Skeid *Klubbtråd*

Svar
Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av Lilleborg »

SuperGunners10 skrev: fre mar 31, 2023 9:08 pm Ousmane Diallo har også gått til Træff på lån. Hva kan du si OL han?
Svært spennende. Superrask og driblesterk. Fortsatt endel å gå på det taktiske og spilleforståelse, men talentet er der. Jeg tror han blir bankers i elleveren vår med tida. Et år med regelmessig spilletid for Træff er gull.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Lilleborg skrev: lør apr 01, 2023 1:01 pm
SuperGunners10 skrev: fre mar 31, 2023 9:08 pm Ousmane Diallo har også gått til Træff på lån. Hva kan du si OL han?
Svært spennende. Superrask og driblesterk. Fortsatt endel å gå på det taktiske og spilleforståelse, men talentet er der. Jeg tror han blir bankers i elleveren vår med tida. Et år med regelmessig spilletid for Træff er gull.
Ble en tøff start med 0-8 i går, spilte ca 25 og slapp vel unna med kun ett i sekken dog.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 8:39 pm
Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 11:15 am KEEPERPLASS - TERNINGKAST 3
Lars Martin Kvarekvål er førstekeeper, og er en keeper som på sitt beste er enorm, spesielt på strek. Har dessverre en tendens til å slippe inn et par altfor lette baklengsmål. Skal først og fremst utfordres av Mats Trige (lån fra Tromsø), men han har blitt skadet så vi er på jakt etter ny keeper. Har Isak Solberg (tidl.Kongsvinger og Tottenham) på prøve i disse dager.
Tror jeg oppgraderer denne til en 4er nå, for i dag har det skjedd saker og ting.

- Simen Vidtun Nilsen ny keeper på lån ut sesongen. Spilte 11 Eliteseriekamper for Sarpsborg 08 i fjor.
- Isak Solberg klar.
- Lånet til Mads Trige avsluttes omtrent før det har begynt.
Vidtun Nilsen var jo helt elendig i fjor. Såpe på hanskene og juniortakter. Nedgrader til 2 kanskje?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Elvebakken skrev: søn apr 02, 2023 12:29 pm Vidtun Nilsen var jo helt elendig i fjor. Såpe på hanskene og juniortakter. Nedgrader til 2 kanskje?
Kanskje for høyt nivå? En fyr med 11 Eliteseriekamper ser jeg på som en forsterkning bakerst.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hvordan ligger det an med tømrerdrømmen til Daniel Braaten, egentlig? Husker det ble nevnt på det gamle forumet at han var i gang (eller skulle starte) med utdannelsen, men jeg finner ikke noe nytt.

Ser for øvrig at Braaten har vært svak for snekkerfaget i en årrekke: https://www.vg.no/sport/fotball/i/bRjdv ... er-kanskje

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: tor apr 06, 2023 2:07 pm Hvordan ligger det an med tømrerdrømmen til Daniel Braaten, egentlig?
Daniel jobber som tømrer, han.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG!

Endelig seriestart! Sandnes Ulf borte blir en knalltøff førstekamp, men jeg gleder meg til kamp alikevel! Mitt første besøk på ØsterHus Arena, det blir sikkert trivelig!

obban

Legg inn av obban »

Lilleborg skrev: man apr 10, 2023 8:01 am KAMPDAG!

Endelig seriestart! Sandnes Ulf borte blir en knalltøff førstekamp, men jeg gleder meg til kamp alikevel! Mitt første besøk på ØsterHus Arena, det blir sikkert trivelig!
Velkommen!
Håper det ikke blir altfor trivelig på bortefeltet :P

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

SA-SA-SA!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

For no forbanna drit.

Det røde kortet er feil. Ferdig. Gult kan forsvares, men det kortet bidrar selvfølgelig til å få kampen ødelagt for oss.

Det mest frustrerende er jo at vi er best med ti mann, helt til de nærmest får en gavepakke av et mål og scorer 3-1 like etter. Da er alt kjørt.

