Alt er bra i kvinnefotballen

Svar
Henningsen

Re: Alt er bra i kvinnefotballen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tor mar 16, 2023 5:12 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 3:13 pm
Investor skrev: tor mar 16, 2023 2:51 pm
Er ikke hater, men bare litt oppgitt noen ganger over at kvinnefotballen ikke kan innse at de ikke er, og aldri vil bli, like stor som herrefotballen,
både interesse- og lønnsmessig.
Nå har de holdt på siden 70-tallet, og fortsatt er kvaliteten for dårlig.
Nivået på kvinnefotball nå og på 70 tallet er ikke sammenlignbart. Det er nivåheving for hvert år som går.
Hva interesse angår så ble det satt flere publikumsrekorder i fjor når man mobiliserte. Rekorden er på nesten 12000. En eksplosiv forbedring, synes du ikke?
https://www.tv2.no/sport/fotball/rosenb ... 06.2022%20.
Nivået på herrefotball nå og på 70 tallet er ikke sammenlignbart. Det er nivåheving for hvert år som går.

Hva gjelder 12000 tilskuere så er det å si om den saken, en svale gjør ingen vår.

Damene har holdt på i 50 år, fremdeles er nivået meget lavt og folk ønsker ikke å bruke tiden sin på det. Slik er det bare.
Lønningene i herrefotballen har vel også endret seg litt siden 70-tallet også, eller..?

https://toppserien.no/nyheter/enorm-publikumsvekst/
Sist redigert av Henningsen den tor mar 16, 2023 5:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Helloween

Legg inn av Helloween »

StormEagle skrev: man mar 13, 2023 11:39 pm
TylerDurdenNorway skrev: man mar 13, 2023 8:06 pm Er lei alt politisk korrekt maset i mainstream media. Ja, kvinner er sterkere enn menn i shitty Hollywood woke filmer men i the real world så klarer ikke kvinner å slå 15-16 årige guttelag.

Jeg gidder ikke å se på 15-16 årige gutter spille fotball ergo er kvinnefotball totalt uinteressant.

At kvinnefotball er litt populært i VM og EM har ingenting med hva som skjer i det daglige da det er ca 250 tilskuere i snitt i toppserien og ræva kvalitet
Hvis det er de absolutte prestasjonene som er så viktig hvorfor er da håndballkvinnene så populære? Det er jo nøyaktig samme situasjonen der. Håndballkvinnene ville også ha blitt gruset av 15-16 årige håndballgutter.
Tja er de populære i 2023 egentlig ? Føler det er veldig lite buzz rundt de, kan vel ikke huske å ha møtt noen IRL som har snakket om dem, selv under mesterskap. Serien har vel et snitt på 5-600.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fazam skrev: tor mar 16, 2023 2:05 pm Kvinnefotball-haterne koser seg godt i denne tråden ser jeg.
Godt å få trykke ned det svake kjønn noen ganger. Janteloven er sterk.
Der kom den. Jeg er ikke motstander av pike- og kvinnefotball. Jeg har selv en jente som spiller både hånd- og fotball. Jeg følger pikelaget like godt om ikke bedre enn laget til sønnen min. Jeg følger det lokale kvinnelaget, og var på et par kamper i fjor med min datter. Det er en stor forskjell på kvinne- og herrefotball. Nivå. Jeg vil med glede se frem til en semifinale i herre VM mellom Brasil og Argentina. Som nøytral tilskuer, da jeg gir passe F i hvem som vinner (bare ikke Argentina). I kvinne VM hadde jeg aldri sett en slik kamp. Gidder ikke. Ville prøvd å se Norge sine kamper.

Det som irriterer meg i disse woke tider er de stadige virkelige jante slengerne fra kvinnefotballen mot herrefotballen. Det er ingenting som forbauser meg lengre. I engelske TV serier (Bridgton ?) er høyadelen i England på 1800 tallet plutselig svarte ?? De var i beste fall tjenere. I Vikings er en norsk vikingejarl plutselig ikke bare afrikaner, men afrikansk kvinne. Hollywood må presse inn minst en homofil, transe, farget eller en eller annen minoritet i alt nå. Det forbauser meg ikke at disse ekstreme wokernes mål er å presse inn kvinner i herrefotballen, som i mixstafetter i vinteridretter (styrt av Norge). I tilfelle får man børste støv av Roy Keane for å feie de av banen.

