Nedrykkstrid PL 22/23

Svar
Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Re: Nedrykkstrid PL 22/23

Legg inn av Onv95 »

Da tror jeg Soton er fortapt og Bornemouth et langt steg mot ny kontrakt

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2471

Legg inn av BrannLFC »

Everton ser også fortapte ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg tror Leeds og Southampton rykker ned. Så blir det slåsskamp om siste plassen.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

k9b skrev: man mar 13, 2023 8:55 am Hvem tror du går ned? Southampton, Bournemouth, Everton
Det var ikke vanskelig å være enig med deg på det tidspunktet, og da tenker jeg først og fremst på Bournemouth. Joda, det var kun kort tid etter 1-0-seieren mot Liverpool, men vinteren hadde vært tung. 2-2-11 var ligastatsa deres på de foregående 15 før Liverpool kom til Dean Court. Gary O'Neil virket rådløs, og slik sett kom nettopp den seieren til riktig tidspunkt. 6-0-3 har Bournemouth på de ni siste, og selv om teori (sannsynligvis) ennå kan frata dem retten til spill i neste års Premier League, skal det ikke spesielt store baller til for å si at de er så å si sikre. Det var helt greit å sitte på pub med Leeds-tilhengere i umiddelbar nærhet i går etter hvert som hjemmelaget puttet på.

Står slaget nå i praksis mellom fem klubber om å unngå 18.- og 19.plass? Southampton (0-3-6 på siste ni) virker temmelig sluttkjørte, til tross for lyspunktet borte mot Arsenal for kort tid tilbake, og å hente inn et minimum av seks poeng i løpet av fire kamper skal være omtrent umulig.

15. West Ham 33 37-47 34
16. Leeds 34 43-67 30
17. Nottingham 34 30-62 30
18. Leicester 33 44-57 29
19. Everton 33 25-50 28

West Ham har et fem poeng stort forsprang på første klubb under streken, men de har et interessant gjenstående program:

Man City (b), Man United (h), Brentford (b), Leeds (h) og Leicester (b)

Samtlige motstandere har, i alle fall pr i dag, motivasjon igjen utover ren prestisje med tanke på hva de har å spille for. Kan hende er situasjonen avklart for deres del før man når nest siste runde, men i motsatt fall vil det knytte seg greit med spenning til besøket av Leeds og turen til Leicester.

Leeds ser ikke spesielt fryktinngytende ut for tiden. De har igjen:

Man City (b), Newcastle (h), West Ham (b), Tottenham (h)

Ikke det enkleste programmet, og en kunne forstå de med Leeds-sympatier som mente at gårsdagen på papiret var den enkleste matchen blant det resterende programmet deres. Kan man tape 4-1 i Bournemouth, låter det iallfall ikke enkelt å skulle plukke poeng i Manchester. Jeg tror Leeds går ned, og jeg blir ikke en gang overrasket dersom de taper alle disse fire siste.

1-3-9 viser Notts Forests 13 siste seriekamper, og det er nedrykkstakter så det holder. 3-1 mot Brighton og et pottesurt tap på besøk hos Brentford sist bærer imidlertid bud om gryende optimisme. Dette er kampene som gjenstår:

Southampton (h), Chelsea (b), Arsenal (h), Crystal Palace (b)

Hjemmekampen på den norske frigjøringsdagen er et må vinne-oppgjør. Forest har vært divisjonens svakeste bortelag (1-3-13), men selv om det er grenser for hvor mye Chelsea vil la seg ydmyke, så er ikke Stamford Bridge et umulig utgangspunkt for Nottingham-poeng. Berger med et nødskrik?

Leicester har også endelig begynt å sanke poeng, men det hadde sett ganske tynt ut i en lengre periode forut for 2-1 mot Wolves og 1-1 i Leeds. De har igjen:

Everton (h), Fulham (b), Liverpool (h), Newcastle (b) og West Ham (h)

Nøkkelkamp i kveld. Seier er i praksis det eneste som gjelder for begge, og tap vil være katastrofe. Ikke at jeg har mye å hekte en dårlig magefølelse på, men jeg ser for meg at Leicester til slutt ender under streken.

