Nedrykkstrid PL 22/23

Svar
markantovertak

Re: Nedrykkstrid PL 22/23

Legg inn av markantovertak »

Everenga skrev: man mar 27, 2023 2:57 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 7:59 pm Everton under etterforskning for brudd på økonomiske kjøreregler, og risikerer poengtrekk med de følger det får. Det kan bli en liten joker i nedrykksstriden. Faktisk klage fra mitt lag Leeds samt Burnley fra forrige sesong som dette er resultatet av. Husker jeg ikke feil så trakk vi oss fra klagen fordi vi berget likevel, men Burnley kjørte på videre. Jeg trodde saken var lagt vekk, noe den tydeligvis ikke er.
Den var lagt vekk men så ble den henvist likevel. Har veldig lite tro på poengtrekk som utfall av dette men kan fort ende med transferrestriksjoner som ikke akkurat vil gagne en klubb som skriker etter en spiss.
Dette er en blessing in disguise i så fall. Everton er ikke i stand til å identifisere en dugandes spiss uansett.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Hesja skrev: tor mar 30, 2023 9:12 am 39 poeng er Nok til for å beholde plassen,ned går Southamton,Bornemouth garantert.Siste plassen står nok mellom Nottingham Forest og Everton.
Palace sitt valg av Hodgson vil jeg påstå gjør dem utsatt. Men enig i at Leeds, West Ham, Leicester og Wolves virker hakket vassere enn resten av suppa.

Everenga

Legg inn av Everenga »

markantovertak skrev: tor mar 30, 2023 9:34 am
Everenga skrev: man mar 27, 2023 2:57 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 7:59 pm Everton under etterforskning for brudd på økonomiske kjøreregler, og risikerer poengtrekk med de følger det får. Det kan bli en liten joker i nedrykksstriden. Faktisk klage fra mitt lag Leeds samt Burnley fra forrige sesong som dette er resultatet av. Husker jeg ikke feil så trakk vi oss fra klagen fordi vi berget likevel, men Burnley kjørte på videre. Jeg trodde saken var lagt vekk, noe den tydeligvis ikke er.
Den var lagt vekk men så ble den henvist likevel. Har veldig lite tro på poengtrekk som utfall av dette men kan fort ende med transferrestriksjoner som ikke akkurat vil gagne en klubb som skriker etter en spiss.
Dette er en blessing in disguise i så fall. Everton er ikke i stand til å identifisere en dugandes spiss uansett.
Nja fikk jo en del utav Lukaku og Richarlison må sies og DCL var jo egentlig et varp. Han er en god spiss men dessverre laget av Sætres utvalg for franske oster. Simms tror jeg faktisk også kan bli bra men det er et sinnsykt press å skulle hoike ham inn fra utlån i Championship og forvente at han skal redde PL plassen alene på topp.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Everenga skrev: tor mar 30, 2023 10:09 am
Hesja skrev: tor mar 30, 2023 9:12 am 39 poeng er Nok til for å beholde plassen,ned går Southamton,Bornemouth garantert.Siste plassen står nok mellom Nottingham Forest og Everton.
Palace sitt valg av Hodgson vil jeg påstå gjør dem utsatt. Men enig i at Leeds, West Ham, Leicester og Wolves virker hakket vassere enn resten av suppa.
3 poeng kom med en gang Hodgson kom inn. En kortvarig effekt som holder dem over vannet denne sesongen også. Noe de sikkert også ville klart med Vieira antar jeg. Men Roy er ingen mann for fremtiden.

Interessant at Bmouth vant igår. Ser ut til at noen av de tradisjonsrike store lagene går ned. Leicester med gull så sent som i 15/16, og en del e-cup spill i årene etter, West ham også en gjenganger i e-cupene siste sesongene. Everton som har vært nest lengst i øverste divisjon. Soton som har vært i PL stort sett hver sesong siden jeg begynte å følge med på 90-tallet. Disse 4 ligger nederst nå. Leeds, Forest og Wolves heller ikke trygge, mens Bmouth tross seier i går også er en solid dumpekandidat.

I Championship trenger Burnley bare 5 poeng til på 8 kamper for å være garantert PL-retur. Sheffield Utd ligger også godt an til et comeback etter flere år nede i underetasjen. Boro og Luton ligger godt an til playoffplass, mens de to andre playoffplassene ser ut til å bli et bikkjeslagsmål mellom Milwall, Blackburn, Norwich, Coventry, WBA, Preston, Watford og Sunderland. Huddersfield som ikke for mange år siden var i PL kjemper en desperat kamp for å unngå nedrykk til League One.

startelver

Legg inn av startelver »

Tenk at to storheter som West Ham og Southampton spiller en bunnkamp i dag og kjemper for å overleve. Kampstart kl 15:00




startelver

Legg inn av startelver »

BREAKING NEWS!!!

