITIALER, og la oss ta for oss A. HITLER først. Hans initialer er AH. Da han var på vei opp i Tysklands maktapparat og skjønte at han ville bli tilbedt av folket ble det nødvendig for ham å ha et tegn som skulle beskrive ham selv og hans idèer. I sin leting etter et slikt tegn kom han over hakekorset. Sannsynligvis ble han først imponert over hva hakekorset stod for; nemlig som et meningsbærende religiøst og magisk tegn, et lykkebringende tegn for fred, kosmos og sol. Noe stort folket skulle sammenligne ham med, og han må ha fått litt av et EUREKA da han oppdaget at tegnet også gjenga hans INITIALER.
Hvis en trekker en strek ned fra hakekorsets ytterste venstre hjørne og trekker en strek opp fra tegnets ytterste høyre hjørne, da får du diktatorens initialer. Først når en har innsett dette kan en lett betrakte initialene uten å sette strekene.
Var Hitler virkelig på vei opp i Tysklands maktapparat i 1920? Forsto tannlege Friedrich Krohn og Hitler selv allerede i 1919 at Hitler ville bli tilbedt av massene? Da Friedrich Krohn i 1919 foreslo hakekors som symbol for Deutsche Arbeiterpartei (DAP) var det Anton Drexler som var partifomann. Hitler ble medlem i DAP 1.januar 1920.
Hakekorssymbolet brukes for første gang offentlig 20. mai 1920 av DAP og Hitler ble medlem 1. januar 1920. At han deltok i diskusjonen om hvordan hakekorset skulle fremstilles for offentligheten viser seg i hans egen uttalelse. "Etter mange forsøk, stoppet jeg ved en endelig form: en hvit sirkel på rød bakgrunn og en svart hakekors i midten. Etter lang testing fant jeg også et klart forhold mellom flaggstørrelsen, størrelsen på den hvite sirkelen, hakekorsets form og tykkelse. Og det har forblitt slik." Han valgte også at høyrehakekorset skulle brukes (vendte mot høyre, med klokken.) Og i Mein Kampf skrev han angående hakekorset at hvitt representerer nasjonalisme, rødt representerer sosialisme, og hakekorset representerer den ariske rase.

At Hitler aldri uttalte at hakekorset inneholdt hans initialer vites ikke, men at det må ha slått ham er meget sannsynlig siden han brukte så mye tid på å studere og ferdigstille symbolet. Grunnen til fortielsen er mystisk, for han hadde aldri problemer med å fremstille seg som en stor fører, en stor mann, en verdenserobrer. Kanskje ville han avvente avsløringen til han hadde erobret verden, for så å stå fram som en som var forutsagt og utvalgt som Fører av verden lenge før sin tid, som en Messias. Husk. Hakekorset betyr fred og lykke, noe han skulle føre verden fram til.

Jeg har publisert påstanden i ulike medier og håper på innspill som kan oppklare mysteriet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:02 am
"Aha", tenkte han, "han vet ikke at skrivekloen er den storekloen som en gang satt så beleilig på hans venstre fot, men som han mistet den gang han var i Meggido for å inspisere terrenget. Skal jeg bruke svart magi for å sette ham på plass?"
Mmm... det ser ut til at du tar feil igjen, arma. Det var ikke en klo som satt på foten hans; det var en hov.

Mvh

BE
innehaver av det onde øye

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: fre mar 10, 2023 11:03 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre mar 10, 2023 8:02 am
"Aha", tenkte han, "han vet ikke at skrivekloen er den storekloen som en gang satt så beleilig på hans venstre fot, men som han mistet den gang han var i Meggido for å inspisere terrenget. Skal jeg bruke svart magi for å sette ham på plass?"
Mmm... det ser ut til at du tar feil igjen, arma. Det var ikke en klo som satt på foten hans; det var en hov.

Mvh

BE
innehaver av det onde øye
Bilde
Du mener hestehov, ikke sant? Det vitenskapelige sleksnavnet Tussilago kommer av tussis som betyr «hoste» og ago som betyr «driver ut». Derav en demonudrivelse foretatt ved hosting. Hoster du mye, B? Har du i tillegg vondt i øyet foreslår jeg at du går til en heksehovdoktor.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»