Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
startelver

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av startelver »

Bare å ta av Ødis til pause da.

Taururu

Legg inn av Taururu »

startelver skrev: søn mar 19, 2023 3:51 pm Greier vi det kunststykket å holde Ødegaard og Haaland skadefrie før landslagssamlingen? Og resten av gjengen ? Det er isåfall en sjeldenhet hvis vi starter med våre beste mot Spania.
Sjekk

startelver

Legg inn av startelver »

Sjekk ja takk og lov.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Gerard Moreno skadet. Vi får se om han rekker Norge kampen. Men fins jo alternativer. Ferrán, Iglesias osv

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Meling slipper heldigvis å slite seg ut mot Mbappé & co i dag, så han bør han overskudd nok.

Ble visst byttet inn etter fem minutter.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Bra at vi ser ut til å ha en bra stall til disse kampene....hvis man ser bort ifra at Nyland garantert driter seg ut nok en gang. Har virkelig Andre Hansen tapt seg såpass at han ikke lenger er blant våre 3 beste?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Andre Hansen har gitt seg på landslaget.

Samme med Sten Grytebust.

Zehr

Legg inn av Zehr »

benib skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Spanias tropp:

Keepere: Kepa, David Raya and Robert Sánchez

Forsvar: José Gaya, Alejandro Balde, Aymeric Laporte, Nacho Fernández, David García, Dani Carvajal, Pedro Porro and Iñigo Martínez.

Midtbane: Rodri, Martín Zubimendi, Gavi, Pedri, Fabián Ruiz, Mikel Merino and Dani Ceballos.

Angrep: Álvaro Morata, Iago Aspas, Dani Olmo, Nico Williams, Bryan Gil, Mikel Oyarzabal, Joselu Mato and Gerard Moreno
Yeremi Pino (Villarreal) og Borja Iglesias (Real Betis) erstatter Pedri og Gerard Moreno.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Zehr skrev: man mar 20, 2023 12:32 am
benib skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Spanias tropp:

Keepere: Kepa, David Raya and Robert Sánchez

Forsvar: José Gaya, Alejandro Balde, Aymeric Laporte, Nacho Fernández, David García, Dani Carvajal, Pedro Porro and Iñigo Martínez.

Midtbane: Rodri, Martín Zubimendi, Gavi, Pedri, Fabián Ruiz, Mikel Merino and Dani Ceballos.

Angrep: Álvaro Morata, Iago Aspas, Dani Olmo, Nico Williams, Bryan Gil, Mikel Oyarzabal, Joselu Mato and Gerard Moreno
Yeremi Pino (Villarreal) og Borja Iglesias (Real Betis) erstatter Pedri og Gerard Moreno.
Høres ut som solide nedgraderinger, uten at jeg kjenner La Liga så veldig godt for tiden. Fint at motstander endelig får slite litt med skader.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Irriterende at man føler seg håpefull når man ser den spanske troppen. Vet jo at man taper med 2+ mål og at man på nød og neppe -kanskje- tar med seg et poeng i Georgia.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Noen som våger seg på å sette opp en ellever for Spania, så vi kan sette opp en spiller mot spiller oversikt, konkludere med at Norge er klart best og legge opp til stor skuffelse når vi blir spilt av banen på lørdag?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Ser frem til en ny heidundrande fiasko-kvalik.

benib

Legg inn av benib »

Kakebart skrev: man mar 20, 2023 10:36 am Noen som våger seg på å sette opp en ellever for Spania, så vi kan sette opp en spiller mot spiller oversikt, konkludere med at Norge er klart best og legge opp til stor skuffelse når vi blir spilt av banen på lørdag?
Kan jo prøve:

Kepa - Balde, Laporte, Inigo, Carvajal - Gavi, Rodri, Ceballos/Zubimendi/Merino - Olmo, Morata, Oyarzabal

Altså, Spania vinner sikkert 9 av 10 møter med oss med dette laget, spesielt på hjemmebane, men det er jo ikke et like bra lag som tidligere. Ikke minst er det et ganske uerfarent landslag med en ny trener.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Linselusa skrev: man mar 20, 2023 8:58 am
Zehr skrev: man mar 20, 2023 12:32 am
benib skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Spanias tropp:

Keepere: Kepa, David Raya and Robert Sánchez

Forsvar: José Gaya, Alejandro Balde, Aymeric Laporte, Nacho Fernández, David García, Dani Carvajal, Pedro Porro and Iñigo Martínez.

