Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
startelver

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av startelver »

Kan Skottland slå Spania hjemme kan vel Norge gjøre det.

HarryH

Legg inn av HarryH »

dzk skrev: tir mar 28, 2023 10:22 pm
HarryH skrev: tir mar 28, 2023 10:20 pm Hvis Skottland slår Spania, har vi vel faktisk en ok sjanse på gruppeseieren.
Da må vi sannsynligvis slå Skottland både borte og hjemme, samt full pott mot Kypros og Georgia.
Høres ikke helt umulig ut det.

startelver

Legg inn av startelver »

Sannheten er at Skottland har et bedre landslag nå enn på mange år.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BBQsaus skrev: tir mar 28, 2023 10:29 pm Man kan jo se dette på en annen måte. Spania er ræva, kan fort tape mot andre land. Skottland er alltid et lag vi bør ha mulighet til å slå 2 kamper. Ser mer lyst på dette nå enn at Spania er 100% garantert plass
Det blir ekstremt viktig å levere seire i hjemmekampene nå (dette var vel "stating the obvious").

Jeg klarer virkelig ikke å se dette norske laget slå et aggressivt og hardt kjempende Skottland borte i en siste avgjørende kamp. Men vi får håpe at laget spiller med en helt annen selvtillit etter noen hjemmeseire og Haaland på topp, når vi kommer frem dit.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Håpet vårt ligger i at Georgia borte er like snubletråd for Spania og Skottland som den var for oss. Vi trenger drahjelp fra kaukaserne nå.

Så må vi i tillegg prestere det umulige — gjøre jobben sjæl.
Sist redigert av Linselusa den tir mar 28, 2023 10:37 pm, redigert 2 ganger totalt.

Investor

Legg inn av Investor »

Begynner å se veldig mørkt ut for Norge nå.
Alt spretter kiltlandets vei, fuck

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TheRealArt_Verified skrev: tir mar 28, 2023 10:21 pm Om vi tar 4 poeng mot Skottland, men Skottland tar 3 poeng i Georgia. For øvrig tar vi samme poeng mot Kypros og Georgia hjemme. Må vi da slå Spania for å gå forbi Skottland? I så fall gir jeg Norge 10 % sjanse for EM.
Ikke ment som negativ kritikk men dette ligner på noe fra Drillos ettermæle med bakgrunn i "hvis om at, dersom at" selv om Drillo alltid hadde oversikt, satte handling bak og gjennomførte!

Ingen deretter har hatt samme "kynisme" eller oversikt, og dølagampen som sitter ved roret i dag virker ikke helt å vite hva han driver med eller hvorfor Norge ikke lykkes...!
Sist redigert av InsVerderben den tir mar 28, 2023 10:39 pm, redigert 1 gang totalt.

smash

Legg inn av smash »

Nevi skrev: tir mar 28, 2023 10:31 pm
Retnuh skrev: tir mar 28, 2023 10:25 pm 2 kamper ut i gruppespillet, og vi har allerede begynt å tenke ut alle mulige scenarioer for å kunne klore til oss et mesterskap.

Vi må vinne alle kampene mot lag vi SKAL slå. Så enkelt er det.

Georgia er en av de kampene.
Er ikke så sikker på at Skottland heller vinner borte mot Georgia.
Men vi MÅ ha seks poeng i juni. Da har Norge sju og Skottland sansynligvis 9 poeng.
Så må vi få ni poeng på de tre kampene mot Georgia hjemme og begge mot Kypros.

Så får vi se hva vi rasker med oss mot Spania hjemme og Skotland borte.
Vi må vel egentlig vinne de fire neste kampene, ja.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Haaland skadet i sin tidenes form akkurat når vi har to tøffe bortekamper. Blir bortdømt i åpningskampen og en udugelig landslagssjef som skulle vært sparket for lenge siden klarer ikke slå Georgia. Så blir udugelige Mctominay plutselig dritgod og senker Spania? Gult farevarsel for snø i slutten av Mars hva faen. When it rains it pours

Investor

Legg inn av Investor »

smash skrev: tir mar 28, 2023 10:35 pm
Nevi skrev: tir mar 28, 2023 10:31 pm
Retnuh skrev: tir mar 28, 2023 10:25 pm 2 kamper ut i gruppespillet, og vi har allerede begynt å tenke ut alle mulige scenarioer for å kunne klore til oss et mesterskap.

Vi må vinne alle kampene mot lag vi SKAL slå. Så enkelt er det.

Georgia er en av de kampene.
Er ikke så sikker på at Skottland heller vinner borte mot Georgia.
Men vi MÅ ha seks poeng i juni. Da har Norge sju og Skottland sansynligvis 9 poeng.
Så må vi få ni poeng på de tre kampene mot Georgia hjemme og begge mot Kypros.