Jeg tror ikke det vil skje. Norge med Klavenes i spissen ville fremme mistillitsforslag mot en viss FIFA president i Rwanda i dag. Presidenten fikk unison støtte fra ca 200 land. Norske feminister har langt igjen for å ødelegge herrefotballen, og takk gud (om du eksisterer).

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 5:15 pm
kytec skrev: tor mar 16, 2023 5:12 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 3:13 pm

Nivået på kvinnefotball nå og på 70 tallet er ikke sammenlignbart. Det er nivåheving for hvert år som går.
Hva interesse angår så ble det satt flere publikumsrekorder i fjor når man mobiliserte. Rekorden er på nesten 12000. En eksplosiv forbedring, synes du ikke?
https://www.tv2.no/sport/fotball/rosenb ... 06.2022%20.
Nivået på herrefotball nå og på 70 tallet er ikke sammenlignbart. Det er nivåheving for hvert år som går.

Hva gjelder 12000 tilskuere så er det å si om den saken, en svale gjør ingen vår.

Damene har holdt på i 50 år, fremdeles er nivået meget lavt og folk ønsker ikke å bruke tiden sin på det. Slik er det bare.
Lønningene i herrefotballen har vel også endret seg litt siden 70-tallet også, eller..?

https://toppserien.no/nyheter/enorm-publikumsvekst/
Du skal ikke se bort i fra det. Bruker de mer enn de tjener så går de konken, så enkelt er det med den saken.

Investor

Legg inn av Investor »

Crazy Horse skrev: tor mar 16, 2023 5:37 pm
Fazam skrev: tor mar 16, 2023 2:05 pm Kvinnefotball-haterne koser seg godt i denne tråden ser jeg.
Godt å få trykke ned det svake kjønn noen ganger. Janteloven er sterk.
Der kom den. Jeg er ikke motstander av pike- og kvinnefotball. Jeg har selv en jente som spiller både hånd- og fotball. Jeg følger pikelaget like godt om ikke bedre enn laget til sønnen min. Jeg følger det lokale kvinnelaget, og var på et par kamper i fjor med min datter. Det er en stor forskjell på kvinne- og herrefotball. Nivå. Jeg vil med glede se frem til en semifinale i herre VM mellom Brasil og Argentina. Som nøytral tilskuer, da jeg gir passe F i hvem som vinner (bare ikke Argentina). I kvinne VM hadde jeg aldri sett en slik kamp. Gidder ikke. Ville prøvd å se Norge sine kamper.

Det som irriterer meg i disse woke tider er de stadige virkelige jante slengerne fra kvinnefotballen mot herrefotballen. Det er ingenting som forbauser meg lengre. I engelske TV serier (Bridgton ?) er høyadelen i England på 1800 tallet plutselig svarte ?? De var i beste fall tjenere. I Vikings er en norsk vikingejarl plutselig ikke bare afrikaner, men afrikansk kvinne. Hollywood må presse inn minst en homofil, transe, farget eller en eller annen minoritet i alt nå. Det forbauser meg ikke at disse ekstreme wokernes mål er å presse inn kvinner i herrefotballen, som i mixstafetter i vinteridretter (styrt av Norge). I tilfelle får man børste støv av Roy Keane for å feie de av banen.

