Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Pushback

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Pushback »

Taururu skrev: lør mar 25, 2023 11:59 pm
Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:56 pm
AlvaroC skrev: lør mar 25, 2023 11:35 pm

Eller pga. en god spansk keeper, og en Søloth som ikke er en like god avslutter.

Litt rart at tanken ikke slår en at Spania ikke først og fremst spiller for å øke ledelsen på 1-0. Når Spania spiller litt ball siste 15 får de lett et par mål til. Det man kan si er vel at Spania var ganske dårlige til å forsvare seg.

Er litt redd om man sier seg fornøyd med denne kampen, ikke scorer man mål, og man slipper også relativt lett inn mål når motstanderen gjør et ærlig forsøk.
Okay, når hadde du vært fornøyd med kampen da? Er det det flatterende sluttresultatet som er problemet? Eller forventet du at vi skulle dominere mot et lag som aldri taper hjemme?

Vi skaper godt med sjanser, og så gode ut både i banespill og presspill. Dessverre har vi ikke bredden til Spania, noe som blir veldig tydelig når de setter inn Ceballos og Oyarzabal og vi bare kan svare med karer som Bjørkan og Strand Larsen. Skal vi få med oss et resultat borte mot Spania, må det meste klaffe. I dag bikket ting dessverre feil vei, uten at vi har noe å skamme oss over. Spiller vi som dette, så er sjansene for EM gode.
Kan ikke klage på noe annet enn dommern, VAR og spanske spillere som jukser.

Har vært kritisk til Ståle, men i dag skal han få slippe. Vi hadde fortjent ett og kanskje til og med tre poeng idag
Spanjolen på pressekonferansen åpnet med å si til Solbakken: "Først og fremst vil jeg bare si at jeg synes dere kunne fortjent å vinne og jeg likte veldig godt å se på laget."

Spanjoler er kresne på bra fotball altså..

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm

Tror du må se kampen om igjen
Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
og kun 4 balltap, Aursnes hadde 6. Ødegaard 14.

Pushback

Legg inn av Pushback »

AlvaroC skrev: lør mar 25, 2023 11:35 pm
Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:12 pm Vi taper kampen pga de første ti og et helt fryktelig innhopp av Bjørkan. Et av de sureste tapene jeg kan huske. Her hadde vi virkelig sjansen til å få en pangstart på kvaliken, men fotballgudene sto oss ikke bi i dag heller.
Eller pga. en god spansk keeper, og en Søloth som ikke er en like god avslutter.

Litt rart at tanken ikke slår en at Spania ikke først og fremst spiller for å øke ledelsen på 1-0. Når Spania spiller litt ball siste 15 får de lett et par mål til. Det man kan si er vel at Spania var ganske dårlige til å forsvare seg.

Er litt redd om man sier seg fornøyd med denne kampen, ikke scorer man mål, og man slipper også relativt lett inn mål når motstanderen gjør et ærlig forsøk.
Nei nei nei de hang i tauene og fikk gjort noen betydelige bytter og det var perioder tidligere i kampen der spania også spilte ball, men da var ikke bjørkan på banen.... Hva er det du snakker om, Spania hadde slike perioder gjennom hele kampen, men kom ingen vei. Det jeg er enig i er at det er noe ekkelt i å ikke avgjøre samt ta sjansene man får.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm

Tror du må se kampen om igjen
Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm

Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.
Hva er det du babler om? Jeg svarte på en påstand om at Berg var et vandrende balltap. (Forøvrig hadde han en lekker pasning som Sørloth burde scoret på.)
Hva har Messi med diskusjonen å gjøre?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Mye babling, ja

Hodor

Legg inn av Hodor »

Berg ble veid og funnet for lett i Frankrike. En helt ok spiller, absolutt. Men ikke nivået vi bør si oss fornøyd med hvis vi skal til sluttspill. Gjør en helt ok jobb i i de kampene der han ikke blir satt under press, og får slå pasninger i alle retninger (de fleste av de sidelengs). Gitt at vi er Norge, vil jeg si at han er en helt ok spiller å ha som back up

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Berg har ikke en rolle hvor han skal være kreativ, han skal være trygg og balanserende. Dette blir for dumt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

(シ) skrev: søn mar 26, 2023 12:14 am Berg har ikke en rolle hvor han skal være kreativ, han skal være trygg og balanserende. Dette blir for dumt.
Og ballvinnende. En gang hoggestabbe, alltid hoggestabbe for noen.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm

Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.
Hvem kan Messi slå pasninger til MOI og Berge? de er jo født i pasningsskyggen.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Jeg har vært kritisk til Berg på landslaget selv, men hvorfor all kritikken etter i kveld? Han gjorde da en ryddig kamp. Hvem ville tastaturekspertene her inne heller sett i hans rolle? Per i dag er han det beste alternativet vi har

