Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Fazam

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Fazam »

Pushback skrev: søn mar 12, 2023 5:10 pm Bra oppsummert av FranciscoM - at de var "nærme" er jo bare en følge av det nye systemet som kvoterer inn et dårlig lag. Som de også faktisk da tapte. Å si at dette tyder på at det er de underliggende prestasjonene som har dyttet de nærmere et mesterskap er et relativt grovt misbruk av statistikk.
Fakta er at Georgia var en playoff-finale fra et EM-sluttspill. At du tydeligvis er uenig med UEFAs kvalifiseringssystem blir noe helt annet. Norge fikk sjansen da de vant C-gruppen; gjennom seire mot såkalte svake motstandere (hvis man følger din logikk).

Georgias seneste resultater er bevis for at de er på oppgang. De tapte for Nord-Makedonia i playoff-finalen til EM; et lag som de hadde få problemer med i fjorårets NL. Laget er dermed på samme NL-nivå som Norge. Georgia kunne like gjerne ha slått Sverige to ganger i VM-kvalifiseringen; i likhet med hva Norge gjorde i NL.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Fazam skrev: man mar 13, 2023 8:06 am Georgia kunne like gjerne ha slått Sverige to ganger i VM-kvalifiseringen
Da kunne de vel også like gjerne tapt to ganger for Kosovo, istedenfor bare én?

Pushback

Legg inn av Pushback »

Fazam skrev: man mar 13, 2023 8:06 am
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 5:10 pm Bra oppsummert av FranciscoM - at de var "nærme" er jo bare en følge av det nye systemet som kvoterer inn et dårlig lag. Som de også faktisk da tapte. Å si at dette tyder på at det er de underliggende prestasjonene som har dyttet de nærmere et mesterskap er et relativt grovt misbruk av statistikk.
Fakta er at Georgia var en playoff-finale fra et EM-sluttspill. At du tydeligvis er uenig med UEFAs kvalifiseringssystem blir noe helt annet. Norge fikk sjansen da de vant C-gruppen; gjennom seire mot såkalte svake motstandere (hvis man følger din logikk).

Georgias seneste resultater er bevis for at de er på oppgang. De tapte for Nord-Makedonia i playoff-finalen til EM; et lag som de hadde få problemer med i fjorårets NL. Laget er dermed på samme NL-nivå som Norge. Georgia kunne like gjerne ha slått Sverige to ganger i VM-kvalifiseringen; i likhet med hva Norge gjorde i NL.
Det er helt riktig. Ifølge min logikk, og sannsynligvis mange andres, er ikke en gruppeseier på nivå D tegn på noe som helst. Norges gruppeseier i C med Bulgaria, Kypros og Slovenia likeså.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Pushback skrev: man mar 13, 2023 12:30 pm
Fazam skrev: man mar 13, 2023 8:06 am
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 5:10 pm Bra oppsummert av FranciscoM - at de var "nærme" er jo bare en følge av det nye systemet som kvoterer inn et dårlig lag. Som de også faktisk da tapte. Å si at dette tyder på at det er de underliggende prestasjonene som har dyttet de nærmere et mesterskap er et relativt grovt misbruk av statistikk.
Fakta er at Georgia var en playoff-finale fra et EM-sluttspill. At du tydeligvis er uenig med UEFAs kvalifiseringssystem blir noe helt annet. Norge fikk sjansen da de vant C-gruppen; gjennom seire mot såkalte svake motstandere (hvis man følger din logikk).

Georgias seneste resultater er bevis for at de er på oppgang. De tapte for Nord-Makedonia i playoff-finalen til EM; et lag som de hadde få problemer med i fjorårets NL. Laget er dermed på samme NL-nivå som Norge. Georgia kunne like gjerne ha slått Sverige to ganger i VM-kvalifiseringen; i likhet med hva Norge gjorde i NL.
Det er helt riktig. Ifølge min logikk, og sannsynligvis mange andres, er ikke en gruppeseier på nivå D tegn på noe som helst. Norges gruppeseier i C med Bulgaria, Kypros og Slovenia likeså.
Enig i at det ikke sier noe som helst at man kommer langt i gruppe D. MEn nå vant de faktisk C og er i B, samme NL-nivå som Norge. Så vi skal ikke forvente noen walkover her.