Til slutt Everton, som ikke helt har fått den effekten av Dyche-ansettelsen som de gjerne hadde ønsket seg. Én seier på de siste ti, ett poeng på de siste fire, og har scoret færrest av samtlige. Programmet er ikke det aller mest avskrekkende, selv om det blir det sedvanlige tapet for Man City og trolig også dårlig med fangst nede i Sussex:

Leicester (b), Brighton (b), Man City (h), Wolves (b), Bournemouth (h)

En første borteseier under Dyche i kveld kickstarter sesongavslutningen deres, er jeg dum nok til å spå. Ergo:

Leicester, Leeds og Southampton ned.

Everenga

Legg inn av Everenga »

mikemodano skrev: man mai 01, 2023 3:49 pm
k9b skrev: man mar 13, 2023 8:55 am Hvem tror du går ned? Southampton, Bournemouth, Everton
Det var ikke vanskelig å være enig med deg på det tidspunktet, og da tenker jeg først og fremst på Bournemouth. Joda, det var kun kort tid etter 1-0-seieren mot Liverpool, men vinteren hadde vært tung. 2-2-11 var ligastatsa deres på de foregående 15 før Liverpool kom til Dean Court. Gary O'Neil virket rådløs, og slik sett kom nettopp den seieren til riktig tidspunkt. 6-0-3 har Bournemouth på de ni siste, og selv om teori (sannsynligvis) ennå kan frata dem retten til spill i neste års Premier League, skal det ikke spesielt store baller til for å si at de er så å si sikre. Det var helt greit å sitte på pub med Leeds-tilhengere i umiddelbar nærhet i går etter hvert som hjemmelaget puttet på.

Står slaget nå i praksis mellom fem klubber om å unngå 18.- og 19.plass? Southampton (0-3-6 på siste ni) virker temmelig sluttkjørte, til tross for lyspunktet borte mot Arsenal for kort tid tilbake, og å hente inn et minimum av seks poeng i løpet av fire kamper skal være omtrent umulig.

15. West Ham 33 37-47 34
16. Leeds 34 43-67 30
17. Nottingham 34 30-62 30
18. Leicester 33 44-57 29
19. Everton 33 25-50 28

West Ham har et fem poeng stort forsprang på første klubb under streken, men de har et interessant gjenstående program:

Man City (b), Man United (h), Brentford (b), Leeds (h) og Leicester (b)

Samtlige motstandere har, i alle fall pr i dag, motivasjon igjen utover ren prestisje med tanke på hva de har å spille for. Kan hende er situasjonen avklart for deres del før man når nest siste runde, men i motsatt fall vil det knytte seg greit med spenning til besøket av Leeds og turen til Leicester.

Leeds ser ikke spesielt fryktinngytende ut for tiden. De har igjen:

Man City (b), Newcastle (h), West Ham (b), Tottenham (h)

Ikke det enkleste programmet, og en kunne forstå de med Leeds-sympatier som mente at gårsdagen på papiret var den enkleste matchen blant det resterende programmet deres. Kan man tape 4-1 i Bournemouth, låter det iallfall ikke enkelt å skulle plukke poeng i Manchester. Jeg tror Leeds går ned, og jeg blir ikke en gang overrasket dersom de taper alle disse fire siste.

1-3-9 viser Notts Forests 13 siste seriekamper, og det er nedrykkstakter så det holder. 3-1 mot Brighton og et pottesurt tap på besøk hos Brentford sist bærer imidlertid bud om gryende optimisme. Dette er kampene som gjenstår:

Southampton (h), Chelsea (b), Arsenal (h), Crystal Palace (b)

Hjemmekampen på den norske frigjøringsdagen er et må vinne-oppgjør. Forest har vært divisjonens svakeste bortelag (1-3-13), men selv om det er grenser for hvor mye Chelsea vil la seg ydmyke, så er ikke Stamford Bridge et umulig utgangspunkt for Nottingham-poeng. Berger med et nødskrik?

