Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Champis

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Champis »

Cedianar skrev: tir mar 28, 2023 8:44 am
Champis skrev: tir mar 28, 2023 12:14 am
Cedianar skrev: man mar 27, 2023 9:14 am Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.

Over 30-40 meter er jeg ganske sikker på at Berge er raskere enn Solbakken.
Er nok ikke umulig det (tviler), men jeg som jeg sa; dersom det pinges en ball i bakrom på kanten til Berge så ser jeg ikke for meg at han tar backen. Det gjør derimot Solbakken som har en enorm toppfart og mer hurtighet.

Jeg tror som sagt ikke at han har mer hurtighet. Berge målte raskest av samtlige spillere på hurtighetstester først i Vålerenga, deretter i Genk. I Genk hadde de vel ikke sett en med raskere tider.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Første gang startelleveren ikke har blitt lekket før kamp?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Tro hva Ståle må gi i bytte for at guttene i TV2 skal holde kjeft. Lukter eksklusivt intervju med Ødegaard eller Haaland.

benib

Legg inn av benib »

Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 11:53 am Første gang startelleveren ikke har blitt lekket før kamp?
Fortsatt fem timer for Jesper å gjøre det. Tipper vi får den før kl 15

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Superteale skrev: tir mar 28, 2023 10:47 am Etter å ha sett litt på Kvaradona ser jeg at vi får en stor utfordring med stoppe ham. Jeg forstår det slik at han primært spiller venstre kant og at det da blir vår høyre sides oppgave å hindre ham i å briljere offensivt.
Ødegård og Pedersen er vel kvikke nok til å henge på, men jeg i denne kampen tror jeg det er uklokt å stille med Berge på høyre.
De alternativene jeg ser for meg da er å bruke Solbakken, MMD eller Moi på høyre kant.
Bruker vi Moi på høyrekant kan vi flytte Aursnes ut på venstre kant med samme rolle som Berge i forrige kamp og få plass til Thorstvedt som venstre indreløper.
Kanksje ikke det verste vi kan gjøre, samtidig som det kan være lurt å ikke bryte opp en velfungerende midtbanetrio.....
Mener Georgia bruker vingbacker som fører til at Kvaradona kommer litt mer sentralt inn i banen enn det han gjør hos Napoli.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Korgutt skrev: tir mar 28, 2023 12:10 pm
Superteale skrev: tir mar 28, 2023 10:47 am Etter å ha sett litt på Kvaradona ser jeg at vi får en stor utfordring med stoppe ham. Jeg forstår det slik at han primært spiller venstre kant og at det da blir vår høyre sides oppgave å hindre ham i å briljere offensivt.
Ødegård og Pedersen er vel kvikke nok til å henge på, men jeg i denne kampen tror jeg det er uklokt å stille med Berge på høyre.
De alternativene jeg ser for meg da er å bruke Solbakken, MMD eller Moi på høyre kant.
Bruker vi Moi på høyrekant kan vi flytte Aursnes ut på venstre kant med samme rolle som Berge i forrige kamp og få plass til Thorstvedt som venstre indreløper.
Kanksje ikke det verste vi kan gjøre, samtidig som det kan være lurt å ikke bryte opp en velfungerende midtbanetrio.....
Mener Georgia bruker vingbacker som fører til at Kvaradona kommer litt mer sentralt inn i banen enn det han gjør hos Napoli.
Var det TKK sa i podkasten nå nylig ja, og han har litt greie på georgisk fotball

Pushback

Legg inn av Pushback »