Ser at Skottland også rykka opp til NL A. Så vi har 2 lag i NL A, Spania og Skottland, og oss og Georgia i NL B.

benib

Legg inn av benib »

Kakebart skrev: man mar 13, 2023 1:54 pm
Pushback skrev: man mar 13, 2023 12:30 pm
Fazam skrev: man mar 13, 2023 8:06 am

Fakta er at Georgia var en playoff-finale fra et EM-sluttspill. At du tydeligvis er uenig med UEFAs kvalifiseringssystem blir noe helt annet. Norge fikk sjansen da de vant C-gruppen; gjennom seire mot såkalte svake motstandere (hvis man følger din logikk).

Georgias seneste resultater er bevis for at de er på oppgang. De tapte for Nord-Makedonia i playoff-finalen til EM; et lag som de hadde få problemer med i fjorårets NL. Laget er dermed på samme NL-nivå som Norge. Georgia kunne like gjerne ha slått Sverige to ganger i VM-kvalifiseringen; i likhet med hva Norge gjorde i NL.
Det er helt riktig. Ifølge min logikk, og sannsynligvis mange andres, er ikke en gruppeseier på nivå D tegn på noe som helst. Norges gruppeseier i C med Bulgaria, Kypros og Slovenia likeså.
Enig i at det ikke sier noe som helst at man kommer langt i gruppe D. MEn nå vant de faktisk C og er i B, samme NL-nivå som Norge. Så vi skal ikke forvente noen walkover her.

Ser at Skottland også rykka opp til NL A. Så vi har 2 lag i NL A, Spania og Skottland, og oss og Georgia i NL B.
Tror de færreste tenker at møtene mot Georgia blir noen walkover. Dette er jo kanskje det beste landslaget Georgia har hatt siden de ble et selvstendig land. Likevel mener jeg at vi bør forvente at Norge er best, også i Tbilisi. Så får vi se om det holder til seier.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Riktig, @benib. Jeg verken tror eller forventer at vi kommer til å knuse Georgia, men slik de blir omtalt skulle man tro de var Frankrike eller Brasil i sin prime.

benib

Legg inn av benib »

FranciscoM skrev: man mar 13, 2023 2:40 pm Riktig, @benib. Jeg verken tror eller forventer at vi kommer til å knuse Georgia, men slik de blir omtalt skulle man tro de var Frankrike eller Brasil i sin prime.
For meg blir det litt om kampene mot Montenegro i 2021. Sliteseire hvor vi var best, men som fort kunne endt med uavgjort eller til og med tap hvis vi ikke hadde tatt sjansene våre.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Pushback skrev: man mar 13, 2023 12:30 pm
Fazam skrev: man mar 13, 2023 8:06 am
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 5:10 pm Bra oppsummert av FranciscoM - at de var "nærme" er jo bare en følge av det nye systemet som kvoterer inn et dårlig lag. Som de også faktisk da tapte. Å si at dette tyder på at det er de underliggende prestasjonene som har dyttet de nærmere et mesterskap er et relativt grovt misbruk av statistikk.
Fakta er at Georgia var en playoff-finale fra et EM-sluttspill. At du tydeligvis er uenig med UEFAs kvalifiseringssystem blir noe helt annet. Norge fikk sjansen da de vant C-gruppen; gjennom seire mot såkalte svake motstandere (hvis man følger din logikk).

Georgias seneste resultater er bevis for at de er på oppgang. De tapte for Nord-Makedonia i playoff-finalen til EM; et lag som de hadde få problemer med i fjorårets NL. Laget er dermed på samme NL-nivå som Norge. Georgia kunne like gjerne ha slått Sverige to ganger i VM-kvalifiseringen; i likhet med hva Norge gjorde i NL.
Det er helt riktig. Ifølge min logikk, og sannsynligvis mange andres, er ikke en gruppeseier på nivå D tegn på noe som helst. Norges gruppeseier i C med Bulgaria, Kypros og Slovenia likeså.
Merkelig da at Norge bare tok 1 poeng mot Slovenia ifjor. Svært få motstandere som er enkle i dagens internasjonale fotball.

