4Runner vs. GMC Acadia

Svar
rosmebraad
Innlegg: 845

4Runner vs. GMC Acadia

Legg inn av rosmebraad »

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... zHYKPjjtIz

https://www.caranddriver.com/toyota/4runner


Nå er dette biltyper som ligger utenfor mine primære ønskemodeller, men tendenseme er likevel interesanne:

1. Car Wizard antyder 'feilfri' 7 år gml. Toyota 4R.

2. Bruktpris etter 7 år er det doble på Toyota vs. GMC Acadia. Potensielt mer verkstedbesøk og delebytte på GMC.

Hva blir total eiekostnad for bruktbiler?

3. Tenker man 3 års leasing som nytt med faste, forutsigbare kostnader er kanskje GMC mer attraktiv?

4. 4Runner omtales som 'gmmeldags-. MEN er drr ikke akkurat dét mange vil ha: Rammebil, halvgammelt men pålitelig.
Sier man 'SUV' så har man jo allerede der droppet de hvasseste kjøreegenskapene.

(BR, SUV?)

Slik jeg forstår det er det fortsatt store SUV på bensin som er trenden i statene. Dessverre færre med V8.


Bonusspørsmål: Grand Wagoneer, montert i Detroit.
Flott at det fortsatt finnes.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

rosmebraad skrev: ons mar 15, 2023 3:43 pm 1. Car Wizard antyder 'feilfri' 7 år gml. Toyota 4R.
Det gjør han ikke, tvert imot så gjør han stadig vekk et poeng ut av at det ikke finnes feilfrie biler. Men han trekker fram Toyota som godt alternativ fordi det etter hans erfaring er sjelden det er noe galt med de, og når det er noe galt så er det som regel noe som ikke koster en formue å få reparert. Og i tillegg trekker han fram det med at Toyotaer i USA holder seg godt i verdi, så man får greit med penger igjen den dagen den selges.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Hollabaloo skrev: tor mar 16, 2023 6:03 pm
rosmebraad skrev: ons mar 15, 2023 3:43 pm 1. Car Wizard antyder 'feilfri' 7 år gml. Toyota 4R.
Det gjør han ikke, tvert imot så gjør han stadig vekk et poeng ut av at det ikke finnes feilfrie biler. Men han trekker fram Toyota som godt alternativ fordi det etter hans erfaring er sjelden det er noe galt med de, og når det er noe galt så er det som regel noe som ikke koster en formue å få reparert. Og i tillegg trekker han fram det med at Toyotaer i USA holder seg godt i verdi, så man får greit med penger igjen den dagen den selges.
Derfor jeg bruker anførselstegn på ordet feilfri!
Selvsagt må service, slitasje og ditt og datt påregnes etterhvert. Etter mitt syn også lakkbehandling og antirust.
Og der er jo havari-historier og typefeil med Toyota også, så bokstavelig talt feilfritt er det slett ikke.
MEN, iflg. enkelte, i gjennomstnitt mindre totalkostnad og færre rep. Så da begynner kanskje forbrukerøkonomen å brumme litt mindre i bakgrunnen.

(Enkelte vil også lure på hvorfor man ser på SUV til å begybbe med, god aften Ribba.)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»