Adresse Liverpool

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: Adresse Liverpool

Legg inn av Elgen »

ms_8 skrev: lør apr 15, 2023 10:55 pm Såg programmet med mor og far

Her er våre poeng 1 er verst og 12 er best
Norge: Vi gav den ikkje poeng, men alle var enige om at denne har vi stor tru på. Mamma og Pappa som ikkje såg MGP finalen meinte den var klart best.

Tsjekkia: Mamma 5, Pappa 3 og eg 3
Australia: Mamma 6, Pappa 8 og eg 8
Hellas: Mamma 5, Pappa 3 og eg 6
Kroatia: Mamma 1, Pappa 2 og eg 6
Italia: Mamma 7, Pappa 6 og eg 5
Malta: Mamma 4, Pappa 7 og eg 5
Armenia: Mamma 5, Pappa 6 og eg 5
Latvia: Mamma 3, Pappa 3 og eg 12
Frankrike: Mamma 8, Pappa 8 og eg 4

Ellers var vi alle enige om at folkejuryen burde bort og at ein del av låtene vart påverket av klippinga. Eksempel Latvia som mistet mesteparten av låta
Virker som en oppegående familie det der

ms_8

Legg inn av ms_8 »

SirJames skrev: lør apr 15, 2023 11:01 pm
ms_8 skrev: lør apr 15, 2023 10:55 pm Såg programmet med mor og far

Her er våre poeng 1 er verst og 12 er best
Norge: Vi gav den ikkje poeng, men alle var enige om at denne har vi stor tru på. Mamma og Pappa som ikkje såg MGP finalen meinte den var klart best.

Tsjekkia: Mamma 5, Pappa 3 og eg 3
Australia: Mamma 6, Pappa 8 og eg 8
Hellas: Mamma 5, Pappa 3 og eg 6
Kroatia: Mamma 1, Pappa 2 og eg 6
Italia: Mamma 7, Pappa 6 og eg 5
Malta: Mamma 4, Pappa 7 og eg 5
Armenia: Mamma 5, Pappa 6 og eg 5
Latvia: Mamma 3, Pappa 3 og eg 12
Frankrike: Mamma 8, Pappa 8 og eg 4

Ellers var vi alle enige om at folkejuryen burde bort og at ein del av låtene vart påverket av klippinga. Eksempel Latvia som mistet mesteparten av låta
I tillegg ble alle de beste delene av Italia klippet bort, så den låta ble helt ødelagt. Hvis din familie ikke har hørt disse bidragene før dette programmet, er det jo i praksis umulig å sette rett karakter, ref korte snutter og horribel klipping.
Nei det har dei ikkje og det snakket vi også litt om. Samstundes tenker eg dette gir eit ok bilde over kva dei to tenker utifrå programmet.
Men det er klart at dette påverker veldig bedømminga. Enkelte låter vart veldig merkeleg og andre kom klart betre ut.

Nrk burde minimum ha spelt 2 minutter av kvart låt, men prioriterer dessverre 1 folkejury som skal få prate og dermed blir det eit dårleg grunnlag for å vurdere låtene godt nok.

Ellers skulle eg ynskje at fleire av låtene hadde blitt vist live. Latvia og Italia ville blitt betre live og ikkje med desse svake musikkvidoene
Sist redigert av ms_8 den lør apr 15, 2023 11:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

SirJames skrev: lør apr 15, 2023 10:58 pm

Satte 500 riksdaler på Frankrike da oddsen var på 31, i den tro at oddsen kom til å synke. Nå er den på 51...

Gir null mening at et slikt kvalitetsbidrag har høyere odds enn alt annet søppel som kommer i år. Frankrike blir jo ikke spilt mye før finalen, så de burde promotere låten selv kraftig i alle mulige medier i ukene før selve finalen.
Jeg prøvde, men får ikke til å overføre penger til bookiene lenger. Staten har ikke gjort det lett å bruke noe annet enn Norsk Tipping, og de har ikke odds på ESC-vinner.
Når NT kommer med odds, har vel Frankrike sunket kraftig. Irriterende.

