Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
benib

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av benib »

startelver skrev: man mar 27, 2023 12:38 pm Georgia har altså bare et tap på siste 13 kampene tar vi med alt fra WC-kvalik til privatkamper.

De har tatt skalpen til Sverige 2-0 i november 21 , de har slått Bulgaria 5-2, og Nord Makedonia 3-0.
De forsvarer seg godt og slipper inn veldig lite mål på hjemmebane, på de siste 6 hjemmekampene har de kun sluppet inn 1 mål!!

For de som tror dette blir en walkover.
Helt enig. Er ikke all verdens motstand de har møtt, bortsett fra Sverige, men at det kommer til å bli en tøff kamp i morgen hersker det ingen tvil om. Vinner vi 1-0 tror jeg vi skal være veldig fornøyde, 1-1 er heller ikke galt.

Avstanden og kort tid mellom kamper skal du heller ikke undervurdere. Bare se hvordan Danmark kollapset i går.

benib

Legg inn av benib »

mogandisu skrev: man mar 27, 2023 12:02 pm Hvem er best defensivt av Holmgren Pedersen og Ryerson? Blir vel fort høyrebacken hos oss som får i oppgave å stoppe Kvaradona?
Kommer veldig an på hva du definerer som defensivt. Pedersen er mest disiplinert og drillet i soneforsvar, god til å posisjonere seg og er god til å hente seg inn etter dueller.

Ryerson er den sterkeste i dueller, god markeringsspiller og tryggest med ballen i beina.

Ingen av de er spesielt gode til å forsvare bakerste stolpe.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Pushback skrev: man mar 27, 2023 12:48 pm I alt dette ståheiet om vinger må man nok en gang minne om at Sander Berge ikke er satt på kant for å være kant. Han hadde en helt annen rolle, og det er Holmgrens om skal holde bredden på den siden der. Hadde Moi levert som han kan på venstresiden så hadde vi ikke hatt all denne praten om Berge på andre siden. Berge var altså ikke på banen for å fungere som ving, selvom mange nekter å innse dette! Slutt å mas om det! Solbakken var et altfor risikabelt kort å spille mot Spania. Berge har tross alt erfaring fra store kamper.

Berge og Aursnes er dagens backuper til Berg og kan brukes der ved å rokkere litt om og sette inn Thors* som indreløper. Så vi har litt bredde. Får vi inn en brukbar ving til nå så kan det gjøre underverker for rotasjon av indreløpere når man kan bruke Berge som indreløper. Vi har også muligheten med Aursnes på venstrekant. I det hele tatt, mange ulike muligheter. Så kommer forhåpentligvis enten Arnstad eller Mannsverk opp + at vi får inn minst én brukbar ving de neste årene.
Mange talentfulle vingtyper som banker på døra, om de lykkes i klubblag.
Sahraoui, Schelderup, Nusa, Bobb, Mvuka, Ceide, Dicko Eng

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: man mar 27, 2023 1:06 pm
mogandisu skrev: man mar 27, 2023 12:02 pm Hvem er best defensivt av Holmgren Pedersen og Ryerson? Blir vel fort høyrebacken hos oss som får i oppgave å stoppe Kvaradona?
Kommer veldig an på hva du definerer som defensivt. Pedersen er mest disiplinert og drillet i soneforsvar, god til å posisjonere seg og er god til å hente seg inn etter dueller.

Ryerson er den sterkeste i dueller, god markeringsspiller og tryggest med ballen i beina.

Ingen av de er spesielt gode til å forsvare bakerste stolpe.
Også har Pedersen den ekstreme farta som kan rydde opp når det glipper

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: man mar 27, 2023 1:10 pm
benib skrev: man mar 27, 2023 1:06 pm
mogandisu skrev: man mar 27, 2023 12:02 pm Hvem er best defensivt av Holmgren Pedersen og Ryerson? Blir vel fort høyrebacken hos oss som får i oppgave å stoppe Kvaradona?
Kommer veldig an på hva du definerer som defensivt. Pedersen er mest disiplinert og drillet i soneforsvar, god til å posisjonere seg og er god til å hente seg inn etter dueller.

Ryerson er den sterkeste i dueller, god markeringsspiller og tryggest med ballen i beina.

Ingen av de er spesielt gode til å forsvare bakerste stolpe.
Også har Pedersen den ekstreme farta som kan rydde opp når det glipper
Jepp. Synes Pedersen var god mot Gavi på lørdag. Pedersen-Strandberg-Østigård-Meling har bare sluppet inn tre mål totalt mens de fire har vært på banen samtidig.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: man mar 27, 2023 1:20 pm
Taururu skrev: man mar 27, 2023 1:10 pm
benib skrev: man mar 27, 2023 1:06 pm

Kommer veldig an på hva du definerer som defensivt. Pedersen er mest disiplinert og drillet i soneforsvar, god til å posisjonere seg og er god til å hente seg inn etter dueller.

