La Liga

Svar
Lezah

Re: La Liga 2021/22

Legg inn av Lezah »

Zehr skrev: lør des 18, 2021 9:13 pm
Sevilla har vel manglet en skikkelig goalgetter for å endelig ta det store steget på toppen. En-Nesiri, Mir..kanskje løsningen ligger i egne rekker?
Det lille jeg har sett av En-Nesyri virker meget bra, egentlig. Men er han en så utpreget goalgetter? Forrige sesong var bra målmessig, absolutt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Get in, Jolla! 1-1. Felipe, tror jeg.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Lezah skrev: lør des 18, 2021 9:19 pm
Zehr skrev: lør des 18, 2021 9:13 pm
Sevilla har vel manglet en skikkelig goalgetter for å endelig ta det store steget på toppen. En-Nesiri, Mir..kanskje løsningen ligger i egne rekker?
Det lille jeg har sett av En-Nesyri virker meget bra, egentlig. Men er han en så utpreget goalgetter? Forrige sesong var bra målmessig, absolutt.
En-Nesiry har vel aldri vært noe utpreget "9"er. Fysikk, fart, kan selvsagt score mål, viste han også i Leganés. Hadde sitt livs sesong i fjor var det vel. Samtidig sliter han nå med skade og er ute på ubestemt tid.

1-1 Felipe

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er ikke helt sesongen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Zehr skrev: lør des 18, 2021 4:08 pm Ikke all verden med aktivitet her. Men er jeg en av de få som synes at La Liga faktisk er ganske spennende i år?
Kanskje ikke så mye mtp tittelen. Den tar nok R.Madrid. Men plassene bak er utrolig jevne. Sevilla kan fort være med helt til slutten denne gang også. Betis virker veldig sterke. Rayo har imponert. Real har også gjort en god sesong, selv om de har falt litt i form. Nå har de og gått Merino og Silva tilbake. Så får vi se om Atlético og Barcelona blir mer stabile. Valencia har og vunnet noen kamper og er nå på 7. plass.
Har vært en veldig morsom sesong til nå. Så får man håpe at Sevilla slår Barcelona i dag, for å ha det spennende i gullkampen så lenge som mulig.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Driver Koundé med da?

Snakk om å miste huet fullstendig.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Vunnet 1 Sevilla av de siste 29 mot Barcelona i serien.

Trøbler Lopetegui i de største kampene. Noe mentalt, men aller mest taktisk. Som jeg vil si er noe uventet.. at han fortsatt henger etter på det planet i høy grad. Føler uansett var rett valg å gå for Lopetegui i 2019..

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

For en start på San Mames.

Real Madrid leder 2-1 etter 10 minutter spilt.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Kan komme med litt overgangsrykter denne julaften

Real Madrid kan hente Jonathan David i januar
Ferrán Torres til Barcelona
Sevilla skal være interesserte i Martial
Ceballos kan vende tilbake til Real Betis
Real Sociedad ønsker seg Rafinha
Godín skal være nær Valencia
Cádiz snuser på Carles Pérez fra Roma

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Rafinha klar for Real Sociedad på lån.
Ferran Torres nå klar for Barcelona

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Det at RFEF velger å avholde Copa del rey med dette viruset hengende er idiotisk. Får være grenser. I Norge har de nå skjønt at beste er å avlyse nasjonal cup.

Simeone beviser i hvert fall med sin nedprioritering av Copa del Rey at dette er veien å gå. Er lenge siden argentineren satset ordentlig på cupen nå. I fjor sørget han for et tidlig genialt tap, og dette var med å bidra til førsteplass i serien.

Er nå 16 poeng opp for Atletico med en kamp til gode, så selve gullet har han trolig gitt opp.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Vært en rar sesong. Det er nesten som om La Liga ikke eksisterer etter at TV2 tok over og gjemte den nærmest eksklusivt bak den overprisa betalings muren sin. De sender jo nærmest ingen av kampene på billig kanalene sine. Til og med lille Strive greide å vise mange kamper ukentlig på sin TV kanal, men TV2 gidder jo ikke å bygge hype en gang.