Hvor står den i 51? Og lykke til med spillet, kan bli 15.500 enkle kr på deg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:11 pm
SirJames skrev: lør apr 15, 2023 10:58 pm

Satte 500 riksdaler på Frankrike da oddsen var på 31, i den tro at oddsen kom til å synke. Nå er den på 51...

Gir null mening at et slikt kvalitetsbidrag har høyere odds enn alt annet søppel som kommer i år. Frankrike blir jo ikke spilt mye før finalen, så de burde promotere låten selv kraftig i alle mulige medier i ukene før selve finalen.
Jeg prøvde, men får ikke til å overføre penger til bookiene lenger. Staten har ikke gjort det lett å bruke noe annet enn Norsk Tipping, og de har ikke odds på ESC-vinner.
Når NT kommer med odds, har vel Frankrike sunket kraftig. Irriterende.

Hvor står den i 51? Og lykke til med spillet, kan bli 15.500 enkle kr på deg.
Takk, den står til 51 hos Coolbet. Gikk fint for meg å overføre penger til dem.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Satte også et "coverbet" på Sverige, så går i 0 totalt hvis Loreen stikker av med pokalen.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

SirJames skrev: lør apr 15, 2023 11:14 pm
Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:11 pm
SirJames skrev: lør apr 15, 2023 10:58 pm

Satte 500 riksdaler på Frankrike da oddsen var på 31, i den tro at oddsen kom til å synke. Nå er den på 51...

Gir null mening at et slikt kvalitetsbidrag har høyere odds enn alt annet søppel som kommer i år. Frankrike blir jo ikke spilt mye før finalen, så de burde promotere låten selv kraftig i alle mulige medier i ukene før selve finalen.
Jeg prøvde, men får ikke til å overføre penger til bookiene lenger. Staten har ikke gjort det lett å bruke noe annet enn Norsk Tipping, og de har ikke odds på ESC-vinner.
Når NT kommer med odds, har vel Frankrike sunket kraftig. Irriterende.

Hvor står den i 51? Og lykke til med spillet, kan bli 15.500 enkle kr på deg.
Takk, den står til 51 hos Coolbet. Gikk fint for meg å overføre penger til dem.

Bilde
1.85 på topp 10? Den er jo bankers. Da kunne jeg spilt for 1000,- helt uten risiko, og kanskje vunnet 23460 (selv om jeg tror svenskene ødelegger.)

540x1,85 på topp 10 = 1000 kr (Den kan umulig ikke gå inn)
460x51 på vinner = 23 460

Utrolig irriterende at jeg ikke får gjennom pengene hos coolbet heller.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Oddsen på at Sverige kommer topp 10 er 1.01

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:32 pm
SirJames skrev: lør apr 15, 2023 11:14 pm
Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:11 pm

Jeg prøvde, men får ikke til å overføre penger til bookiene lenger. Staten har ikke gjort det lett å bruke noe annet enn Norsk Tipping, og de har ikke odds på ESC-vinner.
Når NT kommer med odds, har vel Frankrike sunket kraftig. Irriterende.

Hvor står den i 51? Og lykke til med spillet, kan bli 15.500 enkle kr på deg.
Takk, den står til 51 hos Coolbet. Gikk fint for meg å overføre penger til dem.

Bilde
1.85 på topp 10? Den er jo bankers. Da kunne jeg spilt for 1000,- helt uten risiko, og kanskje vunnet 23460 (selv om jeg tror svenskene ødelegger.)

