Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Blirdetgull?

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Blirdetgull? »

Tippe en startellever. 4-3-3

Nyland
Ryerson - Hanche - Ostigard - Meling
Berge - Berg - Odegaard
Sørloth - Haaland - Aursnes

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Korgutt skrev: man mar 20, 2023 6:09 pm Hvor sannsynlig er det at dersom Norge faktisk skal klare å få med seg 3 poeng borte mot Spania at det i denne tråden vil dukke opp noen som vil si at det spiller ingen rolle? Fordi vi uansett vil choke hjemme mot Spania senere i høst.
Vet ikke om jeg er der, men jeg har fulgt norsk landslagsfotball siden 1990-tallet, herunder 11 kvalikker fra 1990 til 2023 som ikke har brakt oss til noe sluttspill. Senest i fjor sviktet vi når det gjaldt som mest mot Slovakia og Serbia for opprykk i NL. Med denne bakgrunn er det vel grunn til å være noe realist, eller ?

Listen presentert over her i dag var dog gledelig. 13 av 23 spillere tjener til livets opphold i en av de fem store ligaene. Tar vi med Aursnes i Benfica er vel tallet 14 spillere. Dessverre får enkelte lite spilletid, og vi har fortsatt fem eliteseriespillere i troppen, hvorav to kan starte mot Spania, men det ser lovende ut bak Haaland og Ødegaard. I tillegg banker flere på som Andreas Schjelderup. Sistnevnte tror jeg vil nå lengre enn Benfica. Jeg er realist, men optimist for fremtiden, med mer tro på VM 2026 enn EM 2024.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Korgutt skrev: man mar 20, 2023 6:09 pm Hvor sannsynlig er det at dersom Norge faktisk skal klare å få med seg 3 poeng borte mot Spania at det i denne tråden vil dukke opp noen som vil si at det spiller ingen rolle? Fordi vi uansett vil choke hjemme mot Spania senere i høst.
Med tanke på hvor sjelden Spania taper tellende kvalikk kamper på eget gress, så tenker jeg det holder i massevis å krysse den broa når man eventuelt kommer til den.

Men det blir sikkert mer enn nok av folk som skal spre eder og galle i disse trådene om hvor dårlige Norge er, uansett hva som presteres.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Skal du ha autografen til Brauten er det viktig hva slags drakt du har på deg. Enig @PapaSmurf?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: man mar 20, 2023 8:00 pm Skal du ha autografen til Brauten er det viktig hva slags drakt du har på deg. Enig @PapaSmurf?
Han måtte bare dobbeltsjekke slik at han ikke ga vekk autografen til en random gjøkunge.

Jeg har både autograf og bilde av meg sammen med Erling, Ole Gunnar og Daniel.
3 legender og en som fikk sparken i United som en kompis av meg sa.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

B laget med ny episode nå. Rykende ferskt intervju med Ståle direkte fra Spania.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

En georgier på reddit oppsummerer troppen deres på følgende måte:

Bilde

Bare å krysse fingrene for at dette stemmer.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

FranciscoM skrev: man mar 20, 2023 9:12 pm En georgier på reddit oppsummerer troppen deres på følgende måte:

Bilde

Bare å krysse fingrene for at dette stemmer.
Kan minne om hvordan en nordmann ville beskrevet troppen vår.

Investor

Legg inn av Investor »

FranciscoM skrev: man mar 20, 2023 9:12 pm En georgier på reddit oppsummerer troppen deres på følgende måte:

Bilde

Bare å krysse fingrene for at dette stemmer.
Haha, har sett nok av slike laget-vi-skal-møte-er-ute-av-form-og-dette-vinner-vi-enkelt-forhåndsoppslag til å si at kampen taper vi med ett mål, scoret av en av disse to.

Brannbil

Legg inn av Brannbil »

De som tror Georgia borte blir en grei seier er ganske historieløse

Champis

Legg inn av Champis »

Linselusa skrev: man mar 20, 2023 3:47 pm Alt under tre poeng i disse to kampene er helt krise. Jeg blåser i Kvaradona, Mamardashvili og resten av -shviliene deres. To stjernespillere har jaggu vi og, og de går begge de der to en høy gang. Nei, Georgia skal vi slå, ferdig snakka. Jeg gidder ikke å bli hengende bakpå enda en gang.

