Adresse Liverpool

Svar
Fazam

Adresse Liverpool

Legg inn av Fazam »

https://www.nrk.no/presse/programomtale ... 1.16326473
https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song ... HU33000123

Sendes på NRK fire fredager fra 14.april.

Programleder: Marte Stokstad.

Panel: Kevin Vågenes, Ingeborg Heldal og Stian Thorbjørnsen.

Folkejuryen: Jim Ødegård Pedersen + 3 nye personer i hvert program.

Gjester:
Kim Wigaard (Artist)
Agnete Husebye (Youtuber)
Amanda Tenfjord (Artist)
Fawad Ashraf (Journalist)
Henrik Aasheim (Politiker)
Linn Skåber (Komiker)

Gjennomgangen av årets Eurovision-årgang er snart igang. Adresse-programmene ble introdusert med panel i 2012.

Homokvoten er fylt opp med den krampaktige "morsomme" Vågenes og stereotypiske Pedersen.

Jeg er i alle fall for lengst lei av Stokstad (første gang med i 2012) og Heldal (har vært med siden 2013).

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fazam skrev: ons mar 15, 2023 10:19 pm

Gjester:
Kim Wigaard (Artist)
Agnete Husebye (Youtuber)
Amanda Tenfjord (Artist)
Fawad Ashraf (Journalist)
Henrik Aasheim (Politiker)
Linn Skåber (Komiker)

Gjennomgangen av årets Eurovision-årgang er snart igang. Adresse-programmene ble introdusert med panel i 2012.

Homokvoten er fylt opp med den krampaktige "morsomme" Vågenes og stereotypiske Pedersen.


Jeg er i alle fall for lengst lei av Stokstad (første gang med i 2012) og Heldal (har vært med siden 2013).
og den obligatorisk homofile høyrepolitikeren liker selvsagt GP.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: ons mar 15, 2023 10:19 pm https://www.nrk.no/presse/programomtale ... 1.16326473
https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song ... HU33000123

Sendes på NRK fire fredager fra 14.april.

Programleder: Marte Stokstad.

Panel: Kevin Vågenes, Ingeborg Heldal og Stian Thorbjørnsen.

Folkejuryen: Jim Ødegård Pedersen + 3 nye personer i hvert program.

Gjester:
Kim Wigaard (Artist)
Agnete Husebye (Youtuber)
Amanda Tenfjord (Artist)
Fawad Ashraf (Journalist)
Henrik Aasheim (Politiker)
Linn Skåber (Komiker)

Gjennomgangen av årets Eurovision-årgang er snart igang. Adresse-programmene ble introdusert med panel i 2012.

Homokvoten er fylt opp med den krampaktige "morsomme" Vågenes og stereotypiske Pedersen.

Jeg er i alle fall for lengst lei av Stokstad (første gang med i 2012) og Heldal (har vært med siden 2013).
2 av gjestene er også homofile. I tillegg er det 1 innvander blant gjestene. Utan at det betyr så mykje for min del. Panelet er akkurat dei samme folkene som sist.

Ellers er dette programmet ikkje bygget på musikk, men fjas og folk som elsker å få oppmerksomhet. Derfor er det ingen bombe at NRK kjører på med slikt, men eg skulle personleg ynskje at man hadde fått meir tyngde musikals. Dog kan det godt være at mange folk vil like dette betre?

Fazam

Legg inn av Fazam »

kytec skrev: ons mar 15, 2023 10:24 pm og den obligatorisk homofile høyrepolitikeren liker selvsagt GP.
Selvsagt. Det er jo andre gangen han er med....

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: ons mar 15, 2023 10:30 pm 2 av gjestene er også homofile. I tillegg er det 1 innvander blant gjestene. Utan at det betyr så mykje for min del. Panelet er akkurat dei samme folkene som sist.

