Nedrykkstrid PL 22/23

Svar
Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Re: Nedrykkstrid PL 22/23

Legg inn av k9b »

Jeg caller Southampton nede, og Crystal Palace trygge.

Everenga

Legg inn av Everenga »

k9b skrev: tir apr 11, 2023 9:54 am Jeg caller Southampton nede, og Crystal Palace trygge.
De møtes i dag og skulle Hodgsons menn ta den er det vanskelig å være uenig. Palace har hatt en merkelig terminliste denne sesongen med alle topplagene først, så alle bunnlagene, så alle topplagene igjen før de nå har innspurten mot bunnen igjen. Det bør gå veien for Palace.

startelver

Legg inn av startelver »

Det svinger fra helg til helg har jeg inntrykk av.

Palace under Hodgson har vært bra, men kan like gjerne bli tap mot Southampton.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Mye bevegelse i feltet helgen som var. Som k9b var inne på så er Palace nå ganske klar av det hele med 9 poeng ned til streken og mye bedre målforskjell enn resten. Wolves virker også å klare seg ok, 7poeng ned. Bournemouth imponerer og er 6 poeng klar og har West Ham (H) Southampton (B) og Leeds (H) i de tre neste. Ser ut som om det skal gå fint for pensjonistbyen.

Så har vi West Ham som imponerer med å komme tilbake mot Arsenal, gjorde nok godt for moralen den der, og det ser ikke så verst ut øst i London mtp nedrykk nå. Kamp til gode har de også.

Leeds har bare to poeng glippe til streken men neste tre kamper er mot overkommelig motstand. De har også en hengekamp. Fortsatt utsatt på Elland Road men ikke så ille som hos de fire under.

Everton, Forest, Leicester og Southampton står alle til nakken i dritt. Det går mot tre av fire ned fra denne gruppa. Forest har et grusomt kampprogram igjen, Southampton også egentlig og tror selv de to går ned.

Da er det shoot-out mellom klubben som har havnet her pga feilinvesteringer mot klubben som er her pga underinvestering.
Sist redigert av Everenga den man apr 17, 2023 2:10 pm, redigert 2 ganger totalt.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Tror det blir Forest, Leicester og Soton nå. Forest har et kriseprogram igjen så jeg ser ikke helt at de skal klare å snu den vonde trenden. Soton er nede, de vet det bare ikke helt ennå. Leicester og Everton er begge ræl, men holder en knapp på Dyche og gampefotballen deres fremfor Leicesters kvasifine fotball.

Everenga

Legg inn av Everenga »

silkyglenjohnson skrev: man apr 17, 2023 2:10 pm Tror det blir Forest, Leicester og Soton nå. Forest har et kriseprogram igjen så jeg ser ikke helt at de skal klare å snu den vonde trenden. Soton er nede, de vet det bare ikke helt ennå. Leicester og Everton er begge ræl, men holder en knapp på Dyche og gampefotballen deres fremfor Leicesters kvasifine fotball.
Var inne på samme tanker men når gampefotballen til Dyche ikke er nok mot et Mitrovicløst Fulham hjemme så tror jeg faktisk Leicester klarer seg på håret.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Everenga skrev: man apr 17, 2023 2:13 pm
silkyglenjohnson skrev: man apr 17, 2023 2:10 pm Tror det blir Forest, Leicester og Soton nå. Forest har et kriseprogram igjen så jeg ser ikke helt at de skal klare å snu den vonde trenden. Soton er nede, de vet det bare ikke helt ennå. Leicester og Everton er begge ræl, men holder en knapp på Dyche og gampefotballen deres fremfor Leicesters kvasifine fotball.
Var inne på samme tanker men når gampefotballen til Dyche ikke er nok mot et Mitrovicløst Fulham hjemme så tror jeg faktisk Leicester klarer seg på håret.
1Mai er Leicester forbi oss,og kan ikke se at vi kan klare flere poeng denne sesongen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Stor mulighet for Leeds i dag hjemme mot et tannløst Liverpool med en rådløs Klopp. Vinner de den så tar de et stort skritt mot å berge seg. Men taper de er de plutselig på vei ned i gjørma sammen med de 4 nederste.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Everton ser også døde ut. Leeds og forsåvidt med 1-5 hjemme for CP sist. Synd ikke Chelsea kan rote seg ned der, for de ser også svært dårlig ut. Kan takke Tuchel for at det ikke ble nedrykk.

