«Pride misjonering» på norske barneskoler

Svar
SirJames

Re: «Pride misjonering» på norske barneskoler

Legg inn av SirJames »

TerryMcDermott skrev: ons mar 15, 2023 6:04 pm
Koskinen skrev: man mar 13, 2023 4:27 pm På barneskolene på Østlandet går nå Teaterforestillingen Tobias og dagen det smalt.

Får høre at flere foreldre får beskjed om at barna skal gå på skoleteater samme dagen som teateret vises og ikke får noen mulighet til å sette seg inn i hvilket tema denne tar for seg.

Her må det skriflig godkjennelse hjemmefra for å gå i kirken. Men å se et potensiell skadelig teaterstykke om å være født i feil kropp trenger ikke foreldrene hverken å informeres på forhånd om, eller godkjenne skriftlig. Dette gir rett og slett ingen mening.

Psykologspesialist Marit Johanne Bruset har tidligere advart foreldre om dette stykket, og er kritisk til at stykket kan bidra til å plante ideen om å være født i feil kropp i små og sårbare barn.

https://www.nrk.no/mr/atvarar-mot-teate ... 1.15405531
--- Hvilken forskning er det som egentlig viser at teaterstykker (for barn) kan være potensielt skadelige for barn? Pompel og Pilt-hypotesen?
Ingen hypotese det. Pompel og Pilt er jo selve definisjonen på hvordan man får mareritt...grøss... 8-)

Everenga

Legg inn av Everenga »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 7:34 pm
Oppsummert har kirka gjort betraktelig mer godt enn vondt. Det er også mer og mer som tyder på at fraværet av religion er betydelig mer problematisk enn religion i seg selv.
Det er meget mulig det dummeste jeg tror jeg har sett skriftlig i dag.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 2:52 pm Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 2:52 pm Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: fre mar 17, 2023 4:40 pm
Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 4:52 pm
MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen
En del katolikker er nok uenig med deg.
I hvert fall korguttene

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 2:52 pm Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Ja, og de svarte var negre, kvinnene skulle være hjemme og ligge med sine ektemenn når ektemennene ønsket, indianerne var rødhuder som tiltross hvor forferdelige de hadde vært med skalpering og alt&det - fikk det til tross - bo&leve i USA, i Gods own country. Vi lærte at urfolk var spesielt disponert for alkoholisme, brennesle var sendt opp av jorden av russerne(fortalt min mormor meg!) og olje var det sardinene lå i.
Sist redigert av Fordomsfull den fre mar 17, 2023 5:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 5:14 pm
Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm

Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Ja, og de svarte var negre, kvinnene skulle være hjemme og ligge med sine ektemenn når ektemennene ønsket, indianerne var rødhuder som tiltross hor forferdelige de hade vært med skalpering og alt&det - de fikk det til tross - bo&leve i USA, i Gods own country. Vi lærte at urfolk var spesielt disponert for alkoholisme, brennesle var sendt opp av jorden av russerne(fortalt min mormor meg!) og olje var det sardinene lå i.
På mange områder har verden gått fremover.
Heldigvis!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Noe har blitt bedre og mye har blitt verre. Glad jeg fikk med meg 60-tallet. Mye fornuftig da.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.

På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.

Det var forbudt, men man ble ikke straffet for det på 60-tallet.

Nå blir vi alle straffet for det.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Malacay skrev: fre mar 17, 2023 6:27 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 6:26 pm
Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm

På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Noe har blitt bedre og mye har blitt verre. Glad jeg fikk med meg 60-tallet. Mye fornuftig da.
Hva er det som har blitt verre ?

Det er mye, godhetstyrraniet er en av mange. Og at myndighetene snart bestemmer alt vi kan gjøre eller ikke. Forbudstyrraniet. Resten kan du sikkert tenke ut selv. Mye har blitt bedre. Vi sulter ikke lenger og vi har tak over hodet. :cry:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: fre mar 17, 2023 6:30 pm
Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm

Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.

På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.

Det var forbudt, men man ble ikke straffet for det på 60-tallet.

Nå blir vi alle straffet for det.
"I 1972 ble § 213 opphevet, og homofili var ikke lenger regnet som kriminelt"

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Straffeloven_%C2%A7_213

Blir du straffet for å være homofil i dag? Hvordan?
Kan ikke akkurat se det store problemet med at homofile har fått samme rettigheter som alle andre.
Det er faktisk helt naturlig at de har det. Jeg ser det som en selvfølge

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 7:09 pm
kytec skrev: fre mar 17, 2023 6:30 pm
Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm

På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.

