La Liga

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: La Liga 2021/22

Legg inn av Jolla »

ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:39 pm
..Og der var det over
Og hva synes du? Har det vært gøy å ha sinnataggen på sidelinjen?

Det har faktisk vært bedre enn det jeg hadde sett for meg. I kampene mot Elche, Sevilla og Almería så burde dere jo tydeligvis ha vunnet ut ifra xG.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Jolla skrev: man jan 30, 2023 9:54 pm
ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:39 pm
..Og der var det over
Og hva synes du? Har det vært gøy å ha sinnataggen på sidelinjen?
Hadde jo sin sjarm i starten, og det så lovende ut under pre season (men det gjorde det under Dukic og, og etter det har jeg aldri tatt en pre season for god fisk). Han mistet to av de beste og viktigste spillerne i sommer med Soler og Guedes, og det har åpenbart ikke blitt erstattet godt nok, og troppen er for dårlig/urutinert. Han har jo ikke gjort en god nok jobb han heller, men problemet er jo så høyt oppe i systemet, at jeg ikke vet hvem som vil ta denne jobben og faktisk kan klare å gjøre en god jobb over tid.

Når man ser hvilket lag han stilte i kampen mot Valladolid må han jo allerede ha gitt opp da.

Han skal visstnok ha "sluttet" og ikke fått "sparken". Visstnok.

Voro må jo tenke "I'm too old for this shit" snart.

Koffer

Legg inn av Koffer »

La Liga ja..

For noen år siden skrev jeg en dommedagsprofeti om denne ligaen. Neida, den vil ikke gå til grunne, men tiden hvor vi ser spillere som Zidane, Ronaldinho, Neymar, Messi, Ronaldo osv i sin prime, er over.

De få spillerne som gjør det bra i LL, vil ende opp i EPL. Som feks Isak eller Felix.

Noen få unntak når det gjelder FCB, som igjen kommer til å bli Spanias beste klubb fremover (og på sikt) fordi ikke Perez har monopol på de aller beste lenger, ei heller mulighet til å hente inn stjerner som Haaland, Mbappe, som er gode eksemplel. RM kommer dog innimellom til å hente en storfisk, gjerne overpriset og med astronomisk lønn. Rockekonserter og tenniskamper blir avgjørende for penger inn i den spanske hovedstad.

LL blir generelt i verden mindre og mindre interessant. Man har skruer som Jolla, som alltids vil være der, men den generelle fotballinteresserte vil prioritere EPL, og lag som PSG med de store navnene.

Verre blir det. Ett lag fra Spania videre i CL denne sesongen. At de vant forrige sesong var griseflaks * 3.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Blir jo nedrykk dette her?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Sørloth kåret til månedens spiller i januar?


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Det her blir jo så nedrykk..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er faktisk ikke så særlig flaut å tape mot dette Athletic-laget.

Oihan Sancet som har vært fenomenal i 2023. Oscar de Marcos, Unai Simón og Yeray som alle er klassespillere i bakre rekker. Muniaín og Nico Williams som er klassespillere der fremme. Raúl García som er elsk (spilleren med tredjeflest kamper i La Liga-historien, foran Raúl og Eusebio!), og nå Iñaki Williams som også er en kulthelt på topp.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

4 poeng opp til Sevilla som har den gyldne 12. plassen for øyeblikket.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: lør jun 04, 2022 2:03 pm Skjønner ikke hvordan Bordalás fikk sparken etter 9. plassen.
For en mann! Leder Getafe til opprykk i sin første sesong i klubben, tar deretter 8. plass, 6. plass, 8. plass og 15. plass i sine neste sesonger med samme klubb (verdt å merke seg at i sesongen Getafe kun endte på 15. plass så var de på 11. plass på xPTS.)

Tar over Valencia og ender på 9. plass.

Får sparken, er klubbløs og nå ligger Valencia på 18. plass og Getafe på 19. plass.


Det som Valencia har gjort på overgangsmarkedet fra og med sommeren 2020 er jo krise, og har ingenting med trenerne å gjøre (siden de virker å ha null innvirkning.)

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

ElGuaje skrev: tor feb 02, 2023 11:04 pm Blir jo nedrykk dette her?
Ser ikke akkurat lyst ut. Fy faen å dårlige vi er

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

En aldri så liten skrell for Real Betis.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 11:03 pm Betis vinner 3-2. Elche med to røde kort og tre straffer til Betis. La Liga på sitt pureste.
Blir ikke bedre enn det!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ElGuaje skrev: lør feb 25, 2023 2:27 am
bedre det!
Man takker for hjelp i kampen om 3. plassen vår.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Ale skrev: lør feb 25, 2023 11:11 pm Tror dere eksperter her inne at Betis er gode nok til å slå ut United av Europa League? De ligner vel litt på Villarreal 2021.
Nei

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ale skrev: lør feb 25, 2023 11:11 pm Tror dere eksperter her inne at Betis er gode nok til å slå ut United av Europa League? De ligner vel litt på Villarreal 2021.
Korte svaret er vel nei. Real Betis har gode nok spillere til å skape trøbbel for Manchester United på en god dag, men blir nok vanskelig over to kamper med tanke på den formen Manchester United er i om dagen. Virker ikke som at det er mange lag i verden som er bedre om dagen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enig.