Fazam

Legg inn av Fazam »

FranciscoM skrev: man mar 13, 2023 2:40 pm Riktig, @benib. Jeg verken tror eller forventer at vi kommer til å knuse Georgia, men slik de blir omtalt skulle man tro de var Frankrike eller Brasil i sin prime.
Hvor er det omtalt? I ditt hode?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Fazam skrev: man mar 13, 2023 3:55 pm
FranciscoM skrev: man mar 13, 2023 2:40 pm Riktig, @benib. Jeg verken tror eller forventer at vi kommer til å knuse Georgia, men slik de blir omtalt skulle man tro de var Frankrike eller Brasil i sin prime.
Hvor er det omtalt? I ditt hode?
Jeg benyttet meg av et språklig virkemiddel som kalles "overdrivelse" for å poengtere hvor overhypet Georgia blir her i tråden.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Snart så tas troppen ut. Strandberg og Solbakken er vel de eneste av de aktuelle som er usikre pga skade.
Krysser fingrene for at resten holder seg friske og raske

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg håper Ståle Solbakken forstår at han må bygge laget rundt Braut, Ødegaard og Aursnes, og innkaller til et online-møte der disse fire diskuterer valg av formasjon, struktur og spilleopplegg med sikte på å oppnå maksimal utnyttelse av trioens kvaliteter.

lsklars

Legg inn av lsklars »

HarryH skrev: man mar 13, 2023 8:53 pm Jeg håper Ståle Solbakken forstår at han må bygge laget rundt Braut, Ødegaard og Aursnes, og innkaller til et online-møte der disse fire diskuterer valg av formasjon, struktur og spilleopplegg med sikte på å oppnå maksimal utnyttelse av trioens kvaliteter.
Tenker du Teams er greit?

HarryH

Legg inn av HarryH »

lsklars skrev: man mar 13, 2023 9:13 pm
HarryH skrev: man mar 13, 2023 8:53 pm Jeg håper Ståle Solbakken forstår at han må bygge laget rundt Braut, Ødegaard og Aursnes, og innkaller til et online-møte der disse fire diskuterer valg av formasjon, struktur og spilleopplegg med sikte på å oppnå maksimal utnyttelse av trioens kvaliteter.
Tenker du Teams er greit?
Ja, jeg tror det kan være en grei løsning. Kan vel lastes ned gratis.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Ja, MSN er vel kanskje utdatert.

HarryH

Legg inn av HarryH »

lsklars skrev: man mar 13, 2023 9:16 pm Ja, MSN er vel kanskje utdatert.
Det kan du ha rett i. Jeg håper de satser på en enkel og robust løsning. Trenger ikke noe fancy.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er det slik å forstå at telegrafi allerede er blitt passé?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Telegram altså?
Det hadde blitt nærmest en parodi.

Taururu

Legg inn av Taururu »

I morgen kl.12 får vi vite troppen.

Nyland
Selvik
Haug

Holmgren
Meling
Ryerson
Bjørkan
Hanche
Ajer
Gregersen
Østigård
Strandberg (usikker)

Berg
Berge
Aursnes
Ødegaard
Thorstvedt
Thorsby
Moi
King
Sørloth
Sahraoui
Brynhildsen
Solbakken (Usikker)

Braut


Blir det dette? Kan være han tar ut to ekstra spillere, da Strandberg og Solbakken er usikre. Så troppen er med 25 inkludert disse

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Taururu skrev: man mar 13, 2023 10:06 pm I morgen kl.12 får vi vite troppen.

Nyland
Selvik
Haug

Holmgren
Meling
Ryerson
Bjørkan
Hanche
Ajer
Gregersen
Østigård
Strandberg (usikker)

Berg
Berge
Aursnes
Ødegaard
Thorstvedt
Thorsby
Moi
King
Sørloth
Sahraoui
Brynhildsen
Solbakken (Usikker)

Braut


Blir det dette? Kan være han tar ut to ekstra spillere, da Strandberg og Solbakken er usikre. Så troppen er med 25 inkludert disse
Haug? Spiller han noen kamper da? Karlstrøm er vel bankers, spilte seg stort opp etter en svak start i fjor.
Sharaoui kommer nok ikke med allerede nå. Strand Larsen må da komme med her.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Taururu skrev: man mar 13, 2023 10:06 pm I morgen kl.12 får vi vite troppen.

