Skeid *Klubbtråd*

Svar
Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av Lilleborg »

seriemester2013 skrev: søn jul 24, 2022 2:02 am Unnskyld at jeg tråkker i bedet ditt Lilleborg, men denne spilleren tror jeg hadde hatt godt av godset
Ingen har godt av Godset :lol:

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! Skeid mot Raufoss! Bunnkamp mot playoffkamp! Vi får besøk av et lag i strålende form (0-5 mot Brann teller ikke) med fem strake seiere før den kampen. De er kun tre poeng bak opprykksplayoff, mens de fleste er kjent med vår situasjon.

Jeg skal selvfølgelig på kamp, og som vanlig har jeg trua på poeng. I hvert fall før kampen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

2-2. Leder 2-0. Utligningen kommer 4 min på overtid. Det er liksom så kjent.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Ny kamp, nye muligheter. Vi forsøker nok en gang på å samle sammen et poeng eller tre, men har en knalltøff kamp foran oss med en tur til Nadderud for et møte med de blå fra Bekkestua. En opprykksfavoritt mot en dumpekandidat. På papiret er det ingen tvil om hvor poengene skal ende opp. Vi får håpe på et aldri så lite fotballmirakel, og at Gift ikke har dagen.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: søn jul 31, 2022 7:12 am Kampdag! Ny kamp, nye muligheter. Vi forsøker nok en gang på å samle sammen et poeng eller tre, men har en knalltøff kamp foran oss med en tur til Nadderud for et møte med de blå fra Bekkestua. En opprykksfavoritt mot en dumpekandidat. På papiret er det ingen tvil om hvor poengene skal ende opp. Vi får håpe på et aldri så lite fotballmirakel, og at Gift ikke har dagen.

Noe fotballmirakel trengs ikke for å ta poeng, det er ikke så ujevnt nivå mellom de fleste lagene i denne ligaen. Skeid har stort sett vært veldig bra med i alle kamper, så det er litt marginer som gjør at man kun har syv poeng. Kampen i dag var også jevn, og der trengtes det absolutt ikke noe mirakel for å ta poeng. Men det bikket Stabæks vei denne gangen også.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Champis skrev: man aug 01, 2022 12:33 am Noe fotballmirakel trengs ikke for å ta poeng, det er ikke så ujevnt nivå mellom de fleste lagene i denne ligaen. Skeid har stort sett vært veldig bra med i alle kamper, så det er litt marginer som gjør at man kun har syv poeng. Kampen i dag var også jevn, og der trengtes det absolutt ikke noe mirakel for å ta poeng. Men det bikket Stabæks vei denne gangen også.
Godt oppsummert fra gårsdagens kamp. Det ble tap 2-0 mot Stabæk, og hjemmelaget vant sjansestatistikken 4-3. De var hakket bedre enn oss i begge bokser, og sånt blir det poeng av.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: man aug 01, 2022 9:05 am
Champis skrev: man aug 01, 2022 12:33 am Noe fotballmirakel trengs ikke for å ta poeng, det er ikke så ujevnt nivå mellom de fleste lagene i denne ligaen. Skeid har stort sett vært veldig bra med i alle kamper, så det er litt marginer som gjør at man kun har syv poeng. Kampen i dag var også jevn, og der trengtes det absolutt ikke noe mirakel for å ta poeng. Men det bikket Stabæks vei denne gangen også.
Godt oppsummert fra gårsdagens kamp. Det ble tap 2-0 mot Stabæk, og hjemmelaget vant sjansestatistikken 4-3. De var hakket bedre enn oss i begge bokser, og sånt blir det poeng av.

Ja, enig. Kjedelig, men ikke noe nytt for Skeid sin del, at man gjør en god start på kampen, men så slipper inn på en dødball. Må være frustrerende å tape på sånne ting.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Man er for dårlig i begge bokser dessverre, da spesielt i egen, for man har jo scoret nok mål i mange av kampene. Man er jo helt på høyde mot de beste lagene fra 16 til 16, men så svikter det når det trengs som mest.