Ellers er dette programmet ikkje bygget på musikk, men fjas og folk som elsker å få oppmerksomhet. Derfor er det ingen bombe at NRK kjører på med slikt, men eg skulle personleg ynskje at man hadde fått meir tyngde musikals. Dog kan det godt være at mange folk vil like dette betre?
De har fått med et par artister (blant gjestene) som har deltatt i MGP/ESC før, men jeg hadde ønsket å se MGP-veteraner som folk flest har et forhold til. Eksempelvis Hanne Krogh, Anita Skorgan, Inger Lise Rypdal, Wenche Myhre etc. Samt noen fra musikkbransjen.
Programmene har dessverre ikke vært spesielt severdige siden 2015.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Synd de har kuttet ut «riksbøgene» Per Sundnes og Jostein Pedersen. Deres kommentarer var både giftige og skarpe. Ingeborg Heldal er ubrukelig. Stian Torbjørnsen oppbrukt. Ofte er publikums panelet bedre skodd til å kommentere selve musikken en panelet. Men de får ikke sagt så mye dessverre. Tror jeg står over dette maset i år.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: ons mar 15, 2023 10:39 pm
ms_8 skrev: ons mar 15, 2023 10:30 pm 2 av gjestene er også homofile. I tillegg er det 1 innvander blant gjestene. Utan at det betyr så mykje for min del. Panelet er akkurat dei samme folkene som sist.

Ellers er dette programmet ikkje bygget på musikk, men fjas og folk som elsker å få oppmerksomhet. Derfor er det ingen bombe at NRK kjører på med slikt, men eg skulle personleg ynskje at man hadde fått meir tyngde musikals. Dog kan det godt være at mange folk vil like dette betre?
De har fått med et par artister (blant gjestene) som har deltatt i MGP/ESC før, men jeg hadde ønsket å se MGP-veteraner som folk flest har et forhold til. Eksempelvis Hanne Krogh, Anita Skorgan, Inger Lise Rypdal, Wenche Myhre etc. Samt noen fra musikkbransjen.
Programmene har dessverre ikke vært spesielt severdige siden 2015.
Ja 2 stykk + Stian. 1 av dei 2 er vel mest kjent for drag og den andre representerte Hellas. Står likevel for at det blir ganske tynt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: ons mar 15, 2023 11:04 pm Ja 2 stykk + Stian. 1 av dei 2 er vel mest kjent for drag og den andre representerte Hellas. Står likevel for at det blir ganske tynt.
Thorbjørnsen var også med i det mislykte drag-forsøket til TVNorge. Wigaard har dog drevet med andre ting; nylig som dirigent av Demenskoret. Men at det er altfor dårlig; med mest fokus på fjas (som vanlig) er jeg enig med deg i.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tor mar 16, 2023 9:20 am
ms_8 skrev: ons mar 15, 2023 11:04 pm Ja 2 stykk + Stian. 1 av dei 2 er vel mest kjent for drag og den andre representerte Hellas. Står likevel for at det blir ganske tynt.
Thorbjørnsen var også med i det mislykte drag-forsøket til TVNorge. Wigaard har dog drevet med andre ting; nylig som dirigent av Demenskoret. Men at det er altfor dårlig; med mest fokus på fjas (som vanlig) er jeg enig med deg i.
Ja og stort sett er alle hentet frå dei samme Oslomiljøene og fraværet av artister er dessverre ganske tydeleg. Kvifor kunne ikkje NRK henta inspriasjon frå dei gamle programmene og henta inn folk som faktisk jobber med musikk. Framfor folk som Heldal og Vågenes som først og fremst verker for å være med for å framheve seg sjølv. I tillegg kutt ut folkejuryen som kun er fans frå ESC Norge/ Grandprix klubben og nei til gjester som framstår berre merkeleg. Då kunne man spilt meir av låten og latt dei som gjekk gjennom programmet gi konkrete tilbakemeldinger om kvar enkel låt og kva dei meinte var bra eller dårleg.