Leicester har også endelig begynt å sanke poeng, men det hadde sett ganske tynt ut i en lengre periode forut for 2-1 mot Wolves og 1-1 i Leeds. De har igjen:

Everton (h), Fulham (b), Liverpool (h), Newcastle (b) og West Ham (h)

Nøkkelkamp i kveld. Seier er i praksis det eneste som gjelder for begge, og tap vil være katastrofe. Ikke at jeg har mye å hekte en dårlig magefølelse på, men jeg ser for meg at Leicester til slutt ender under streken.

Til slutt Everton, som ikke helt har fått den effekten av Dyche-ansettelsen som de gjerne hadde ønsket seg. Én seier på de siste ti, ett poeng på de siste fire, og har scoret færrest av samtlige. Programmet er ikke det aller mest avskrekkende, selv om det blir det sedvanlige tapet for Man City og trolig også dårlig med fangst nede i Sussex:

Leicester (b), Brighton (b), Man City (h), Wolves (b), Bournemouth (h)

En første borteseier under Dyche i kveld kickstarter sesongavslutningen deres, er jeg dum nok til å spå. Ergo:

Leicester, Leeds og Southampton ned.
Kiss of death fra Mikemodano der :lol:
Leicester vil jeg påstå er fri fra suppa med seier i kveld og den seieren tror jeg de får.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Leeds ,Nottingham og Southampton går ned.Everton og Leicester får nok poeng til å klare seg ,selv med tap i kveld.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hesja skrev: man mai 01, 2023 7:59 pm Leeds ,Nottingham og Southampton går ned.Everton og Leicester får nok poeng til å klare seg ,selv med tap i kveld.
Og da ble det ett hver. Ser også for meg denne rangeringen. Southampton ligger et stykke bak de andre, og Leeds og Nottingham er i råtten form (spesielt Leeds).

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tror faktisk
Forest kan klare seg på bekostning av Everton. Ser ikke hvor Everton skal ta poeng. De to neste er 0 garantert.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:26 am Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.
Big Sam?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Onv95 skrev: tir mai 02, 2023 9:38 am
k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:26 am Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.
Big Sam?
► Show Spoiler
Mein gott. PL-eiere vet virkelig hvordan de skal vanstyre klubber!

Everenga

Legg inn av Everenga »

KongOlav2 skrev: tir mai 02, 2023 9:39 am
Onv95 skrev: tir mai 02, 2023 9:38 am
k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:26 am Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.
Big Sam?
► Show Spoiler
Mein gott. PL-eiere vet virkelig hvordan de skal vanstyre klubber!
Tja, verdt et forsøk. Gracia koster jo ikke stort å kvitte seg med siden han uansett bare har kontrakt til sesongslutt og Big Sam kan organisere et forsvar. Om han kan det på fire kamper gjenstår og se men jeg skjønner hvorfor de gjør det.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Everenga skrev: man mai 01, 2023 7:27 pm Kiss of death fra Mikemodano der
Jeg tror du forveksler meg med en annen forumsulykkesfugl.

Nå så jeg ikke kampen i går kveld, men ut fra hva som sto å lese i kjølvannet av den, så kunne det virke som om Everton på sett og vis var litt uheldige (mer udyktige, kanskje?) som ikke hentet med seg alle poengene. Ett poeng fra de to neste er min spådom, så da vil det være opp til kampene mot Wolves og allerede trygge Bournemouth å bestemme Evertons PL-skjebne. Holder tummarna!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 6:14 pm Leeds holder seg nå. Vinner de to siste mot WH og Spurs.
West Ham og Spurs er jo begge klin umulig å forutsi så at ihvertfall en av dem har klovnedag er fullt mulig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Onv95 skrev: tir mai 02, 2023 9:38 am
k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:26 am Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.
Big Sam?
Big Sam er sikkert en fin manager i en nedrykksstrid. Men har Leeds så mye som en spiller han ville hentet til en klubb han leder. Leeds er skyldig kvalitet offensivt og spissutvalget hadde ikke fått spilletid i RBK engang. Ikke har de fysikken Big Sam løser de kvalitative manglene med heller.