Det var forbudt, men man ble ikke straffet for det på 60-tallet.

Nå blir vi alle straffet for det.
"I 1972 ble § 213 opphevet, og homofili var ikke lenger regnet som kriminelt"

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Straffeloven_%C2%A7_213

Blir du straffet for å være homofil i dag? Hvordan?
Kan ikke akkurat se det store problemet med at homofile har fått samme rettigheter som alle andre.
Det er faktisk helt naturlig at de har det. Jeg ser det som en selvfølge
Enig.

Straffen er det evige gnålet i pressen og pridehysteriet og at det nå skal trees ned i halsen på små barn.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jeg slutter aldri å forundre meg over samfunnets tilnærming i denne type spørsmål.

Generelt sett blir Norge betraktet som et land med høy grad av toleranse. Dette skyldes trolig en rekke faktorer, inkludert en lang tradisjon for demokrati og frihet, samt en høy grad av likestilling og respekt for menneskerettigheter. Positive egenskaper ved samfunnet vårt.

Jeg klarer likevel ikke unngå å tenke at dette gjør oss særlig sårbare og naive i noen spørsmål. Dette er et eksempel. Det trådstarter stiller spørsmål ved er om vi ikke bør utvise større forsiktighet og kanskje særlig overfor de aller yngste. Jeg synes det er oppsiktsvekkende at dette nesten skal være kontroversielt, og at det sammenlignes med å besøke en moske. Hvor skal man sette grensen? Skal man ikke ha en grense? Jeg vet at enkelte ønsker at det skal undervises om dette i barnehager. Er det dit vi skal?

Spørsmål knyttet til kjønn er ikke noe nytt, og det er fint at vi som samfunn forsøker å legge til rette. Finne gode løsninger. Men det enorme fokuser vi opplever i disse dager er nytt. Og det oppleves som om det har eksplodert siden 2015. Det burde ikke være veldig kontroversielt å tenke at det kan være fornuftig å trå litt varsomt rundt dette. Særlig blant de aller yngste.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: fre mar 17, 2023 7:36 pm
Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 7:09 pm
kytec skrev: fre mar 17, 2023 6:30 pm


Det var forbudt, men man ble ikke straffet for det på 60-tallet.

Nå blir vi alle straffet for det.
"I 1972 ble § 213 opphevet, og homofili var ikke lenger regnet som kriminelt"

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Straffeloven_%C2%A7_213

Blir du straffet for å være homofil i dag? Hvordan?
Kan ikke akkurat se det store problemet med at homofile har fått samme rettigheter som alle andre.
Det er faktisk helt naturlig at de har det. Jeg ser det som en selvfølge
Enig.

Straffen er det evige gnålet i pressen og pridehysteriet og at det nå skal trees ned i halsen på små barn.
Tror det bare blir kjørt på helt til folk er mettet og ikke bryr seg lenger. Da har man oppnådd at det er helt normalt, og da vil profileringen avta. Tror jeg.

Enig i at man skal være spesielt varsom overfor barn. Lære de å akseptere at noen er annerledes er helt flott, men om det bikker over til å spre mer usikkerhet overfor ude nge så blir det for mye. Det er en balansegang her man bør være obs på. Spesielt overfor barn.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Malacay skrev: fre mar 17, 2023 7:07 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 7:05 pm
Malacay skrev: fre mar 17, 2023 6:27 pm

Hva er det som har blitt verre ?

