Skeid *Klubbtråd*

Svar
Henningsen

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:37 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:36 pm Slippe han til Vålerenga for en fornuftig pris, med tilbakeleie ut sesongen..?
Håper man kan krydre dealen med et utlån av Brage Skaret i tillegg.
Det er i hvert fall samtale mellom klubbene.
Vi har hentet Per-Magnus Steiring i dag, så vi har ikke behov for Skaret i forsvar lenger.
Det var jeg ikke klar over. Ukjent spiller for min del.
Får bli litt ekstra cash i stedet foe lån da.
Hva mener dere i Skeid er realistisk/riktig pris for spilleren?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:43 pm Hva mener dere i Skeid er realistisk/riktig pris for spilleren?
Vanskelig å si. Vikings bud på under millionen er selvfølgelig altfor lavt. Det viktigste er at han går til en klubb hvor han blir satset på fra dag , og at vi får en videresalgsklausul. Han er altfor god for å spille 2.lagsfotball i 2. eller 3.div. Vålerenga er ikke klubben for han, til det har dere for mange spillere i hans posisjoner, og dere har talenter som Dicko Eng som også bør prioriteres.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:45 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:43 pm Hva mener dere i Skeid er realistisk/riktig pris for spilleren?
Vanskelig å si. Vikings bud på under millionen er selvfølgelig altfor lavt. Det viktigste er at han går til en klubb hvor han blir satset på fra dag , og at vi får en videresalgsklausul. Han er altfor god for å spille 2.lagsfotball i 2. eller 3.div. Vålerenga er ikke klubben for han, til det har dere for mange spillere i hans posisjoner, og dere har talenter som Dicko Eng som også bør prioriteres.
Ja Viking sitt "bud" er nesten bare pinlig.
Om han er såpass god som du sier kan det godt hende man kan forvalte talentet videre, spesielt om vi selger noen så vil det åpne seg muligheter.

Dicko er bare 17 år, så ved et eventuelt salg er det litt for tidlig for han å ta over riktig enda. Men ja, han kommer til å bli god og må gradvis fases inn.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:51 pm Ja Viking sitt "bud" er nesten bare pinlig.
Om han er såpass god som du sier kan det godt hende man kan forvalte talentet videre, spesielt om vi selger noen så vil det åpne seg muligheter.

Dicko er bare 17 år, så ved et eventuelt salg er det litt for tidlig for han å ta over riktig enda. Men ja, han kommer til å bli god og må gradvis fases inn.
Jeg ønsker ikke å se Napoleon i Vålerenga, rett og slett fordi jeg ikke ser at han kommer til å få nok spilletid der til å videreutvikle seg. Spill på 2.laget i 2.div er meningsløst når man er såpass god som han er.

Ikke at denne videoen viser alt han har gjort, men viser noe av kvaliteten hans. Legg spesielt merke til teknikken på det fjerde målet:


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:54 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:51 pm Ja Viking sitt "bud" er nesten bare pinlig.
Om han er såpass god som du sier kan det godt hende man kan forvalte talentet videre, spesielt om vi selger noen så vil det åpne seg muligheter.

Dicko er bare 17 år, så ved et eventuelt salg er det litt for tidlig for han å ta over riktig enda. Men ja, han kommer til å bli god og må gradvis fases inn.
Jeg ønsker ikke å se Napoleon i Vålerenga, rett og slett fordi jeg ikke ser at han kommer til å få nok spilletid der til å videreutvikle seg. Spill på 2.laget i 2.div er meningsløst når man er såpass god som han er.

Ikke at denne videoen viser alt han har gjort, men viser noe av kvaliteten hans. Legg spesielt merke til teknikken på det fjerde målet:

Ikke lei teknikk på det målet nei :D
Blir spennende å se hvor han ender. Jeg tror fort man kan finne plass i enga til han.
Men greit vi er uenige der.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:54 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:51 pm Ja Viking sitt "bud" er nesten bare pinlig.
Om han er såpass god som du sier kan det godt hende man kan forvalte talentet videre, spesielt om vi selger noen så vil det åpne seg muligheter.

Dicko er bare 17 år, så ved et eventuelt salg er det litt for tidlig for han å ta over riktig enda. Men ja, han kommer til å bli god og må gradvis fases inn.
Jeg ønsker ikke å se Napoleon i Vålerenga, rett og slett fordi jeg ikke ser at han kommer til å få nok spilletid der til å videreutvikle seg. Spill på 2.laget i 2.div er meningsløst når man er såpass god som han er.