Jeg tror ikke det vil skje. Norge med Klavenes i spissen ville fremme mistillitsforslag mot en viss FIFA president i Rwanda i dag. Presidenten fikk unison støtte fra ca 200 land. Norske feminister har langt igjen for å ødelegge herrefotballen, og takk gud (om du eksisterer).
Det har forsåvidt skjedd allerede, i form av kvinnelige dommere og linjemenn; ....eh..assistentdommere.
Men de gjør det bra de, ikke vært de store blunderne ennå. Men herredommere gjør også feil.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Investor skrev: tor mar 16, 2023 5:59 pm
Crazy Horse skrev: tor mar 16, 2023 5:37 pm
Fazam skrev: tor mar 16, 2023 2:05 pm Kvinnefotball-haterne koser seg godt i denne tråden ser jeg.
Godt å få trykke ned det svake kjønn noen ganger. Janteloven er sterk.
Der kom den. Jeg er ikke motstander av pike- og kvinnefotball. Jeg har selv en jente som spiller både hånd- og fotball. Jeg følger pikelaget like godt om ikke bedre enn laget til sønnen min. Jeg følger det lokale kvinnelaget, og var på et par kamper i fjor med min datter. Det er en stor forskjell på kvinne- og herrefotball. Nivå. Jeg vil med glede se frem til en semifinale i herre VM mellom Brasil og Argentina. Som nøytral tilskuer, da jeg gir passe F i hvem som vinner (bare ikke Argentina). I kvinne VM hadde jeg aldri sett en slik kamp. Gidder ikke. Ville prøvd å se Norge sine kamper.

Det som irriterer meg i disse woke tider er de stadige virkelige jante slengerne fra kvinnefotballen mot herrefotballen. Det er ingenting som forbauser meg lengre. I engelske TV serier (Bridgton ?) er høyadelen i England på 1800 tallet plutselig svarte ?? De var i beste fall tjenere. I Vikings er en norsk vikingejarl plutselig ikke bare afrikaner, men afrikansk kvinne. Hollywood må presse inn minst en homofil, transe, farget eller en eller annen minoritet i alt nå. Det forbauser meg ikke at disse ekstreme wokernes mål er å presse inn kvinner i herrefotballen, som i mixstafetter i vinteridretter (styrt av Norge). I tilfelle får man børste støv av Roy Keane for å feie de av banen.

Jeg tror ikke det vil skje. Norge med Klavenes i spissen ville fremme mistillitsforslag mot en viss FIFA president i Rwanda i dag. Presidenten fikk unison støtte fra ca 200 land. Norske feminister har langt igjen for å ødelegge herrefotballen, og takk gud (om du eksisterer).
Det har forsåvidt skjedd allerede, i form av kvinnelige dommere og linjemenn; ....eh..assistentdommere.
Men de gjør det bra de, ikke vært de store blunderne ennå. Men herredommere gjør også feil.
Kjønn på dommere spiller da ingen rolle så lenge de er dyktige. Innføres kvotering, setter man dyktighet i baksetet. Målet må være gode dommere uavhengig av kjønn, og ikke flest mulig kvinnelige dommere for ett eller annet prinsipps skyld.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Har vært positiv til kvinnefotballen renessanse de siste årene og har tenkt at de har funnet sin formel. Men må si jeg blir mer og mer negativt innstilt når jeg ser all denne sytingen om lønn og likestilling, det kler kvinnefotballen dårlig.
Det burde være mer enn nok at de får snylte på merkevarer som Brann og RBK som herrene har bygget opp over 100 år. At mange supportere ikke har de samme følelsene for damelaget sier jo seg selv. De som har en jobb å gjøre her er kvinnene selv, de kan gå på disse kampene, lage stemning, jentelag kan stille opp etc.

Helloween

Legg inn av Helloween »

DoktorS skrev: man mar 13, 2023 4:52 pm Hvorfor hisser de seg sånn opp over at noen mener at kvinnefotball ikke er interessant, når kvinnefotballen opplever enorm vekst og alt er bra fryd og gammen?

https://www.nrk.no/ytring/kvinnefotball ... 1.16333922

Det har kanskje ikke slått denne kvinnelige idrettspampen at irritasjonen i kommentarfeltene skyldes at mange føler at det hele blir i overkant pådyttet?

Hvis det går så bra - hvorfor da ha en egen propagandaserie på NRK i beste sendetid - prøve å oppnå fullsatt stadion, så klarer man bare halvparten...