Æsj. Heldigvis 29 kamper igjen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fornøyd med Holmlia som motstander i første runde NM @Lilleborg?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: ons apr 12, 2023 4:18 pm Fornøyd med Holmlia som motstander i første runde NM @Lilleborg?
Absolutt.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Flott tribune dere har fått, men hvorfor i alle dager er det kun fire HIBAS-toalett for over 1000 tilskuere?!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: lør apr 15, 2023 6:53 pm Flott tribune dere har fått, men hvorfor i alle dager er det kun fire HIBAS-toalett for over 1000 tilskuere?!
Godt spørsmål! Ekke jeg som er arrangøransvarlig :lol:

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! SKEID - HØDD! NORDRE ÅSEN 15:00!
Endelig er det klart for årets første hjemmekamp! Det er nyopprykkede Hødd som tar turen til Nordre Åsen i dag, og det kommer til å bli en knalltøff batalje for begge lag i jakten på tre poeng i årets OBOS-liga!

DETTE BLIR EN SPESIELL KAMP...
.... for Bendik Rise. Vår midtbanegeneral hadde en meget god debutsesong for oss i fjor, og er en av de første Gard Holme setter på blokka når laget skal tas ut.
Bendik har spilt for Hødd hele livet, og dette blir første gang han spiller MOT Hødd. Sannsynligvis er mor og far på tribunen også, så vi får ønske familien Rise lykke til!

Måtte beste hjemmelag vinne!

HVA MED SKEID?
Etter serieåpningen så opplever jeg at det ligger en god del spørsmål knyttet til både formasjon og lagoppstilling i luften. Det blir spennende å se hvordan Gard Holme og trenerapparatet setter opp laget! Her er noen tanker fra meg:

KEEPERPLASSEN
Med to nye keepere inn rett før overgangsvinduet så er det mye som tyder på at Kvarekvål får nok konkurranse i år. Unge Solberg er nok hentet inn for fremtiden, men hvis Kvarekvål er tilbake fra skade så blir det spennende å se hvem som får tillt i buret i morra.
Simen Vidtun Nilsen spilte 11 Eliteseriekamper for Sarpsborg 08 i fjor, og er nok en habil keeper, men kunne så absolutt startet sin Skeidkarriere bedre enn å slippe inn en direkte corner i mål....

TANKER OM FORSVARET
Det er to ting jeg vil legge fokus på her, og det første er skaden til Sulley Bojang. Han måtte ut mot Sandnes Ulf, og jeg vet ikke om han er tilgjengelig i dag. Hvis han er det så er han selvskreven på den plassen. Hvis ikke, så kom Henning Tønsberg Andresen inn og gjorde en grei innsats. Det blir fort en av disse.
En annen faktor er Fredrik Flo, som hadde en svak kamp i tospann med Steiring. Han skled to-tre ganger og ga fra seg ballen i farlig posisjon, men alle veit at han og Steiring er det paret som skal satses på i år... eller? Kan Haydar eller kanskje Anders Johan Johansen melde seg på da?

HVEM GÅR INN FOR NAUSTDAL?
Man kan være så uenig man vil eller ikke med det røde kortet, men uansett er faktum at Torje Naustdal ikke spiller i dag. Hvem går da inn i ankerrollen på sentral midtbane? Blir det Haydar, som har fått prøve seg der før? Dytter man Bendik Rise inn der? Kan det være noe for Ulrich Østigård Ness? Vi har mange alternativer på sentral midtbane nå!

FÅR VI BÅDE HOVEN OG BUDUSON PÅ TOPP?
Jeg er stor fan av å bruke begge disse samtidig, men forstår valget med å satse på hurtighet og kontringsstyrke mot Sandnes Ulf. Kampbildet mot Hødd mistenker jeg blir annerledes, for jeg tror ikke Hødd står like høyt som Sandnes Ulf. I så fall blir det viktig med litt punch framover. Hoven er god til å holde på ball og bruke størrelsen sin, og det kan kanskje passe Johnny perfekt?