Då hadde programmet faktisk fokus på å løfte opp ESC og ikkje la ein haug med C og D kjendiser få pleie sine egne egoer

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tor mar 16, 2023 9:34 am Ja og stort sett er alle hentet frå dei samme Oslomiljøene og fraværet av artister er dessverre ganske tydeleg. Kvifor kunne ikkje NRK henta inspriasjon frå dei gamle programmene og henta inn folk som faktisk jobber med musikk. Framfor folk som Heldal og Vågenes som først og fremst verker for å være med for å framheve seg sjølv. I tillegg kutt ut folkejuryen som kun er fans frå ESC Norge/ Grandprix klubben og nei til gjester som framstår berre merkeleg. Då kunne man spilt meir av låten og latt dei som gjekk gjennom programmet gi konkrete tilbakemeldinger om kvar enkel låt og kva dei meinte var bra eller dårleg.

Då hadde programmet faktisk fokus på å løfte opp ESC og ikkje la ein haug med C og D kjendiser få pleie sine egne egoer
Det med kjernefansen ligger under det samme problemet som hvorfor Stig Karlsen ikke blir byttet ut. De er selvfølgelig meget fornøyde med relasjonene til Karlsen og NRK.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tor mar 16, 2023 9:45 am
ms_8 skrev: tor mar 16, 2023 9:34 am Ja og stort sett er alle hentet frå dei samme Oslomiljøene og fraværet av artister er dessverre ganske tydeleg. Kvifor kunne ikkje NRK henta inspriasjon frå dei gamle programmene og henta inn folk som faktisk jobber med musikk. Framfor folk som Heldal og Vågenes som først og fremst verker for å være med for å framheve seg sjølv. I tillegg kutt ut folkejuryen som kun er fans frå ESC Norge/ Grandprix klubben og nei til gjester som framstår berre merkeleg. Då kunne man spilt meir av låten og latt dei som gjekk gjennom programmet gi konkrete tilbakemeldinger om kvar enkel låt og kva dei meinte var bra eller dårleg.

Då hadde programmet faktisk fokus på å løfte opp ESC og ikkje la ein haug med C og D kjendiser få pleie sine egne egoer
Det med kjernefansen ligger under det samme problemet som hvorfor Stig Karlsen ikke blir byttet ut. De er selvfølgelig meget fornøyde med relasjonene til Karlsen og NRK.
Jo og det forstår eg, men det som irriterer meg mest er at det har blitt ein liten klubb som går rundt og bestemmer alt. Panelet verker som om det er den samme vennegjengen som skal få lov til å fjase om ESC.

Når mange av desse verken jobber med ESC eller verker særleg interessert i programmet. Så blir det folk som verker mest opptatt av å komme på tv og artistene får ikkje tilbakemeldinger av folk som faktisk først og fremst med musikk. Ein del låter får særleg høge poeng kun fordi dei liker budskapet og ikkje nødvendigvis på grunn av musikken. Då blir det litt pinleg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tor mar 16, 2023 1:31 pm
Fazam skrev: tor mar 16, 2023 9:45 am Det med kjernefansen ligger under det samme problemet som hvorfor Stig Karlsen ikke blir byttet ut. De er selvfølgelig meget fornøyde med relasjonene til Karlsen og NRK.
Jo og det forstår eg, men det som irriterer meg mest er at det har blitt ein liten klubb som går rundt og bestemmer alt. Panelet verker som om det er den samme vennegjengen som skal få lov til å fjase om ESC.

Når mange av desse verken jobber med ESC eller verker særleg interessert i programmet. Så blir det folk som verker mest opptatt av å komme på tv og artistene får ikkje tilbakemeldinger av folk som faktisk først og fremst med musikk. Ein del låter får særleg høge poeng kun fordi dei liker budskapet og ikkje nødvendigvis på grunn av musikken. Då blir det litt pinleg.
Kameraderiet innad i NRK kjenner ingen grenser.
Ingeborg Heldal (11.gang)
Marte Stokstad (9.gang)
Stian Thorbjørnsen (5.gang)
Kevin Vågenes (3.gang)
Jim Ødegård Pedersen (3.gang)

NRK legger ned programmer og snakker om fornyelse; men det gjelder tydeligvis ikke denne gjengen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tor mar 16, 2023 1:56 pm
ms_8 skrev: tor mar 16, 2023 1:31 pm
Fazam skrev: tor mar 16, 2023 9:45 am Det med kjernefansen ligger under det samme problemet som hvorfor Stig Karlsen ikke blir byttet ut. De er selvfølgelig meget fornøyde med relasjonene til Karlsen og NRK.
Jo og det forstår eg, men det som irriterer meg mest er at det har blitt ein liten klubb som går rundt og bestemmer alt. Panelet verker som om det er den samme vennegjengen som skal få lov til å fjase om ESC.

