Nedrykkstrid PL 22/23

Svar
Leeds_ModernTalking

Re: Nedrykkstrid PL 22/23

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Og en ting til, @morrisey :

Neil Warnock er kanskje den mest destruktive manageren i min tid som fotballsupporter. Har du sett hvordan det gikk med Huddersfield etter at han tok over på nyåret?

Ikke alltid at destruktive fotballtrenere er en så dum løsning som du vil ha det til når et lag skal forsøke å unngå nedrykk...

morrisey

Legg inn av morrisey »

Leeds_ModernTalking skrev: tor mai 04, 2023 11:13 pm Og en ting til, @morrisey :

Neil Warnock er kanskje den mest destruktive manageren i min tid som fotballsupporter. Har du sett hvordan det gikk med Huddersfield etter at han tok over på nyåret?

Ikke alltid at destruktive fotballtrenere er en så dum løsning som du vil ha det til når et lag skal forsøke å unngå nedrykk...
Nå har jeg vel aldri sagt at det er dumt, med tanke på å unngå nedrykk.
Jeg har sagt at jeg ønsker de klubbene som ansetter disse dinosaurene nord og ned.

Hva disse tyske brunbeisede plastfigurene angår, så skal du jaggu lete lenge for å finne noe verre. Ivar Ruste blir en høydare i forhold.
Et skolekorps på sin første øvelsesdag kommer opp med noe som minner mer om musikk enn de to botoxfantomene.

Det eneste man kan si om Modern Talking er at de appellerer stort til den samme målgruppen som ESC og Village People.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Så står vi igjen med 5 lag som skal kjempe om 2 plasser.

Southampton er nede. Everton på 29, Forest, Leeds, Leicester på 30 skal inn i en durabelig kamp for å slippe å ta heisen ned. 1 seier kan fort holde, og for Forest sin del, så bør den komme i kveld mot Southampton på hjemmebane. Everton klarer neppe noe borte mot Brighton i kveld, mens Leicester borte mot Fulham som er på stranda kan klare en seier. Leeds lever ufattelig farlig og må håpe på noe Big Sammy-energi i de 3 siste.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

k9b skrev: man mai 08, 2023 9:08 am Så står vi igjen med 5 lag som skal kjempe om 2 plasser.

Southampton er nede. Everton på 29, Forest, Leeds, Leicester på 30 skal inn i en durabelig kamp for å slippe å ta heisen ned. 1 seier kan fort holde, og for Forest sin del, så bør den komme i kveld mot Southampton på hjemmebane. Everton klarer neppe noe borte mot Brighton i kveld, mens Leicester borte mot Fulham som er på stranda kan klare en seier. Leeds lever ufattelig farlig og må håpe på noe Big Sammy-energi i de 3 siste.
Vi (Leeds) har ikke en grønn sjanse i helvete med det kampprogrammet vi har igjen, Big Sam eller ikke.
Uansett må eierne få fingern i jorda og ansette en trener som har stram forsvarsorganisering i bånn.
Bielsa hadde morsom angrepsfotball, men enorme svingninger i forsvar, Marsch en merkelig organisering hvor vi tidvis virka å ønske undertall i forvar til fordel for massiv press offensivt på kantene og spanjakken nå til sist helt Hawaii, null forsvarsorganisering og jævlig lite offensivt press.

Håper vi kan bounce back direkte fra Championship, men anser at spillere som Harrison, Gnonto, Meslier, Wöbler og Sinisterra neppe er interessert i å være med ned.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Kampene som gjenstår:

Leicester: Fulham(B), Liverpool(H), Newcastle (B), West Ham (H)
Leeds: Newcastle (H), West Ham (B), Tottenham (H)
Forest: Southampton (H), Chelsea (B), Arsenal (H), Palace (B)
Everton: Brighton (B), City (H), Wolves (B), Bournemouth (H)
Southampton: Forest (B), Fulham (H), Brighton (B), Liverpool (H)

Southampton må vinne mot Forest og Fulham for å melde seg på. Det er ikke umulig. Jeg tenker at lagene som møter Liverpool og Brighton i kampene før siste runde kommer til å tape da de møter topp motiverte lag som er mye bedre og som jakter den siste CL-plassen etter at ManU har vist mange svakhetstegn de siste ukene. Det samme gjelder Leeds og Leicester som møter formsterke og topp motiverte Newcastle. Lite poeng (0?) å hente her.

Forest har nok på papiret den letteste motstanden, med Southampton og deretter Chelsea i elendig form og Palace uten noe å spille for i siste omgang. Mulighet for 9 poeng her, men jeg tror dette programmet kan være en fallgruve. For Southampton er kveldens match siste mulighet til å la drømmen om fornyet kontrakt leve. Chelsea kan ikke fortsette å være komplett udugelige. Arsenal har fort fortsatt en liten drøm om tittelen når de møtes i nest siste serierunde og Palace bør være motiverte for å gi Roy en perfekt avskjedsgave. Kan fort ende med 4 strake tap her på slutten.

Everton har fordelen at de møter City mellom de to CL-semiene. Kanskje kommer ett ufokusert Pep-lag til Merseyside? De to siste kampene møter de motstandere uten noe å spille for, det er en fordel.

Lite tyder på at Leeds skal få med seg noe mot Newcastle og da står alt og faller på de to siste, der West Ham og Spurs ikke har noe særlig å spille for. Ser det har blitt spekulert i om Spurs kanskje heller vil bli nummer 8 og slippe Europa neste år kontra å bli nummer 7 og spille Conference League, men Europa er Europa og Conference League bør være en realistisk mulighet for Spurs å vinne trofe neste sesong, så den kjøper jeg ikke.