Brendan Rodgers har fått sparken!!!!


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Leicester holder 1-1 mot Villa til pause.
Mulig å ta 3 poeng her og kom igjen, Leicester!

Hesja

Legg inn av Hesja »

InsVerderben skrev: tir apr 04, 2023 9:38 pm Leicester holder 1-1 mot Villa til pause.
Mulig å ta 3 poeng her og kom igjen, Leicester!
Dumt med den utvisningen,Villa opp i ledelsen nå.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

startelver skrev: søn apr 02, 2023 2:49 pm storheter som West Ham og Southampton


Storheter?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Noen av disse lagene må faktisk klare seg. Av de 9 lagene involvert er vel Leeds og Palace det ser lysest ut for øyeblikket.

startelver

Legg inn av startelver »

Leeds_ModernTalking skrev: tir apr 04, 2023 10:53 pm
startelver skrev: søn apr 02, 2023 2:49 pm storheter som West Ham og Southampton


Storheter?
Ikke i forhold til Leeds selvsagt, men de har kloret seg fast i toppdivisjonen i veldig mange år. Kan ikke huske sist WH spilte i Championship

MentalM

Legg inn av MentalM »



Virker som Podence kan få 6 kamper.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Burnley er klare for PL. Følte dette var den mest relevante tråden.

startelver

Legg inn av startelver »

BrannLFC skrev: fre apr 07, 2023 11:13 pm Burnley er klare for PL. Følte dette var den mest relevante tråden.
Vi gleder oss

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

lol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stakkars Leicester om dette blir en realitet : https://www.skysports.com/football/news ... an-rodgers

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leeds_ModernTalking skrev: lør apr 08, 2023 9:35 pm lol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stakkars Leicester om dette blir en realitet : https://www.skysports.com/football/news ... an-rodgers
Ikke jinx. Vi skal møte dem om ikke alt for lenge😁

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Leicester Southampton og nottingham rykker nok ned i pr

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Leeds_ModernTalking skrev: lør apr 08, 2023 9:35 pm lol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stakkars Leicester om dette blir en realitet : https://www.skysports.com/football/news ... an-rodgers
Reddet han ikke plassen med Leeds i forrige sesong på siste dag?

Uansett, en merkelig ansettelse når man står planta midt i gjørma.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Fernandovonarb skrev: lør apr 08, 2023 9:43 pm
Leeds_ModernTalking skrev: lør apr 08, 2023 9:35 pm lol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stakkars Leicester om dette blir en realitet : https://www.skysports.com/football/news ... an-rodgers
Ikke jinx. Vi skal møte dem om ikke alt for lenge😁
Godt poeng. Jeg tar på meg skylda om vi ikke klarer mer enn uavgjort 😂

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

TheTreble skrev: lør apr 08, 2023 9:45 pm
Leeds_ModernTalking skrev: lør apr 08, 2023 9:35 pm lol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stakkars Leicester om dette blir en realitet : https://www.skysports.com/football/news ... an-rodgers
Reddet han ikke plassen med Leeds i forrige sesong på siste dag?

Uansett, en merkelig ansettelse når man står planta midt i gjørma.
Jo, men mest på grunn av at vi hadde marginene med oss, ikke noe "coaching i verdensklasse".

Det ble ikke mange månedene på han i Leipzig, og i Leeds fikk vi se hvorfor.
Null plan, alt foregikk på lykke og fromme.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Wolves, Bournemouth og West Ham med utrolig viktige og sterke seire i dag, mens det for Southampton dessverre begynner å se veldig tungt ut. Jeg fatter ikke at Leicester klarte å falle så dypt i denne gjørma, men nå tror jeg dem rykker ned. Jeg klarer ikke å se at Marsch er redningen deres. Siste lag ned tror jeg blir Nottingham. De har 4 tøffe kamper på rad nå der de fort kan ta 0 poeng. Og det er vel greit at de går ned igjen. Det var morsomt å ha dem tilbake pga. navnet, men det jeg synes det at en klubb ikke lykkes når man henter 30 nye spillere på 1 sesong.