Men så er jo også Real Betis et bipolart lag som man føler at kan vinne tre kamper på rad med å gruse Atlético, Real Madrid og Barcelona, og så tape 0-4 mot Torremolinos C.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Jolla skrev: søn feb 26, 2023 12:07 am Enig.

Men så er jo også Real Betis et bipolart lag som man føler at kan vinne tre kamper på rad med å gruse Atlético, Real Madrid og Barcelona, og så tape 0-4 mot Torremolinos C.
Det oppsummerer Betis på en god måte det ja

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

At vi skulle slå Sociedad hadde jeg aldri sett for meg, men veldig gledelig, og ikke minst ekstremt viktig. Er det håp likevel?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Crabsen skrev: søn feb 26, 2023 12:54 pm At vi skulle slå Sociedad hadde jeg aldri sett for meg, men veldig gledelig, og ikke minst ekstremt viktig. Er det håp likevel?
« It’s the hope that kills you»

Man får ta det runde for runde. Man møter Barcelona neste runde, og da kan man være under streken igjen. Men forhåpentligvis gir denne seieren over Real en selvtillitsboost til troppen

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Girona altså.

Zehr

Legg inn av Zehr »

ElGuaje skrev: søn feb 26, 2023 1:02 pm
Crabsen skrev: søn feb 26, 2023 12:54 pm At vi skulle slå Sociedad hadde jeg aldri sett for meg, men veldig gledelig, og ikke minst ekstremt viktig. Er det håp likevel?
« It’s the hope that kills you»

Man får ta det runde for runde. Man møter Barcelona neste runde, og da kan man være under streken igjen. Men forhåpentligvis gir denne seieren over Real en selvtillitsboost til troppen
Valencia virket i hvert fall mer på hugget i går enn det de har vært på lenge. Også spent på hvordan Baraja blir oppfattet i garderoben. Det kan jo ha mye å gjøre.

Vet du skal ta kamp etter kamp, og at Valencia ikke er vant til å være der de er og at dette kan skape et ekstra press. Tror likevel ikke de rykker ned da det finnes lag som på papiret er dårligere. Synes også at Hugo Duro tilfører laget mer enn det Cavani har gjort. I alle fall det jeg har sett. Vet du også om Lino kan bli værende i Mestalla neste sesong? Om Valencia holder seg.
Sist redigert av Zehr den søn feb 26, 2023 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Zehr

Legg inn av Zehr »

ElGuaje skrev: søn feb 26, 2023 12:14 am
Jolla skrev: søn feb 26, 2023 12:07 am Enig.

Men så er jo også Real Betis et bipolart lag som man føler at kan vinne tre kamper på rad med å gruse Atlético, Real Madrid og Barcelona, og så tape 0-4 mot Torremolinos C.
Det oppsummerer Betis på en god måte det ja
Real Betis er vel et av de mest ustabile klubbene jeg kjenner til i laliga. Spanias største fanskare etter de 2 store med rundt 50.000 i hver hjemmekamp, men med en ledelse og presidenter som ikke alltid har vært stabil. Husker jo Lopera i sine glansdager. Da var det mye rart. Virker likevel som om de har noe på gang nå. Fast inventar i europa siste sesongene og cupgull i fjor.

Tror likevel ikke det holder for å slå United over to kamper. Gode enkeltspillere i Fekir, Canales, Juanmi og Iglesias som kan skape trøbbel. Men bak rusker det.

Hvem tror dere tar den siste 4 plassen forresten? Føler meg rimelig trygg på at Atlético tar 3 plassen. Tror Real Sociedad tar siste plassen, men siste sesongene har de vel også startet første halvdel av sesongen sterkt for å så daffe noe etterhvert rundt vårparten. Tror likevel la Real kan ta det, med Betis, Villarreal og Athletic like bak. Tror toget er kjørt for Sevillas del. Men vinner de i kveld så er de vel bare 4 poeng bak 7.plassen hvis jeg ikke tar feil.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Spenstig av Almeria i aften.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Zehr skrev: søn feb 26, 2023 5:07 pm
ElGuaje skrev: søn feb 26, 2023 12:14 am
Jolla skrev: søn feb 26, 2023 12:07 am Enig.