Leicester tror jeg klarer seg. To veldig tøffe kamper, men også to gode poengmuligheter. Fordel å avslutte sesongen hjemme mot West Ham.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

k9b skrev: man mai 08, 2023 9:08 am Så står vi igjen med 5 lag som skal kjempe om 2 plasser.

Southampton er nede. Everton på 29, Forest, Leeds, Leicester på 30 skal inn i en durabelig kamp for å slippe å ta heisen ned. 1 seier kan fort holde, og for Forest sin del, så bør den komme i kveld mot Southampton på hjemmebane. Everton klarer neppe noe borte mot Brighton i kveld, mens Leicester borte mot Fulham som er på stranda kan klare en seier. Leeds lever ufattelig farlig og må håpe på noe Big Sammy-energi i de 3 siste.
4 på 2

startelver

Legg inn av startelver »

Kamper spilles i dag, følg med på nedrykket.

startelver

Legg inn av startelver »

Tenk at Leicester vant PL for 7 år siden. Nå ryker de ned igjen der de kom fra.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: man mai 08, 2023 4:32 pm Tenk at Leicester vant PL for 7 år siden. Nå ryker de ned igjen der de kom fra.
Neida, lenge igjen

startelver

Legg inn av startelver »

Elgen skrev: man mai 08, 2023 4:34 pm
startelver skrev: man mai 08, 2023 4:32 pm Tenk at Leicester vant PL for 7 år siden. Nå ryker de ned igjen der de kom fra.
Neida, lenge igjen
Tvilsomt lag med en tvilsom trener Dean.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Når sist rykket ingen de nyopprykkede lagene ned? Dette ender fort med Southampton, Leicester og Everton/Leeds.

startelver

Legg inn av startelver »

Mike Dean med sin steinaldertaktikk ser ganske hjelpesløst ut.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

george_hincapie skrev: man mai 08, 2023 10:20 am Leicester tror jeg klarer seg. To veldig tøffe kamper, men også to gode poengmuligheter. Fordel å avslutte sesongen hjemme mot West Ham.
Når Leicester ligger under 3-0 til pause i dag og har Liverpool og Newcastle i de to neste, da må jeg nesten snu her allerede. Dette lukter fortsatt 30 poeng før siste serierunde og full krise.

mashadar

Legg inn av mashadar »

startelver skrev: man mai 08, 2023 4:55 pm Mike Dean med sin steinaldertaktikk ser ganske hjelpesløst ut.
Dean Smith mener du vel 8-)

Men hadde kanskje ikke vært noe verre med den tidligere dommeren ved roret. Synd for ex-Villa-manageren at det går såpass på tverke.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Det her ser skummelt ut for Leicester. Gary Lineker har vel klart gravølet snart.

Skulle tro at John Terry i det miste hadde fått motivert forsvaret til Leicester. Men tror de har for dårlige spillere rett og slett.

Harvey Barnes og James Maddison blir helt klart hete salgsobjekter om de rykker ned. Maddison drar vel uansett.

startelver

Legg inn av startelver »

VillaForever skrev: man mai 08, 2023 5:13 pm Det her ser skummelt ut for Leicester. Gary Lineker har vel klart gravølet snart.

Skulle tro at John Terry i det miste hadde fått motivert forsvaret til Leicester. Men tror de har for dårlige spillere rett og slett.

Harvey Barnes og James Maddison blir helt klart hete salgsobjekter om de rykker ned. Maddison drar vel uansett.
Jeg husker fortsatt på BBC MOTD med Gary Lineker som hadde veddet med kompisene at han skulle lede studiosendingen i bare underbuksa hvis Leicester vant gullet. Så han stilte uten bukser den dagen, i 2016.

Nå er det slutt på moroa, bare å ta på seg alt av klær og pakke seg inn i elendigheten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Når det ene laget har alt å spille for det andre laget har null og niks å spille for, men likevel vinner 5-2, ja, da så..

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: man mai 08, 2023 5:48 pm Når det ene laget har alt å spille for det andre laget har null og niks å spille for, men likevel vinner 5-2, ja, da så..
Dette er vel nærmere regelen enn unntaket?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: man mai 08, 2023 6:08 pm
Folk_flesk skrev: man mai 08, 2023 5:48 pm Når det ene laget har alt å spille for det andre laget har null og niks å spille for, men likevel vinner 5-2, ja, da så..
Dette er vel nærmere regelen enn unntaket?
Har ikke statistikken, men det skjer vel sikkert oftere enn først antatt. Får se om Everton greier å utnytte sin desperasjon bedre. Sikkert ikke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Scoring etter 34 sekunder. Mulig jinxing på gang.

startelver

Legg inn av startelver »

Dyche har det som skal til , i motsetning til tafatte Dean Smith.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

startelver skrev: man mai 08, 2023 6:43 pm Dyche har det som skal til , i motsetning til tafatte Dean Smith.
Mike Dean, mener du? ;)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Nei, nå slår jeg av. Ser ut som at Everton redder seg i dag.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Fiffig av Everton å bestemme seg for å ikke stinke balle tre runder før slutt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Doucoure to the rescue

startelver

Legg inn av startelver »

I alle dager , Dyche spesial på gang!! Everton rykker ikke ned?

startelver

Legg inn av startelver »

Brighton vil ikke til Europa.

Hesja

Legg inn av Hesja »

morrisey skrev: man mai 08, 2023 7:04 pm Nei, nå slår jeg av. Ser ut som at Everton redder seg i dag.
God natt :D

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jævla Brighton. Lukter på CL-plass og så choker de hjemme mot Everton??

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kanskje ikke McAllister var verdens beste midtbanespiller likevel?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»