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:09 am
Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am

I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.
Hva er det du babler om? Jeg svarte på en påstand om at Berg var et vandrende balltap. (Forøvrig hadde han en lekker pasning som Sørloth burde scoret på.)
Hva har Messi med diskusjonen å gjøre?
Du siterte at Berg traff på 90 % av pasningene sine. Andre at han hadde færre balltap enn Aursnes og Ødegaard. Det blir verken mål, assist, nøkkelpasninger eller produserte målsjanser av å spille på tvers. Absurd å trekke frem denne type statistikk for en spiller som knapt tør å prøve, bortsett fra i 10-15 minutter i 2. omgang. Fikk øl i vranghalsen når jeg så at det var Berg som la inn til Sørloth. Trodde ikke det jeg så.

Berg hadde færre balltap og pasningsfeil enn Ødegaard og Aursnes, ergo bør Arsenal få ny kaptein og Benfica kjøpe Berg. Ikke sant ? Messi ?? Et eksempel på det å spille på små marginer Einstein. Berg gjør kanskje ikke det. Er kanskje for negativ til Berg og Bjørkan. Skyldes nok at jeg begynner å få Bodø (Glimt) mer og mer i vranghalsen. Vet ikke helt hvorfor.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

SuperGunners10 skrev: lør mar 25, 2023 11:28 pm
sertono skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm Sorry, men å skylde på dommeren når man har tapt 3-0 er så jævlig patetisk.
Enda mer patetisk å komme inn i en fotballtråd å klage på det.
Ja, bla bla bla, si meg en ting, blir dere aldri lei?

UK1902

Legg inn av UK1902 »

En del her som sliter med å skjønne hva rollen til Berg er virker det som. Solid kamp i dag av hele midtbanetreeren. Berg var svakest av dem, men det sier mer om Aursnes og Ødegaard

Taururu

Legg inn av Taururu »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:21 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:09 am
Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am

Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.
Hva er det du babler om? Jeg svarte på en påstand om at Berg var et vandrende balltap. (Forøvrig hadde han en lekker pasning som Sørloth burde scoret på.)
Hva har Messi med diskusjonen å gjøre?
Du siterte at Berg traff på 90 % av pasningene sine. Andre at han hadde færre balltap enn Aursnes og Ødegaard. Det blir verken mål, assist, nøkkelpasninger eller produserte målsjanser av å spille på tvers. Absurd å trekke frem denne type statistikk for en spiller som knapt tør å prøve, bortsett fra i 10-15 minutter i 2. omgang. Fikk øl i vranghalsen når jeg så at det var Berg som la inn til Sørloth. Trodde ikke det jeg så.

Berg hadde færre balltap og pasningsfeil enn Ødegaard og Aursnes, ergo bør Arsenal få ny kaptein og Benfica kjøpe Berg. Ikke sant ? Messi ?? Et eksempel på det å spille på små marginer Einstein. Berg gjør kanskje ikke det. Er kanskje for negativ til Berg og Bjørkan. Skyldes nok at jeg begynner å få Bodø (Glimt) mer og mer i vranghalsen. Vet ikke helt hvorfor.
Forutinntatt, kanskje

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:21 am
Berg hadde færre balltap og pasningsfeil enn Ødegaard og Aursnes, ergo bør Arsenal få ny kaptein og Benfica kjøpe Berg. Ikke sant ?
Jo, det er akkurat det vi skriver. (Regner med det gikk en god del øl forbi vrangstrupen også, for dette var merkelige greier...:)

startelver

Legg inn av startelver »

Sørloth sitt skudd blir bare verre og verre å se på, den skal ihvertfall treffe på mål. Haaland hadde kost seg i denne kampen.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Midtbanen idag meget god, slutt å tull. Norge har fått seg grunnspill, men vi har ingen i reserve.. Og så kan vi være glad for at Berg kan bli bedre og sannsynligvis stikker til en bedre klubb en gang

Pushback

Legg inn av Pushback »

Jeg våger og påstår at vi hadde faktisk vunnet med braut. Har stor tro på det som foregikk idag

Taururu

Legg inn av Taururu »

Irritererer meg at Ødegaard og Sørloth nå er en kamp unna karantene pga den sjanseløse dommeren. Sånne ting kan også bli avgjørende

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Everenga skrev: lør mar 25, 2023 8:26 pm
Big George skrev: lør mar 25, 2023 8:11 pm Oscar Bobb og Antonio Nusa imponerte på yngre landslag igjen mot god motstand,

