Bilsalg mars 2023

Svar
SUV

Re: Bilsalg mars 2023

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: tir mar 28, 2023 8:10 pm
Jan skrev: tir mar 28, 2023 11:41 am
nometalhorse skrev: man mar 27, 2023 11:12 pm Etter så mye kritikk så er det nesten rart at 724 stk BZ4X er registrert i mars. Vi får håpe kjøperne blir fornøyd.
Det er vel biler som er bestilt før problemene ble kjent. Etter som jeg forstod, hadde de noen tusen biler i bestilling.
Etter hva jeg forstår er.selve bilen grei, det.er.rekkevidden de kommenterer.
Så.reklamen med batterigranti på opptil 1 mill. km. Sikkert lurt for kunden da det later til at der må lades mye.
Det høres jo flott ut med sånn batterigaranti, men hva dekker den og vil batteriet bli byttet hvis garantivilkårene oppfylles? Akkurat det at det var god garanti på batteriet var en av grunnene til at jeg (som var litt skeptisk til holdbarheten til batteriet) valgte å kjøpe forrige bilen min.

Etter ca 6 år viste mine målinger at batteriet hadde så lite kapasitet at det ifølge garantien (som fortsatt gjaldt) skulle byttes. Målinger gjort hos merkeforhandler bekreftet dette, men de byttet ikke ut batteriet. Så dermed får jeg en naturlig skepsis mot å stole for mye på gode batterigarantier.

Mehell

Legg inn av Mehell »

SUV skrev: tor mar 30, 2023 4:59 am
rosmebraad skrev: tir mar 28, 2023 8:10 pm
Jan skrev: tir mar 28, 2023 11:41 am

Det er vel biler som er bestilt før problemene ble kjent. Etter som jeg forstod, hadde de noen tusen biler i bestilling.
Etter hva jeg forstår er.selve bilen grei, det.er.rekkevidden de kommenterer.
Så.reklamen med batterigranti på opptil 1 mill. km. Sikkert lurt for kunden da det later til at der må lades mye.
Det høres jo flott ut med sånn batterigaranti, men hva dekker den og vil batteriet bli byttet hvis garantivilkårene oppfylles? Akkurat det at det var god garanti på batteriet var en av grunnene til at jeg (som var litt skeptisk til holdbarheten til batteriet) valgte å kjøpe forrige bilen min.

Etter ca 6 år viste mine målinger at batteriet hadde så lite kapasitet at det ifølge garantien (som fortsatt gjaldt) skulle byttes. Målinger gjort hos merkeforhandler bekreftet dette, men de byttet ikke ut batteriet. Så dermed får jeg en naturlig skepsis mot å stole for mye på gode batterigarantier.
Er det ikke slik at det er en del forbehold på disse garantiene?
At batteriet aldri må kjøres under 15%, aldri lades helt fullt eller lignende.
Har ikke el.bil selv, men mener å ha lest at forbeholdene de setter på garantiene på batterier er nesten umulig å overholde.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jan skrev: ons mar 29, 2023 7:55 pm
Kompressor skrev: man mar 27, 2023 11:12 pm
Shagalott skrev: man mar 27, 2023 9:32 pm

6207 registrert hittil, 554 i dag.
613 i dag nå… 6266 i mars. Herlighet, har det vært registrert over 600 av en bilmodell på en dag i Norge før? Nesten komisk vettu.
Jeg kjørte en kar i går som skulle hente Y en sin presis kl 12.15. Bilen ble levert utendørs, og han fortalte at i stedet for en gjennomgang av bilens funksjoner med selger, hadde han fått tilsendt en informasjonsvideo som han ble oppfordret til å se. Det var ikke tid til noe snikksnakk ved overlevering hadde han fått beskjed om. Utenfor Teslasenteret stod leveringsklare biler i kø.
De gangene jeg har hentet ny bil har det vært et stort bestyr.... nesten så jeg har lyst å si at det bare trengs å gi nøkler og si heinog adjø neste gang.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ca 7500 model Y nå. Wow. Husker jeg opplevde relativt kaotiske tilstander når jeg hentet ut tm3 for drøye 4 år siden, og skjønner godt det som beskrives om utlevering av Y er tilfelle nå. De har utviklet intro til bilen via en video for å trimme utlevering enda et hakk.