Det er mye, godhetstyrraniet er en av mange. Og at myndighetene snart bestemmer alt vi kan gjøre eller ikke. Forbudstyrraniet. Resten kan du sikkert tenke ut selv. Mye har blitt bedre. Vi sulter ikke lenger og vi har tak over hodet. :cry:
Sliter litt med å følge med her. Kan du gi noen eksempler på hva du ikke får lov til å gjøre av myndighetene som du fikk lov til før ? Det er litt vanskelig å forholde seg til helt generelle utsagn.
Det kan tolkes av hver enkelt. Og det er lov å bruke hodet. Lever vi ikke i en formynder stat? Snart skal de bestemme at vi ikke skal spise kjøtt, og tenk på alt som er forbudt. Det var andre boller da jeg var ung.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 4:52 pm
MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen
Si det til de flere hundretusen alterguttene som har blitt rævpulte eller har måtte suge av kirkens menn, avslørt, godt dokumentert&innrømmet - sågar også av overgriperne selv. Den katolske kirken gjorde F1 ingenting annet enn å forflytte de prestene som ble avslørte - til kirker andre steder. Der de fortsatte overgrepene på andre altergutter, se filmen Philadelphia, fra1993 som viser problematikken. Kopi
https://www.aftenposten.no/meninger/kro ... a-tjoerhom
Fra linken;
"Omfattende materiale
John Jay College of Criminal Justice’ rapport fra 2011 med senere oppdateringer dokumenterer overgrep i hele USA i perioden fra 1950. Jeg refererer noen punkter fra det omfattende materialet:

Nærmere 12.000 «sannsynlige anklager» er registrert.
Klagene rettet seg mot vel 4.500 prester, dvs. ca. 5 prosent av landets samlede presteskap.
80 prosent av ofrene var under 18 år, hovedsakelig gutter mellom 11 og 14 år. Men overgrep helt ned til to-treårsalderen hadde funnet sted.
Flere av overgriperne hadde forbrutt seg mot mer enn 10 barn i lang tid.
10 prosent av overgrepene skjedde under ruspåvirkning, inkludert narkotiske stoffer.
Det vanligste ankepunktet er jevnlig seksuelt motivert berøring, men i 27 prosent av tilfellene handlet det om oralsex og i 25 prosent inngikk penetrering.
Utover disse to rapportene, foreligger ytterligere dokumentasjon fra USA og andre land. Nye rapporter renner stadig inn, mye tyder på at vi kun har sett toppen av isfjellet. Det ville ha vært fatalt hvis paven ikke hadde kommet med en beklagelse her.

Eksempler på overgrep
Noen enkeltstående eksempler utfyller bildet, jeg nøyer meg med å nevne tre:

Erkebiskop Jozef Wesolowski, pavelig nuntius eller sendemann til Den dominikanske republikk, begikk hyppige overgrep – primært mot fattige gatebarn. Han ble hastig tilbakekalt til Vatikanet rett før han skulle stevnes sommeren 2013.
Wiens mektige erkebiskop, nå avdøde kardinal Hans Hermann Gröer, ble i 1995 anklaget for overgrep mot et stort antall korgutter og studenter. Kort tid før avsløringen, rykket Gröer ut med en sterk fordømmelse av homofile.
I 2007 begikk den polske tenåringen Bartek Obloj selvmord. I et etterlatt brev skrev han at grunnen var årelangt misbruk fra den lokale sogneprestens side. Presten rakk å forrette i Barteks begravelse før han ble ekspedert videre til en ny menighet.
Andre eksempler kunne ha vært nevnt. Alle pendler mellom det tragiske og det bisarre."
--------
Da jeg var unge, var det en litt eldre gutt i gaten som hadde trent karate i noen år og som knuste murstein(!) med nevene, som fortalte til oss unger, publikum, noen triks. Ett av de husker jeg godt. Han sa; om noen voksne tvinger deg til å suge de, så skal du holde pikken deres i fast neven, sånn at akkurat hodet kommer utenfor hånden mellom pekefingeren og tommelen og klaske til med den andre hånden - så hardt&raskt som du klarer på kukhodet. Da besvimer de! Kom aldri i den situasjonen men har tenkt at om en bet av kukhodet, ville sikkert reaksjonen bli lignende.
I hvertfall en biskop i Norge gikk av for å ha misbrukt sin stilling til å skaffe seg sex og så og med prester. Også andre kristne som for eksempel har opptrådt som noe de kristne kaller for sjelesørgere - som har utvidet sjelesørgingen til å trøste seksuelt. Tror det er i gaten med psykologer og leger som feier over sine pasienter;- misbruker mennesker som er i psykisk ubalanse.
Men det som har rammet langt flere kristne men også folk som ikke er kristne, er jo den kristne moralen - at en ikke skal ha sex før ekteskapet - fordi det er synd overfor guden og lignende. Og påstander om at onanering er synd. Som har skapt mye frustrasjon for de som har trodd på den guden; ser Han meg nå, når jeg onanerer? Eller når vi klør på hverandre? For ikke å nevne hvor frorferdelig homofile må ha hatt det tidligere, om de var kristne.
Jeg leide ut en 100m2 leilighet med tre soverom til en gjeng med kristne studenter; de som flyttet anbefalte nye i gjengen sin, som og var kristne gutter. Og når de fikk seg kjærester var de jaggu raske til å gifte seg! Og da flyttet de. Det var ikke noe galt med det, mer det at de virket å tro at de måtte gifte seg for å få knulle.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Malacay skrev: lør mar 18, 2023 12:52 am
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 10:41 pm
Malacay skrev: fre mar 17, 2023 7:07 pm