Regner med at Ståle Solbakken fikk det med seg.
Du skal ha Bobb in på a-landslaget uten å ha spilt en førstelagskamp på klubbnivå?
Hvis man er bestemann på U-21 er det naturlig
Kan sammenlignes litt med Martin Ødegaard som tilhørte Real Madrid
Mens Nyland og Strandberg ikke fikk spilletid på¨middels topp 5 ligaklubber
men fikk spille på A-landslaget

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Taururu skrev: søn mar 26, 2023 12:25 am
Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:21 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:09 am

Hva er det du babler om? Jeg svarte på en påstand om at Berg var et vandrende balltap. (Forøvrig hadde han en lekker pasning som Sørloth burde scoret på.)
Hva har Messi med diskusjonen å gjøre?
Du siterte at Berg traff på 90 % av pasningene sine. Andre at han hadde færre balltap enn Aursnes og Ødegaard. Det blir verken mål, assist, nøkkelpasninger eller produserte målsjanser av å spille på tvers. Absurd å trekke frem denne type statistikk for en spiller som knapt tør å prøve, bortsett fra i 10-15 minutter i 2. omgang. Fikk øl i vranghalsen når jeg så at det var Berg som la inn til Sørloth. Trodde ikke det jeg så.

Berg hadde færre balltap og pasningsfeil enn Ødegaard og Aursnes, ergo bør Arsenal få ny kaptein og Benfica kjøpe Berg. Ikke sant ? Messi ?? Et eksempel på det å spille på små marginer Einstein. Berg gjør kanskje ikke det. Er kanskje for negativ til Berg og Bjørkan. Skyldes nok at jeg begynner å få Bodø (Glimt) mer og mer i vranghalsen. Vet ikke helt hvorfor.
Forutinntatt, kanskje
Ja mulig. Jeg er bare drittlei Glimt. Blitt et kjøpelag som er blitt vel høy på seg selv. Berg spiller i Norge fordi han ikke er god nok. Punktum. Se på statistikk over mål, assist og nøkkelpasninger i eliteserien - minus dødball. Når sant skal sies er Berg på et helt annet nivå enn Bjørkan. Hva spillere som vrakes i Nederland og sendes i koffert til Bodø gjør på landslaget fatter jeg ikke. En høyst begrenset system (Bodø) spiller.

Hva videre skal sies kan Berg forsvare en plass sentralt på midten på landslaget mot antatt bedre motstand, da han er en terrier som aldri gir opp i sitt defensive spill. Mot dårligere eller jevnbyrdige lag som Skottland og Georgia trenger vi mer kreativitet enn Berg. Spillere som kan skape målsjanser, og skyte fra avstand. Ta Rekdal på 90-tallet som sentral midtbanespiller. Passe treg, men med fantastiske skudd som det borte mot England på Wembley. En sjanse og pang i krysset. Berg er ikke i nærheten av dette. Han kan ikke skyte, bortsett fra en sleiv hjemme mot Roma.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Big George skrev: søn mar 26, 2023 12:34 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 8:26 pm
Big George skrev: lør mar 25, 2023 8:11 pm Oscar Bobb og Antonio Nusa imponerte på yngre landslag igjen mot god motstand,

Regner med at Ståle Solbakken fikk det med seg.
Du skal ha Bobb in på a-landslaget uten å ha spilt en førstelagskamp på klubbnivå?
Hvis man er bestemann på U-21 er det naturlig
Kan sammenlignes litt med Martin Ødegaard som tilhørte Real Madrid
Mens Nyland og Strandberg ikke fikk spilletid på¨middels topp 5 ligaklubber
men fikk spille på A-landslaget
Ut ifra hva jeg så i U21-kampen, er det ikke umulig at Bobb fortjener sjansen på A også. Enig at han burde spille førsyelagsfotball, men er et stort talent

Taururu

Legg inn av Taururu »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:35 am
Taururu skrev: søn mar 26, 2023 12:25 am
Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:21 am

Du siterte at Berg traff på 90 % av pasningene sine. Andre at han hadde færre balltap enn Aursnes og Ødegaard. Det blir verken mål, assist, nøkkelpasninger eller produserte målsjanser av å spille på tvers. Absurd å trekke frem denne type statistikk for en spiller som knapt tør å prøve, bortsett fra i 10-15 minutter i 2. omgang. Fikk øl i vranghalsen når jeg så at det var Berg som la inn til Sørloth. Trodde ikke det jeg så.