Og derfor har jeg sett mer Spansk 3. divisjon enn La Liga! Har fulgt med på Deportivo La Coruña's forsøk på å reise skuta. De greide å ro i land nok en seier i dag i det 90. minutt da William de Camargo avgjorde kampen mot det lille Madrid laget Dux Internacional 3-2. Deportivo leder gruppa si foran en annen gammel storklubb Racing Santander. Selv om de leder så kommer seierne sjeldent overbevisende, men de har noen profiler som glimter til når det trengs.

Zehr

Legg inn av Zehr »

PUNQ skrev: søn jan 23, 2022 2:08 pm Vært en rar sesong. Det er nesten som om La Liga ikke eksisterer etter at TV2 tok over og gjemte den nærmest eksklusivt bak den overprisa betalings muren sin. De sender jo nærmest ingen av kampene på billig kanalene sine. Til og med lille Strive greide å vise mange kamper ukentlig på sin TV kanal, men TV2 gidder jo ikke å bygge hype en gang.

Og derfor har jeg sett mer Spansk 3. divisjon enn La Liga! Har fulgt med på Deportivo La Coruña's forsøk på å reise skuta. De greide å ro i land nok en seier i dag i det 90. minutt da William de Camargo avgjorde kampen mot det lille Madrid laget Dux Internacional 3-2. Deportivo leder gruppa si foran en annen gammel storklubb Racing Santander. Selv om de leder så kommer seierne sjeldent overbevisende, men de har noen profiler som glimter til når det trengs.
Du finner i dag mange storklubber/historiske la liga lag nedover systemene. Som du nevner, Deportivo, Racing, så har du også Real Zaragoza, Sporting, Real Oviedo i segunda. Og Logroñes og Albacete y primera rfef (3.div). Håper å se noen av disse i la liga igjen om ikke alt for lenge.

Er selvsagt morro med askeladder i ny og ne som Eibar og Huesca, og gøy de får muligheten til å vise seg frem. Men, personlig foretrekker jeg historiske klubber med flotte storstuer som La Romareda, Riazor eller El Molinón fremfor Ipurúa eller El Alcoraz som ofte ser ut som potetåkre.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Depor går fortsatt innunder -nylige- lag som har vært i laliga synes jeg. Hadde de derimot spilt bra fotball hadde det vært et savn for tiden, men Depor sluknet da Javier Irureta trakk seg, eller fikk sparken, var vel førstnevnte. Økonomien, spillerne og trenerne stod sjelden i stil med selve Riazor.

Sporting Gijon har aldri fascinert meg. Kult navn, stopper der. Blir muligens for dumt (sier på ingen måte dette gjelder deg) å ønske seg lag opp alene grunnet byens størrelse. England har jo flere av landest større byer lag som aldri når noen vei. Nå er jo hele England sinnsforvirrede og da; er jo viden kjent. Hvor mislykket landslaget er forteller jo bare 15% om hvor mislykket de er helhetlig ellers. De får holde seg til krim.

La Romareda og Zaragoza savner jeg personlig. Flott atmosfære. Minnes da Pablo Aimar signerte der og hvor overraskende det var. Cafu også innom men er så lenge siden at jeg husker ingenting fra.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Dette virus begynner oppleves i høy grad som verre enn Real Madrids spille"stil". Forskjellen her er at Real Madrid sine kamper er frivillig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ElGuaje skrev: søn sep 19, 2021 10:15 pm
Valencia
Jeg la akkurat merke til at dere ligger på den designerte 12. plassen deres. Gud hvor koselig.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Jolla skrev: fre feb 25, 2022 5:27 pm
ElGuaje skrev: søn sep 19, 2021 10:15 pm
Valencia
Jeg la akkurat merke til at dere ligger på den designerte 12. plassen deres. Gud hvor koselig.
Er jo fint med alt som skjer i verden, at noe er i vater og akkurat sånn det skal være.

På 2021s siste dag hadde man heng på 4.plassen/europaspill , så fint å se at de har gjort en god laginnsats siden den dagen og sikre at 12.plassen er vår.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Yeremy Pino og Villarreal ga et fint vors før festen.

El Gran Derbi i gang om 10 minutter. Studio allerede i gang.

Dette bør bli heftig

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Nydelig start på kampen.

Det er så overtenning. Som det skal være i slike kamper.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Straffe til Sevilla!

Rakitic sender Sevilla i ledelsen!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

2.omgang snart i gang.

Munir El Haddadi doblet ledelsen.