540x1,85 på topp 10 = 1000 kr (Den kan umulig ikke gå inn)
460x51 på vinner = 23 460

Utrolig irriterende at jeg ikke får gjennom pengene hos coolbet heller.
Jeg førte over med Mastercard fra DNB, gikk som kniv i varmt smør.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Fazam skrev: lør apr 15, 2023 3:29 pm
SirJames skrev: lør apr 15, 2023 12:19 pm
LondoMollari skrev: lør apr 15, 2023 3:25 am Frankrike er favoritten min så langt.
Men lurer på om hun syns det var et kompliment når han homsen fra Demenskoret sa noe sånt som at hun så flott ut, som en bra drag-artist....
Haha, reagerte på det samme...drag-artist...wtf
Han har rett. Det ser ut som et drag-nummer. Hvis man har sett denne personen uten sminke, så får man enda mer vann på mølla. Er det en mann eller kvinne?
Denne Demens-dirigenten ble tider både ekkel å se og høre på. Mye av media synes gjennomsyret av kameratskap og bekjente av kjente. I tidliger tider, var det helt tydelig at slekters gang, hadde førsteprioritet i NRK. Enda godt at en har mange TV kanaler å velge mellom i dag.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: ons mar 15, 2023 10:19 pm https://www.nrk.no/presse/programomtale ... 1.16326473
https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song ... HU33000123

Sendes på NRK fire fredager fra 14.april.

Programleder: Marte Stokstad.

Panel: Kevin Vågenes, Ingeborg Heldal og Stian Thorbjørnsen.

Folkejuryen: Jim Ødegård Pedersen + 3 nye personer i hvert program.

Gjester:
Kim Wigaard (Artist)
Agnete Husebye (Youtuber)
Amanda Tenfjord (Artist)
Fawad Ashraf (Journalist)
Henrik Aasheim (Politiker)
Linn Skåber (Komiker)
Gjennomgang av 9 land ikveld; Danmark, Ukraina, Finland, Albania, Polen, Serbia, Slovenia, Estland og Storbritannia.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

SirJames skrev: lør apr 15, 2023 3:54 pm
Fazam skrev: lør apr 15, 2023 3:29 pm
SirJames skrev: lør apr 15, 2023 12:19 pm

Haha, reagerte på det samme...drag-artist...wtf
Han har rett. Det ser ut som et drag-nummer. Hvis man har sett denne personen uten sminke, så får man enda mer vann på mølla. Er det en mann eller kvinne?
Da er vi uenige, synes ikke det er noe ved hennes fremtoning i videoen som minner om et drag-nummer.

Derimot preges nummeret av fransk chic & eleganse.

Har du noen bilder av henne uten sminke?

For meg ser dette ut som en kvinne, helt uavhengig av sminke;

Bilde
Selv så identifiserer jeg denne artisten som lesbisk trans-mann tiltrukket av menn.

Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: fre apr 21, 2023 8:17 am Selv så identifiserer jeg denne artisten som lesbisk trans-mann tiltrukket av menn.
Skulle det liksom være morsomt?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: fre apr 21, 2023 8:12 am Gjennomgang av 9 land ikveld; Danmark, Ukraina, Finland, Albania, Polen, Serbia, Slovenia, Estland og Storbritannia.
Neppe noen bombe at det er overvurderte Finland som får flest poeng blant disse 9 bidragene.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: fre apr 21, 2023 8:53 am
oddvar_kjempebra skrev: fre apr 21, 2023 8:17 am Selv så identifiserer jeg denne artisten som lesbisk trans-mann tiltrukket av menn.
Skulle det liksom være morsomt?
Dette tema er alt for alvorlig til å spøke med.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

88 poeng til Finland, ja. 12-erne sitter løst, men den kommer nok til å gjøre det bra i konkurransen.