Litt stusslig spør du meg, siden det er ikke hver dag drøye halvmillionen blir brukt på en bil. De fleste er nok så oppegående at de fikser det, men alle er nok ikke det. Er nok noen som blir litt skuffet her uten at Musk vil bry seg særlig om det.

Er virkelig bilen så bra at den fortjener dette volumet? Hvis den kjører litt som model 3 så finnes det bedre biler spør du meg, selv om den er bra på mange områder. Jeg har ikke prøvd Y så jeg aner ikke. Noe må det være som har trigget kjøperne. Fikk som nevnt tilbud om en ioniq 6 med full pakke til 630000, og ville valgt den foran Y hver gang hvis den ligner på tm3 i styrker og svakheter.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Fernandovonarb skrev: fre mar 31, 2023 6:36 pm Ca 7500 model Y nå. Wow. Husker jeg opplevde relativt kaotiske tilstander når jeg hentet ut tm3 for drøye 4 år siden, og skjønner godt det som beskrives om utlevering av Y er tilfelle nå. De har utviklet intro til bilen via en video for å trimme utlevering enda et hakk.

Litt stusslig spør du meg, siden det er ikke hver dag drøye halvmillionen blir brukt på en bil. De fleste er nok så oppegående at de fikser det, men alle er nok ikke det. Er nok noen som blir litt skuffet her uten at Musk vil bry seg særlig om det.

Er virkelig bilen så bra at den fortjener dette volumet? Hvis den kjører litt som model 3 så finnes det bedre biler spør du meg, selv om den er bra på mange områder. Jeg har ikke prøvd Y så jeg aner ikke. Noe må det være som har trigget kjøperne. Fikk som nevnt tilbud om en ioniq 6 med full pakke til 630000, og ville valgt den foran Y hver gang hvis den ligner på tm3 i styrker og svakheter.

Jeg kan på mange måter forstå at Model Y er den nye Norges-Toyotaen, eller golfen. Det fordi den er kvikk, har 4wd, har nok plass for de fleste, er en høymoderne elbil fra et slags elbilstatus-merke, har som oftest best rekkevidde i sitt prissegment, lader kjapt, har fordelen av et unikt ladenettverk så man kan tenke litt mindre. Bilene er enkle og gode nok for folk flest.

Selv ville jeg aldri kjøpt en Model Y for jeg har strengere krav til bil. Men som en enkel genial eneste ny elbil for folk flest? Jeg ser poenget. Den kjennes som mye bil for pengene opp mot alt det andre som. Har blitt motbydelig mye dyrere. Sleng på at Tesla ofte har gode rentetilbud og kanskje raskere levering. Enkle å utstyre og har til og med hengerfeste med ok hengervekt.

Skal man ha betydelig bedre biler og har mulighet for å kjøpe for 800-1,5+ da finnes det mye annet spennende, både elbiler og andre drivstoff.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Hovedtallene for bilsalget i mars er ute, og det ble registrert 19 366 biler, noe som er 19,3% flere enn samme måned i fjor.

Fordelt på drivstoff ser det slik ut:
- Bensinmotor 196 biler 1% markedsandel.
- Dieselmotor 331 biler, 1,7% MA
- Hybrider 2028 biler 10,5% MA
- Nullutslipp 16 811 biler 86,8%MA

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Shagalott skrev: man apr 03, 2023 12:11 pm Hovedtallene for bilsalget i mars er ute, og det ble registrert 19 366 biler, noe som er 19,3% flere enn samme måned i fjor.

Fordelt på drivstoff ser det slik ut:
- Bensinmotor 196 biler 1% markedsandel.
- Dieselmotor 331 biler, 1,7% MA
- Hybrider 2028 biler 10,5% MA
- Nullutslipp 16 811 biler 86,8%MA
Du bør slutte å bruke slike tulleuttrykk som kun bransjen selv har funnet på. Bruk heller elbil.