Up for grabs. Soton kan klare seg, men må begynne å vinne. Wolves, West Ham og Bmouth virker trygge, men om et par runder kan det snu igjen. CP med tre strake under ny trener skal vel klare dette. Men det er kun 7 lag i teorien som er trygge fra nedrykk.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Leicester må ta seg sammen, håper de overlever. Den reisen de har vært på etter opprykket i 2014 er spinnvill: overlevelse, ligagull, utslagsrunder i Champions League, jevnlig utfordret om topp4 og vunnet FA Cup.

+ den tragiske ulykken der klubbeieren omkom i forbindelse med en kamp
Sist redigert av TheTreble den man apr 17, 2023 11:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Et lag som taper to viktige hjemmekamper på rad med 2-11 i målforskjell er en åpenbar kandidat til å ramle ned. Et lag som Everton virker langt flinkere å tette igjen defensivt, og det kan lett bli avgjørende.

Går for Leeds, Nottingham og Southampton i OBOS neste år.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Står nå mellom Leeds, Everton, Nottingham, Leicester, og Southampton. 3 av disse må ned.
Tror det ender med Southampton, Nottingham og Leeds som må ta turen ned nå.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Dette har virkelig utviklet seg til en "hold my beer konkurranse" mellom Everton, Leeds og Leicester der det kappes om hvem som kan framstå mest mulig jalla. Ser på neste runde nå og blir ikke overrasket om Leicester tar med seg i hvertfall 1 poeng. Resten av the fuckwit five taper sine.

startelver

Legg inn av startelver »

Bournemouth er bedre enn sitt rykte og overlever. Southampton rykker ned, antageligvis sammen med Leeds.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Soton har fått en ny giv nå? Eller får de en ny 3 kamper på rad med tap som de gjorde forrige gang de spilte 3-3 mot et topplag(Spurs)?
Paradoksalt nok har Soton ikke tapt på sine to kamper mot "ligaleder" AFC

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg tror dessverre det er for lite, for sent, for Southampton. Hadde de holdt ut på slutten og fått med seg 3 poeng, så kanskje.

Everenga

Legg inn av Everenga »

trønderen skrev: lør apr 22, 2023 12:03 am Jeg tror dessverre det er for lite, for sent, for Southampton. Hadde de holdt ut på slutten og fått med seg 3 poeng, så kanskje.
Det er en skikkelig trøkk for moralen også. Du har ligalederen på gaffelen borte 3-1 helt til slutt og så rakner det på to minutter.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Leeds med sin tredje strake smultring bekrefter interessen for Championship neste år. To andre dumpekandidater skal i aksjon nå. Leicester har på papiret en god mulighet til full pott mot Wolves mens Forest nok vil prøve å gjøre pudlene frustrerte gjennom bussparkering.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Folk_flesk skrev: lør apr 22, 2023 3:33 pm Leeds med sin tredje strake smultring bekrefter interessen for Championship neste år. To andre dumpekandidater skal i aksjon nå. Leicester har på papiret en god mulighet til full pott mot Wolves mens Forest nok vil prøve å gjøre pudlene frustrerte gjennom bussparkering.
Leicester er denne rundens vinnere med Soton og Everton hakk i hel. Forest og Leeds fortsetter nedturen. Bmouth og West ham i aksjon i morgen mot hverandre. Wolves tap og CP uavgjort har neppe mye å si. Litt skummelt for Wolves, mens CP sikrer seg mer og mer for hvert poeng de får.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Er vel bare West Ham og Palace som er rimelig sikre,resten av rælet kan gå ned.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Da tror jeg Soton er fortapt og Bornemouth et langt steg mot ny kontrakt

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Everton ser også fortapte ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg tror Leeds og Southampton rykker ned. Så blir det slåsskamp om siste plassen.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

k9b skrev: man mar 13, 2023 8:55 am Hvem tror du går ned? Southampton, Bournemouth, Everton
Det var ikke vanskelig å være enig med deg på det tidspunktet, og da tenker jeg først og fremst på Bournemouth. Joda, det var kun kort tid etter 1-0-seieren mot Liverpool, men vinteren hadde vært tung. 2-2-11 var ligastatsa deres på de foregående 15 før Liverpool kom til Dean Court. Gary O'Neil virket rådløs, og slik sett kom nettopp den seieren til riktig tidspunkt. 6-0-3 har Bournemouth på de ni siste, og selv om teori (sannsynligvis) ennå kan frata dem retten til spill i neste års Premier League, skal det ikke spesielt store baller til for å si at de er så å si sikre. Det var helt greit å sitte på pub med Leeds-tilhengere i umiddelbar nærhet i går etter hvert som hjemmelaget puttet på.