Når mange av desse verken jobber med ESC eller verker særleg interessert i programmet. Så blir det folk som verker mest opptatt av å komme på tv og artistene får ikkje tilbakemeldinger av folk som faktisk først og fremst med musikk. Ein del låter får særleg høge poeng kun fordi dei liker budskapet og ikkje nødvendigvis på grunn av musikken. Då blir det litt pinleg.
Kameraderiet innad i NRK kjenner ingen grenser.
Ingeborg Heldal (11.gang)
Marte Stokstad (9.gang)
Stian Thorbjørnsen (5.gang)
Kevin Vågenes (3.gang)
Jim Ødegård Pedersen (3.gang)

NRK legger ned programmer og snakker om fornyelse; men det gjelder tydeligvis ikke denne gjengen.
Registerer også at man får færre og færre folk som jobber med musikk og meir folk som er kjent for andre ting. Tidlegarar år var det ikkje overraskende at dei som vurderte låtene var folk som enten var artister eller plateprodusenter. Dei siste årene har det blitt meir og meir kjendiser som ikkje jobber med musikk.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tor mar 16, 2023 2:22 pm Registerer også at man får færre og færre folk som jobber med musikk og meir folk som er kjent for andre ting. Tidlegarar år var det ikkje overraskende at dei som vurderte låtene var folk som enten var artister eller plateprodusenter. Dei siste årene har det blitt meir og meir kjendiser som ikkje jobber med musikk.
I perioden frem til 2015 var det viktig å få med folk som hadde bakgrunn fra musikkbransjen (Christer Falck, David Eriksen, Tarjei Strøm, Hanne Sørvaag, Bertine Zetlitz) og MGP-veteraner (Elisabeth Andreassen, Jørn Hoel, Tor Endresen).

Ifjor hadde de i det minste en musikk-anmelder med som gjest i et program.
Ser ikke relevansen i å ta med politikere (Aasheim), diverse komikere (Vågenes, Trine Lise Olsen, Else Kåss Furuseth) eller glamour-kjendiser (Jan Thomas, Morten Hegseth).

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er underholdning, og jeg syns de leverer bra. Noen tar ESC alt for seriøst, men dette skal favne bredt og deilig med Vågnes som kan gi god gammeldags slakt med glimt i øyet. Det var en periode det var alt for snilt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GoingKronos skrev: tor mar 16, 2023 2:55 pm Det er underholdning, og jeg syns de leverer bra.
Der er du og kjernefansen på bølgelengde.

Tror ikke man hadde merket om en av disse tre var byttet ut med noen seriøse personer. Underholdende blir det likevel. Eller mener du at programmene 2012-15 liksom lignet på Kontrapunkt?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Starter i kveld

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: ons mar 15, 2023 10:19 pm https://www.nrk.no/presse/programomtale ... 1.16326473
https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song ... HU33000123

Sendes på NRK fire fredager fra 14.april.

Programleder: Marte Stokstad.

Panel: Kevin Vågenes, Ingeborg Heldal og Stian Thorbjørnsen.

Folkejuryen: Jim Ødegård Pedersen + 3 nye personer i hvert program.

Gjester:
Kim Wigaard (Artist)
Agnete Husebye (Youtuber)
Amanda Tenfjord (Artist)
Fawad Ashraf (Journalist)
Henrik Aasheim (Politiker)
Linn Skåber (Komiker)
Starter idag med gjennomgang av 10 land; Norge, Tsjekkia, Australia, Hellas, Kroatia, Italia, Malta, Armenia, Latvia og Frankrike.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Har sett "med ett øye" på dette de siste årene.
Tolverne sitter utrolig løst kan man si

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: tor mar 16, 2023 2:55 pm Det er underholdning, og jeg syns de leverer bra. Noen tar ESC alt for seriøst, men dette skal favne bredt og deilig med Vågnes som kan gi god gammeldags slakt med glimt i øyet. Det var en periode det var alt for snilt.
Jeg er enig. Dette skal være et fjase-program. Å konkurrere om musikk er i utgangspunktet tåpelig fordi folks smak er subjektiv. Dermed er det underholdningsverdien som betyr noe.