Ryerson er den sterkeste i dueller, god markeringsspiller og tryggest med ballen i beina.

Ingen av de er spesielt gode til å forsvare bakerste stolpe.
Også har Pedersen den ekstreme farta som kan rydde opp når det glipper
Jepp. Synes Pedersen var god mot Gavi på lørdag. Pedersen-Strandberg-Østigård-Meling har bare sluppet inn tre mål totalt mens de fire har vært på banen samtidig.
Interessant. På hvor mange kamper snakker vi da? Og mot hvilken motstand?

Superteale

Legg inn av Superteale »

Pushback skrev: man mar 27, 2023 12:48 pm I alt dette ståheiet om vinger må man nok en gang minne om at Sander Berge ikke er satt på kant for å være kant. Han hadde en helt annen rolle, og det er Holmgrens om skal holde bredden på den siden der. Hadde Moi levert som han kan på venstresiden så hadde vi ikke hatt all denne praten om Berge på andre siden. Berge var altså ikke på banen for å fungere som ving, selvom mange nekter å innse dette! Slutt å mas om det! Solbakken var et altfor risikabelt kort å spille mot Spania. Berge har tross alt erfaring fra store kamper.
Godt poeng, Berge må vurderes ut fra hvor godt han løste den oppgaven han skulle løse. Han er ikke og kommer heller aldri til å bli en ny Overmars.......

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: man mar 27, 2023 1:59 pm
benib skrev: man mar 27, 2023 1:20 pm
Taururu skrev: man mar 27, 2023 1:10 pm

Også har Pedersen den ekstreme farta som kan rydde opp når det glipper
Jepp. Synes Pedersen var god mot Gavi på lørdag. Pedersen-Strandberg-Østigård-Meling har bare sluppet inn tre mål totalt mens de fire har vært på banen samtidig.
Interessant. På hvor mange kamper snakker vi da? Og mot hvilken motstand?
Det er faktisk bare to mål de har sluppet inn, trodde de var på banen når Irland scoret, men da var Pedersen byttet ut.. Er ikke veldig stort utvalg, men fireren spilte sammen 90 minutter mot Serbia og 89 minutter mot Sverige uten å slippe inn. Første baklengs for fireren kom hjemme mot Finland. Deretter slapp de inn 1-0 scoringen i går.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Superteale skrev: man mar 27, 2023 2:36 pm
Pushback skrev: man mar 27, 2023 12:48 pm I alt dette ståheiet om vinger må man nok en gang minne om at Sander Berge ikke er satt på kant for å være kant. Han hadde en helt annen rolle, og det er Holmgrens om skal holde bredden på den siden der. Hadde Moi levert som han kan på venstresiden så hadde vi ikke hatt all denne praten om Berge på andre siden. Berge var altså ikke på banen for å fungere som ving, selvom mange nekter å innse dette! Slutt å mas om det! Solbakken var et altfor risikabelt kort å spille mot Spania. Berge har tross alt erfaring fra store kamper.
Godt poeng, Berge må vurderes ut fra hvor godt han løste den oppgaven han skulle løse. Han er ikke og kommer heller aldri til å bli en ny Overmars.......
Nettopp, vi kan gjerne prate om hvordan han løste oppgaven han skulle. Litt treg i omstilling, sideforskyving og beina går ikke fort nok?
Synes han var veldig frisk sammen med Ødegaard i kombinasjonene. Det tror jeg er en stor fordel av å ha han der ute, de kjenner hverandre svært godt etter mange år på landslag sammen. Han er jo som sagt også en ganske god fotballspiller generelt, som gjerne tar riktige valg og sender treffsikre pasninger, skjermer av press osv. osv. Superspennende å se hvordan vi ser ut mot Georgia!

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Huff gruer meg jævlig. Her kan EM fort ryke. Vi må mest sannsynlig vinne de resterende 3 kampene mot Skottland og Georgia med tap i morgen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Det jeg gleder meg mest til imorgen er å se Kvaratskhelia trylle.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Fasinerende hvordan karrieren hans har tatt av på ett år. På samme tid i fjor var det ikke mange som hadde hørt om han.