Nullutslippsbilen finnes ikke, og kommer heller ikke til å finnes noen gang.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Shagalott skrev: man apr 03, 2023 12:11 pm Hovedtallene for bilsalget i mars er ute, og det ble registrert 19 366 biler, noe som er 19,3% flere enn samme måned i fjor.

Fordelt på drivstoff ser det slik ut:
- Bensinmotor 196 biler 1% markedsandel.
- Dieselmotor 331 biler, 1,7% MA
- Hybrider 2028 biler 10,5% MA
- Nullutslipp 16 811 biler 86,8%MA
Sannheten er at Tesla sitt prisnedsettelses-stunt har reddet bilsalget i Norge fra å være tidenes dårligste tall på lenge i hele første kvartal. Da går samtidig elbilandelen opp kunstig mye -mest pga Model Y som er en enkelt bilmodell.

Ganske spesielt bilsalg.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Det er ikke bare i Norge Tesla har levert ut mange biler og satt nye rekorder:

- I Danmark ble Model Y nummer 1 med 3203 registrerte biler i mars, den gamle rekorden for mest registreringer i en måned var i mars 1997 da Ford Mondeo satte rekord med 1994 biler. Og da er det ikke uventet at Tesla er nr. 1 på modell og merkestatistikken. I tillegg er Model 3 nr.3 blant modellene. Elbilandelen i DK i første kvartal er på ca.30%
- I Sverige ble Tesla største merke med nesten 4000 registreringer, og ikke uventet er Model Y nummer 1 blant modellene med drøyt 3200 registreringer. Elbilandelen i mars i Sverige var cirka 42%.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Det hjelper tydeligvis å sette ned prisen med 20% - kanskje de andre merkene snart følger etter i stedet for å øke sine priser nesten ekkelt mye med 5-10-15%?

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Shagalott skrev: tir apr 04, 2023 1:03 pm Det er ikke bare i Norge Tesla har levert ut mange biler og satt nye rekorder:

- I Danmark ble Model Y nummer 1 med 3203 registrerte biler i mars, den gamle rekorden for mest registreringer i en måned var i mars 1997 da Ford Mondeo satte rekord med 1994 biler. Og da er det ikke uventet at Tesla er nr. 1 på modell og merkestatistikken. I tillegg er Model 3 nr.3 blant modellene. Elbilandelen i DK i første kvartal er på ca.30%
- I Sverige ble Tesla største merke med nesten 4000 registreringer, og ikke uventet er Model Y nummer 1 blant modellene med drøyt 3200 registreringer. Elbilandelen i mars i Sverige var cirka 42%.
Det blir litt feil å bruke mars som et bevis på hvor bra Tesla selger.
Tesla har hele tiden nærmest kun levert ut biler i mars, juni, september og desember.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Iseran2770 skrev: tir apr 04, 2023 5:15 pm
Shagalott skrev: tir apr 04, 2023 1:03 pm Det er ikke bare i Norge Tesla har levert ut mange biler og satt nye rekorder:

- I Danmark ble Model Y nummer 1 med 3203 registrerte biler i mars, den gamle rekorden for mest registreringer i en måned var i mars 1997 da Ford Mondeo satte rekord med 1994 biler. Og da er det ikke uventet at Tesla er nr. 1 på modell og merkestatistikken. I tillegg er Model 3 nr.3 blant modellene. Elbilandelen i DK i første kvartal er på ca.30%
- I Sverige ble Tesla største merke med nesten 4000 registreringer, og ikke uventet er Model Y nummer 1 blant modellene med drøyt 3200 registreringer. Elbilandelen i mars i Sverige var cirka 42%.
Det blir litt feil å bruke mars som et bevis på hvor bra Tesla selger.
Tesla har hele tiden nærmest kun levert ut biler i mars, juni, september og desember.
Noe som er i endring, Model Y var bestselgende modell i Europa i februar i år, og i november i fjor.
Det vil si at i løpet av de 5 siste månedene har/er Y nummer 1 i Europa i 4 av de. (her tar jeg det for gitt at den vinner ganske overlegent i mars)
Unntaket er januar 23 da Dacia Sandero vant.