Kjempefint om kvinnefotball også i Norge blir bærekraftig og man får fullsatte stadioner, men da kan man kanskje la være å karakterisere folk som ikke interessert for å ha "forkvaklede holdninger" - og hvorfor bry seg om kommentarfeltene - når kvinnefotballen blomstrer???

Sakens kjerne i Norge er vel at fotballinteressen stort sett fortsatt er blant menn - disse har gjerne sin egen klubb de er engasjert i, samtidig holder de antakelig med en lokal kubb på øverste nivå og til overmål har de engelsk lag de holder med - da skal det mye til at man skal toppe det med Toppfotball..
https://www.thesun.co.uk/sport/18177160 ... -sold-out/

Som vanlig med hovedstrømsmedia i dag så holdes informasjon tilbake. Iallefall 50 000 av billettene til rekordkampen Barca - Wolfsburg var gratisbilletter.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kvinnefotball er kjedelig.

God helg.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

LeSorcier skrev: fre mar 17, 2023 8:43 am Kvinnefotball er kjedelig.

God helg.
Fra Wikipedia;
"Dick, Kerr Ladies F.C. was one of the earliest known women's association football teams in England. The team remained in existence for over 48 years, from 1917 to 1965, playing 833 games, winning 759, drawing 46, and losing 28.[1] During its early years, matches played for charity attracted anywhere from 4,000 to over 50,000 spectators per game. In 1920, Dick, Kerr Ladies defeated a French side 2–0 in front of 25,000 people that went down in history as the first international women's association football game. The team faced strong opposition by The Football Association (FA), who banned the women from using fields and stadiums controlled by FA-affiliated clubs for 50 years (THE RULE WAS REPEALED IN 1971)."

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 7:55 pm

Jeg finnes ikke interessert i kvinnefotball. Jeg har forsøkt flere ganger, men det er ikke noe for meg. Likevel håper jeg det er andre som kan finne det interessant og at de får folk på tribunene.
Ditto, men det jeg ikke skjønner er at det ikke fokuseres mer på å få kvinner som publikum på kvinnekamper. Det framstår som om målet er å få de samme folkene som allerede går på herrekamper til også å gå og se kvinnefotball.

Vi har noe vi ser på vi, hva med å rekruttere de som kan identifisere seg med lagene?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Så første episode av Kampen på NRK, kvinnefotballspillere fremstår så sutrete og negative. Det virker som de har mindreverdighetskomplekser som kvinner i andre idretter ikke har.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Blir samme med kvinnehopp. Her har de hylt i mange år for at de (selvfølgelig) skal hoppe i skiflygingsbakker. Nå har de stolt fått det til. Og det er 15 -femten- damer som står på hoppkanten!

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

ehall skrev: lør mar 18, 2023 3:12 pm Blir samme med kvinnehopp. Her har de hylt i mange år for at de (selvfølgelig) skal hoppe i skiflygingsbakker. Nå har de stolt fått det til. Og det er 15 -femten- damer som står på hoppkanten!
Hva er poenget ditt?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Real-_- skrev: lør mar 18, 2023 3:14 pm
ehall skrev: lør mar 18, 2023 3:12 pm Blir samme med kvinnehopp. Her har de hylt i mange år for at de (selvfølgelig) skal hoppe i skiflygingsbakker. Nå har de stolt fått det til. Og det er 15 -femten- damer som står på hoppkanten!
Hva er poenget ditt?
Du kan ikke tvinge verken utøvere eller publikum til å gjøre/se på noe de ikke ønsker.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

ehall skrev: lør mar 18, 2023 4:02 pm
Real-_- skrev: lør mar 18, 2023 3:14 pm
ehall skrev: lør mar 18, 2023 3:12 pm Blir samme med kvinnehopp. Her har de hylt i mange år for at de (selvfølgelig) skal hoppe i skiflygingsbakker. Nå har de stolt fått det til. Og det er 15 -femten- damer som står på hoppkanten!
Hva er poenget ditt?
Du kan ikke tvinge verken utøvere eller publikum til å gjøre/se på noe de ikke ønsker.
Verdt å nevne at det var kun 15 som fikk lov av FIS.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Helloween skrev: fre mar 17, 2023 8:42 am
DoktorS skrev: man mar 13, 2023 4:52 pm Hvorfor hisser de seg sånn opp over at noen mener at kvinnefotball ikke er interessant, når kvinnefotballen opplever enorm vekst og alt er bra fryd og gammen?