Står slaget nå i praksis mellom fem klubber om å unngå 18.- og 19.plass? Southampton (0-3-6 på siste ni) virker temmelig sluttkjørte, til tross for lyspunktet borte mot Arsenal for kort tid tilbake, og å hente inn et minimum av seks poeng i løpet av fire kamper skal være omtrent umulig.

15. West Ham 33 37-47 34
16. Leeds 34 43-67 30
17. Nottingham 34 30-62 30
18. Leicester 33 44-57 29
19. Everton 33 25-50 28

West Ham har et fem poeng stort forsprang på første klubb under streken, men de har et interessant gjenstående program:

Man City (b), Man United (h), Brentford (b), Leeds (h) og Leicester (b)

Samtlige motstandere har, i alle fall pr i dag, motivasjon igjen utover ren prestisje med tanke på hva de har å spille for. Kan hende er situasjonen avklart for deres del før man når nest siste runde, men i motsatt fall vil det knytte seg greit med spenning til besøket av Leeds og turen til Leicester.

Leeds ser ikke spesielt fryktinngytende ut for tiden. De har igjen:

Man City (b), Newcastle (h), West Ham (b), Tottenham (h)

Ikke det enkleste programmet, og en kunne forstå de med Leeds-sympatier som mente at gårsdagen på papiret var den enkleste matchen blant det resterende programmet deres. Kan man tape 4-1 i Bournemouth, låter det iallfall ikke enkelt å skulle plukke poeng i Manchester. Jeg tror Leeds går ned, og jeg blir ikke en gang overrasket dersom de taper alle disse fire siste.

1-3-9 viser Notts Forests 13 siste seriekamper, og det er nedrykkstakter så det holder. 3-1 mot Brighton og et pottesurt tap på besøk hos Brentford sist bærer imidlertid bud om gryende optimisme. Dette er kampene som gjenstår:

Southampton (h), Chelsea (b), Arsenal (h), Crystal Palace (b)

Hjemmekampen på den norske frigjøringsdagen er et må vinne-oppgjør. Forest har vært divisjonens svakeste bortelag (1-3-13), men selv om det er grenser for hvor mye Chelsea vil la seg ydmyke, så er ikke Stamford Bridge et umulig utgangspunkt for Nottingham-poeng. Berger med et nødskrik?

Leicester har også endelig begynt å sanke poeng, men det hadde sett ganske tynt ut i en lengre periode forut for 2-1 mot Wolves og 1-1 i Leeds. De har igjen:

Everton (h), Fulham (b), Liverpool (h), Newcastle (b) og West Ham (h)

Nøkkelkamp i kveld. Seier er i praksis det eneste som gjelder for begge, og tap vil være katastrofe. Ikke at jeg har mye å hekte en dårlig magefølelse på, men jeg ser for meg at Leicester til slutt ender under streken.

Til slutt Everton, som ikke helt har fått den effekten av Dyche-ansettelsen som de gjerne hadde ønsket seg. Én seier på de siste ti, ett poeng på de siste fire, og har scoret færrest av samtlige. Programmet er ikke det aller mest avskrekkende, selv om det blir det sedvanlige tapet for Man City og trolig også dårlig med fangst nede i Sussex:

Leicester (b), Brighton (b), Man City (h), Wolves (b), Bournemouth (h)

En første borteseier under Dyche i kveld kickstarter sesongavslutningen deres, er jeg dum nok til å spå. Ergo:

Leicester, Leeds og Southampton ned.

Everenga

Legg inn av Everenga »

mikemodano skrev: man mai 01, 2023 3:49 pm
k9b skrev: man mar 13, 2023 8:55 am Hvem tror du går ned? Southampton, Bournemouth, Everton
Det var ikke vanskelig å være enig med deg på det tidspunktet, og da tenker jeg først og fremst på Bournemouth. Joda, det var kun kort tid etter 1-0-seieren mot Liverpool, men vinteren hadde vært tung. 2-2-11 var ligastatsa deres på de foregående 15 før Liverpool kom til Dean Court. Gary O'Neil virket rådløs, og slik sett kom nettopp den seieren til riktig tidspunkt. 6-0-3 har Bournemouth på de ni siste, og selv om teori (sannsynligvis) ennå kan frata dem retten til spill i neste års Premier League, skal det ikke spesielt store baller til for å si at de er så å si sikre. Det var helt greit å sitte på pub med Leeds-tilhengere i umiddelbar nærhet i går etter hvert som hjemmelaget puttet på.

