Har KRF en fremtid?

Svar
Everenga

Re: Har KRF en fremtid?

Legg inn av Everenga »

Corvus skrev: søn aug 15, 2021 9:13 pm


-Tror nok det er denne delen som bidrar til å utradere hele partiet. Vi har allerede partier langt ute på venstresiden som står for det samme, klima, og å hente flest mulig muslimske migranter og flyktninger. Dette er saker som det ikke er naturlig for Krf å ta spesielt sterkt eierskap til. Familie og kristne verdier derimot er det som vil sikre Krf et grunnfjell som gjør at de ikke forsvinner. Dessverre ser de heller forvirrede ut i hva de skal satse på.
De er da ikke det minste forvirret. De har gått for antiabort og familielinja. Dette er saker som i og for seg har et marked men de velgerne er i hovedsak ikke kristne. Hadde Krf klart en re-branding der man favnet om alle religiøse kunne de gjort det riktig bra, men det sitter nok for langt inne.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Gikk tur i helgen og hvem sto ikke her i Oslo og skulle smøre meg med en mini-svele oppå programmet? Takket pent nei. KrF havner under sperregrensen i år.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Under Hareide kunne jeg svart ja på spørsmålet. Men nå fanatiske mennekser kupper partiet har jeg ikke trua på dem som et seriøst alternativ lenger.

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Forhåpentligvis ikke. Jeg er sterkt imot partier som er bygd på eldgamle mytologier og tro fremfor sunn fornuft.

Jeg får vondt i hodet hver gang jeg hører KRF snakker i debatt på noen av sine kjernesaker. De prøver å hjemme seg blant "frihet". Men i realiteten gjemmer de bak frihet for å presse frem sine eldgamle verdier.
Sist redigert av Baguette den man aug 16, 2021 10:21 pm, redigert 1 gang totalt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Baguette skrev: man aug 16, 2021 10:14 pm Forhåpentligvis ikke. Jeg er sterkt imot partier som er bygd på eldgamle mytologier og tro fremfor sunn fornuft.

Jeg får vondt i hodet hver gang jeg hører KRF snakker i debatt på noen av sine kjernesaker. De prøver å hjemme seg blant "frihet". Men i realiteten hjemmet de bak frihet for å presse frem sine eldgamle verdier.
+1

Dog ser det ut som de dør ut i likhet med andre dinosaurer.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Fremsynt skrev: lør aug 14, 2021 1:52 pm
fargeblind skrev: lør aug 14, 2021 1:39 pm
Fremsynt skrev: lør aug 14, 2021 1:30 pm

Krf er opportunister.
Hareide forsøkte nylig å kuppe partiet og innlemme dem sammen med venstresiden. Nå er svikeren i Ernas fold sammen med Raja i stedet for FrP som hun svek.

Krf er så langt fra høyresiden som man omtrent kommer.
De er på linje med Rødt og SV når det kommer til å frata individet frihet.
De vil vel ta fra individet frihet på andre områder enn Rødt og SV, da. Og de to fraksjonenes ønsker om hva som skal fratas individet av frihet ser ut til å være like uforenlige som olje og vann.
Jeg har skrevet hundrevis av ganger i det andre forum som vi ikke lengre bruker at jeg personlig fryser på ryggen av partier som baserer seg på religion. Så for meg er valget greit......jeg skygger banen, uansett om de baserer seg på bibel eller koran eller Fandens Oldemor.
Forsåvidt noe sannhet i dette.
Krf er det eneste partiet i Norge som vil frata individet disposisjonsretten over eget legeme.
Hvem man har sex med, graviditet, når og hvor man inntar alkohol osv.
Dét er ekstremt.

For Krf er en somalisk 12 barnsfamilie som lever på trygd i Norge av langt større verdi enn en single homofil entreprenør som har 100 i arbeid.
For de førstnevnte lever etter boken.
Dette var en fantastisk oppsummering av KrF.
Selve kjernen til hvorfor jeg aldri kommer til å stemme på dem.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Ropstad var jaggu unnvikende i dagens politisk kvarter.
Jeg tror dette er Ropstad`s store dag, hvor han skal være "Politiker In Residence" Ved flere anledninger i løpet av dagen.
En ting kunne han i hvertfall bekrefte. KrF kommer ikke til å samarbeide med venstresiden under noen omstendighet, selv om høyresiden han har bundet seg til taper valget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»