Tipper uansett at han blir fanget opp av soneforsvaret vårt, om vi klarer å være strukturerte nok.

benib

Legg inn av benib »

Bakkus skrev: man mar 27, 2023 6:14 pm Huff gruer meg jævlig. Her kan EM fort ryke. Vi må mest sannsynlig vinne de resterende 3 kampene mot Skottland og Georgia med tap i morgen.
Helt enig. Det er faktisk denne kampen jeg gruer meg mest til av alle. Mye mer komfortabel med å møte skottene på Hampden Park i november eller Spania på Ullevål i oktober enn den her.

Pushback

Legg inn av Pushback »

benib skrev: man mar 27, 2023 7:58 pm
Bakkus skrev: man mar 27, 2023 6:14 pm Huff gruer meg jævlig. Her kan EM fort ryke. Vi må mest sannsynlig vinne de resterende 3 kampene mot Skottland og Georgia med tap i morgen.
Helt enig. Det er faktisk denne kampen jeg gruer meg mest til av alle. Mye mer komfortabel med å møte skottene på Hampden Park i november eller Spania på Ullevål i oktober enn den her.
Dette er ikke Kypros hjemme, men det er heller ikke Spania borte. Seriøs, uthvilt og energisk holdning til kampen så går det bra.. Dere har alle sett hva de kan gjøre

Champis

Legg inn av Champis »

Downlight skrev: man mar 27, 2023 7:41 am
Champis skrev: søn mar 26, 2023 3:05 pm
Downlight skrev: søn mar 26, 2023 6:16 am De byttene Solbakken gjorde på slutten må være tidenes dårligste vurdering av en norsk landslagstrener.

Hvorfor?

1. Det er ikke sånn at en trener (heller ikke de gode) kan forutsi hvordan en spiller vil prestere og om de vil ha en god dag eller ikke.

2. Innhoppene til Solbakken, Ryerson og Strand Larsen er det ikke altfor mye å si på. Bjørkan var ikke heldig med sitt innhopp, men dette er sånne ting som kan skje. Han har vært god for landslaget, og et par situasjoner i et innhopp endrer ikke det bildet.

3. Det var mange slitne bein utover i kampen. Man vet hvilken kritikk som hadde kommet mot treneren hvis det ikke hadde blitt gjort bytter.

4. Som trener må man forsøke å se hva evt. bytter kan bidra til. Her setter man inn backer som kan bidra i det offensive, hvor blant annet Bjørkan er bedre på siste tredjedel enn Meling. I tillegg får man inn Strand Larsen, som kan være en ekstra trussel i boksen. Begge disse tingene er selvsagt mtp. at Norge forhåpentligvis kunne trykke Spania litt mot slutten og spille en del på deres halvdel. Det momentumet forsvant fort, og kampbildet ble ikke som håpet, og da kan byttene også se dårligere ut. Men det er langt bedre å ta sjansen på det optimale i den situasjonen og heller få lite igjen for det, enn å kjøre den feige løsningen når man ligger under 1-0.

5. Vi skal spille en viktigere kamp allerede på tirsdag, og det er veldig bra å få rullert på noen spillere.
Som trener blir man bedømt ut i fra resultater. Hadde byttene gitt suksess hadde han blitt geniforklart. Når det går på ræva må han ta ansvaret for det. Er tross alt jobben hans å skape resultater.

Det er ikke sånn man kan evaluere hva som var riktig å gjøre eller ikke. Da kommer man ingen vei. Skulle man kun evaluert ut fra resultat, så er det bare å bytte hele laget fra Spania-kampen....

Champis

Legg inn av Champis »

Cedianar skrev: man mar 27, 2023 9:14 am Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.

Over 30-40 meter er jeg ganske sikker på at Berge er raskere enn Solbakken.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: man mar 27, 2023 9:29 am
Cedianar skrev: man mar 27, 2023 9:14 am Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.
Berge er veldig rask, og kan løpe fra spillere med ball. Men jeg synes han står veldig mye på hælene. Har foten planta i bakken og reagerer treigt.

Ja - altså, han er en litt bedagelig anlagt spiller. Og oppfatter ikke alltid situasjonene raskt nok. Så er han ganske stor og tung også, så han ser litt treigere/mindre kvikk/mindre bevegelig ut enn han egentlig er.

Så skal det også sies at hovedgrunnen til at han spilte kant mot Spania var sannsynligvis ikke at han skulle være en direkte bakromskant, men mer at han både skulle bidra i pasningsspillet, i det defensive spillet, samt med fysikken i flere situasjoner. Så visste man i tillegg at han kunne være i stand til å plutselig løpe fra en motstander i et par situasjoner eller plutselig gjøre noe på egen hånd. Synes Berge var helt ok ut fra forventingene.