Står slaget nå i praksis mellom fem klubber om å unngå 18.- og 19.plass? Southampton (0-3-6 på siste ni) virker temmelig sluttkjørte, til tross for lyspunktet borte mot Arsenal for kort tid tilbake, og å hente inn et minimum av seks poeng i løpet av fire kamper skal være omtrent umulig.

15. West Ham 33 37-47 34
16. Leeds 34 43-67 30
17. Nottingham 34 30-62 30
18. Leicester 33 44-57 29
19. Everton 33 25-50 28

West Ham har et fem poeng stort forsprang på første klubb under streken, men de har et interessant gjenstående program:

Man City (b), Man United (h), Brentford (b), Leeds (h) og Leicester (b)

Samtlige motstandere har, i alle fall pr i dag, motivasjon igjen utover ren prestisje med tanke på hva de har å spille for. Kan hende er situasjonen avklart for deres del før man når nest siste runde, men i motsatt fall vil det knytte seg greit med spenning til besøket av Leeds og turen til Leicester.

Leeds ser ikke spesielt fryktinngytende ut for tiden. De har igjen:

Man City (b), Newcastle (h), West Ham (b), Tottenham (h)

Ikke det enkleste programmet, og en kunne forstå de med Leeds-sympatier som mente at gårsdagen på papiret var den enkleste matchen blant det resterende programmet deres. Kan man tape 4-1 i Bournemouth, låter det iallfall ikke enkelt å skulle plukke poeng i Manchester. Jeg tror Leeds går ned, og jeg blir ikke en gang overrasket dersom de taper alle disse fire siste.

1-3-9 viser Notts Forests 13 siste seriekamper, og det er nedrykkstakter så det holder. 3-1 mot Brighton og et pottesurt tap på besøk hos Brentford sist bærer imidlertid bud om gryende optimisme. Dette er kampene som gjenstår:

Southampton (h), Chelsea (b), Arsenal (h), Crystal Palace (b)

Hjemmekampen på den norske frigjøringsdagen er et må vinne-oppgjør. Forest har vært divisjonens svakeste bortelag (1-3-13), men selv om det er grenser for hvor mye Chelsea vil la seg ydmyke, så er ikke Stamford Bridge et umulig utgangspunkt for Nottingham-poeng. Berger med et nødskrik?

Leicester har også endelig begynt å sanke poeng, men det hadde sett ganske tynt ut i en lengre periode forut for 2-1 mot Wolves og 1-1 i Leeds. De har igjen:

Everton (h), Fulham (b), Liverpool (h), Newcastle (b) og West Ham (h)

Nøkkelkamp i kveld. Seier er i praksis det eneste som gjelder for begge, og tap vil være katastrofe. Ikke at jeg har mye å hekte en dårlig magefølelse på, men jeg ser for meg at Leicester til slutt ender under streken.

Til slutt Everton, som ikke helt har fått den effekten av Dyche-ansettelsen som de gjerne hadde ønsket seg. Én seier på de siste ti, ett poeng på de siste fire, og har scoret færrest av samtlige. Programmet er ikke det aller mest avskrekkende, selv om det blir det sedvanlige tapet for Man City og trolig også dårlig med fangst nede i Sussex:

Leicester (b), Brighton (b), Man City (h), Wolves (b), Bournemouth (h)

En første borteseier under Dyche i kveld kickstarter sesongavslutningen deres, er jeg dum nok til å spå. Ergo:

Leicester, Leeds og Southampton ned.
Kiss of death fra Mikemodano der :lol:
Leicester vil jeg påstå er fri fra suppa med seier i kveld og den seieren tror jeg de får.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Leeds ,Nottingham og Southampton går ned.Everton og Leicester får nok poeng til å klare seg ,selv med tap i kveld.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hesja skrev: man mai 01, 2023 7:59 pm Leeds ,Nottingham og Southampton går ned.Everton og Leicester får nok poeng til å klare seg ,selv med tap i kveld.
Og da ble det ett hver. Ser også for meg denne rangeringen. Southampton ligger et stykke bak de andre, og Leeds og Nottingham er i råtten form (spesielt Leeds).

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tror faktisk
Forest kan klare seg på bekostning av Everton. Ser ikke hvor Everton skal ta poeng. De to neste er 0 garantert.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:26 am Leeds ser ferdige ut. Spørs om ikke det bli manager nummer 3 der også straks.
Big Sam?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»