https://www.nrk.no/ytring/kvinnefotball ... 1.16333922

Det har kanskje ikke slått denne kvinnelige idrettspampen at irritasjonen i kommentarfeltene skyldes at mange føler at det hele blir i overkant pådyttet?

Hvis det går så bra - hvorfor da ha en egen propagandaserie på NRK i beste sendetid - prøve å oppnå fullsatt stadion, så klarer man bare halvparten...

Kjempefint om kvinnefotball også i Norge blir bærekraftig og man får fullsatte stadioner, men da kan man kanskje la være å karakterisere folk som ikke interessert for å ha "forkvaklede holdninger" - og hvorfor bry seg om kommentarfeltene - når kvinnefotballen blomstrer???

Sakens kjerne i Norge er vel at fotballinteressen stort sett fortsatt er blant menn - disse har gjerne sin egen klubb de er engasjert i, samtidig holder de antakelig med en lokal kubb på øverste nivå og til overmål har de engelsk lag de holder med - da skal det mye til at man skal toppe det med Toppfotball..
https://www.thesun.co.uk/sport/18177160 ... -sold-out/

Som vanlig med hovedstrømsmedia i dag så holdes informasjon tilbake. Iallefall 50 000 av billettene til rekordkampen Barca - Wolfsburg var gratisbilletter.
Flott tiltak som fremmer både kvinnefotball og kvinneidrett.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Fordomsfull skrev: lør mar 18, 2023 4:57 pm
Helloween skrev: fre mar 17, 2023 8:42 am
DoktorS skrev: man mar 13, 2023 4:52 pm Hvorfor hisser de seg sånn opp over at noen mener at kvinnefotball ikke er interessant, når kvinnefotballen opplever enorm vekst og alt er bra fryd og gammen?

https://www.nrk.no/ytring/kvinnefotball ... 1.16333922

Det har kanskje ikke slått denne kvinnelige idrettspampen at irritasjonen i kommentarfeltene skyldes at mange føler at det hele blir i overkant pådyttet?

Hvis det går så bra - hvorfor da ha en egen propagandaserie på NRK i beste sendetid - prøve å oppnå fullsatt stadion, så klarer man bare halvparten...

Kjempefint om kvinnefotball også i Norge blir bærekraftig og man får fullsatte stadioner, men da kan man kanskje la være å karakterisere folk som ikke interessert for å ha "forkvaklede holdninger" - og hvorfor bry seg om kommentarfeltene - når kvinnefotballen blomstrer???

Sakens kjerne i Norge er vel at fotballinteressen stort sett fortsatt er blant menn - disse har gjerne sin egen klubb de er engasjert i, samtidig holder de antakelig med en lokal kubb på øverste nivå og til overmål har de engelsk lag de holder med - da skal det mye til at man skal toppe det med Toppfotball..
https://www.thesun.co.uk/sport/18177160 ... -sold-out/

Som vanlig med hovedstrømsmedia i dag så holdes informasjon tilbake. Iallefall 50 000 av billettene til rekordkampen Barca - Wolfsburg var gratisbilletter.
Flott tiltak som fremmer både kvinnefotball og kvinneidrett.
Ja men det er jo ikke det samme som en vanlig kamp der man må betale. Kansje Trondheims Ørn kunne fylt Lerkendal også med å gi vekk 15 000 billetter.
Hovedstrømsmedia I Norge lærer jo aldri, vrir man på sannheten så får man en backfire. Når nyhetens interesse har gitt seg så er det spørsmål om tid før det kommer opp spørsmål på generalforsamlingen om hvor mye herrelaget sponser damene. Man ender vel til slutt opp med to separate organisasjoner og selskap tenker jeg.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