burkar

Legg inn av burkar »

Shagalott skrev: tir apr 04, 2023 6:18 pm
Iseran2770 skrev: tir apr 04, 2023 5:15 pm
Shagalott skrev: tir apr 04, 2023 1:03 pm Det er ikke bare i Norge Tesla har levert ut mange biler og satt nye rekorder:

- I Danmark ble Model Y nummer 1 med 3203 registrerte biler i mars, den gamle rekorden for mest registreringer i en måned var i mars 1997 da Ford Mondeo satte rekord med 1994 biler. Og da er det ikke uventet at Tesla er nr. 1 på modell og merkestatistikken. I tillegg er Model 3 nr.3 blant modellene. Elbilandelen i DK i første kvartal er på ca.30%
- I Sverige ble Tesla største merke med nesten 4000 registreringer, og ikke uventet er Model Y nummer 1 blant modellene med drøyt 3200 registreringer. Elbilandelen i mars i Sverige var cirka 42%.
Det blir litt feil å bruke mars som et bevis på hvor bra Tesla selger.
Tesla har hele tiden nærmest kun levert ut biler i mars, juni, september og desember.
Noe som er i endring, Model Y var bestselgende modell i Europa i februar i år, og i november i fjor.
Det vil si at i løpet av de 5 siste månedene har/er Y nummer 1 i Europa i 4 av de. (her tar jeg det for gitt at den vinner ganske overlegent i mars)
Unntaket er januar 23 da Dacia Sandero vant.
Det har også med å gjøre at de nå har operativ fabrikk i Tyskland, og ikke er avhengig av store båtlaster fra USA eller Kina.

Elysian

Legg inn av Elysian »

burkar skrev: tir apr 04, 2023 6:37 pm
Shagalott skrev: tir apr 04, 2023 6:18 pm
Iseran2770 skrev: tir apr 04, 2023 5:15 pm

Det blir litt feil å bruke mars som et bevis på hvor bra Tesla selger.
Tesla har hele tiden nærmest kun levert ut biler i mars, juni, september og desember.
Noe som er i endring, Model Y var bestselgende modell i Europa i februar i år, og i november i fjor.
Det vil si at i løpet av de 5 siste månedene har/er Y nummer 1 i Europa i 4 av de. (her tar jeg det for gitt at den vinner ganske overlegent i mars)
Unntaket er januar 23 da Dacia Sandero vant.
Det har også med å gjøre at de nå har operativ fabrikk i Tyskland, og ikke er avhengig av store båtlaster fra USA eller Kina.
Tesla produserer ca. 200 000 biler pdd i Tyskland. Fabrikken er vel på ca 500 000 når de er oppe og går for fullt. Har nå søkt om å utvide til 1 mill i Tyskland.

Det betyr
Freemont 600 000
Shanghai 1 000 000 og økende og utvider stadig
Berlin 200 000 og utvider til 1 000 000
Texas 180 000 og er klar for over 1 000 000

Ny Mexico: Alt er uklart, men Tesla Model 2 vil bli produsert her. Tipper de vil ha ca 1 000 000 biler her hvert år etterhvert.

De produserer nå ca 2 millioner i året og er snart klar for 4 000 000.

På god vei til å bli verdens største bilprodusent. Målet er 20 millioner i 2030. Toyota i dag har vel mellom 8 og 9 millioner.
Tesla Model Y var nummer 4 i verden for mest solgte bil i fjor forresten. Model 3 nummer 9.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Meget fascinerende om/når en ny bilprodusent vokser så mye. En ny storprodusent har velnikke dukket opp i USA på 90 år eller noe?
Men si meg: Har ikke konsulentene fått ferten av dette?
Der er jo strengt tatt liten/moderat satsning i disse segmentene fra en del andre.
(Og på de delene av USA jeg følger med på er der fortsatt sånn ca. null elbiler.)

Husk der er 80 tusen pluss bensinstasjoner i statene.