Jeg synes panelet har fungert bra de siste årene nettopp fordi de ikke fokuserer på kvaliteten på musikken og fordi det er ekstremt tydelig at det kun er den subjektive meningen til den enkelte som kommer frem. Og da er det hvor underholdende de klarer å formilde dette som betyr noe.

Å ha en eller annen professor fra musikkhøyskolen sitte der og fortelle hvorfor noe er bra eller ikke ville falt helt igjennom. MDG er en stor fest, ikke noe annet. Da må oppvarmingsprogrammene også være som et vorspiel. Usakligheter fremført med snert og høy stemning i studio.

Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 11:35 am Dette skal være et fjase-program. Å konkurrere om musikk er i utgangspunktet tåpelig fordi folks smak er subjektiv. Dermed er det underholdningsverdien som betyr noe.

Jeg synes panelet har fungert bra de siste årene nettopp fordi de ikke fokuserer på kvaliteten på musikken og fordi det er ekstremt tydelig at det kun er den subjektive meningen til den enkelte som kommer frem. Og da er det hvor underholdende de klarer å formilde dette som betyr noe.

Å ha en eller annen professor fra musikkhøyskolen sitte der og fortelle hvorfor noe er bra eller ikke ville falt helt igjennom. MDG er en stor fest, ikke noe annet. Da må oppvarmingsprogrammene også være som et vorspiel. Usakligheter fremført med snert og høy stemning i studio.
Er det ikke nok mobbing i sosiale medier? Hvorfor er det morsomt å rakke ned på andre lands artister?
Man får bare avsmak av denne komikerens usakligheter; som programlederen gliser av.

Hva har egentlig en professor fra en musikkhøyskole med dette å gjøre? Det finnes faktisk artister med en musikalsk utdannelse; som har deltatt i panelet tidligere.

At du klarte å skrive Miljøpartiet De Grønne; viser i alle fall at du ikke har noe greie på dette.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: fre apr 14, 2023 12:02 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 11:35 am Dette skal være et fjase-program. Å konkurrere om musikk er i utgangspunktet tåpelig fordi folks smak er subjektiv. Dermed er det underholdningsverdien som betyr noe.

Jeg synes panelet har fungert bra de siste årene nettopp fordi de ikke fokuserer på kvaliteten på musikken og fordi det er ekstremt tydelig at det kun er den subjektive meningen til den enkelte som kommer frem. Og da er det hvor underholdende de klarer å formilde dette som betyr noe.

Å ha en eller annen professor fra musikkhøyskolen sitte der og fortelle hvorfor noe er bra eller ikke ville falt helt igjennom. MDG er en stor fest, ikke noe annet. Da må oppvarmingsprogrammene også være som et vorspiel. Usakligheter fremført med snert og høy stemning i studio.
Er det ikke nok mobbing i sosiale medier? Hvorfor er det morsomt å rakke ned på andre lands artister?
Man får bare avsmak av denne komikerens usakligheter; som programlederen gliser av.

Hva har egentlig en professor fra en musikkhøyskole med dette å gjøre? Det finnes faktisk artister med en musikalsk utdannelse; som har deltatt i panelet tidligere.
Voldsomt så seriøst du tok dette da...

Eksempelet med professoren var bruk av et helt vanlig retorisk grep hvor jeg drar fram den andre ytterligheten for å illustrere et poeng. Som altså var at jeg foretrekker amatører om kun sier sin egen subjektive mening. Men at det gjøres med glimt i øyet fordi alle skjønner at dette kun er lett underholdning.