Jeg melder hardt og sier fire poeng her. Spania tar vi på Ullevål når den tid kommer. En ny storhetstid er i emning.

Jeg tror vi er hakket bedre enn Georgia, men det betyr ikke at man er favoritt på bortebane. Og det er selvsagt ikke krise om ikke har tre poeng etter disse kampene. Tar vi poeng borte mot Georgia og slår dem hjemme, så er det oppskriften på å komme foran dem. Det samme mot Skottland.

Champis

Legg inn av Champis »

TWU skrev: man mar 20, 2023 4:43 pm Tar vi ikke Georgia så har vi ikke noe i et mesterskap å gjøre.

Spania har vi da spilt (resultatmessig) jevnt mot for ikke lenge siden, med betydelig dårligere lag enn vi har nå. Var vel en straffe på slutten som fratok oss et poeng på Mestalla sist? Så lenge de ikke klarer å raske sammen en skikkelig spiss så har vi en mulighet her.

Georgia er nok ganske nærme mesterskapsnivå nå (EM).

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: man mar 20, 2023 6:21 pm
Korgutt skrev: man mar 20, 2023 6:09 pm Hvor sannsynlig er det at dersom Norge faktisk skal klare å få med seg 3 poeng borte mot Spania at det i denne tråden vil dukke opp noen som vil si at det spiller ingen rolle? Fordi vi uansett vil choke hjemme mot Spania senere i høst.
Vet ikke om jeg er der, men jeg har fulgt norsk landslagsfotball siden 1990-tallet, herunder 11 kvalikker fra 1990 til 2023 som ikke har brakt oss til noe sluttspill. Senest i fjor sviktet vi når det gjaldt som mest mot Slovakia og Serbia for opprykk i NL. Med denne bakgrunn er det vel grunn til å være noe realist, eller ?

Listen presentert over her i dag var dog gledelig. 13 av 23 spillere tjener til livets opphold i en av de fem store ligaene. Tar vi med Aursnes i Benfica er vel tallet 14 spillere. Dessverre får enkelte lite spilletid, og vi har fortsatt fem eliteseriespillere i troppen, hvorav to kan starte mot Spania, men det ser lovende ut bak Haaland og Ødegaard. I tillegg banker flere på som Andreas Schjelderup. Sistnevnte tror jeg vil nå lengre enn Benfica. Jeg er realist, men optimist for fremtiden, med mer tro på VM 2026 enn EM 2024.

Man skal gjerne være realist, men det er jo svært realistisk å ta seg til et EM nå. Hvorfor tror du er større sjanser for VM 2026? Det er mye trangere nåløye å komme seg inn der, og med den seedingen vi har, så er det svært vanskelig å kvalifisere seg.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Champis skrev: tir mar 21, 2023 12:23 am
Crazy Horse skrev: man mar 20, 2023 6:21 pm
Korgutt skrev: man mar 20, 2023 6:09 pm Hvor sannsynlig er det at dersom Norge faktisk skal klare å få med seg 3 poeng borte mot Spania at det i denne tråden vil dukke opp noen som vil si at det spiller ingen rolle? Fordi vi uansett vil choke hjemme mot Spania senere i høst.
Vet ikke om jeg er der, men jeg har fulgt norsk landslagsfotball siden 1990-tallet, herunder 11 kvalikker fra 1990 til 2023 som ikke har brakt oss til noe sluttspill. Senest i fjor sviktet vi når det gjaldt som mest mot Slovakia og Serbia for opprykk i NL. Med denne bakgrunn er det vel grunn til å være noe realist, eller ?