Er det egentlig noe penger å bruke i overgangsvinduet? Nå er det kanskje ikke spiss som trengs mest, men har det vært noe kontakt med Ole Erik Midtskogen som spiller på Kjelsås? Han har jo scoret haugevis av mål i 2.div og sendte vel ut Mjøndalen av cupen. Er jo ikke mange som klarer å faktisk sette ballen i mål bortsett fra Buduson og Romsaas.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: man aug 01, 2022 11:04 am Er det egentlig noe penger å bruke i overgangsvinduet? Nå er det kanskje ikke spiss som trengs mest, men har det vært noe kontakt med Ole Erik Midtskogen som spiller på Kjelsås? Han har jo scoret haugevis av mål i 2.div og sendte vel ut Mjøndalen av cupen. Er jo ikke mange som klarer å faktisk sette ballen i mål bortsett fra Buduson og Romsaas.
Midtskogen sitter på en god kontrakt i Kjelsås, klubben vil ikke selge men kanskje viktigst: Midtskogen har allerede blitt såpass indoktrinert i Kjelsås at han ikke vil spille for Skeid :lol:

Han er virkelig en tanksenter, men tror ikke han hadde vært noe for oss i den situasjonen vi er i nå. Sett noen Kjelsåskamper i år, og han er god når laget styrer spillet. Men ikke akkurat en livsfarlig fyr på kontringer.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Lilleborg skrev: søn jul 24, 2022 11:48 am
seriemester2013 skrev: søn jul 24, 2022 2:02 am Unnskyld at jeg tråkker i bedet ditt Lilleborg, men denne spilleren tror jeg hadde hatt godt av godset
Ingen har godt av Godset :lol:
Glimt i øyet er lov.
Får håpe dere får litt nedgang nå, han er i det minste på blokka i godset, men usikkerhet hvor vi er i rekken av klubber, og om usikkerheten på spillerens utviklingspotensiale vekter oss bort.
Jeg tror dette kan være potensiale til millioner i fremtiden, men ledelsen var ikke helt der enda

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Selv om de fleste nok kan peke på hvor det har skortet for Skeid og Grorud så langt denne sesongen, er tallenes tale overraskende klare.
Hvis vi ser på den såkalte pausetabellen, hadde Skeid vært ubeseiret på hjemmebane som eneste lag i divisjonen og ligget på en trygg tiendeplass med 20 poeng etter de første 17 spilte kampene.

Ser vi isolert sett bare på tabellen for de siste 45 minuttene derimot, er statistikken langt fra like hyggelig.
Den viser kun én seier, og totalt fire poeng med 25 innslupne mål.
Det er nesten dobbelt så mange innslupne før pause, og poengfangsten er suverent dårligst av samtlige lag i Obosligaen.
Grorud ligger på plassen foran, med åtte poeng.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ny kamp, nye muligheter! Trønderne fra Ranheim kommer på besøk til Nordre Åsen, og vi veit alle hvor de befinner seg på tabellen. Men kampen skal spilles først, for pokker! Her skal vi få ta poeng! Dermed basta!

Vi går til denne kampen etter å ha ønsket Anders Gundersen lykke til med sivil jobb, mens Gabriel Andersen har gått ned en divisjon til fordel for den økonomiske smellen også kjent som Egersund. Inn har nigerianske Maxwell Effiom kommet, og det blir spennende å se om han får spilletid i denne kampen! Hvem vet, kanskje han tilogmed starter på en av kantene? Den som venter får se?
Faktum er uansett at vi veit at vi er i en kamp resten av sesongen for å ta den kvalikkplassen, og vi har 13 kamper på oss til å ta flere poeng enn Stjørdals-Blink og Grorud, som er de to lagene vi har slått. Jeg velger dermed å tro at vi har en enorm mental fordel på de to lagene, kun på grunn av at vi har slått de! Er du uenig? Vel, synd for deg! 😂

Det som dog ER interessant er at Stjørdals-Blink er vertskap for nettopp Grorud i dag. Minst et av de lagene vil ta poeng i dag. Etter nøye tenkning har jeg funnet ut at det viktigste i dag er at Grorud ikke vinner. Hvorfor? Vel, jeg er redd en etterlengtet seier til Grorud vil gi de en boost, samtidig som jeg ikke tror Stjørdals-Blink kommer til å ende over oss på tabellen uansett. Så der har dere MIN vurdering.
Hva så med dagens motstander? Ranheim smadret oss på hjemmebane for noen uker siden, og er i opprykkskampen. Kanskje ikke så rart når de ligger på 2.plass på tabellen. De er et av seriens beste bortelag med 5-2-1 på fremmed gress/kunstgress, og har et lag med masse rutine på dette nivået. Spillere som Marcus Mehnert og Mads Reginiussen er spillere vi må være obs på i dag.