Champis

Legg inn av Champis »

Tinkler skrev: man mar 27, 2023 9:42 am Håper vi stiller med to rene vinger mot Georgia, de er ikke allverden i forsvar men vi må ha noen flere alternativer som kan fore Sørloth med ballen. Vi kan ikke ha en så passiv inngang til kampen som vi hadde mot Spania.

Det kommer litt an på hvordan kampbildet blir i praksis, men hvis vi evner å styre på motstanders halvdel, så ville jeg gjerne hatt Aursnes som en litt vandrende kant på den ene siden og Elyounoussi på den andre, og så hatt Thorstvedt som den ene indreløperen.

Da får man:

- Dribleferdigheter på små flater med Elyounoussi, som blir viktig på siste tredjedel.
- Backer som kan komme rundt på begge kanter og stå for innleggene, som det bør kunne bli noen av.
- Aursnes i en enda friere og mer offensiv rolle til å kunne skape overtall/sette opp kombinasjoner på små flater i og rundt 16-meteren.
- Thorstvedt til å kunne komme masse i boks, hvor han både har en viss hodestyrke, veldig gode avslutteregenskaper og ikke minst en voldsom luktesans for målsjanser. Han er i tillegg en meget bra kombinasjonsspiller på små flater.

Sammensetningen med kombinasjonsspillerne Aursnes, Thorstvedt og Ødegaard, hodestyrken til Sørloth og Thorstvedt, innleggene til de offensive backene og avslutteregenskapene til Thorstvedt, Sørloth og Ødegaard burde kunne gi Georgia trøbbel. Vetlesen vil også kunne være en fin mann å sette inn i et slikt kampbilde.

Champis

Legg inn av Champis »

HarryH skrev: man mar 27, 2023 11:25 am Foreløpig er nok Patrick Berg det beste alternativet som DM.
Etter hvert, kanskje allerede til høsten, vil han mest sannsynlig utkonkurreres av Mannsverk.
Men en joker er Emil Bohinen. Burde ikke han tas ut i troppen neste gang?

Har ingen tro på at Mannsverk utkonkurrerer Berg såpass raskt.

Bohinen bør hvert fall ikke være veldig langt unna en tropp. Men jeg synes ikke han er på nivået til Berg enda mtp. hvordan landslaget spiller.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 12:32 am
Har ingen tro på at Mannsverk utkonkurrerer Berg såpass raskt.
Jeg tror ikke det skjer i år jeg heller. Solbakken gjør ikke en slik endring uten at det er helt åpenbart at Mannsverk er bedre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

HarryH skrev: man mar 27, 2023 11:25 am Foreløpig er nok Patrick Berg det beste alternativet som DM.
Etter hvert, kanskje allerede til høsten, vil han mest sannsynlig utkonkurreres av Mannsverk.
Men en joker er Emil Bohinen. Burde ikke han tas ut i troppen neste gang?
Tror Harry Hole har løst sakem

Downlight

Legg inn av Downlight »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 12:11 am
Downlight skrev: man mar 27, 2023 7:41 am
Champis skrev: søn mar 26, 2023 3:05 pm


Hvorfor?

1. Det er ikke sånn at en trener (heller ikke de gode) kan forutsi hvordan en spiller vil prestere og om de vil ha en god dag eller ikke.

2. Innhoppene til Solbakken, Ryerson og Strand Larsen er det ikke altfor mye å si på. Bjørkan var ikke heldig med sitt innhopp, men dette er sånne ting som kan skje. Han har vært god for landslaget, og et par situasjoner i et innhopp endrer ikke det bildet.

3. Det var mange slitne bein utover i kampen. Man vet hvilken kritikk som hadde kommet mot treneren hvis det ikke hadde blitt gjort bytter.

4. Som trener må man forsøke å se hva evt. bytter kan bidra til. Her setter man inn backer som kan bidra i det offensive, hvor blant annet Bjørkan er bedre på siste tredjedel enn Meling. I tillegg får man inn Strand Larsen, som kan være en ekstra trussel i boksen. Begge disse tingene er selvsagt mtp. at Norge forhåpentligvis kunne trykke Spania litt mot slutten og spille en del på deres halvdel. Det momentumet forsvant fort, og kampbildet ble ikke som håpet, og da kan byttene også se dårligere ut. Men det er langt bedre å ta sjansen på det optimale i den situasjonen og heller få lite igjen for det, enn å kjøre den feige løsningen når man ligger under 1-0.

5. Vi skal spille en viktigere kamp allerede på tirsdag, og det er veldig bra å få rullert på noen spillere.
Som trener blir man bedømt ut i fra resultater. Hadde byttene gitt suksess hadde han blitt geniforklart. Når det går på ræva må han ta ansvaret for det. Er tross alt jobben hans å skape resultater.