Vanskelig å spå den mentale inngangen til denne kampen. På den ene siden ville en seier i Spania kunne ført til lave skuldre og spilleglede, men det kunne også gitt en sånn mental utladningseffekt som vi så gamlegutta snakke om etter Brasilkampen i 98'. I og med at vi tapte så er jo laget garantert ganske hevngjerrige og dessuten vet de at det faktisk ikke går å tape denne kampen.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Tinkler skrev: tir mar 28, 2023 12:38 pm
Korgutt skrev: tir mar 28, 2023 12:10 pm
Superteale skrev: tir mar 28, 2023 10:47 am Etter å ha sett litt på Kvaradona ser jeg at vi får en stor utfordring med stoppe ham. Jeg forstår det slik at han primært spiller venstre kant og at det da blir vår høyre sides oppgave å hindre ham i å briljere offensivt.
Ødegård og Pedersen er vel kvikke nok til å henge på, men jeg i denne kampen tror jeg det er uklokt å stille med Berge på høyre.
De alternativene jeg ser for meg da er å bruke Solbakken, MMD eller Moi på høyre kant.
Bruker vi Moi på høyrekant kan vi flytte Aursnes ut på venstre kant med samme rolle som Berge i forrige kamp og få plass til Thorstvedt som venstre indreløper.
Kanksje ikke det verste vi kan gjøre, samtidig som det kan være lurt å ikke bryte opp en velfungerende midtbanetrio.....
Mener Georgia bruker vingbacker som fører til at Kvaradona kommer litt mer sentralt inn i banen enn det han gjør hos Napoli.
Var det TKK sa i podkasten nå nylig ja, og han har litt greie på georgisk fotball
Dette er en annen ting vi nesten er nødt til å beherske skal vi leke med de store: Å ta ut gode spillere.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Ser at det ikke var første gang den franske dommeren vi hadde forrige kamp ignorerte VAR. Video er kanskje ikke offentliggjort, men har snusa litt i VAR-video, og man ser og hører at han bastant avviser VAR-dommer da VAR-dommer sier at det er mulig straffe til Ødegaard og snakk om "rouge". Nå kan jeg ikke fransk, så vet ikke hva all kommunikasjon var. Men det var tydelig at det var HELT uaktuelt for Basse å ta opp den situasjonen.

På denne fire år gamle situasjonen på bildet skyldte de på "misforståelse".


Bilde

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Skandale. Her bør NFF klage inn dommeren og be UEFA om å gi oss en EM-plass i kompensasjon.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Har du sett VAR-videoen, @Borealis88?

smash

Legg inn av smash »

Borealis88 skrev: tir mar 28, 2023 1:53 pm Ser at det ikke var første gang den franske dommeren vi hadde forrige kamp ignorerte VAR. Video er kanskje ikke offentliggjort, men har snusa litt i VAR-video, og man ser og hører at han bastant avviser VAR-dommer da VAR-dommer sier at det er mulig straffe til Ødegaard og snakk om "rouge". Nå kan jeg ikke fransk, så vet ikke hva all kommunikasjon var. Men det var tydelig at det var HELT uaktuelt for Basse å ta opp den situasjonen.
Mulig jeg misforstår her, men sier du at du har tilgang til VAR-kommunikasjon som ikke er offentliggjort?

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 2:06 pm Har du sett VAR-videoen, @Borealis88?
Kan hende jeg har snust litt på en video eller to, men vil ikke ha U3FA/FlFA på nakken.. Men ja, er ikke overbevist over den jobben som ble gjort hverken fra hoveddommer, eller fra VAR-rommet.

Velger å kjøre en delvis "I plead the Fifth" 8-)

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kjenner blodet koke når jeg ser de kontroversielle dommeravgjørelsene hans igjen. Hadde jeg hatt en like dårlig dag på jobb som den karen hadde på lørdag hadde jeg levert oppsigelse og levd resten av livet i skam.


Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

smash skrev: tir mar 28, 2023 2:07 pm
Borealis88 skrev: tir mar 28, 2023 1:53 pm Ser at det ikke var første gang den franske dommeren vi hadde forrige kamp ignorerte VAR. Video er kanskje ikke offentliggjort, men har snusa litt i VAR-video, og man ser og hører at han bastant avviser VAR-dommer da VAR-dommer sier at det er mulig straffe til Ødegaard og snakk om "rouge". Nå kan jeg ikke fransk, så vet ikke hva all kommunikasjon var. Men det var tydelig at det var HELT uaktuelt for Basse å ta opp den situasjonen.
Mulig jeg misforstår her, men sier du at du har tilgang til VAR-kommunikasjon som ikke er offentliggjort?
Alt finnes jo på en server, alt fra kamp til publikumsbilder etc. Feks Glimts medie-team bruker banken til å hente ut ekstra video som aldri blir sendt på TV, men som produksjonen sender underveis eller etter kampen. Så er det jo forskjellige banker for Eliteserie, TV2, UEFA, osv.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Borealis88 skrev: tir mar 28, 2023 2:18 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 2:06 pm Har du sett VAR-videoen, @Borealis88?
Kan hende jeg har snust litt på en video eller to, men vil ikke ha U3FA/FlFA på nakken.. Men ja, er ikke overbevist over den jobben som ble gjort hverken fra hoveddommer, eller fra VAR-rommet.

Velger å kjøre en delvis "I plead the Fifth" 8-)
Tipper at diverse medier vil være veldig interesserte i dette så lenge du kan komme med bevis. Antar du ikke er eneste person med tilgang til disse videoene, og kildevernet står sterkt i Norge, så det skal vel vanskelig gjøres å koble det opp mot deg direkte.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Media skal ha tilgang, men det er nok ikke en "sak" noen media syns er verdt å ta. Blir veldig spekulativt, så usikker på hvordan feks TV2 skulle vinklet det. Man ser jo titt og ofte det kommer videoer fra VAR-rom og lignende, men vet ikke om det er noen føringer på hva som kan brukes.

Alle skjønner jo at det har vært diskusjon/kommunikasjon mellom de, og at hoveddommer "vant", så journalistisk sett er det ikke så skrekkelig interessant tenker jeg. Dog er det jo den kommunikasjonen som vi TV-seere ikke skjønner helt. Har jo kommet noen kose-videoer hist og pist fra Nederland og Australia tror jeg, hvor VAR blir brukt på beste måte. I slike slipp er det jo kun de positive sakene som kommer fram. Så mangel på åpenhet er vel noe av det verste med VAR.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Korgutt skrev: tir mar 28, 2023 12:10 pm
Mener Georgia bruker vingbacker som fører til at Kvaradona kommer litt mer sentralt inn i banen enn det han gjør hos Napoli.
Jeg tenker at dette egentlig er en fordel for oss, jeg tenker at vi er bedre sentralt enn på kant.

Vi kan fort få en kamp i kampen, offensivt og defensivt, mellom Martin og Kvaradona......

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

TV2 erfarer laget:
Nyland

Holmgren - Strandberg - Østigård - Meling

Ødegaard - Berg - Aursnes

Solbakken - Sørloth - Moi

smash

Legg inn av smash »

Som forventet, det. Greit lag.

TeeVs

Legg inn av TeeVs »

Borealis88 skrev: tir mar 28, 2023 1:53 pm Ser at det ikke var første gang den franske dommeren vi hadde forrige kamp ignorerte VAR. Video er kanskje ikke offentliggjort, men har snusa litt i VAR-video, og man ser og hører at han bastant avviser VAR-dommer da VAR-dommer sier at det er mulig straffe til Ødegaard og snakk om "rouge". Nå kan jeg ikke fransk, så vet ikke hva all kommunikasjon var. Men det var tydelig at det var HELT uaktuelt for Basse å ta opp den situasjonen.

På denne fire år gamle situasjonen på bildet skyldte de på "misforståelse".


Bilde
Hei. Halvt fransk som bor i Paris.

Det står: Ekslusivt dokument!

Straffe ikke gitt til Olympique Marseille mot Nîmes Olympique, etter at det ble dratt i trøyen til Valere Germain. Det er uenigheter rundt feilen mellom dommer og Var.

Jeg skal se på videoen og se om det er noe intr i den.

Kommentatorene sier dommeren er sta.