Listen presentert over her i dag var dog gledelig. 13 av 23 spillere tjener til livets opphold i en av de fem store ligaene. Tar vi med Aursnes i Benfica er vel tallet 14 spillere. Dessverre får enkelte lite spilletid, og vi har fortsatt fem eliteseriespillere i troppen, hvorav to kan starte mot Spania, men det ser lovende ut bak Haaland og Ødegaard. I tillegg banker flere på som Andreas Schjelderup. Sistnevnte tror jeg vil nå lengre enn Benfica. Jeg er realist, men optimist for fremtiden, med mer tro på VM 2026 enn EM 2024.

Man skal gjerne være realist, men det er jo svært realistisk å ta seg til et EM nå. Hvorfor tror du er større sjanser for VM 2026? Det er mye trangere nåløye å komme seg inn der, og med den seedingen vi har, så er det svært vanskelig å kvalifisere seg.
Har også mer tro på at det blir 2026. Vi har enda bedre spillere/lag på veien dit. Et forbehold er jo forsvaret da, og den utfordringen vi har med det. Er vel en brukbar sjans for at vi etablerer en bedre bredde av forsvarspillere og keepere på bra nivå, men det er jo ikke sikkert. Det er veldig sårbart. Faller noen av de viktige falle fra med skader eller større formsvikt, uten vesentlig ny rekruttering av erstattere, er vi ganske ille ute. Det bør settes mye inn på jobben med å få fram flere stoppere.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: man mar 20, 2023 4:15 pm

Spent på om Vetlesen kan overføre noe av dette spillet til landslagsnivå. Vill kamp mot Viking!
Fortsetter han slik på landslaget også så skal det bli mye morro framover, men tipper han blir avspist med noen få minutter da konkurranse på midten er mildt sagt høy og Solbakken må ikke finne på å sette han på vingen der et han ikke i nærheten av samme nivået!

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

JonSnow skrev: tir mar 21, 2023 7:15 am
Nordlys skrev: man mar 20, 2023 4:15 pm

Spent på om Vetlesen kan overføre noe av dette spillet til landslagsnivå. Vill kamp mot Viking!
Fortsetter han slik på landslaget også så skal det bli mye morro framover, men tipper han blir avspist med noen få minutter da konkurranse på midten er mildt sagt høy og Solbakken må ikke finne på å sette han på vingen der et han ikke i nærheten av samme nivået!
SS sa på på PK i går, at man kan regne med nokså ulike lag i de to kampene, siden det er kun 2 dager mellom. Ser for meg at HV kan få et innhopp sent mot Spania, og muligens starte mot Georgia.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Haaland ute….😔

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Er det faen meg mulig. Da blir det maks 1 poeng på de to kampene.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

VM 2026 here we go.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Finnes det et mer uheldig lag enn det norske landslaget? Dette begynner å bli helt sinnsykt faktisk. Forpulte Pep som måtte spille Brauten mot traktorklubben Burnley.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Nedtur. «Smerter i lysken», sleiping denne Pep.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Blir spennende å se hvordan Sørloth griper denne muligheten nå.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Haha. Flaks at Sørloth er i kjempeform om dagen da. Nei, vent...

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Rent Trav skrev: tir mar 21, 2023 9:05 am Haaland ute….😔
Da går vi fra å være missfornøyd med mindre enn 6 poeng til å være overlykkelig for 1 poeng.. :(

trønderen

Legg inn av trønderen »

Det er så forbanna uflaks!

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Lol - må bare le av hele det norske herrelaget. Dette blir 0 poeng og bånn i bøtta

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Blir aldri en ordentlig kvalikk uten at Drillo må frem med kalkulatoren for å regne på prosentsjansen for at Norge kvaller :)

Bare kjedelig at det skal komme allerede etter 2 tap i de 2 første kampene.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Spent på hvor mange kamper Haaland får med seg i denne kvaliken. Det er altså andre samling på rad hvor han melder forfall.

Knapt vært ute for City med skade, dette er så åpenbart Peps grep.
Sist redigert av Tinkler den tir mar 21, 2023 9:17 am, redigert 1 gang totalt.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Er bare piss det her. Haaland hadde garantert spilt om det var PL til helga.

Stialex

Legg inn av Stialex »

Gir opp dette helvetes landslagsopplegget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»