Hvilken mobbing du sikter til vet jeg ikke, men jeg tviler på at noen utenlandske artister ser på dette programmmet. Og hvis de gjør det så tror jeg de skjønner konseptet og ikke tar det så høytidelig. Det bør man ikke gjøre med MGP/Eurovision uansett.

Men kom gjerne med noen konkrete eksempler på mobbing (satt i riktig kontekst) så skal jeg vurdere om det er over streken.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 12:13 pm Hvilken mobbing du sikter til vet jeg ikke, men jeg tviler på at noen utenlandske artister ser på dette programmmet. Og hvis de gjør det så tror jeg de skjønner konseptet og ikke tar det så høytidelig. Det bør man ikke gjøre med MGP/Eurovision uansett.

Men kom gjerne med noen konkrete eksempler på mobbing (satt i riktig kontekst) så skal jeg vurdere om det er over streken.
Har ingenting med saken å gjøre hvem som ser og ikke ser på programmene.
Og du skal liksom vurdere hva som er mobbing? :roll:

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: fre apr 14, 2023 1:53 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 12:13 pm Hvilken mobbing du sikter til vet jeg ikke, men jeg tviler på at noen utenlandske artister ser på dette programmmet. Og hvis de gjør det så tror jeg de skjønner konseptet og ikke tar det så høytidelig. Det bør man ikke gjøre med MGP/Eurovision uansett.

Men kom gjerne med noen konkrete eksempler på mobbing (satt i riktig kontekst) så skal jeg vurdere om det er over streken.
Har ingenting med saken å gjøre hvem som ser og ikke ser på programmene.
Og du skal liksom vurdere hva som er mobbing? :roll:
Det var du som tok opp mobbing og påstod at det fant sted. Da får du nesten legge frem noen konkret slik at jeg kan vurdere om jeg er enig med deg eller ikke. Det er det en diskusjon er. Meningsbrytning.

Foreløpig er dette kun udokumenterte påstander fra deg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Elgen skrev: fre apr 14, 2023 12:33 pm Jeg kan jo minne om denne saken:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /14012394/
Den er bak betalingsmur. Kan du kort vise til akkurat hva de sa som denne artisten reagerte på?

Edit: Jeg fant dette i en Dagbladet artikkel:

-Samtlige av panelmedlemmene ga Cantó lav score, og mente at Spania hadde sendt et kjedelig og halvhjerta bidrag til Rotterdam. Et medlem av folkejuryen kunne informere om at Cantó hadde en historie å fortelle da han har mistet bestemoren sin til covid og faren hans gikk bort mens låta ble laget. Eurovision-entusiasten ga likevel en firer.

- Du ga fire likevel? Din sjuke jævel, sa gjestedommer Else Kåss-Furuseth, en kommentar som ble møtt med høy latter.


Helt greit å spøke med dette i den settingen. Det man ler av er ikke at vedkommendes familemedlemer døde. Det man gjør narr av er at en av de i folkejuryen på tross av å vite om den tragiske bakhistorien fremdeles ikke ville gi mer enn fire.

Folk lar seg krenke av det utroligste. Dette var jo ikke rettet til spanjolen. Eneste grunnen til at han fikk høre det var sikkert fordi noen følte seg 2.grads-krenket og kontaktet den spanske artisten for å fortelle ham om det. Og jeg tipper han først og fremst følte seg krenket fordi de slaktet sangen hans. Ikke fordi de lo av ham som gjorde det på tross av at han kjente bakgrunnshistorien.

Er det virkelig slik at man skal kunne kreve gode tilbakemeldinger bare fordi bakhistorien er tragisk?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 2:15 pm
Elgen skrev: fre apr 14, 2023 12:33 pm Jeg kan jo minne om denne saken:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /14012394/
Den er bak betalingsmur. Kan du kort vise til akkurat hva de sa som denne artisten reagerte på?

Edit: Jeg fant dette i en Dagbladet artikkel:

-Samtlige av panelmedlemmene ga Cantó lav score, og mente at Spania hadde sendt et kjedelig og halvhjerta bidrag til Rotterdam. Et medlem av folkejuryen kunne informere om at Cantó hadde en historie å fortelle da han har mistet bestemoren sin til covid og faren hans gikk bort mens låta ble laget. Eurovision-entusiasten ga likevel en firer.