Sliter litt med å følge med her. Kan du gi noen eksempler på hva du ikke får lov til å gjøre av myndighetene som du fikk lov til før ? Det er litt vanskelig å forholde seg til helt generelle utsagn.
Det kan tolkes av hver enkelt. Og det er lov å bruke hodet. Lever vi ikke i en formynder stat? Snart skal de bestemme at vi ikke skal spise kjøtt, og tenk på alt som er forbudt. Det var andre boller da jeg var ung.
Snart forbudt å spise kjøtt ? Fikk nå ribba mi til jul jeg. Jeg ber om konkrete eksempler, ikke bare synsing.
Jeg kunne godt ha tenkt meg MER myndighetsbruk; Makspris på strømmen til husholdninger, inklusiv avgifter; 50 øre - opp til 1500 kWh for borettslagsleiligheter fra mai til 1.oktober og til 2500 kWh fra 1.oktober til 1.mai. For eneboliger og 2-mannsboliger og rekkehus; 50 øre pr kWh, ink avgifter opp til 2000 kWh fra 1.mai til 1. oktober og opp til 3000 kWh mellom 1. oktober og 1.mai.
Videre kunne jeg tenkt meg myndighetsbruk som bestemmelse av prisen på drivstoff ikke skal overstige 15 kroner literen. Lade-prisen for el-biler skal være som for husholdninger; maks 50 øre pr kWh.
Staten skal dekke 50% av utgiftene til alle nødvendige energiøkonomiseringstiltak, inkludert arbeid, planlegging&administrasjon, materialkostnader, transport mm. Dette vil gi oss gode&varme boliger, eventuelt nedkjølte ved høyesommertemperaturer.
Alle grønnsaker&frukt skal være momsfritt og momsfritaket skal og gjelde på alle trenings-institutter&studioer. Det skal og innføres makspris på grønnsaker, frukt og kortreist kjøtt&fisk - som er produsert i Norge, se under. Her skal staten subsidiere utgiftene til produsentene. Dette vil gi oss friskere og sunnere nordmenn.
Alle idrettslag som er registrerte i Norges Idrettsforbund, skal tilby gratis medlemsskap og kursvirksomhet, som fotballskole om sommeren ol, skal idrettslagene søke idrettsstyrene i hver krets - om å få subsidierte slik - at økonomien ikke blir en hindring for noen barn til å delta! Dette vil gjøre barn&ungdom, samt voksne sunnere og sterkere og spare utgifter til helsevesenet. All kontakt med Helsevesenet skal være gratis, ingen egenandeler. Det vil forhåpentligvis få folk til å gå til legen når de har problemer, istedetfor å utsette legebesøket - til det er for seint å redde ens liv.
Fisk som er kortreist skal være momsfri og norskprodusert kjøtt likeså.
Jeg ønsker at myndighetene lignende satte igang storstilt bygging av viltskydd rundt all utmark der vilt og dyr beiter, med mange passeringspunkt. Staten skulle ansette gjetere som og hadde oppgave med å samle data om planter&vekster, om insekter, dyr, fisk mm. Og - de skulle lønnes på skikkelig vis. Da tror jeg vi kunne være sjølberget med kjøtt, samtidig som vi fikk beitet ned naturen og gjorde den mer tilgjengelig. Alle viltskyddene ville spare dyrene for påkjørsler og spare oss for skader på bil og personskader. Nedbeitet natur reduserer og spredningsfaren ved skogbranner.
Staten skal opprette egne utalg for hasj, pott, marihuana, khat ol milde rusmidler til rimelige priser - der ungdom over 18 år kan kjøpe stoff trygt og sikkert. Det vil fjerne mye av det illegale markedet og redusere kriminaliteten. Tyngre stoffer som heroin og speed, kan de hardt belastede få på blå resept og stoffet kan inntaes på offentlige sprøyterom som for eksempel på Strax1 på Gyldenpris i Bergen. Dette vil redusere kriminaliteten rundt narkotika ytterligere og gjøre livet langt enklere for rusmisbrukere. Rusmisbrukere er mennesker med psykiske problemer og de må tilbyes hjelp for å komme seg ut av avhengigheten.
Politiet skal ikke ha allmenn bevæpning, men være utstyrte med el-pistol
https://www.bt.no/krim/i/kEKpy6/naa-kan ... jokkvaapen
Forslag til mer eller mindre myndighetsbruk;.......
Det skal bygges høyhastighetsbaner mellom byene i Sør-Norge og nordover til Tromsø og over Finnmark til Russegrensen; Når Putin er dau blir det regimeskifte i Russland som forhåpentligvis blir bra. Frem til d - må alle kluter settes inn for å få knust de russiske okkupantene. Lignende må en gjøre overfor andre okkupanter, som overfor okkupanten Israel; de må boikottes på samme vis som Russland boikottes og isoleres - inntil de har trukket seg ut fra alt land på palestinsk side av Green Line, de gamle våpenhvilelinjene fra 1949.
Kostnader vil spares her og påløpe og investeringer i gater&bygninger i London og Paris, skal med fordel kunne investeres i for eksempel høyhastighetsbaner i vårt eget land.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Malacay skrev: lør mar 18, 2023 12:52 am
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 10:41 pm
Malacay skrev: fre mar 17, 2023 7:07 pm