ehall skrev: lør mar 18, 2023 3:12 pm Blir samme med kvinnehopp. Her har de hylt i mange år for at de (selvfølgelig) skal hoppe i skiflygingsbakker. Nå har de stolt fått det til. Og det er 15 -femten- damer som står på hoppkanten!
Hadde vært garantert fleire om Fis hadde åpnet for at alle kunne stille. Kun dei 15 beste i Raw Air fekk stille og 1 trakk seg slik at Ito kom inn i staden for. Kvinnehopp rennet vart også ein suksess. Slik at det kan ikkje helt sammanliknast med denne saken

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

[/quote]
Flott tiltak som fremmer både kvinnefotball og kvinneidrett.
[/quote]

Ja men det er jo ikke det samme som en vanlig kamp der man må betale. Kansje Trondheims Ørn kunne fylt Lerkendal også med å gi vekk 15 000 billetter.
Hovedstrømsmedia I Norge lærer jo aldri, vrir man på sannheten så får man en backfire. Når nyhetens interesse har gitt seg så er det spørsmål om tid før det kommer opp spørsmål på generalforsamlingen om hvor mye herrelaget sponser damene. Man ender vel til slutt opp med to separate organisasjoner og selskap tenker jeg.
[/quote]
Med mindre en får betalt for å være tilskuer, så er de jo interesserte de som gidde å reise til stadion, stå i køer og bruke timevis av sin tid på å se på en fotballkamp - om de fikk gratis entre. Jeg gidder da knapt å se på en film hjemme engang - om jeg misliker den - for ikke å snakke om da og skulle reise og bruke mye tid for å se på noe som jeg ikke egentlig liker. I går så jeg deler av cup-kampen mellom Brann og Sandefjord og jeg hadde ALDRI!!! giddet å reise til Brannstadion, ca 20 minutter med buss, inkludert bussbytte - for å se på noe så kjedelig - SELV om sola skinte og det var gratis. Selv om brannfansen var happy. Det eneste som var bra med kampen, etter min mening - var innsatsen. Hvilket så absolutt er et pluss. Men å se et lag spille ballen til nærmeste spiller og like mye 'bakoverfotball som fremoverfotball', for omtrentlig sitere Egil Drillo Olsen, i 90 minutter;GJESP.

FROG

Legg inn av FROG »

Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 2:04 am Skal kvinnefotball ta igjen herrene på kvalitet så må det være like mange jenter som gutter som bruker all sin fritid på løkka for å spille ball, det må være like mange kvinner som menn som kan spille fotball som heltidsjobb og så må det gå noen tiår fordi hver generasjon spillere måler seg opp mot forrige generasjon, og den utviklingen har pågått mye lengre for herrene, dog så kan damene lære av Messi&co, og dermed hoppe over noen ledd i prosessen.

Men kvaliteten må opp slik at det blir mer penger slik at flere kan bli profesjonelle sånn at kvaliteten kan gå mer opp og det blir mer penger osv. Det tar nok mye lenger tid enn Hege Jørgensen har tålmodighet til.

Apropos håndball så synes jeg at banen er passe stor for kvinner og egentlig for liten for herrer slik den idretten har utviklet seg. Når det gjelder fotball så synes jeg det blir andre veien, passe stor for menn og altfor stor for kvinner.
Her er du inne på det aller vesentligste av alt. Men selve spillebanen er og litt for stor i forhold til kvinner sin fysikk opp mot menn sin. Derfor ser det ut som det går alt for treigt, og det blir dårligere kvalitet over det. I håndball er det helt perfekt for kvinner og det blir spennende og fartsfylt. For mennene blir det i overkant, og det suser at og frem som "Hwai" inspirert idrett. Nivået er skyhøyt og Norge har dermed mindre suksess. Dermed blir håndball noe som interesser en "nisje" angående underholdning. Fyller kanskje en idrettshall med de rette lagene, men ikke en stor stadion på vanlige seriekamper. Og media interessen og antall seere sier alt om inntjening og lønn. Selv i eliteserien i fotball er det kun de aller beste spillerne i de beste lagene som tjener gode penger. Alle andre har en middels inntekt på rundt 600.000 i snitt. Ikke verst når det er "hobbyen" man får dyrke, og med utsikter om mye bedre lønn om man hever seg og blir interessant for de største klubbene i Norge og Europa.
Kvinnefotballen kommer aldri der noen gang er mitt stalltips. Det har med interesse, kvalitet og underholdningen å gjøre og dette henger tett sammen.