Jeg må si at jeg virkelig likte Serbia. Ganske kunstneriske greier, er vel noe man enten overhodet ikke liker eller liker veldig godt. Sånn sett kan man vel si at de følger opp fra i fjor, selv om låtene overhodet ikke ligner.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ny runde med gjennomgang av mor, far og meg

Følgjande poeng vart det
Mamma, Pappa og meg
Danmark 7, 5 og 5
Ukraina 6, 7 og 4
Finland 7, 7 og 10
Albania 4, 4 og 4
Polen 4, 8 og 6
Serbia 2, 1 og 5
Slovenia 7, 5 og 5
Estland 8, 8 og 10
Storbritannia 4, 6 og 5

Både Mamma og Pappa synest mesteparten var ganske middels. Begge likte Estland og mislikte sterkt Serbia. Ellers likte Pappa godt Polen, men Jenta fekk nok 1-2 ekstrapoeng. Mamma likte Danmark og Slovenia litt

Verken mamma eller pappa har hørt låtene før

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Mamma virker som en oppegående dame!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 10:22 pm Ellers likte Pappa godt Polen, men Jenta fekk nok 1-2 ekstrapoeng.
Han la vel merke til den spektakulære stussen.

Det gjorde i hvert fall Mr. Skraev.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: fre apr 21, 2023 10:37 pm
ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 10:22 pm Ellers likte Pappa godt Polen, men Jenta fekk nok 1-2 ekstrapoeng.
Han la vel merke til den spektakulære stussen.

Det gjorde i hvert fall Mr. Skraev.
Meget flott, Skræva!

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: fre apr 21, 2023 8:55 am
Fazam skrev: fre apr 21, 2023 8:12 am Gjennomgang av 9 land ikveld; Danmark, Ukraina, Finland, Albania, Polen, Serbia, Slovenia, Estland og Storbritannia.
Neppe noen bombe at det er overvurderte Finland som får flest poeng blant disse 9 bidragene.
Sjelden at jeg er enig med denne humørløse komikerens vurderinger. Men når det gjelder Finland var han den eneste som ikke lot seg rive med av bølgen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 10:22 pm Ellers likte Pappa godt Polen, men Jenta fekk nok 1-2 ekstrapoeng.
Hvor mange ekstrapoeng ga han til denne (Polen 2014)? 8-)


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Drakk vann på flaske da jeg så på. Det stod at vannet var best før juli. Vannet har rent rundt på jorden i noen milliarder år? Vi puttet det på flaske og nå er det ødelagt?

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

LANISTA skrev: lør apr 22, 2023 12:28 pm Drakk vann på flaske da jeg så på. Det stod at vannet var best før juli. Vannet har rent rundt på jorden i noen milliarder år? Vi puttet det på flaske og nå er det ødelagt?
► Show Spoiler
Enkel forklaring på dette.

Vann har en naturlig mengde av enzymet trisulfathydroklorin, som er et enzym som stimulerer det naturlige sink-innholdet i vannet, og som også ved påvirkning av oksygen og i normal temperatur vil bli omdannet til vitamin A.

Både sink og vitamin A er viktig for synet.

Etter utløpsdatoen har nevnte enzym mindre effekt. Synet kan dermed påvirkes i negativ retning. Derav datomerkingen.

You're welcome.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

SirJames skrev: lør apr 22, 2023 2:50 pm
LANISTA skrev: lør apr 22, 2023 12:28 pm Drakk vann på flaske da jeg så på. Det stod at vannet var best før juli. Vannet har rent rundt på jorden i noen milliarder år? Vi puttet det på flaske og nå er det ødelagt?
► Show Spoiler
Enkel forklaring på dette.

Vann har en naturlig mengde av enzymet trisulfathydroklorin, som er et enzym som stimulerer det naturlige sink-innholdet i vannet, og som også ved påvirkning av oksygen og i normal temperatur vil bli omdannet til vitamin A.

Både sink og vitamin A er viktig for synet.

Etter utløpsdatoen har nevnte enzym mindre effekt. Synet kan dermed påvirkes i negativ retning. Derav datomerkingen.