Sliter litt med å følge med her. Kan du gi noen eksempler på hva du ikke får lov til å gjøre av myndighetene som du fikk lov til før ? Det er litt vanskelig å forholde seg til helt generelle utsagn.
Det kan tolkes av hver enkelt. Og det er lov å bruke hodet. Lever vi ikke i en formynder stat? Snart skal de bestemme at vi ikke skal spise kjøtt, og tenk på alt som er forbudt. Det var andre boller da jeg var ung.
Snart forbudt å spise kjøtt ? Fikk nå ribba mi til jul jeg. Jeg ber om konkrete eksempler, ikke bare synsing.
det fikk du svar på. Du vet godt hva som er forbudt. Lista er lang!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Malacay skrev: lør mar 18, 2023 10:57 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 10:47 am
Malacay skrev: lør mar 18, 2023 12:52 am

Snart forbudt å spise kjøtt ? Fikk nå ribba mi til jul jeg. Jeg ber om konkrete eksempler, ikke bare synsing.
det fikk du svar på. Du vet godt hva som er forbudt. Lista er lang!
Har fått med meg at det som defineres som narkotika er forbudt men der kommer det forhåpentligvis en reform. Regner med din fulle støtte.
Narkotika er forbudt og det er vel bra. Heimbrent er forbudt, og det er ikke bra. Å kjøre for fort blir straffet med bøter i 10000 kroner klassen, det er jo et framskritt. Og gjør sikkert veiene våre mer trygge. :roll:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 11:22 am
Malacay skrev: lør mar 18, 2023 10:57 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 10:47 am

det fikk du svar på. Du vet godt hva som er forbudt. Lista er lang!
Har fått med meg at det som defineres som narkotika er forbudt men der kommer det forhåpentligvis en reform. Regner med din fulle støtte.
Narkotika er forbudt og det er vel bra. Heimbrent er forbudt, og det er ikke bra. Å kjøre for fort blir straffet med bøter i 10000 kroner klassen, det er jo et framskritt. Og gjør sikkert veiene våre mer trygge. :roll:
Lurer på hvordan blandt annet voldsstatistikken hadde sett ut om man legaliserte cannabis og flere folk hadde røyket dette i stedet for å drikke seg overstadig beruset i helgene på byen ;)

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Malacay skrev: lør mar 18, 2023 10:57 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 10:47 am
Malacay skrev: lør mar 18, 2023 12:52 am