Ikke at denne videoen viser alt han har gjort, men viser noe av kvaliteten hans. Legg spesielt merke til teknikken på det fjerde målet:

I Viking tror jeg han vil få mye spilletid. De har vist at de satser på unge spillere, og laget skriker etter midtbanespillere som kan score mål. Eller rettere sagt - spillere som scorer mål.
Sist redigert av Gorgi den ons aug 10, 2022 7:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:58 pm Blir spennende å se hvor han ender. Jeg tror fort man kan finne plass i enga til han.
Men greit vi er uenige der.
Dere har rett og slett for mange alternativer på vinger og på topp.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:45 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:43 pm Hva mener dere i Skeid er realistisk/riktig pris for spilleren?
Vanskelig å si. Vikings bud på under millionen er selvfølgelig altfor lavt. Det viktigste er at han går til en klubb hvor han blir satset på fra dag , og at vi får en videresalgsklausul. Han er altfor god for å spille 2.lagsfotball i 2. eller 3.div. Vålerenga er ikke klubben for han, til det har dere for mange spillere i hans posisjoner, og dere har talenter som Dicko Eng som også bør prioriteres.
Han var på blokka til Flo også, må ikke sitte på gjerdet, han kommer til å få eliteserien kontrakt i år sa jeg, jaja, sånn går det når man ikke er på tidsnok

Champis

Legg inn av Champis »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:51 pm
Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:45 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:43 pm Hva mener dere i Skeid er realistisk/riktig pris for spilleren?
Vanskelig å si. Vikings bud på under millionen er selvfølgelig altfor lavt. Det viktigste er at han går til en klubb hvor han blir satset på fra dag , og at vi får en videresalgsklausul. Han er altfor god for å spille 2.lagsfotball i 2. eller 3.div. Vålerenga er ikke klubben for han, til det har dere for mange spillere i hans posisjoner, og dere har talenter som Dicko Eng som også bør prioriteres.
Ja Viking sitt "bud" er nesten bare pinlig.
Om han er såpass god som du sier kan det godt hende man kan forvalte talentet videre, spesielt om vi selger noen så vil det åpne seg muligheter.

Dicko er bare 17 år, så ved et eventuelt salg er det litt for tidlig for han å ta over riktig enda. Men ja, han kommer til å bli god og må gradvis fases inn.

Romsaas blir garantert solgt utenlands i løpet av noen år. Så å brenne av noen millioner på å hente han nå er null risiko for klubben som gjør det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Champis skrev: tor aug 11, 2022 12:51 am
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:51 pm
Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:45 pm

Vanskelig å si. Vikings bud på under millionen er selvfølgelig altfor lavt. Det viktigste er at han går til en klubb hvor han blir satset på fra dag , og at vi får en videresalgsklausul. Han er altfor god for å spille 2.lagsfotball i 2. eller 3.div. Vålerenga er ikke klubben for han, til det har dere for mange spillere i hans posisjoner, og dere har talenter som Dicko Eng som også bør prioriteres.
Ja Viking sitt "bud" er nesten bare pinlig.
Om han er såpass god som du sier kan det godt hende man kan forvalte talentet videre, spesielt om vi selger noen så vil det åpne seg muligheter.

Dicko er bare 17 år, så ved et eventuelt salg er det litt for tidlig for han å ta over riktig enda. Men ja, han kommer til å bli god og må gradvis fases inn.

Romsaas blir garantert solgt utenlands i løpet av noen år. Så å brenne av noen millioner på å hente han nå er null risiko for klubben som gjør det.
Ja, det virker som en relativt safe investering.
Vif har vært gode på å ha en utviklingsplan for enkeltspillere, og er talentet i dette tilfellet så stort som det antydes, så bør det la seg gjøre å videreutvikle dette for videre salg i løpet av noen år.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: ons aug 10, 2022 6:59 pm
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 6:58 pm Blir spennende å se hvor han ender. Jeg tror fort man kan finne plass i enga til han.
Men greit vi er uenige der.
Dere har rett og slett for mange alternativer på vinger og på topp.
Men er det der han er best? Har ikke sett nok av han til å ha gjort meg opp noen egen mening, men hører flere si at han fort kan ende opp litt lenger bak i banen? Hva er hans beste posisjon?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Utypisk Vålerenga å være på , vi pleier som regel å sitte på gjerdet og fortsette med det.
Muligens det er Jonsson faktoren som kommer inn her.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Thomas Lopez Borgersen sier takk for seg (for denne gang?) og er kjøpt av Ullern i 2.div. Der får han garantert fast plass. Litt overrasket over at vi gir slipp på han med tanke på at han har spilt mye i år, men slik ståa er nå er han fort 4.valg som midtstopper. Da forstår jeg at han ønsker å spille fast for Ullern, som dog kjemper for å unngå nedrykk til 3.divisjon.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lilleborg skrev: fre aug 12, 2022 10:06 pm Thomas Lopez Borgersen sier takk for seg (for denne gang?) og er kjøpt av Ullern i 2.div. Der får han garantert fast plass. Litt overrasket over at vi gir slipp på han med tanke på at han har spilt mye i år, men slik ståa er nå er han fort 4.valg som midtstopper. Da forstår jeg at han ønsker å spille fast for Ullern, som dog kjemper for å unngå nedrykk til 3.divisjon.
Stopper?
Han har spilt back når jeg har sett han og det er vel der han er best.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