Midtbane: Rodri, Martín Zubimendi, Gavi, Pedri, Fabián Ruiz, Mikel Merino and Dani Ceballos.

Angrep: Álvaro Morata, Iago Aspas, Dani Olmo, Nico Williams, Bryan Gil, Mikel Oyarzabal, Joselu Mato and Gerard Moreno
Yeremi Pino (Villarreal) og Borja Iglesias (Real Betis) erstatter Pedri og Gerard Moreno.
Høres ut som solide nedgraderinger, uten at jeg kjenner La Liga så veldig godt for tiden. Fint at motstander endelig får slite litt med skader.
Borja Iglesias er en veldig god spiller, så vil ikke si at Gerard Moreno vil bli så savnet utenom at de er ulike spillere, så man mister spillertypen Gerard Moreno. Bortsett fra det så er ikke Spania svekket imo.

Verre med tapet av Pedri, som er et veldig stort tap. Han har blir jo erstattet av en ving/angrepsspiller, så Pino gir jo noe helt annet til laget kontra Pedri, men så får man se om det i det hele tatt blir noen minutter på han.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Spania vil alltid ha gode spillere og et godt lag. De er klare favoritter. Men de har helt klart hatt mer stjernespekkede lag enn dette. Vi har spillere i god form, vi er underdogs, det kommer massevis av nordmenn til kampen.. Det er definitivt lov å tro på et godt resultat her!

Champis

Legg inn av Champis »

Dewaz skrev: man mar 20, 2023 10:28 am Irriterende at man føler seg håpefull når man ser den spanske troppen. Vet jo at man taper med 2+ mål og at man på nød og neppe -kanskje- tar med seg et poeng i Georgia.

Det verste er at hvis vi kommer ut med ett poeng på disse to kampene, så er jeg ok happy. Men da bør det poenget helst være mot Georgia.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jeg tenker det er omtrent like sannsynlig med 1 poeng mot Spania som 3 poeng mot Georgia.
Har dårlig erfaring med kamper der vi skal inn og "styre".

De kampene ender som regel med spillemessig overtak og et par kontringsmål i mot.....

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Alt under tre poeng i disse to kampene er helt krise. Jeg blåser i Kvaradona, Mamardashvili og resten av -shviliene deres. To stjernespillere har jaggu vi og, og de går begge de der to en høy gang. Nei, Georgia skal vi slå, ferdig snakka. Jeg gidder ikke å bli hengende bakpå enda en gang.

Jeg melder hardt og sier fire poeng her. Spania tar vi på Ullevål når den tid kommer. En ny storhetstid er i emning.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Enig i at vi skal slå Georgia men ikke ideelt for vår del at de kun skal spille en betydningsløs treningskamp mot Mongolia hjemme samme dagen som vi møter Spania. Vi må stille toppet mot Spania og Georgia kommer til å hvile hele elleveren. Derretter må samme mannskapet fly Spania - Georgia som tar ca 5 timer og møte et uthvilt Georgia lag kun noen dager senere. Det som gjør meg litt bekymret. Men 3 poeng mot Georgia bør fortsatt forventes.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: man mar 20, 2023 4:00 pm Enig i at vi skal slå Georgia men ikke ideelt for vår del at de kun skal spille en betydningsløs treningskamp mot Mongolia hjemme samme dagen som vi møter Spania. Vi må stille toppet mot Spania og Georgia kommer til å hvile hele elleveren. Derretter må samme mannskapet fly Spania - Georgia som tar ca 5 timer og møte et uthvilt Georgia lag kun noen dager senere. Det som gjør meg litt bekymret. Men 3 poeng mot Georgia bør fortsatt forventes.
Denne betydningsløse privatlandskampen skal også vinnes med et visst antall mål også. 1 eller 2-målsseier er ikke spesielt godt resultat for de. Betrakter Mongolia på linje med de dårligste lagene i nest nederst seedingsnivå her i Europa.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Spent på om Vetlesen kan overføre noe av dette spillet til landslagsnivå. Vill kamp mot Viking!

aderyn

Legg inn av aderyn »