(Og disclaimer: Bilmessig kan jeg gjerne kjøre Tesla. Si fra om jeg skal liste opp positive ting ved Mod. 3.)

Elysian

Legg inn av Elysian »

rosmebraad skrev: tor apr 06, 2023 8:45 pm Meget fascinerende om/når en ny bilprodusent vokser så mye. En ny storprodusent har velnikke dukket opp i USA på 90 år eller noe?
Men si meg: Har ikke konsulentene fått ferten av dette?
Der er jo strengt tatt liten/moderat satsning i disse segmentene fra en del andre.
(Og på de delene av USA jeg følger med på er der fortsatt sånn ca. null elbiler.)

Husk der er 80 tusen pluss bensinstasjoner i statene.

(Og disclaimer: Bilmessig kan jeg gjerne kjøre Tesla. Si fra om jeg skal liste opp positive ting ved Mod. 3.)
Det er ikke bare å kaste seg på toget, VW satser ikke mindre enn 2000 milliarder! på å slå Tesla. Tror du de andre produsentene har slike penger?
Er vel bare nesten Tesla, VW og Toyota som er "gjeldfrie". Dvs de har nok gjeld, men har mer enn nok cash til å innfri lånene.

De sitter stille i båten og håper den grønne bølgen blir borte.

https://e24.no/boers-og-finans/i/8JXWaA ... der-kroner

Elysian

Legg inn av Elysian »

Elysian skrev: tor apr 06, 2023 8:55 pm
rosmebraad skrev: tor apr 06, 2023 8:45 pm Meget fascinerende om/når en ny bilprodusent vokser så mye. En ny storprodusent har velnikke dukket opp i USA på 90 år eller noe?
Men si meg: Har ikke konsulentene fått ferten av dette?
Der er jo strengt tatt liten/moderat satsning i disse segmentene fra en del andre.
(Og på de delene av USA jeg følger med på er der fortsatt sånn ca. null elbiler.)

Husk der er 80 tusen pluss bensinstasjoner i statene.

(Og disclaimer: Bilmessig kan jeg gjerne kjøre Tesla. Si fra om jeg skal liste opp positive ting ved Mod. 3.)
Det er ikke bare å kaste seg på toget, VW satser ikke mindre enn 2000 milliarder! på å slå Tesla. Tror du de andre produsentene har slike penger?
Er vel bare nesten Tesla, VW og Toyota som er "gjeldfrie". Dvs de har nok gjeld, men har mer enn nok cash til å innfri lånene.

De sitter stille i båten og håper den grønne bølgen blir borte.

https://e24.no/boers-og-finans/i/8JXWaA ... der-kroner
PS: Trenger ingen positiv liste over Model 3. Har eid en selv så orker ikke ett SUV lignende innlegg.
Jeg tror ikke du har prøvd en 2022 eller nyere så du har ikke fått med deg det som er nytt uansett. Da blir det verdiløst.
Irriterer meg grenseløst over manglende varme i framlyktene og dårlig utforming av ryggekamera som stadig blir møkkete.
Det er det verste med Model 3 og Y forsåvidt.

https://e24.no/boers-og-finans/i/8JXWaA ... der-kroner

Elysian

Legg inn av Elysian »

Elysian skrev: tor apr 06, 2023 8:58 pm
Elysian skrev: tor apr 06, 2023 8:55 pm
rosmebraad skrev: tor apr 06, 2023 8:45 pm Meget fascinerende om/når en ny bilprodusent vokser så mye. En ny storprodusent har velnikke dukket opp i USA på 90 år eller noe?
Men si meg: Har ikke konsulentene fått ferten av dette?
Der er jo strengt tatt liten/moderat satsning i disse segmentene fra en del andre.
(Og på de delene av USA jeg følger med på er der fortsatt sånn ca. null elbiler.)

Husk der er 80 tusen pluss bensinstasjoner i statene.