Det er en ting som kan redde Leeds og det er at de andre lagene der nede er like elendige.

Den klubben som kunne fikset det med et managerskifte er Leicester. De valgte Dean Smith, mulig det holder men det kunne vært løst bedre.

Everenga

Legg inn av Everenga »

markantovertak skrev: tir mai 02, 2023 7:06 pm
Onv95 skrev: tir mai 02, 2023 9:38 am
k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:26 am Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.
Big Sam?
Big Sam er sikkert en fin manager i en nedrykksstrid. Men har Leeds så mye som en spiller han ville hentet til en klubb han leder. Leeds er skyldig kvalitet offensivt og spissutvalget hadde ikke fått spilletid i RBK engang. Ikke har de fysikken Big Sam løser de kvalitative manglene med heller.

Det er en ting som kan redde Leeds og det er at de andre lagene der nede er like elendige.

Den klubben som kunne fikset det med et managerskifte er Leicester. De valgte Dean Smith, mulig det holder men det kunne vært løst bedre.
Akkurat det er et veldig godt poeng. Leeds har veldig få, om noen, av spillertypene Big Sam bruker til å snu ei skute.

startelver

Legg inn av startelver »

Har egentlig Leeds som dømt ned allerede. Men spillerne er jo ikke direkte dårlige, hva kan Sam få til her?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

startelver skrev: tir mai 02, 2023 8:34 pm Har egentlig Leeds som dømt ned allerede. Men spillerne er jo ikke direkte dårlige, hva kan Sam få til her?
Det er ikke en fungerende eller ok spiss i stallen feks? Ikke venstreback heller. Jeg synes stallen til Leeds kanskje er den tynneste av alle. Selv om det er noen bra midtbanespillere og et par lovende kantspillere i troppen. Men for Allardyce er det jo ingenting. Bamford feks? Skal han være oppspillspunkt? Han er dårlig på alt, men akkurat det er vel hans desidert svakeste punkt.

Lag fra de fire som slåss om å unngå nedrykk, kjapt:
Navas

Justin
Söyüncü
Felipe
Mykolenko

Tielemans
Onana
Gibbs-White

Johnson
Vardy
Barnes
Sist redigert av markantovertak den tir mai 02, 2023 9:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: tir mai 02, 2023 9:13 pm
startelver skrev: tir mai 02, 2023 8:34 pm Har egentlig Leeds som dømt ned allerede. Men spillerne er jo ikke direkte dårlige, hva kan Sam få til her?
Det er ikke en fungerende eller ok spiss i stallen feks? Ikke venstreback heller. Jeg synes stallen til Leeds kanskje er den tynneste av alle. Selv om det er noen bra midtbanespillere og et par lovende kantspillere i troppen. Men for Allardyce er det jo ingenting. Bamford feks? Skal han være oppspillspunkt? Han er dårlig på alt, men akkurat det er vel hans desidert svakeste punkt.
Vet heller ikke hva de har bakover på banen. De har sluppet inn 67 mål, som er verst i serien.

startelver

Legg inn av startelver »

Må ihvertfall greie å tette igjen bakover først.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: tir mai 02, 2023 9:16 pm
markantovertak skrev: tir mai 02, 2023 9:13 pm
startelver skrev: tir mai 02, 2023 8:34 pm Har egentlig Leeds som dømt ned allerede. Men spillerne er jo ikke direkte dårlige, hva kan Sam få til her?
Det er ikke en fungerende eller ok spiss i stallen feks? Ikke venstreback heller. Jeg synes stallen til Leeds kanskje er den tynneste av alle. Selv om det er noen bra midtbanespillere og et par lovende kantspillere i troppen. Men for Allardyce er det jo ingenting. Bamford feks? Skal han være oppspillspunkt? Han er dårlig på alt, men akkurat det er vel hans desidert svakeste punkt.
Vet heller ikke hva de har bakover på banen. De har sluppet inn 67 mål, som er verst i serien.
Firpo og Struijk spiller hver kamp. Det går jo ikke. Og Meslier har jo i tillegg mistet det helt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2471