Allright, jeg tror dette blir knalltøft. Men pokkern heller, på Nordre Åsen har vi gitt alle lag en real kamp i år! Selv Brann måtte slite for seieren, og i dag skal vi sørge for at Ranheim sliter minst like mye!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Gratulerer med seieren, nå er det bare 11 poeng opp til FFK!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det var nok litt triveligere å ta T-banen hjem i kveld, tenker jeg. 😉

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jakob Napoleon Romsaas er allerede altfor god for Skeid og sannsynligvis OBOS-ligaen. Det laget som henter han bør ikke være så idioter at de lar han spille 2.lagsfotball i 3. eller 2.divisjon. Han fortjener å få et lag som satser på han med regelmessig spilletid.

Sånn, nok om han:

VI SLO FAEN MEG RANHEIM!!

Og vet dere hva? Det var fullt fortjent. Vi kjørte store deler av kampen. Ranheim var lutfattige hele kampen og har tre sjanser hvis jeg er snill. De skulle nok hatt straffe, det så sånn ut på reprisen. Men det er ingenting å si på at vi vinner. Dæven steike dette var digg!

Og det gjør vi med en debutant på vingen i Maxwell Effiom og ikke minst Ousmane Toure som får sin første kamp fra start på backen. Storspilte, han!

Dette var deilig!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Fullt fortjent seier til Skeid. Gratulerer!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Skeid har hatt marginer i mot i flere kamper mot lag av Ranheims kaliber denne sesongen. Fortjent at det endelig kom en seier.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Dere har bare 6 poeng opp til Bryne, og det er ingen forbedring å se i spillet til Bryne. Så jeg føler ikke at sikker plass er trygg enda. Langt i fra..

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ny kamp og nye muligheter, og dette blir knalltøft. Sandnes Ulf på bortebane har vært en utfordring for flere, og de har att på til vunnet de to siste hjemmekampene sine med 6-0. Det blir ikke målløst i dag.

Vi kommer fra en deilig og velfortjent seier mot Ranheim, men på bortebane står vi med sørgelige 0-0-8 og 4-19 i målforskjell. Alt annet enn en hjemmeseier i dag er en overraskelse for alle.

Kanskje det passer oss godt? Hvem vet?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Jaja, målløst og uavgjort borte i Sandnes, ikke så dårlig det. Nå er det dessuten kun 10 poeng opp til FFK :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Grattis med sterkt bortepoeng i Sandnes @Lilleborg .

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: man aug 08, 2022 7:02 am Det blir ikke målløst i dag.
Hehe.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Nytt sterkt resultat! Ulf med 6-0x2 på sine to siste hjemmekamper. To poeng ned til Blink og fem opp til Bryne. Kan man klare trygg plass?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: man aug 08, 2022 8:04 pm Hehe.
Tidenes helbom fra meg :lol: Men altså, Sandnes Ulf har 6-0 i to hjemmekamper på rad før denne, mens vi har 4-19 og 0 poeng før denne kampen. Målløst var det vel ingen som trodde før kampstart.

Men hey, dette poenget tar vi med oss!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: man aug 08, 2022 8:07 pm Kan man klare trygg plass?
Ikke gi meg noe håp a :lol: Jeg konser på kvalikkplassen enn så lenge. Åsane hjemme på søndag!

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Lilleborg skrev: man aug 08, 2022 8:08 pm
ElGuaje skrev: man aug 08, 2022 8:07 pm Kan man klare trygg plass?
Ikke gi meg noe håp a :lol: Jeg konser på kvalikkplassen enn så lenge. Åsane hjemme på søndag!
Bryne - Grorud neste runde. Hvis vi ikke vinner den så tror jeg dere havner forran oss på tabellen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Soccermannen skrev: man aug 08, 2022 8:13 pm Bryne - Grorud neste runde. Hvis vi ikke vinner den så tror jeg dere havner forran oss på tabellen.
Hvis dere ikke vinner den så fortjener dere ikke mer heller.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lilleborg skrev: man aug 08, 2022 8:08 pm
ElGuaje skrev: man aug 08, 2022 8:07 pm Kan man klare trygg plass?
Ikke gi meg noe håp a :lol: Jeg konser på kvalikkplassen enn så lenge. Åsane hjemme på søndag!
Orker ikke noe håp jeg heller :lol: men får ta med seg to gode resultater nå, så får man håpe at de klarer å bygge videre på dette.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: man aug 08, 2022 8:15 pm Orker ikke noe håp jeg heller :lol: men får ta med seg to gode resultater nå, så får man håpe at de klarer å bygge videre på dette.
Åsane (h) og Grorud (b) i de to neste blir nesten en slags eksamen for formasjonsbyttet vårt.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Må man få gratulere og takke litt samtidig!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»