Så får vi se hva vi rasker med oss mot Spania hjemme og Skotland borte.
Vi må vel egentlig vinne de fire neste kampene, ja.
Det gjør vi nok, men chocker mot Skottland i siste.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Haalando skrev: tir mar 28, 2023 10:37 pm Haaland skadet i sin tidenes form akkurat når vi har to tøffe bortekamper. Blir bortdømt i åpningskampen og en udugelig landslagssjef som skulle vært sparket for lenge siden klarer ikke slå Georgia. Så blir udugelige Mctominay plutselig dritgod og senker Spania? Gult farevarsel for snø i slutten av Mars hva faen. When it rains it pours
Norge står ikke til 17. mai 2023, det er nesten sikkert.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Dette må vel være den jævligste starten vi har hatt i kvalikk siden Drillo sin første periode?
Sist redigert av dzk den tir mar 28, 2023 10:41 pm, redigert 3 ganger totalt.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

William Wallace can you hear me ? ;)

Zehr

Legg inn av Zehr »

Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?

lund

Legg inn av lund »

InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:35 pm
TheRealArt_Verified skrev: tir mar 28, 2023 10:21 pm Om vi tar 4 poeng mot Skottland, men Skottland tar 3 poeng i Georgia. For øvrig tar vi samme poeng mot Kypros og Georgia hjemme. Må vi da slå Spania for å gå forbi Skottland? I så fall gir jeg Norge 10 % sjanse for EM.
Ikke ment som negativ kritikk men dette ligner på noe fra Drillos ettermæle med bakgrunn i "hvis om at, dersom at" selv om Drillo alltid hadde oversikt, satte handling bak og gjennomførte!

Ingen deretter har hatt samme "kynisme" eller oversikt, og dølagampen som sitter ved roret i dag virker ikke helt å vite hva han driver med eller hvorfor Norge ikke lykkes...!
Går da overhode ikke an å sammenligne spillermateriell bakover på banen med den gangen. Det var på et helt annet nivå enn det er i dag.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

dzk skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Dette må vel være den jævligste starten vi har hatt i kvalikk siden Drillo sin første periode?
Mye mulig og klarer vi å reise oss og allikevel nå sluttspillet?
Tror ikke det.

Mr.Fancypants

Legg inn av Mr.Fancypants »

Ale skrev: tir mar 28, 2023 10:33 pm McTominay er en fantastisk fotballspiller.
Riktig…

En absolutt middelmådighet er vel mer korrekt. Perfekt for et middelmådig lag som i kveld slo et svakt lag.
Begge lag er dog langt bedre enn Norge på det essensielle i fotball, nemlig å score mål. Spania safer nok inn et poeng på Ullevål (minimum), og Skottland tar garantert 4 poeng eller mer mot Norge. De har nemlig noe kalt vinnerinstinkt, stolthet og nasjonalfølelse. Hos oss var det nok viktigere å score kompis-poeng hos Pep ved å spare Håland til CL. Mulig Ståle faktisk er så blåst at han trodde vi kom til å vinne/score uansett.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.

StuttgartTjukken

Legg inn av StuttgartTjukken »

Imponerende hvordan skottene er med på spanjolenes dark arts. Robertson kjører albuen inn i Laporte tidlig i kampen med budskapet "løper dere inni oss på corner og legger dere ned gjør det vondt". Skadet skotte ruller seg inn på banen, drøying av tid med mere. Her har vi mye å lære.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Norge er eneste laget med bortepoeng i gruppa😉

Nå venter 3 hjemmekamper mot Skottland, Kypros og Georgia hvor vi bør og skal ta 9 poeng.
Sist redigert av Kaizen den tir mar 28, 2023 10:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Hadde litt tro på 2 plassen selv med uavgjort i dag, men når Scottland gjør det der mister eg hele troen, vi må nermest vinne resten for å gå videre, det gjør vi aldri med Ståle som sjef, alt for taktisk svak, å evner ikkje endre kampbilder.

Spania er ikkje gode, men dei kommer nok til å slå alle hjemme. Å Scottland virker bedre enn eg trodde.