Selv Brann klarer ikke å fylle stadion på 16 mai når de ligger og soser nede i 1 divisjon. Er de med i toppen i eliteserien kan de klare å fylle stadion i mange kamper, i alle fall mot de beste lagene. Da de kjempet om seriegullet i 2007 var det vanskelig å få tak i billetter til hjemmekampene. Årene etterpå? De kastet etter deg billetter for 200 kr :)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kvinnefotball er kjedelig.

Investor

Legg inn av Investor »

LeSorcier skrev: tor mar 23, 2023 1:43 pm Kvinnefotball er kjedelig.
Enig. Er som å se herrefotball i slowmo, ispedd dårlig teknikk og en drøss feilpasninger og ukloke valg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

FROG skrev: tor mar 23, 2023 11:21 am Her er du inne på det aller vesentligste av alt. Men selve spillebanen er og litt for stor i forhold til kvinner sin fysikk opp mot menn sin. Derfor ser det ut som det går alt for treigt, og det blir dårligere kvalitet over det.

Kvinnefotballen kommer aldri der noen gang er mitt stalltips. Det har med interesse, kvalitet og underholdningen å gjøre og dette henger tett sammen.
Jeg tror heller ikke kvinnefotballen noen gang når opp, rett og slett på grunn av fysiske og biologiske forskjeller mellom kvinner og menn, uansett hvor mye man maser om at vi er alle like. Så vi som ser på menn vil aldri gå over til kvinner. Eneste de kan håpe på er de som ikke ser på menn i dag, kanskje mest kvinner, og få disse på stadion. Og de som hele tiden roper om likestilling, de får gjøre noe og komme seg til stadion og ikke bare ha det i kjeften.

FROG

Legg inn av FROG »

ehall skrev: tor mar 23, 2023 6:34 pm
FROG skrev: tor mar 23, 2023 11:21 am Her er du inne på det aller vesentligste av alt. Men selve spillebanen er og litt for stor i forhold til kvinner sin fysikk opp mot menn sin. Derfor ser det ut som det går alt for treigt, og det blir dårligere kvalitet over det.

Kvinnefotballen kommer aldri der noen gang er mitt stalltips. Det har med interesse, kvalitet og underholdningen å gjøre og dette henger tett sammen.
Jeg tror heller ikke kvinnefotballen noen gang når opp, rett og slett på grunn av fysiske og biologiske forskjeller mellom kvinner og menn, uansett hvor mye man maser om at vi er alle like. Så vi som ser på menn vil aldri gå over til kvinner. Eneste de kan håpe på er de som ikke ser på menn i dag, kanskje mest kvinner, og få disse på stadion. Og de som hele tiden roper om likestilling, de får gjøre noe og komme seg til stadion og ikke bare ha det i kjeften.
Det skjer jo selvfølgelig ikke når de må se på elendighet over 2 ganger 45 minutter og betale mange hundre kroner for det :) Det sier seg jo selv! Først når de lever god underholdning, fyller stadion og så selger tv rettigheter til mange milliarder kroner som folk vil betale for via tv selskapene kan kvinner tjene like mye som de få mannlige fotballspillerne i Norge. Men det kommer aldri til å skje! Det vet alle!