(Og disclaimer: Bilmessig kan jeg gjerne kjøre Tesla. Si fra om jeg skal liste opp positive ting ved Mod. 3.)
Det er ikke bare å kaste seg på toget, VW satser ikke mindre enn 2000 milliarder! på å slå Tesla. Tror du de andre produsentene har slike penger?
Er vel bare nesten Tesla, VW og Toyota som er "gjeldfrie". Dvs de har nok gjeld, men har mer enn nok cash til å innfri lånene.

De sitter stille i båten og håper den grønne bølgen blir borte.

https://e24.no/boers-og-finans/i/8JXWaA ... der-kroner
PS: Trenger ingen positiv liste over Model 3. Har eid en selv så orker ikke ett SUV lignende innlegg.
Jeg tror ikke du har prøvd en 2022 eller nyere så du har ikke fått med deg det som er nytt uansett. Da blir det verdiløst.
Irriterer meg grenseløst over manglende varme i framlyktene og dårlig utforming av ryggekamera som stadig blir møkkete.
Det er det verste med Model 3 og Y forsåvidt.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Dobbel

Elysian

Legg inn av Elysian »

Dobbel

Elysian

Legg inn av Elysian »

Trippel :D

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Elysian skrev: tor apr 06, 2023 8:55 pm
rosmebraad skrev: tor apr 06, 2023 8:45 pm Meget fascinerende om/når en ny bilprodusent vokser så mye. En ny storprodusent har velnikke dukket opp i USA på 90 år eller noe?
Men si meg: Har ikke konsulentene fått ferten av dette?
Der er jo strengt tatt liten/moderat satsning i disse segmentene fra en del andre.
(Og på de delene av USA jeg følger med på er der fortsatt sånn ca. null elbiler.)

Husk der er 80 tusen pluss bensinstasjoner i statene.

(Og disclaimer: Bilmessig kan jeg gjerne kjøre Tesla. Si fra om jeg skal liste opp positive ting ved Mod. 3.)
Det er ikke bare å kaste seg på toget, VW satser ikke mindre enn 2000 milliarder! på å slå Tesla. Tror du de andre produsentene har slike penger?
Er vel bare nesten Tesla, VW og Toyota som er "gjeldfrie". Dvs de har nok gjeld, men har mer enn nok cash til å innfri lånene.

De sitter stille i båten og håper den grønne bølgen blir borte.

https://e24.no/boers-og-finans/i/8JXWaA ... der-kroner

Blir spennende å se!
Kanskje flere må slå seg sammen til et 'Mega Motors'. Stellantis har jo allerede mange modeller på samme base(r). (Som om ikke GM har hatt det.)

Someone

Legg inn av Someone »

Basert på tallene fra Q1, så er det salget eller leveringene av bastardene fra XPeng og Hongqi som har stoppet opp?

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Bilsalget i mars for diverse land i Europa, bestselgende merke og model:
- Spania: Toyota og Seat Arona
- Italia: Fiat og Fiat Panda
- Sverige: Tesla og Tesla Model Y
- Frankrike: Peugeot og Peugeot 208
- Nederland: Tesla og Tesla Model Y
- UK: VW og Tesla Model Y
- Luxemburg: Volkswagen (modelldata ikke tilgjengelig)
- Belgia: BMW (modelldata ikke tilgjengelig)
- Polen: Toyota og Toyota Yaris Cross
- Finland: Toyota og Tesla Model Y
- Kroatia: Renault og Renault Clio
- Ungarn: Toyota og Skoda Octavia
- Tsjekkia: Skoda og Skoda Octavia
- Danmark: Tesla og Tesla Model Y
- Irland: Toyota og Nissan Qashqai
- Romania: Dacia og Dacia Logan
- Sveits: VW og Tesla Model Y
- Norge: Tesla og Tesla Model Y
- Tyskland: VW og mest sannsynlig VW T-Roc

Jan

Legg inn av Jan »

Topp 50 Tyskland i mars. Verdt å merke seg at det ble levert flere Model Y i Norge enn i Tyskland denne måneden.
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... aerz-2023/

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Shagalott skrev: tor apr 13, 2023 12:52 pm Bilsalget i mars for diverse land i Europa, bestselgende merke og model:
Det selges med andre ord mye Toyota og Tesla.
Litt merkelig, i og med at Toyota ikke har noen helelektriske biler (bortsett fra bz4X og varebilene de kjøper fra PSA).