Det er ikke sånn man kan evaluere hva som var riktig å gjøre eller ikke. Da kommer man ingen vei. Skulle man kun evaluert ut fra resultat, så er det bare å bytte hele laget fra Spania-kampen....
Byttene var ingen suksess, men sånt skjer, ingen har ansvaret for det, selv ikke treneren som har betalt millioner for å få laget til å vinne

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 12:14 am
Cedianar skrev: man mar 27, 2023 9:14 am Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.

Over 30-40 meter er jeg ganske sikker på at Berge er raskere enn Solbakken.
Er nok ikke umulig det (tviler), men jeg som jeg sa; dersom det pinges en ball i bakrom på kanten til Berge så ser jeg ikke for meg at han tar backen. Det gjør derimot Solbakken som har en enorm toppfart og mer hurtighet.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Mange blir å gå i den oddsfella tror jeg.

Tipper 1-0 Georgia etter et solomål av Kvaradona. Sørloth brenner to 100% sjanser.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Magefølelsen min sier at dette blir en skikkelig katastrofe kamp for Norge

benib

Legg inn av benib »

Haalando skrev: tir mar 28, 2023 9:15 am Magefølelsen min sier at dette blir en skikkelig katastrofe kamp for Norge
Jeg har ingen god følelse jeg heller. Spesielt med tanke på at vi spilte så bra på lørdag. Blir vanskelig å gjenskape det er jeg redd.

Gir du meg uavgjort nå tror jeg at jeg hadde tatt det.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Lukter fiasko lang vei dette ja. Håpet er at man gjenskaper prestasjonen fra sist, men setter ballen i mål denne gangen.

benib

Legg inn av benib »

SuperGunners10 skrev: tir mar 28, 2023 9:57 am Lukter fiasko lang vei dette ja. Håpet er at man gjenskaper prestasjonen fra sist, men setter ballen i mål denne gangen.
Som jeg skrev tidligere ville jeg mye heller møtt Skottland borte i dag. Tror det hadde vært større sjanser for å få med seg noe der.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Etter å ha sett litt på Kvaradona ser jeg at vi får en stor utfordring med stoppe ham. Jeg forstår det slik at han primært spiller venstre kant og at det da blir vår høyre sides oppgave å hindre ham i å briljere offensivt.
Ødegård og Pedersen er vel kvikke nok til å henge på, men jeg i denne kampen tror jeg det er uklokt å stille med Berge på høyre.
De alternativene jeg ser for meg da er å bruke Solbakken, MMD eller Moi på høyre kant.
Bruker vi Moi på høyrekant kan vi flytte Aursnes ut på venstre kant med samme rolle som Berge i forrige kamp og få plass til Thorstvedt som venstre indreløper.
Kanksje ikke det verste vi kan gjøre, samtidig som det kan være lurt å ikke bryte opp en velfungerende midtbanetrio.....

Champis

Legg inn av Champis »

Downlight skrev: tir mar 28, 2023 3:31 am
Champis skrev: tir mar 28, 2023 12:11 am
Downlight skrev: man mar 27, 2023 7:41 am

Som trener blir man bedømt ut i fra resultater. Hadde byttene gitt suksess hadde han blitt geniforklart. Når det går på ræva må han ta ansvaret for det. Er tross alt jobben hans å skape resultater.

Det er ikke sånn man kan evaluere hva som var riktig å gjøre eller ikke. Da kommer man ingen vei. Skulle man kun evaluert ut fra resultat, så er det bare å bytte hele laget fra Spania-kampen....
Byttene var ingen suksess, men sånt skjer, ingen har ansvaret for det, selv ikke treneren som har betalt millioner for å få laget til å vinne

Treneren har ansvar for å ta avgjørelser - avgjørelser det er umulig å vite om vil fungere eller ikke. Hvis alle avgjørelsene han tar viser seg å være dårlige, så snakker vi om at treneren må byttes. I dette tilfellet var det altså flere gode argumenter for å gjøre de byttene som ble gjort, men da med et tenkt kampbilde på slutten som ikke slo til. Det var mye bedre å ta utgangspunktet i det tenkte kampbilde enn å ta utgangspunkt i at vi skulle stå bedre rystet for å forsvare inn 1-0-tap. Det hadde garantert gitt enorm kritikk i etterkant.

Dessuten kan ikke evalueringen kun skje ut fra de minuttene, man må se det ut fra et helhetsbilde. Hvis byttene bidrar til at laget er mer uthvilt og bedre i kampen mot Georgia, så er gevinsten viktigere enn St det endte med en feil av Bjørkan og 3-0 mot Spania.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»