morrisey

Legg inn av morrisey »

trønderen skrev: lør apr 08, 2023 10:23 pm Wolves, Bournemouth og West Ham med utrolig viktige og sterke seire i dag, mens det for Southampton dessverre begynner å se veldig tungt ut. Jeg fatter ikke at Leicester klarte å falle så dypt i denne gjørma, men nå tror jeg dem rykker ned. Jeg klarer ikke å se at Marsch er redningen deres. Siste lag ned tror jeg blir Nottingham. De har 4 tøffe kamper på rad nå der de fort kan ta 0 poeng. Og det er vel greit at de går ned igjen. Det var morsomt å ha dem tilbake pga. navnet, men det jeg synes det at en klubb ikke lykkes når man henter 30 nye spillere på 1 sesong.
Det er vel mer pga de henter 30 nye... Om denne eieren hadde stolt på ryggraden i det laget han hadde, og hentet begrenset , men høykvalitetsforsterkninger, da hadde de hatt større muligheter.
Den jobben Cooper har gjort med 30 "forsterkninger" er faktisk mye bedre enn om han hadde fått samme resultat med 5 ekte forsterkninger.

trønderen

Legg inn av trønderen »

morrisey skrev: lør apr 08, 2023 10:34 pm
trønderen skrev: lør apr 08, 2023 10:23 pm Wolves, Bournemouth og West Ham med utrolig viktige og sterke seire i dag, mens det for Southampton dessverre begynner å se veldig tungt ut. Jeg fatter ikke at Leicester klarte å falle så dypt i denne gjørma, men nå tror jeg dem rykker ned. Jeg klarer ikke å se at Marsch er redningen deres. Siste lag ned tror jeg blir Nottingham. De har 4 tøffe kamper på rad nå der de fort kan ta 0 poeng. Og det er vel greit at de går ned igjen. Det var morsomt å ha dem tilbake pga. navnet, men det jeg synes det at en klubb ikke lykkes når man henter 30 nye spillere på 1 sesong.
Det er vel mer pga de henter 30 nye... Om denne eieren hadde stolt på ryggraden i det laget han hadde, og hentet begrenset , men høykvalitetsforsterkninger, da hadde de hatt større muligheter.
Den jobben Cooper har gjort med 30 "forsterkninger" er faktisk mye bedre enn om han hadde fått samme resultat med 5 ekte forsterkninger.
Enig. Nå vet jeg at dem mistet mange spillere etter forrige sesong, sånn at det måtte hentes inn en del nye spillere. Men det virker som om at det ikke har vært noe plan bak dette. Og 30 er uansett alt for mange. Det blir jo umulig for Cooper å sette et lag med så mange nye inn.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

trønderen skrev: lør apr 08, 2023 10:23 pm Jeg fatter ikke at Leicester klarte å falle så dypt i denne gjørma, men nå tror jeg dem rykker ned.
Mye av årsaken til dette ligger nok i at Jamie Vardy har blitt en gammel mann, og tiden hans på dette nivået er forbi.

Vardy vil jeg påstå var Leicester nesten ene og alene, og den viktigste grunnen til at klubben gjorde det ganske så bra i mange sesonger. Spillere som Daka og Iheanacho har ikke klart å erstatte han.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Leeds_ModernTalking skrev: lør apr 08, 2023 11:00 pm
trønderen skrev: lør apr 08, 2023 10:23 pm Jeg fatter ikke at Leicester klarte å falle så dypt i denne gjørma, men nå tror jeg dem rykker ned.
Mye av årsaken til dette ligger nok i at Jamie Vardy har blitt en gammel mann, og tiden hans på dette nivået er forbi.

Vardy vil jeg påstå var Leicester nesten ene og alene, og den viktigste grunnen til at klubben gjorde det ganske så bra i mange sesonger. Spillere som Daka og Iheanacho har ikke klart å erstatte han.
Tror du er inne på noe der ja. Det ble gjort en dårlig jobb i fjor sommer også. Faes var eneste spilleren som ble hentet, bortsett fra nye reservekeeper.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

West Ham vinner mot Fulham som nå har fire strake tap. Wolves slår Chelsea som har fire kamper uten seier. Fulham og Chelsea skal være glad for poengene de har, for ellers kunne det gått ille for begge. West Ham og Wolves med viktige seire, også overraskende at Bmouth er såpass i flytsonen at de fort nå kan klare seg. Plutselig ble Leeds-Palace i morgen en større skjebnekamp enn det så ut til i går. Everton, Forest, Leicester og Soton med nye tap.

startelver

Legg inn av startelver »

Ser ut som West Ham og Moyes redder seg allikevel. Ville vært historisk hvis klubben skulle rykke ned.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:44 pm Ser ut som West Ham og Moyes redder seg allikevel. Ville vært historisk hvis klubben skulle rykke ned.
På hvilken måte historisk? West Ham har da rykket ned fra Premier League flere ganger før.

startelver

Legg inn av startelver »

I nyere tid ihvertfall. Men ser at det skjedde i 2011.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Ørnen har fått sving på ørnene. Leeds er nå i trøbbel. Tar en West Ham og taper 5-1 hjemme.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»