Legg inn av BrannLFC »

Chelsea går ned?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Chelsea har nok i praksis for mange poeng til å rykke ned dessverre, selv om det nok er mulig i teorien.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2471

Legg inn av BrannLFC »

trønderen skrev: tir mai 02, 2023 9:59 pm Chelsea har nok i praksis for mange poeng til å rykke ned dessverre, selv om det nok er mulig i teorien.
Taper de resten kan de gå ned, men en seier vil garantere dem. Sannsynligvis også en U. Totalt uforståelig at de sparker Potter og ansetter Lampard.

trønderen

Legg inn av trønderen »

BrannLFC skrev: tir mai 02, 2023 10:02 pm
trønderen skrev: tir mai 02, 2023 9:59 pm Chelsea har nok i praksis for mange poeng til å rykke ned dessverre, selv om det nok er mulig i teorien.
Taper de resten kan de gå ned, men en seier vil garantere dem. Sannsynligvis også en U. Totalt uforståelig at de sparker Potter og ansetter Lampard.
Ja, de skal være glad for poengene de har. Det føles rart at Everton er der nede, men man er jo ikke mange poengene unna at Chelsea virkelig hadde vært i sumpen. Det hadde vært absurd.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

BrannLFC skrev: tir mai 02, 2023 10:02 pm
trønderen skrev: tir mai 02, 2023 9:59 pm Chelsea har nok i praksis for mange poeng til å rykke ned dessverre, selv om det nok er mulig i teorien.
Taper de resten kan de gå ned, men en seier vil garantere dem. Sannsynligvis også en U. Totalt uforståelig at de sparker Potter og ansetter Lampard.
Nei de kan ikke rykke ned.

Everenga

Legg inn av Everenga »

trønderen skrev: tir mai 02, 2023 10:11 pm
Ja, de skal være glad for poengene de har. Det føles rart at Everton er der nede, men man er jo ikke mange poengene unna at Chelsea virkelig hadde vært i sumpen. Det hadde vært absurd.
Tro meg, som Everton supporter føles det ikke rart vi er der nede. Verdens langsomste bilkrasj, eventuelt en tragikomedie i 427 akter. Det er så fullt fortjent etter snart et tiår med håpløs klubbdrift.

Når det gjelder Chelsea så kan de ikke rykke ned, men de kan ende med færre poeng enn West Ham gjorde i 2002/03 da de rykket ned med 42 poeng. Det i seg selv er jo vanvittig nok når man ser Chelseas pengebruk.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

BrannLFC skrev: tir mai 02, 2023 10:02 pm
trønderen skrev: tir mai 02, 2023 9:59 pm Chelsea har nok i praksis for mange poeng til å rykke ned dessverre, selv om det nok er mulig i teorien.
Taper de resten kan de gå ned, men en seier vil garantere dem. Sannsynligvis også en U. Totalt uforståelig at de sparker Potter og ansetter Lampard.
De kan dessverre ikke gå ned. Leicester, Forest og Leeds må vinne 3/4 for å være A poeng med dem. Det er totalt usannsynlig.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Det er jo litt trist at de desperate klubbene velger de mest destruktive managerene. Når du henter inn Dyche og Big Sam, da fortjener du å rykke ned.

Everenga

Legg inn av Everenga »

morrisey skrev: ons mai 03, 2023 9:04 pm Det er jo litt trist at de desperate klubbene velger de mest destruktive managerene. Når du henter inn Dyche og Big Sam, da fortjener du å rykke ned.
Nå er jo mye av grunnen til at de to nevnte klubbene er der at de har hentet inn andre typer managere som ikke har funket. I Evertons tilfelle: Silva, Koeman, Martinez, Benitez, Lampard.
Ancelotti kan holdes utenfor da han faktisk kan sies å ha lyktes i en viss grad.

Leeds var på full fart ned i fjor med Bielsa.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»