You're welcome.
Takk Sir, for info. om sink og vitamin A! Om MGP låtene, var det en med ordene: "Jeg skrev en sang". Men hadde ikke Norge for ikke så lenge siden med en låt med ordene: "Dette er slik jeg skrev en sang"? Er det bare meg som synes en likhet? Ellers så begynner jeg å gå lei av denne økende overdoseringen av mannlig feminisme i MGP. Før i tiden var det ikke sånn. Men jau, jau. I dag har vi heldigvis flere alternativer å velge mellom. :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ormen den lange skrev: lør apr 22, 2023 7:18 pm
SirJames skrev: lør apr 22, 2023 2:50 pm
LANISTA skrev: lør apr 22, 2023 12:28 pm Drakk vann på flaske da jeg så på. Det stod at vannet var best før juli. Vannet har rent rundt på jorden i noen milliarder år? Vi puttet det på flaske og nå er det ødelagt?
► Show Spoiler
Enkel forklaring på dette.

Vann har en naturlig mengde av enzymet trisulfathydroklorin, som er et enzym som stimulerer det naturlige sink-innholdet i vannet, og som også ved påvirkning av oksygen og i normal temperatur vil bli omdannet til vitamin A.

Både sink og vitamin A er viktig for synet.

Etter utløpsdatoen har nevnte enzym mindre effekt. Synet kan dermed påvirkes i negativ retning. Derav datomerkingen.

You're welcome.
Takk Sir, for info. om sink og vitamin A! Om MGP låtene, var det en med ordene: "Jeg skrev en sang". Men hadde ikke Norge for ikke så lenge siden med en låt med ordene: "Dette er slik jeg skrev en sang"? Er det bare meg som synes en likhet? Ellers så begynner jeg å gå lei av denne økende overdoseringen av mannlig feminisme i MGP. Før i tiden var det ikke sånn. Men jau, jau. I dag har vi heldigvis flere alternativer å velge mellom. :)
Ja, UK har låten "I Wrote A Song" dette året. Helt medioker sak.

Mens Rybak forsøkte seg på en reprise av ESC-seieren fra 2009 ved å stille med "That's How You Write A Song" i ESC 2018. Den var jo langt fra like god som "originalen" i 2009, og det gjenspeilet seg også på plasseringen (15. plass).

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: ons mar 15, 2023 10:19 pm https://www.nrk.no/presse/programomtale ... 1.16326473
https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song ... HU33000123

Sendes på NRK fire fredager fra 14.april.

Programleder: Marte Stokstad.

Panel: Kevin Vågenes, Ingeborg Heldal og Stian Thorbjørnsen.

Folkejuryen: Jim Ødegård Pedersen + 3 nye personer i hvert program.

Gjester:
Kim Wigaard (Artist)
Agnete Husebye (Youtuber)
Amanda Tenfjord (Artist)
Fawad Ashraf (Journalist)
Henrik Aasheim (Politiker)
Linn Skåber (Komiker)
Gjennomgang av 9 land i dag/i kveld; Island, Nederland, Portugal, Georgia, Østerrike, Aserbajdsjan, Tyskland, Sveits og Israel.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Linn Skåber er jo morsom, og har sansen for Henrik Asheim, som han heter.

Spent på hvordan de stiller seg til Tyskland..

Fazam

Legg inn av Fazam »

SirJames skrev: fre apr 28, 2023 1:04 pm Linn Skåber er jo morsom, og har sansen for Henrik Asheim, som han heter.
Assheim. Han er dog med i det siste programmet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fazam skrev: fre apr 28, 2023 6:43 pm
SirJames skrev: fre apr 28, 2023 1:04 pm Linn Skåber er jo morsom, og har sansen for Henrik Asheim, som han heter.
Assheim. Han er dog med i det siste programmet.
Henrik Asheim

https://no.wikipedia.org/wiki/Henrik_Asheim

Fazam

Legg inn av Fazam »

SirJames skrev: fre apr 28, 2023 6:46 pm
Fazam skrev: fre apr 28, 2023 6:43 pm
SirJames skrev: fre apr 28, 2023 1:04 pm Linn Skåber er jo morsom, og har sansen for Henrik Asheim, som han heter.
Assheim. Han er dog med i det siste programmet.
Henrik Asheim
En politiker som tilfeldigvis er homo, og som tilfeldigvis er interessert i ESC....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»