Men så er jo også Real Betis et bipolart lag som man føler at kan vinne tre kamper på rad med å gruse Atlético, Real Madrid og Barcelona, og så tape 0-4 mot Torremolinos C.
Det oppsummerer Betis på en god måte det ja
Real Betis er vel et av de mest ustabile klubbene jeg kjenner til i laliga. Spanias største fanskare etter de 2 store med rundt 50.000 i hver hjemmekamp, men med en ledelse og presidenter som ikke alltid har vært stabil. Husker jo Lopera i sine glansdager. Da var det mye rart. Virker likevel som om de har noe på gang nå. Fast inventar i europa siste sesongene og cupgull i fjor.

Tror likevel ikke det holder for å slå United over to kamper. Gode enkeltspillere i Fekir, Canales, Juanmi og Iglesias som kan skape trøbbel. Men bak rusker det.

Hvem tror dere tar den siste 4 plassen forresten? Føler meg rimelig trygg på at Atlético tar 3 plassen. Tror Real Sociedad tar siste plassen, men siste sesongene har de vel også startet første halvdel av sesongen sterkt for å så daffe noe etterhvert rundt vårparten. Tror likevel la Real kan ta det, med Betis, Villarreal og Athletic like bak. Tror toget er kjørt for Sevillas del. Men vinner de i kveld så er de vel bare 4 poeng bak 7.plassen hvis jeg ikke tar feil.
Skjer neppe da Osasuna vant 2-3 mot Sevilla.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

ElGuaje skrev: søn feb 26, 2023 1:02 pm
Crabsen skrev: søn feb 26, 2023 12:54 pm At vi skulle slå Sociedad hadde jeg aldri sett for meg, men veldig gledelig, og ikke minst ekstremt viktig. Er det håp likevel?
« It’s the hope that kills you»

Man får ta det runde for runde. Man møter Barcelona neste runde, og da kan man være under streken igjen. Men forhåpentligvis gir denne seieren over Real en selvtillitsboost til troppen
Trodde at vi skulle under streken igjen fordi vi skulle tape mot Barcelona, ikke at Almeria skulle slå dem..

Men fryktelig tett i bunnkampen nå, etter at Sevilla tapte mot Osasuna

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Zehr skrev: søn feb 26, 2023 4:59 pm
Vet du også om Lino kan bli værende i Mestalla neste sesong? Om Valencia holder seg.
[/quote]

Jeg aner ikke. Spørs vel litt hva planen til Atletico Madrid er og. Vil tro @Jolla har bedre kontroll på dette.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Zehr skrev: søn feb 26, 2023 5:07 pm
ElGuaje skrev: søn feb 26, 2023 12:14 am
Jolla skrev: søn feb 26, 2023 12:07 am Enig.

Men så er jo også Real Betis et bipolart lag som man føler at kan vinne tre kamper på rad med å gruse Atlético, Real Madrid og Barcelona, og så tape 0-4 mot Torremolinos C.
Det oppsummerer Betis på en god måte det ja
Real Betis er vel et av de mest ustabile klubbene jeg kjenner til i laliga. Spanias største fanskare etter de 2 store med rundt 50.000 i hver hjemmekamp, men med en ledelse og presidenter som ikke alltid har vært stabil. Husker jo Lopera i sine glansdager. Da var det mye rart. Virker likevel som om de har noe på gang nå. Fast inventar i europa siste sesongene og cupgull i fjor.

Tror likevel ikke det holder for å slå United over to kamper. Gode enkeltspillere i Fekir, Canales, Juanmi og Iglesias som kan skape trøbbel. Men bak rusker det.

Hvem tror dere tar den siste 4 plassen forresten? Føler meg rimelig trygg på at Atlético tar 3 plassen. Tror Real Sociedad tar siste plassen, men siste sesongene har de vel også startet første halvdel av sesongen sterkt for å så daffe noe etterhvert rundt vårparten. Tror likevel la Real kan ta det, med Betis, Villarreal og Athletic like bak. Tror toget er kjørt for Sevillas del. Men vinner de i kveld så er de vel bare 4 poeng bak 7.plassen hvis jeg ikke tar feil.
Real Betis eller Real Sociedad hadde vært gøy.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Typisk.

Mister resten av sesongen ja. Stort tap for Betis.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Neimenn pokker da. Med Fekir på banen så var det alltid håp, for han er den typen kvalitetsspiller som kan vinne en kamp på egenhånd.

Nå ser det mørkt ut for Real Betis.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Alberola Rojas, HERRREGUUUUDDD du er så ræva...


Så blåser han av før tilleggstiden er over også. Hipp hurra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»