Berg hadde færre balltap og pasningsfeil enn Ødegaard og Aursnes, ergo bør Arsenal få ny kaptein og Benfica kjøpe Berg. Ikke sant ? Messi ?? Et eksempel på det å spille på små marginer Einstein. Berg gjør kanskje ikke det. Er kanskje for negativ til Berg og Bjørkan. Skyldes nok at jeg begynner å få Bodø (Glimt) mer og mer i vranghalsen. Vet ikke helt hvorfor.
Forutinntatt, kanskje
Ja mulig. Jeg er bare drittlei Glimt. Blitt et kjøpelag som er blitt vel høy på seg selv. Berg spiller i Norge fordi han ikke er god nok. Punktum. Se på statistikk over mål, assist og nøkkelpasninger i eliteserien - minus dødball. Når sant skal sies er Berg på et helt annet nivå enn Bjørkan. Hva spillere som vrakes i Nederland og sendes i koffert til Bodø gjør på landslaget fatter jeg ikke. En høyst begrenset system (Bodø) spiller.

Hva videre skal sies kan Berg forsvare en plass sentralt på midten på landslaget mot antatt bedre motstand, da han er en terrier som aldri gir opp i sitt defensive spill. Mot dårligere eller jevnbyrdige lag som Skottland og Georgia trenger vi mer kreativitet enn Berg. Spillere som kan skape målsjanser, og skyte fra avstand. Ta Rekdal på 90-tallet som sentral midtbanespiller. Passe treg, men med fantastiske skudd som det borte mot England på Wembley. En sjanse og pang i krysset. Berg er ikke i nærheten av dette. Han kan ikke skyte, bortsett fra en sleiv hjemme mot Roma.
Her synes jeg du er ute å kjøre, rett og slett.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

sertono skrev: søn mar 26, 2023 12:23 am
SuperGunners10 skrev: lør mar 25, 2023 11:28 pm
sertono skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm Sorry, men å skylde på dommeren når man har tapt 3-0 er så jævlig patetisk.
Enda mer patetisk å komme inn i en fotballtråd å klage på det.
Ja, bla bla bla, si meg en ting, blir dere aldri lei?
Lei!? Hva har nå det med saken å gjøre?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Skal vi tro og håpe Sander Berge og Mohamed Elyounoussi vrakes ?
Jeg har i flere år nesten alene vurdert Sander Berge som litt dårligere
enn endel andre midtbanespillere som konkurrerer om plass på
A-landslaget og Mohamed Elyuinoussi er vel klar til å erstattes ?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Mot Georgia vil jeg ha en forandring. Solbakken inn for Berge.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

PapaSmurf skrev: lør mar 25, 2023 11:54 pm
HarryH skrev: lør mar 25, 2023 11:47 pm
qbah skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm

Det er meget mulig. Men han hadde ikke vært kaptein og fast starter på et lag som (meget) mulig vinner PL. Glem det.

Ja da. ;)
Aursnes er kronisk undervurdert. Alt er som før. Gutten herjer i Portugisisk serie og i CL og hylles på alle bauger og kanter. I dag var han Norges beste i en kamp som på tross av 0-3 var relativt imponerende. Men her på FD er man mest opptatt av å plassere han på en lavere hylle.

Man må nesten lure på hva han skal gjøre for å få den statusen han fortjener.

Det man så i dag er det vi i Molde var vant til. Kamp etter kamp etter kamp etter kamp. Aursnes er stabilt god, blir aldri sliten og er nesten aldri skadet.

En gudegave til det norske landslaget.
Var jævelsk glad når dere solgte han, dere datt da kraftig ned i nivå resten av sen sesongen. Mente han var Moldes desidert beste og viktigste spiller og han har fortsatt å heve seg i de neste klubbene, men for en del andre lags fans så kan enkelte spillere aldri blit gode uansett hva de viser fram. Han var abnormt god I dag akkurat som man har sett han for Benfica.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Vikingen skrev: søn mar 26, 2023 12:39 am
sertono skrev: søn mar 26, 2023 12:23 am
SuperGunners10 skrev: lør mar 25, 2023 11:28 pm

Enda mer patetisk å komme inn i en fotballtråd å klage på det.
Ja, bla bla bla, si meg en ting, blir dere aldri lei?
Lei!? Hva har nå det med saken å gjøre?
Troen på et VM-EM slutspill osv, jeg beundrer dere egentlig, at dere ikke går lei osv...

Hodor

Legg inn av Hodor »

(シ) skrev: søn mar 26, 2023 12:14 am Berg har ikke en rolle hvor han skal være kreativ, han skal være trygg og balanserende. Dette blir for dumt.
Sant, Han løste rollen godt i dag. På ingen måte en spiller som løfter laget. Men når den mest defensive i treeren på midten får spille uten press på seg, så har vi ingen som vil gjøre det bedre enn Berg i det offensive spillet

Vi vinner ikke poeng på det, men det får så være
Sist redigert av Hodor den søn mar 26, 2023 1:02 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»