SÅ, HVA MED ELLEVEREN?
Basert på alle disse tankene er dette elleveren jeg kunne tenke meg å se i dag:

Vidtun Nilsen - Bojang, Flo, Steiring, Hickson - Melchior, Altai, Rise - Hoven, Buduson, Nordengen

HVA MED HØDD?
De blå fra Ulsteinvik er tilbake på dette nivået for første gang siden 2016, og vant sin avdeling i 2.div i fjor 4 poeng foran Ull/Kisa.
Hødd vant serieåpningen 1-0 mot Raufoss hjemme, og det er ikke overraskende at de holdt nullen. Hødd slapp nemlig bare inn 15 mål på 26 seriekamper i fjor, og er gode defensivt. Det blir en realitet utfordring å finne veien til nettmaskene for oss i dag!

HELT TIL SLUTT...
.... så ønsker jeg alle Skeidsupportere lykke til, og vi sees på ny hovedtribune!

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lilleborg skrev: søn apr 16, 2023 7:18 am
MrPets skrev: lør apr 15, 2023 6:53 pm Flott tribune dere har fått, men hvorfor i alle dager er det kun fire HIBAS-toalett for over 1000 tilskuere?!
Godt spørsmål! Ekke jeg som er arrangøransvarlig :lol:
Jeg var på en håndfull Skeid-kamper to sesonger tilbake og mener det samme var tilfelle da? Får gjødslet vegetasjonen rundt stadion, om ikke annet…

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: søn apr 16, 2023 7:23 am Jeg var på en håndfull Skeid-kamper to sesonger tilbake og mener det samme var tilfelle da? Får gjødslet vegetasjonen rundt stadion, om ikke annet…
Handler nok om økonomi og plass. Har liksom ikke vært et stort problem tidligere.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lilleborg skrev: søn apr 16, 2023 8:15 am Handler nok om økonomi og plass. Har liksom ikke vært et stort problem tidligere.
Håper det samme blir tilfelle i dag - lykke til!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hjemme mot et nyopprykket lag er en kamp som burde vinnes om nedrykk skal unngås

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Ny kamp, nye muligheter, men det blir en knalltøff utfordring når en av opprykksfavorittene i Jerv står på motsatt side. I tillegg er det bortekamp. Og det er på gress! Oddsen er jo kraftig imot oss. Kan vi få med oss noe herifra?

Klart vi kan! Det har skjedd større undre på fotballbanen! Men, jeg er også realist og veit at vi går til dagens kamp som greie underdogs. Det er jo ikke i disse kampene vi skal ta poengene som skal til for å berge oss. Men faen heller, vi skal jo gi det et forsøk!

Jeg tror vi starter med dette laget i dag:

Vidtun Nilsen - Johansen, Flo, Steiring, Hickson - Melchior, Vinje, Rise - Hoven, Buduson, Nordengen

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Snytt for straffe før Jerv gikk opp til 3-1. Skandaløs dømming. Skeid har ikke akkurat hatt flaks mtp. dommeravgjørelser til nå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Er Skeid forberedt på dette forbudet da @Lilleborg?
https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=131868

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: tor apr 27, 2023 11:49 am Er Skeid forberedt på dette forbudet da @Lilleborg?
https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=131868
Det er det ingen klubber i norsk fotball som også har yngres avdeling som er.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

LeSorcier skrev: lør apr 22, 2023 8:39 pm Snytt for straffe før Jerv gikk opp til 3-1. Skandaløs dømming. Skeid har ikke akkurat hatt flaks mtp. dommeravgjørelser til nå.

Det er ikke tilfeldig at Skeid taper. Det er en grunn til det.
Ser ikke ut som Skeid har utviklet seg nevneverdig.
Jeg er ikke overbevist at dette holder til en plass i Obos.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

AcsOnFire skrev: tor apr 27, 2023 1:20 pm Det er ikke tilfeldig at Skeid taper. Det er en grunn til det.
Ser ikke ut som Skeid har utviklet seg nevneverdig.
Jeg er ikke overbevist at dette holder til en plass i Obos.
Ser bedre ut nå etter at vi slo Ranheim i går ihvertfall.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Fikk ikke sett kampen. Tok dere dem på overganger? Eller dominerte dere banespillet og ballinnehav?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Elvebakken skrev: søn apr 30, 2023 11:50 am Fikk ikke sett kampen. Tok dere dem på overganger? Eller dominerte dere banespillet og ballinnehav?
Jevn førsteomgang, jeg telte 1,5 målsjanser til hvert lag. Ranheim hadde kanskje hakket mer ball.