- Du ga fire likevel? Din sjuke jævel, sa gjestedommer Else Kåss-Furuseth, en kommentar som ble møtt med høy latter.


Helt greit å spøke med dette i den settingen. Det man ler av er ikke at vedkommendes familemedlemer døde. Det man gjør narr av er at en av de i folkejuryen på tross av å vite om den tragiske bakhistorien fremdeles ikke ville gi mer enn fire.

Folk lar seg krenke av det utroligste. Dette var jo ikke rettet til spanjolen. Eneste grunnen til at han fikk høre det var sikkert fordi noen følte seg 2.grads-krenket og kontaktet den spanske artisten for å fortelle ham om det.
Er forsåvidt enig men det er altså utenlandske artister som har reagert, jeg husket denne saken så derfor jeg postet den her.
Det er alltid lettere å slakte noe enn å skape noe

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Elgen skrev: fre apr 14, 2023 2:26 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 2:15 pm
Elgen skrev: fre apr 14, 2023 12:33 pm Jeg kan jo minne om denne saken:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /14012394/
Den er bak betalingsmur. Kan du kort vise til akkurat hva de sa som denne artisten reagerte på?

Edit: Jeg fant dette i en Dagbladet artikkel:

-Samtlige av panelmedlemmene ga Cantó lav score, og mente at Spania hadde sendt et kjedelig og halvhjerta bidrag til Rotterdam. Et medlem av folkejuryen kunne informere om at Cantó hadde en historie å fortelle da han har mistet bestemoren sin til covid og faren hans gikk bort mens låta ble laget. Eurovision-entusiasten ga likevel en firer.

- Du ga fire likevel? Din sjuke jævel, sa gjestedommer Else Kåss-Furuseth, en kommentar som ble møtt med høy latter.


Helt greit å spøke med dette i den settingen. Det man ler av er ikke at vedkommendes familemedlemer døde. Det man gjør narr av er at en av de i folkejuryen på tross av å vite om den tragiske bakhistorien fremdeles ikke ville gi mer enn fire.

Folk lar seg krenke av det utroligste. Dette var jo ikke rettet til spanjolen. Eneste grunnen til at han fikk høre det var sikkert fordi noen følte seg 2.grads-krenket og kontaktet den spanske artisten for å fortelle ham om det.
Er forsåvidt enig men det er altså utenlandske artister som har reagert, jeg husket denne saken så derfor jeg postet den her.
Det er alltid lettere å slakte noe enn å skape noe
Det er jeg helt enig i. Det er derfor dette programmet er lett underholdning og ikke bør tas for å være noe annet enn det. Ingen har sagt at denne programserien er stor kunst.

Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 2:14 pm
Fazam skrev: fre apr 14, 2023 1:53 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 12:13 pm Hvilken mobbing du sikter til vet jeg ikke, men jeg tviler på at noen utenlandske artister ser på dette programmmet. Og hvis de gjør det så tror jeg de skjønner konseptet og ikke tar det så høytidelig. Det bør man ikke gjøre med MGP/Eurovision uansett.

Men kom gjerne med noen konkrete eksempler på mobbing (satt i riktig kontekst) så skal jeg vurdere om det er over streken.
Har ingenting med saken å gjøre hvem som ser og ikke ser på programmene.
Og du skal liksom vurdere hva som er mobbing? :roll:
Det var du som tok opp mobbing og påstod at det fant sted. Da får du nesten legge frem noen konkret slik at jeg kan vurdere om jeg er enig med deg eller ikke. Det er det en diskusjon er. Meningsbrytning.
Hvis du har fulgt med på disse programmene, er det ingen vits å diskutere det med deg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: fre apr 14, 2023 2:27 pm Ingen har sagt at denne programserien er stor kunst.
Derfor burde NRK ha lagt ned konseptet. Svenskenes mobbe-programmer ble lagt ned for mange år siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»