Skal eg være ærlig så er eg møkk lei trenere i landslaget som ikkje evner å satse mer offensivt, spesielt med tanke på at det er der styrken vår ligger, for vi ser jo at vi kan spille fotball innimellom. Men så fort vi tar ledelsen så legger vi oss bakpå. Det slår alltid tilbake på oss og, for vi er ikkje gode nok. I tillegg så må det være mulig å droppe enkelte spillere som spiller godt i 1 av 10 kamper. Det der klippekort opplegget har eg aldri forstått.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Everenga skrev: tir mar 28, 2023 8:55 pm
Neptun skrev: tir mar 28, 2023 8:42 pm
Eldon skrev: tir mar 28, 2023 8:37 pm 23 år siden siste sluttspill. Tipper jeg og de fleste andre her inne er daue når vi gjentar den bedriften.
Et sluttspill som kun var frustrerende når Norge ble avkledd. Er virkelig dette noe å hige etter.

Fotball er snart den eneste sporten Norge ikke lykkes i grunnet dårlige holdninger sammenlignet med andre idretter der de er utøvere 24/7.
De er fornøyde med å vinne eliteserien i Norge, da er de konger på byen. Heller TV-spill enn egentrening på denne gjengen.
Dette har du greie på :lol: To av Norges elleve fra start i dag spiller i Eliteserien.
Må innrømme at dette følger jeg ikke med på, så du har sikkert rett.
Men essensen er at de har med seg dårlige holdninger, at de er middelmådige og at Norge har kun to spillere av høyt internasjonalt format.
Så kan du bare kose deg med at jeg tok feil om andelen spillere fra eliteserien.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Når man ser XI til Skottand, er det ikke mange verdensstjerner akkurat.

Spiss fra QPR, Keeper fra Norwich. Watford, Norwich og Brentford i forsvar. Celtic, Bournemouth, A-Villa på midten og framover. Mye kjøtt
Sist redigert av Borealis88 den tir mar 28, 2023 10:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Saturn

Legg inn av Saturn »

startelver skrev: tir mar 28, 2023 10:32 pm Sannheten er at Skottland har et bedre landslag nå enn på mange år.
Én klassespiller på et middelmådig landslag bør holde til mesterskap, to-tre pleier å gjøre susen. F. eks. Wales med Bale i spissen, Polen med Lewandowski, Sverige med Zlatan + Kroatia, Marokko, Uruguay etc.

Ellers har man veldig gode kollektiv i blant som Danmark, Tyrkia, Island, Nord-Irland.

Skottland er jo noe typisk på vei opp nå med McTominay og Robertson, ligner ganske mye på det Wales var forleden.

Norge bør så absolutt klare å bite fra seg med 2 spillere hvor én av dem sannsynligvis blir POTS i PL.

Nå tror jeg vi hadde tatt 4 eller 6 poeng med Haaland. Men det er noe kronisk norsk over det å gjøre enkle forsvarsfeil i avgjørende landskamper, enten keeperen, venstrebacken, midtstopperen. Har skjedd gang på gang på gang på gang. Det har blitt så jævlig forutsigbart at én av dem kløner det til. Er mektig lei nå.
Sist redigert av Saturn den tir mar 28, 2023 11:03 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

lund skrev: tir mar 28, 2023 10:43 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:35 pm
TheRealArt_Verified skrev: tir mar 28, 2023 10:21 pm Om vi tar 4 poeng mot Skottland, men Skottland tar 3 poeng i Georgia. For øvrig tar vi samme poeng mot Kypros og Georgia hjemme. Må vi da slå Spania for å gå forbi Skottland? I så fall gir jeg Norge 10 % sjanse for EM.
Ikke ment som negativ kritikk men dette ligner på noe fra Drillos ettermæle med bakgrunn i "hvis om at, dersom at" selv om Drillo alltid hadde oversikt, satte handling bak og gjennomførte!

Ingen deretter har hatt samme "kynisme" eller oversikt, og dølagampen som sitter ved roret i dag virker ikke helt å vite hva han driver med eller hvorfor Norge ikke lykkes...!
Går da overhode ikke an å sammenligne spillermateriell bakover på banen med den gangen. Det var på et helt annet nivå enn det er i dag.
Og så?
Det er de vi har og Drillo-samnenligningen" viste til "utregningen' og %-vise sjanser for å nå et sluttspill, ut ifra resultater tidlig i kvalifiseringen og noe som var mitt poeng.
Spillermateriellet er forøvrig det det er, og Ståle maksimerer dette ikke i nærheten av hva Drillo gjorde og klarer ikke å få de til å fungere som et LAG...!

startelver

Legg inn av startelver »

Får satse på playoff da hvis det er mulig, der er vi jo så gode.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Er jo enkelt dette. Vi har alt i egne hender.

Må bare vinne alle resten av kampene.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Fått høre fra ubekreftede hold at Mathisen snart trer inn i rollen som generalsekretær for Sørlandschips.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

LeSorcier skrev: tir mar 28, 2023 11:02 pm
Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.
Ryktes at han skal byttes ut med Rufo.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»