Så til fakta her ! Store penger gjelder bare for spillere i de beste lagene i eliteserien, og da de aller beste spillerne i de største klubbene. De aller fleste andre har helt ordinær lønn, og kan bare håpe på de store pengene i de store lagene i Norge, som de beste spillerne. Eller at de selges til de store ligaene i Europa og lykkes der. De aller fleste guttene opplever aldri dette heller. Talent, innsats og dedikering over lang tid, og samtidig flaks slik at man unngår skader er noe man ikke kontrollerer selv.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Noe spesielt at "idrettsministeren" diskriminerer mot menn?
I dag er det nok sikkert litt sånn at alle sitter og venter på at andre skal få ting opp og stå, sier Trettebergstuen.

– Kommer du til å se noen kamper i Toppserien i år?

– Absolutt, det er en prioritet for meg. Jeg velger alltid kvinnefotball foran herrefotball.
https://www.nettavisen.no/sport/kulturm ... 1679665988

Corvus

Legg inn av Corvus »

stc887 skrev: fre mar 24, 2023 4:05 pm Noe spesielt at "idrettsministeren" diskriminerer mot menn?
I dag er det nok sikkert litt sånn at alle sitter og venter på at andre skal få ting opp og stå, sier Trettebergstuen.

– Kommer du til å se noen kamper i Toppserien i år?

– Absolutt, det er en prioritet for meg. Jeg velger alltid kvinnefotball foran herrefotball.
https://www.nettavisen.no/sport/kulturm ... 1679665988
At Trettebergstuen vil se kvinnefotball er helt i orden.
Fin artikkel om grunnene til at kvinnene tjener null og niks. Få andre enn familien til spillerne er interessert i å se.

Centrist

Legg inn av Centrist »

"Det viser at fotballen må gjøre mer for å sikre gode betingelser uavhengig av kjønn" sier Trettebergstuen.

Norsk herrefotball skal altså subsidiere enda mer av sine midler til kvinnefotballen, var det slik løsningen var?
Imponerende å nærme seg Raja-nivå på idiotskap som kulturminister.

Under pandemien hadde vel Trettebergstuen kjempet for at kun kvinnene skulle starte opp igjen.

Alfon

Legg inn av Alfon »

TylerDurdenNorway skrev: man mar 13, 2023 8:06 pm Er lei alt politisk korrekt maset i mainstream media. Ja, kvinner er sterkere enn menn i shitty Hollywood woke filmer men i the real world så klarer ikke kvinner å slå 15-16 årige guttelag.

Jeg gidder ikke å se på 15-16 årige gutter spille fotball ergo er kvinnefotball totalt uinteressant.

At kvinnefotball er litt populært i VM og EM har ingenting med hva som skjer i det daglige da det er ca 250 tilskuere i snitt i toppserien og ræva kvalitet
Er det ikke sånn i all idrett?
Vil ikke en habil 16 årig gutt gå ifra norske eliteløpere i langrenn?
Vil ikke et habilt gutte 16 lag spille ball i hatt med det norske landslaget i håndball for damer?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

stc887 skrev: fre mar 24, 2023 4:05 pm Noe spesielt at "idrettsministeren" diskriminerer mot menn?
I dag er det nok sikkert litt sånn at alle sitter og venter på at andre skal få ting opp og stå, sier Trettebergstuen.

– Kommer du til å se noen kamper i Toppserien i år?

– Absolutt, det er en prioritet for meg. Jeg velger alltid kvinnefotball foran herrefotball.
https://www.nettavisen.no/sport/kulturm ... 1679665988
Er jo spesielt, men vi har en aktivisert som minister, ikke en som jobber for alle, kun for kvinner, lesbiske ol. Sier alt om vurderingsevnen til Støre når han plukket ut henne.

Men dette er stor humor;
Niso etterlyser en større vilje blant sponsorene til å heve inntektsnivået i kvinnefotballen. Hanstveit sammenligner det med det grønne skiftet.
– Skal du få til store endringer, må man gjøre ulønnsomme investeringer på kort sikt som skal lønne seg på lang sikt. Man kan ikke sitte tilbakelent og vente på at det skal bli lønnsomt før man investerer. Det har vi ikke tid til å vente på.
:lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»