Nyland
Selvik
Haug

Holmgren
Meling
Ryerson
Bjørkan
Hanche
Ajer
Gregersen
Østigård
Strandberg (usikker)

Berg
Berge
Aursnes
Ødegaard
Thorstvedt
Thorsby
Moi
King
Sørloth
Sahraoui
Brynhildsen
Solbakken (Usikker)

Braut


Blir det dette? Kan være han tar ut to ekstra spillere, da Strandberg og Solbakken er usikre. Så troppen er med 25 inkludert disse
Ikke så uenig i den. Bjørkan? Det spørs vel, men hvem er alternativet, kan Linnes være et hakk foran nå? Kanskje Ohi bør med?

Taururu

Legg inn av Taururu »

netrebske skrev: man mar 13, 2023 10:18 pm
Taururu skrev: man mar 13, 2023 10:06 pm I morgen kl.12 får vi vite troppen.

Nyland
Selvik
Haug

Holmgren
Meling
Ryerson
Bjørkan
Hanche
Ajer
Gregersen
Østigård
Strandberg (usikker)

Berg
Berge
Aursnes
Ødegaard
Thorstvedt
Thorsby
Moi
King
Sørloth
Sahraoui
Brynhildsen
Solbakken (Usikker)

Braut


Blir det dette? Kan være han tar ut to ekstra spillere, da Strandberg og Solbakken er usikre. Så troppen er med 25 inkludert disse
Haug? Spiller han noen kamper da? Karlstrøm er vel bankers, spilte seg stort opp etter en svak start i fjor.
Sharaoui kommer nok ikke med allerede nå. Strand Larsen må da komme med her.
Kan godt være.

Litt ønsketenking her med Sahraoui som jeg mener bør være en selvfølge.

Strand Larsen synes jeg ikke. Som backup for Braut bør Sørloth og King være, begge disse bør også være vingalternativer.

Når det gjelder keeper 2 og 3 er det litt bingo egentlig.

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: man mar 13, 2023 10:06 pm I morgen kl.12 får vi vite troppen.

Nyland
Selvik
Haug

Holmgren
Meling
Ryerson
Bjørkan
Hanche
Ajer
Gregersen
Østigård
Strandberg (usikker)

Berg
Berge
Aursnes
Ødegaard
Thorstvedt
Thorsby
Moi
King
Sørloth
Sahraoui
Brynhildsen
Solbakken (Usikker)

Braut


Blir det dette? Kan være han tar ut to ekstra spillere, da Strandberg og Solbakken er usikre. Så troppen er med 25 inkludert disse
Ser ikke så usannsynlig ut dette, men tipper det blir Karlstrøm foran Haug og Strand Larsen foran Sahraoui.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Uansett bør vi ha minst fire vingalternativer:

Moi
King
Sørloth
Solbakken

Men med Solbakken usikker bør vi ha med en til:

Dæhli, det klippekortet bør inndras
Brynhildsen, kun to cupkamper siden desember
Sahraoui, allerede rukket å bli en publikumsfavoritt i NL
Dønnum, vært bra for Standard Liege

Det er vel en av disse fire, denne siste plassen bør være til.

For meg er det Sahraoui med sine ekstremferdigheter i dribling og evne til å skape overtall med ball, som bør være med.

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: man mar 13, 2023 10:38 pm Uansett bør vi ha minst fire vingalternativer:

Moi
King
Sørloth
Solbakken

Men med Solbakken usikker bør vi ha med en til:

Dæhli, det klippekortet bør inndras
Brynhildsen, kun to cupkamper siden desember
Sahraoui, allerede rukket å bli en publikumsfavoritt i NL
Dønnum, vært bra for Standard Liege

Det er vel en av disse fire, denne siste plassen bør være til.