Korgutt skrev: man mar 20, 2023 4:12 pm
aderyn skrev: man mar 20, 2023 4:00 pm Enig i at vi skal slå Georgia men ikke ideelt for vår del at de kun skal spille en betydningsløs treningskamp mot Mongolia hjemme samme dagen som vi møter Spania. Vi må stille toppet mot Spania og Georgia kommer til å hvile hele elleveren. Derretter må samme mannskapet fly Spania - Georgia som tar ca 5 timer og møte et uthvilt Georgia lag kun noen dager senere. Det som gjør meg litt bekymret. Men 3 poeng mot Georgia bør fortsatt forventes.
Denne betydningsløse privatlandskampen skal også vinnes med et visst antall mål også. 1 eller 2-målsseier er ikke spesielt godt resultat for de. Betrakter Mongolia på linje med de dårligste lagene i nest nederst seedingsnivå her i Europa.
Mongolia er et av de dårligste landene i hele Asia, så de slår de nok greit selv med sitt B-lag. Kanskje noen av de bedre spillerne får 45 min men tror nok at Kvaratshkelia ikke spiller et eneste minutt pga skaderisiko. De tar nok en 1-0 eller 2-0 seier der så lenge de hviler flest mulig. Norge hjemme blir en svært viktig match for de. Taper de hjemme mot Norge er kvalikken nesten over før den har startet for deres del. De kommer nok til å gjøre alt for å ta poeng mot oss som de trenger hvis de skal ha et reelt ønske om den 2 plassen i gruppa.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: man mar 20, 2023 4:22 pm
Korgutt skrev: man mar 20, 2023 4:12 pm
aderyn skrev: man mar 20, 2023 4:00 pm Enig i at vi skal slå Georgia men ikke ideelt for vår del at de kun skal spille en betydningsløs treningskamp mot Mongolia hjemme samme dagen som vi møter Spania. Vi må stille toppet mot Spania og Georgia kommer til å hvile hele elleveren. Derretter må samme mannskapet fly Spania - Georgia som tar ca 5 timer og møte et uthvilt Georgia lag kun noen dager senere. Det som gjør meg litt bekymret. Men 3 poeng mot Georgia bør fortsatt forventes.
Denne betydningsløse privatlandskampen skal også vinnes med et visst antall mål også. 1 eller 2-målsseier er ikke spesielt godt resultat for de. Betrakter Mongolia på linje med de dårligste lagene i nest nederst seedingsnivå her i Europa.
Mongolia er et av de dårligste landene i hele Asia, så de slår de nok greit selv med sitt B-lag. Kanskje noen av de bedre spillerne får 45 min men tror nok at Kvaratshkelia ikke spiller et eneste minutt pga skaderisiko. De tar nok en 1-0 eller 2-0 seier der så lenge de hviler flest mulig. Norge hjemme blir en svært viktig match for de. Taper de hjemme mot Norge er kvalikken nesten over før den har startet for deres del. De kommer nok til å gjøre alt for å ta poeng mot oss som de trenger hvis de skal ha et reelt ønske om den 2 plassen i gruppa.
Har sett litt på kampprogrammet til de. Etter at de har spilt mot Norge neste tirsdag så skal de opp mot Kypros og Skottland i juni. Begge på bortebane. I september har de hjemmekamp mot Spania før de skal til Norge og Ullevål.
Spillefri i runde 7 i oktober før de tar imot Kypros i runde 8.
De 2 siste rundene i november har de hjemmekamp mot Skottland før de avslutter borte mot Spania.

TWU

Legg inn av TWU »

Tar vi ikke Georgia så har vi ikke noe i et mesterskap å gjøre.

Spania har vi da spilt (resultatmessig) jevnt mot for ikke lenge siden, med betydelig dårligere lag enn vi har nå. Var vel en straffe på slutten som fratok oss et poeng på Mestalla sist? Så lenge de ikke klarer å raske sammen en skikkelig spiss så har vi en mulighet her.

benib

Legg inn av benib »

TWU skrev: man mar 20, 2023 4:43 pm Tar vi ikke Georgia så har vi ikke noe i et mesterskap å gjøre.

Spania har vi da spilt (resultatmessig) jevnt mot for ikke lenge siden, med betydelig dårligere lag enn vi har nå. Var vel en straffe på slutten som fratok oss et poeng på Mestalla sist? Så lenge de ikke klarer å raske sammen en skikkelig spiss så har vi en mulighet her.
På Mestalla stod Jarstein en enorm kamp hvis jeg husker rett. Tviler på at Nyland kan gjøre en liknende prestasjon.