Vi går ut i 100 de første minuttene av andre omgang, før det roer seg litt... før vi scorer 3 mål på 7 minutter. Da er kampen kjørt, og vi kjører helt over de resten av kampen.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Hva er bedre enn slike uventa seiere. Gratulerer.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Her er Skeid gode:


Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! SKEID - MOSS! NORDRE ÅSEN! KAMPSTART 18:00!
Ny kamp, nye muligheter! I dag er det klart for årets andre seriekamp på hjemmebane når nyopprykkede Moss tar turen til Nordre Åsen!
De er lovet pølser i vaffel(!) i bortekiosken, så det kommer til å bli masse folk på bortetribunen naturligvis. La oss fylle Nordre Åsen og oksefeltet med ivrige supportere, folkens!

VI KOMMER TIL DENNE KAMPEN....
.... med en råsterk, og jeg gjentar råsterk, borteseier mot Ranheim med hele 4-0. Det var det virkelig ingen som så for seg på forhånd, men gutta leverte en smart og strålende kamp, og vant til slutt svært så fortjent. En nytelse for oss seks bortesupportere på bortetribunen!
I dag blir det dog en annen type kamp. Jeg ser for meg at vi møter et mosselag som ikke nødvendigvis står like høyt som det Ranheim gjorde hele tiden, men at de heller varierer presshøyden sin. Enkelte Skeidokser har fått sjekket hjertepumpa si denne sesongen når vi har startet å spille oss ut bakfra, men mot Ranheim fungerte jo dette til perfeksjon. Jeg ser ikke for meg at vi plutselig kliner ballen fremover med en gang vi får muligheten!

LAGOPPSTILLING OG FORMASJON?
Jeg blir svært overrasket hvis vi ikke går ut i 4-4-2 nok en gang. Det har vist seg å være en formasjon som sannsynligvis passer vårt mannskap bedre enn 4-3-3, og det har blant annet gitt rom for spissene våre å vise seg mere frem. Derfor føler jeg meg trygg på 4-4-2 i dag.
Når det gjelder lagoppstillingen så er jeg dog meget spent. Det er ikke mange dagene siden forrige kamp mot Ranheim, og allerede på søndag er det duket for ny kamp borte mot Fredrikstad. Vi har en jevnt god tropp, så jeg ser for meg at vi ser en forandring eller to (kanskje tre?) i elleveren i dag.

HVA SÅ MED MOSS?
Dagens motstandere rykket overraskende opp i fjor, men anført av ny hovedtrener Thomas Myhre klarte de det til slutt på målforskjell. Det er et svært ungt lag som Myhre regjerer over, og de sier selv de har minimalt med ressurser og er tvunget til å gjøre det sånn, så da får vi vel ta de på ordet da.
Så og si alle eksperter (inkludert meg) har tippet Moss ganske så langt nede på tabellen. Ja, noen av oss har hatt de som soleklar sisteplass i ligaen. Men foreløpig har Moss gjort tipsene til skamme, og har tatt ok med poeng. Sist tok de en knallsterk seier hjemme mot Jerv, noe som i likhet med oss var deres første seier for sesongen.

Til tross for sitt unge lag så har de et par profiler. Keeper Mathias Ranmark er en meget solid keeper på dette nivået. Backen Amin Askar er tilbake i Moss etter haugevis av år og masse erfaring på øverste nivået, mens de også har en svært spennende unggutt i Noah Alexandersson. På topp forsøker Claudio Braga og Sebastian Pedersen å sette ballen i mål.

Dette blir virkelig en spennende kamp! På papiret er vi favoritter, men kan vi håndtere stempelet? Skal vi berge oss i år må vi ha ambisjoner om å vinne kamper som dette, men vi møter et mosselag som foreløpig har vist null respekt for motstanderne sine.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»