Snart forbudt å spise kjøtt ? Fikk nå ribba mi til jul jeg. Jeg ber om konkrete eksempler, ikke bare synsing.
det fikk du svar på. Du vet godt hva som er forbudt. Lista er lang!
Har fått med meg at det som defineres som narkotika er forbudt men der kommer det forhåpentligvis en reform. Regner med din fulle støtte.
Skolen er et godt eksempel. Før lærte man disiplin og folkeskikk. Så tok sosialistene og feministene over med fotformskoene sine og sa dakkar elevene. Nå er det et problem at lærere blir skadet på jobb av ustyrlige elever. Og at den oppvoksende slekt ikke har respekt for verken politi, eldre eller andre.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 11:22 am
Malacay skrev: lør mar 18, 2023 10:57 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 10:47 am

det fikk du svar på. Du vet godt hva som er forbudt. Lista er lang!
Har fått med meg at det som defineres som narkotika er forbudt men der kommer det forhåpentligvis en reform. Regner med din fulle støtte.
Narkotika er forbudt og det er vel bra. Heimbrent er forbudt, og det er ikke bra. Å kjøre for fort blir straffet med bøter i 10000 kroner klassen, det er jo et framskritt. Og gjør sikkert veiene våre mer trygge. :roll:
Det er en annen ting. Før kunne man kjøre fredelig på veien uten å bli kontinuerlig ranet av staten, for at de får aldri nok av våre penger.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Det finnes bare to kjønn. Det er umulig for mennesker å skifte kjønn.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Henningsen skrev: lør mar 18, 2023 11:47 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 11:22 am
Narkotika er forbudt og det er vel bra. Heimbrent er forbudt, og det er ikke bra. Å kjøre for fort blir straffet med bøter i 10000 kroner klassen, det er jo et framskritt. Og gjør sikkert veiene våre mer trygge. :roll:
Lurer på hvordan blandt annet voldsstatistikken hadde sett ut om man legaliserte cannabis og flere folk hadde røyket dette i stedet for å drikke seg overstadig beruset i helgene på byen ;)
Da kunne man ikke forby salg av tobakksvarer.. de jeg kjenner som røyker en rev bruker å blande med tobakk.
Denne fæle røyken altså..

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

ehall skrev: lør mar 18, 2023 1:07 pm
Malacay skrev: lør mar 18, 2023 10:57 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 10:47 am

det fikk du svar på. Du vet godt hva som er forbudt. Lista er lang!
Har fått med meg at det som defineres som narkotika er forbudt men der kommer det forhåpentligvis en reform. Regner med din fulle støtte.
Skolen er et godt eksempel. Før lærte man disiplin og folkeskikk. Så tok sosialistene og feministene over med fotformskoene sine og sa dakkar elevene. Nå er det et problem at lærere blir skadet på jobb av ustyrelige elever. Og at den oppvoksende slekt ikke har respekt for verken politi, eldre eller andre.
Sånn blir det når det ikke får noen som helst konsekvenser for elevene, når de gjør noe galt på skolen. Spesielt ille er det fra ungdomsskolen og oppover.

De skal dulles og dalles med som de skulle være noen småunger, mener visst mange foreldre og andre "velmenende" voksne.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pfrog567 skrev: lør mar 18, 2023 1:19 pm
Henningsen skrev: lør mar 18, 2023 11:47 am
izzet2015 skrev: lør mar 18, 2023 11:22 am
Narkotika er forbudt og det er vel bra. Heimbrent er forbudt, og det er ikke bra. Å kjøre for fort blir straffet med bøter i 10000 kroner klassen, det er jo et framskritt. Og gjør sikkert veiene våre mer trygge. :roll:
Lurer på hvordan blandt annet voldsstatistikken hadde sett ut om man legaliserte cannabis og flere folk hadde røyket dette i stedet for å drikke seg overstadig beruset i helgene på byen ;)
Da kunne man ikke forby salg av tobakksvarer.. de jeg kjenner som røyker en rev bruker å blande med tobakk.
Denne fæle røyken altså..
Går visst an å bruke vape også. Men i gamledager blandet vi med tobakk ja, men allerede da hadde en kompis en inretning man kunne bruke for å røyke det bart, uten å blande med noe.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Kan trøste dere med at dette vil ikke vedvare. Perversiteter og sex går i bølger. Så det vil ikke forbli tillatt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Frode57 skrev: lør mar 18, 2023 3:03 pm Kan trøste dere med at dette vil ikke vedvare. Perversiteter og sex går i bølger. Så det vil ikke forbli tillatt.
"Perversiteter" som homofili og sånt mener du?
På tide at du tar deg en tur til 1930-tallet der slike holdninger hører hjemme.
Eventuelt bør noen kutte internettilgangen i bunkeren din.
Taliban applauderer holdningene dine

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»