Var påpeker feil men dommeren kjefter tilbake om at de tar feil "Han dytter først!" roper han. Videre påpeker flere på var-rommet feilen, men dommeren kjefter tilbake ved å kun repetere at "X dytter først og så blir helt felt" og så fortsetter han å hyle til VAR at "han som dytter først... han som dytter først!"

Og så avslutter dommeren "ja, kampen er i gang igjen, for sent nå uansett"

Var sitter der å spørr hverandre "hvorfor er kampen i gang igjen?"

En annen i VAR svarer "han hørte vel ikke etter når jeg prøvde å påpeke feilen flere ganger"

Dommeren sier rundt 1 minutt noe ganske sykt:

"Jeg, jeg blåser direkte på han når jeg ser han, slikt at jeg ikke går lei!/slikt at han ikke plager driten ut av meg" men merk at han bruker ordet "emmerde", som avhengig av kontekst kan betyr ulike ting. Er uklart hvilket ord han bruker før og etter.

Det var min raske low effort oversettelse.

:)
Sist redigert av TeeVs den tir mar 28, 2023 3:26 pm, redigert 7 ganger totalt.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

benib skrev: tir mar 28, 2023 11:57 am
Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 11:53 am Første gang startelleveren ikke har blitt lekket før kamp?
Fortsatt fem timer for Jesper å gjøre det. Tipper vi får den før kl 15
Sterkt!

Superteale

Legg inn av Superteale »

mogandisu skrev: tir mar 28, 2023 2:57 pm TV2 erfarer laget:
Nyland

Holmgren - Strandberg - Østigård - Meling

Ødegaard - Berg - Aursnes

Solbakken - Sørloth - Moi
Da får vi se da om Solbakken har noe å tilføre.......
Resten av laget ser ok ut så lenge de er greit restituert og skadefrie etter kampen mot Spania.....

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Solbakken har sett frisk ut de kampene jeg har sett av ham i Roma. Det lukter jo også mål av ham, i motsetning til de to øvrige i angrepsrekka.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Superteale skrev: tir mar 28, 2023 10:47 am Etter å ha sett litt på Kvaradona ser jeg at vi får en stor utfordring med stoppe ham. Jeg forstår det slik at han primært spiller venstre kant og at det da blir vår høyre sides oppgave å hindre ham i å briljere offensivt.
Ødegård og Pedersen er vel kvikke nok til å henge på, men jeg i denne kampen tror jeg det er uklokt å stille med Berge på høyre.
De alternativene jeg ser for meg da er å bruke Solbakken, MMD eller Moi på høyre kant.
Bruker vi Moi på høyrekant kan vi flytte Aursnes ut på venstre kant med samme rolle som Berge i forrige kamp og få plass til Thorstvedt som venstre indreløper.
Kanksje ikke det verste vi kan gjøre, samtidig som det kan være lurt å ikke bryte opp en velfungerende midtbanetrio.....
Ryerson på høyrevingen kunne vørt en måte å få mer kontroll på Georgias største våpen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

30 min oppladning pre match er for lite

Evv

Legg inn av Evv »

Spent på Solbakken defensivt mot Kvaradona altså. Tror også Ryerson kunne vært et bedre alternativ.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Solbakken var i hvertfall vant til å trå til bakover i banen før han dro til roma, men hva han har lært der ned og fått av vaner må gudene vite. I hvertfall mye bedre med han på vingen enn en back, en som kunne skåre på egenhånd og som også dugde til å slå meget bra inlegg.

Alpha

Legg inn av Alpha »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 2:19 pm Kjenner blodet koke når jeg ser de kontroversielle dommeravgjørelsene hans igjen. Hadde jeg hatt en like dårlig dag på jobb som den karen hadde på lørdag hadde jeg levert oppsigelse og levd resten av livet i skam.

Det verste er at det var enda flere lignende situasjoner enn hva som fremkommer i denne videoen. Har ikke vært så sint på en dommer siden Chelsea - Barcelona i 2009.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Ryerson gir mye mer mening ja med tanke på kvaradona. Ståle Solbakken er feil mann

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»