For meg er det Sahraoui med sine ekstremferdigheter i dribling og evne til å skape overtall med ball, som bør være med.
Er forsåvidt enig i resonnomentet ditt, men tror ikke Sahraoui kommer til å være med denne gang. Hvis Solbakken er usikker så tror jeg det blir en av de tre andre som erstatter han.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Ville også tatt ut Sahraoui, Dønnum har jeg ikke sett på lenge, det kan også være en mulighet.

Champis

Legg inn av Champis »

benib skrev: man mar 13, 2023 3:01 pm
FranciscoM skrev: man mar 13, 2023 2:40 pm Riktig, @benib. Jeg verken tror eller forventer at vi kommer til å knuse Georgia, men slik de blir omtalt skulle man tro de var Frankrike eller Brasil i sin prime.
For meg blir det litt om kampene mot Montenegro i 2021. Sliteseire hvor vi var best, men som fort kunne endt med uavgjort eller til og med tap hvis vi ikke hadde tatt sjansene våre.

Tror det er en god sammenligning. Vi tapte borte mot Slovenia - jeg tror Georgia er hakket bedre enn Slovenia.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Etter å ha sett Alt For Norge på TV2 lurer jeg litt på hvordan vi ligger an med hodestyrke på topp. Den spisskompetansen Jostein hadde på hodet var avgjørende i mange kamper.
Greit nok at Sørloth og Erling er høye, men de er vel egentlig best med bena begge to...

Å ha en hodesterk spiller hjelper oss på dødballer i begge ender av banen, han kan stusse videre i bakrom og vi får en oppspills-mulighet bakfra når vi er presset.
Per nå har vi ikke veldig godt fungerende kantspillere på landslaget og det tror jeg hemmer oss mye....

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Superteale skrev: tir mar 14, 2023 10:38 am Etter å ha sett Alt For Norge på TV2 lurer jeg litt på hvordan vi ligger an med hodestyrke på topp. Den spisskompetansen Jostein hadde på hodet var avgjørende i mange kamper.
Greit nok at Sørloth og Erling er høye, men de er vel egentlig best med bena begge to...

Å ha en hodesterk spiller hjelper oss på dødballer i begge ender av banen, han kan stusse videre i bakrom og vi får en oppspills-mulighet bakfra når vi er presset.
Per nå har vi ikke veldig godt fungerende kantspillere på landslaget og det tror jeg hemmer oss mye....
Hodestyrke er sykt overvurdert. Og det er iallfall ikke plass til en slik spiller når Haaland og/eller Sørloth skal spille.

Det måtte i så fall vært en spiller man kunne kastet inn i siste 15-20 min av kamper hvor man MÅ ha mål. Ellers er dette ekstremt lite viktig.

benib

Legg inn av benib »

KongOlav2 skrev: tir mar 14, 2023 10:44 am
Superteale skrev: tir mar 14, 2023 10:38 am Etter å ha sett Alt For Norge på TV2 lurer jeg litt på hvordan vi ligger an med hodestyrke på topp. Den spisskompetansen Jostein hadde på hodet var avgjørende i mange kamper.
Greit nok at Sørloth og Erling er høye, men de er vel egentlig best med bena begge to...

Å ha en hodesterk spiller hjelper oss på dødballer i begge ender av banen, han kan stusse videre i bakrom og vi får en oppspills-mulighet bakfra når vi er presset.
Per nå har vi ikke veldig godt fungerende kantspillere på landslaget og det tror jeg hemmer oss mye....
Hodestyrke er sykt overvurdert. Og det er iallfall ikke plass til en slik spiller når Haaland og/eller Sørloth skal spille.

Det måtte i så fall vært en spiller man kunne kastet inn i siste 15-20 min av kamper hvor man MÅ ha mål. Ellers er dette ekstremt lite viktig.
Dessuten er Sørloth og Haaland blitt ganske gode på hodet. Sørloth har vel scoret en 4-5 mål på hodet for Norge, tror ikke vi har så veldig mange bedre hodespillere enn han. Haaland sitt antall er jeg litt usikker på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»