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Hardy-guttene skrev: fre apr 14, 2023 12:16 pm
Shagalott skrev: tor apr 13, 2023 12:52 pm Bilsalget i mars for diverse land i Europa, bestselgende merke og model:
Det selges med andre ord mye Toyota og Tesla.
Litt merkelig, i og med at Toyota ikke har noen helelektriske biler (bortsett fra bz4X og varebilene de kjøper fra PSA).
For Toyota sin del så selger Yaris/Yaris Cross ekstremt bra, samt at Corolla gjør det rimelig greit i mange land.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Shagalott skrev: tor apr 13, 2023 12:52 pm Bilsalget i mars for diverse land i Europa, bestselgende merke og model:
- Spania: Toyota og Seat Arona
- Italia: Fiat og Fiat Panda
- Sverige: Tesla og Tesla Model Y
- Frankrike: Peugeot og Peugeot 208
- Nederland: Tesla og Tesla Model Y
- UK: VW og Tesla Model Y
- Luxemburg: Volkswagen (modelldata ikke tilgjengelig)
- Belgia: BMW (modelldata ikke tilgjengelig)
- Polen: Toyota og Toyota Yaris Cross
- Finland: Toyota og Tesla Model Y
- Kroatia: Renault og Renault Clio
- Ungarn: Toyota og Skoda Octavia
- Tsjekkia: Skoda og Skoda Octavia
- Danmark: Tesla og Tesla Model Y
- Irland: Toyota og Nissan Qashqai
- Romania: Dacia og Dacia Logan
- Sveits: VW og Tesla Model Y
- Norge: Tesla og Tesla Model Y
- Tyskland: VW og mest sannsynlig VW T-Roc
Vi fortsetter rundreisen i Europa. Siden forrige post så er det bekreftet av T-Roc ble nummer 1 i Tyskland.
Videre sørover på kontinetet ser det slik ut:
- Hellas: Toyota og Opel Corsa
- Portugal: Peugeot og Peugeot 2008
- Slovenia: VW og Tesla Model Y
- Kypros: Kia og Mini Countryman

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Shagalott skrev: tir apr 18, 2023 10:29 am
Shagalott skrev: tor apr 13, 2023 12:52 pm Bilsalget i mars for diverse land i Europa, bestselgende merke og model:
- Spania: Toyota og Seat Arona
- Italia: Fiat og Fiat Panda
- Sverige: Tesla og Tesla Model Y
- Frankrike: Peugeot og Peugeot 208
- Nederland: Tesla og Tesla Model Y
- UK: VW og Tesla Model Y
- Luxemburg: Volkswagen (modelldata ikke tilgjengelig)
- Belgia: BMW (modelldata ikke tilgjengelig)
- Polen: Toyota og Toyota Yaris Cross
- Finland: Toyota og Tesla Model Y
- Kroatia: Renault og Renault Clio
- Ungarn: Toyota og Skoda Octavia
- Tsjekkia: Skoda og Skoda Octavia
- Danmark: Tesla og Tesla Model Y
- Irland: Toyota og Nissan Qashqai
- Romania: Dacia og Dacia Logan
- Sveits: VW og Tesla Model Y
- Norge: Tesla og Tesla Model Y
- Tyskland: VW og mest sannsynlig VW T-Roc
Vi fortsetter rundreisen i Europa. Siden forrige post så er det bekreftet av T-Roc ble nummer 1 i Tyskland.
Videre sørover på kontinetet ser det slik ut:
- Hellas: Toyota og Opel Corsa
- Portugal: Peugeot og Peugeot 2008
- Slovenia: VW og Tesla Model Y
- Kypros: Kia og Mini Countryman
Tallene fra Østerrike er også klare: VW og Tesla Model Y

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Siste land ut er Island, der ble det dobbeltseier til Tesla, største merke og Model Y er bestselgende modell.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»