Vi kan fort tape 3-0 mot Spania og gjøre en bedre kamp enn matchen i 2019.

Litt på samme måte som at vi var bedre mot Serbia i høst enn vi var i 2020, selv om vi klarte 1-1 etter 90 minutter mot Serbia i 2020, men tapte 2-0 i høst. Forskjellen var Jarstein.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Jeg har sjekket transfermarkt.com og tatt frem kalkulatoren for å finne ut hvordan det står til med klubbspilletid i troppen.
Har regnet fra forrige landslagsamling eller etter VM -pausen om du vil, altså de tre siste månedene.
I parentes antall spilleminutter i forhold til klubbens totale spilleminutter. Prosenten kan være litt urettferdig for Solbakken, Bjørkan og Ajer som har vært skadet og/eller indisponible i Europacup.
Kun tatt med utespillere, da keeperne knapt har spilt fotball

1. Sander Berge - Sheff.Utd - 1594 min (88%)
2. Erling B. Haaland - Man. City - 1385 min (73%)
3. Fredrik Aursnes - Benfica - 1328 min (92%)
4. Martin Ødegaard - Arsenal - 1273 min (79%)
5. Alexander Sørloth - Real Sociedad - 1263 min (78%)
6. Marcus H. Pedersen - Feyenoord - 1210 min (79%)
7. Stian Gregersen - Bordeaux - 1153 min (92%)
8. Moi - Southampton - 962 min (59%)
9. Andreas H. Olsen - Mainz - 868 min (88%)
10. Julian Ryerson - Bor. Dortmund - 815 min (70%)
11. Jørgen S. Larsen - Celta Vigo - 711 min (56%)
12. Mads M. Dæhli - Nurnberg - 560 min (69%)
13. Birger Meling - Rennes - 530 min (35%)
14. Morten Thorsby - Union Berlin - 444 min (33%)
15. Patrick Berg - Bodø/Glimt - 360 min (100%)
16. Kristoffer Ajer - Brentford - 342 min (29%)
17. Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt - 270 min (75%)
18. Kristian Thorstvedt - Sassoulo - 203 min (19%)
19. Fredrik Bjørkan - Bodø/Glimt - 154 min (43%)
20. Ola Solbakken - Roma - 109 min (7%)
21. Leo Østigård - Napoli - 100 min (7%)
22. Ola Brynhildsen - Molde - 87 min (48%)
23. Stefan Stranberg - Vålerenga - 0 min (0%)

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ståle bekrefter på PK at Ajer er ute og at det ikke hentes inn noen erstatter da det allerede er 4 backer og 4 stoppere i troppen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

mogandisu skrev: man mar 20, 2023 6:00 pm Ståle bekrefter på PK at Ajer er ute og at det ikke hentes inn noen erstatter da det allerede er 4 backer og 4 stoppere i troppen.
Kom det fram noe annet interessant eller var det bare "Haaland er en god spiller"-greier?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hvor sannsynlig er det at dersom Norge faktisk skal klare å få med seg 3 poeng borte mot Spania at det i denne tråden vil dukke opp noen som vil si at det spiller ingen rolle? Fordi vi uansett vil choke hjemme mot Spania senere i høst.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

FranciscoM skrev: man mar 20, 2023 6:05 pm
mogandisu skrev: man mar 20, 2023 6:00 pm Ståle bekrefter på PK at Ajer er ute og at det ikke hentes inn noen erstatter da det allerede er 4 backer og 4 stoppere i troppen.
Kom det fram noe annet interessant eller var det bare "Haaland er en god spiller"-greier?
En del "Haaland er en god spiller, slår tilbake mot kritikerne" osv.

En interessant ting var at grunnet kort tid mellom Spania og Georgia kampene så må de drille taktisk til begge kampene samtidig nå før Spania kampen, siden man faktisk har en del dager nå frem mot lørdag.

En annen var at Ståle sa de kom til å "gå all-in i begge kampene" på spørsmål om hva han ville være fornøyd med av poeng etter 2 kamper.

Edit: Skuffende at ingen på pressekonferanser hittil har klart å spørre "Hvordan får vi det beste ut av Aursnes i de kommende kampene?"
Sist redigert av mogandisu den man mar 20, 2023 6:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»