Nabil Fekir må dessverre ut etter en skade. Stygg takling fra Acuña. Mener den burde blitt sett nærmere på av VAR og dommer.

MEN JOAQUIN INN TIL SITT SISTE DERBI.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ElGuaje skrev: søn feb 27, 2022 5:23 pm
MEN JOAQUIN INN TIL SITT SISTE DERBI.
Hyll.

Jeg beveger meg nu til England og Chelsea v Liverpool.

Du får kose deg meg derbyet og rapportere videre.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Canales med en golazo av et frispark på overtid, men ikke nok tid for Betis.

Sevilla vinner derbiet 2-1, og vinner begge oppgjørene mot Real Betis denne sesongen.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Hva er mest latterlig? Monchi sine meritter bortsett fra EL eller Sevillafansen sin disiplin? Fansen deres bør møte opp på treningsfeltet og vise misnøye. Behøver på ingen måte være noe noe voldsomt, men vise en del misnøye over at de alltid taper borte mot de beste og som regel hjemme for Barcelona.

Mot Real Madrid på Sanchez-Pizjuan har de oppnådd levelige resultater.. nå evner de også falle under i denne.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Ingen heldig vei for Lopetegui ser vi post-2017. Hvor han hadde en ubeseiret kvalik med Spania. En typisk spansk trener anser jeg Lopetegui å være. Noenlunde possession-basert, slipper til unggutter han anser som gode og som ikke er opptatt eller prøver å være i søkelyset selv.

Nå er det jo de tyske trenerne som regjerer. Jeg velger uansett å holde forventningene nede. Syns Thomas Müller sa det på en behagelig måte "I Tyskland skal vi være lagspillere. Derfor ser vi spillere fra andre nasjoner som vinner Ballon d'Or".

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser at TV2 mener at Villarreal er akterutseilt i LaLiga.

Man skulle jo tro at de var veldig interessert i 6. plassen og Conference League som de er hele tre poeng unna med fem kamper igjen i ligaen.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Bordalás får vite at Lim's Valencia har ansatt Gattuso som ny trener via media, par dager senere får Bordalás sparken via telefon. Utrolig lavmål av Lim og co. dette, å behandle noe på denne måten.

Gattuso er ingen dårlig trener, fikk til resultater i Napoli. Og så vidt jeg husker ønsker han å spille ball. Blir i alle fall ikke kjedelige pressetreff for å si det sånn.

https://youtu.be/sG1IH1vCvko

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Gattuso er en dårlig trener.

Skjønner ikke hvordan Bordalás fikk sparken etter 9. plassen. Athletic, Real Sociedad, Real Betis, Sevilla, Villarreal, Atlético Madrid, Barcelona og Real Madrid har jo vært i en annen klasse enn resten av ligaen denne sesongen.

9. plass er sånn sett best-of-the-rest og egentlig det beste jeg tror Valencia kunne ha fått med tanke på hvordan sesongen har utartet seg med et Real Betis og et Athletic Club som har prestert bedre enn forventet. Hadde Valencia hatt Emery eller Lopetegui som trener denne sesongen så tror jeg fortsatt de ville ha havnet på 9. plass. Med Gattuso som trener så ville det blitt en 12. plass.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Skulle tro Rino ville bli en mye bedre trener enn hva tilfellet er. Syntes Gattuso hadde bra flyt i spillet som spiller i storhetstiden og på høyde med Seedorf på ballbesittelse. Bare at Seedorf hadde en dimensjon mer inne på sitt beste enn Gattuso. Hører også med at Gattuso spilte på høyresiden med Cafu, mens på Seedorfs side var nivået på spillerne på langt nær som Cafu i brassen sine tre første sesonger.

En bra trener er unkektelig en veldig fordel i Spania. Og da vågale, pluss samtidig smarte, trenere er the real deal føler jeg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Seedorf er en bedre trener enn Gattuso. Seedorf er faktisk en trener som jeg tenker at bør være interessant for lag som kommer til å være i nedrykkskampen.

Tenk at Valencia (og Lim) valgte å sparke Marcelino i 2019. Fullstendig idioti.

Den mest spennende treneren i Spania denne sesongen har etter min mening vært Alessio Lisci. DET hadde vært signeringen sin det - selv om jeg står på at det å sparke Bordalás er feil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»