AcsOnFire skrev: lør aug 13, 2022 2:08 pm Stopper?
Han har spilt back når jeg har sett han og det er vel der han er best.
Har ikke rørt backplassen hos Skeid. Kun midtstopper der. Spennende fyr.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ny kamp og nye muligheter i dag når Morten Gamst Pedersen, Idar Nordby Lysgård og Åsane kommer på besøk!

Åsane borte ble en smertefull opplevelse for undertegnede, da vi tidlig ledet 2-0 og ledet 2-1 til det gjensto fem minutter av kampen, men til slutt endte opp med å tapte 3-2. Jeg håper det er en hevngjerrig gjeng i rødt og blått som kommer utpå i dag!

Vi er i en slags god stim med 5 poeng mot topplag på de fire siste kampene. Åsane kommer til Nordre Åsen med seier 4-3 hjemme mot Fredrikstad i forrige kamp, men er også det laget i ligaen sammen med Grorud som slipper inn flest mål.

Så da blir det vel 0-0 i dag?

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: søn aug 14, 2022 11:01 am Ny kamp og nye muligheter i dag når Morten Gamst Pedersen, Idar Nordby Lysgård og Åsane kommer på besøk!

Åsane borte ble en smertefull opplevelse for undertegnede, da vi tidlig ledet 2-0 og ledet 2-1 til det gjensto fem minutter av kampen, men til slutt endte opp med å tapte 3-2. Jeg håper det er en hevngjerrig gjeng i rødt og blått som kommer utpå i dag!

Vi er i en slags god stim med 5 poeng mot topplag på de fire siste kampene. Åsane kommer til Nordre Åsen med seier 4-3 hjemme mot Fredrikstad i forrige kamp, men er også det laget i ligaen sammen med Grorud som slipper inn flest mål.

Så da blir det vel 0-0 i dag?

Har Skeid som en liten favoritt i denne.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Flott hjemmeseier mot Åsane, samtidig som dere knapper inn 2 poeng på FFK, og ligger nå bare 8 bak!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Champis skrev: søn aug 14, 2022 11:59 am
Lilleborg skrev: søn aug 14, 2022 11:01 am Ny kamp og nye muligheter i dag når Morten Gamst Pedersen, Idar Nordby Lysgård og Åsane kommer på besøk!

Åsane borte ble en smertefull opplevelse for undertegnede, da vi tidlig ledet 2-0 og ledet 2-1 til det gjensto fem minutter av kampen, men til slutt endte opp med å tapte 3-2. Jeg håper det er en hevngjerrig gjeng i rødt og blått som kommer utpå i dag!

Vi er i en slags god stim med 5 poeng mot topplag på de fire siste kampene. Åsane kommer til Nordre Åsen med seier 4-3 hjemme mot Fredrikstad i forrige kamp, men er også det laget i ligaen sammen med Grorud som slipper inn flest mål.

Så da blir det vel 0-0 i dag?

Har Skeid som en liten favoritt i denne.
Synd at ikke Stabæk kunne gi Skeid en hjelpende hånd, da. Med seier til STB ville det vært fire poeng ned til direkte nedrykk.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Dæven, ikke bare vinner vi 2-0 hjemme mot Åsane, men bortelaget hadde vel ikke en eneste målsjanse i løpet av 90 minutter. Vi var ikke noe fyrverkeri vi heller, men kontrollerte kampen til seier. Åsane hadde mye ball, men null sluttprodukt.

Mål av Ulrich Østigård Ness og Marcus Melchior med to assists fra Johnny Buduson. Deilig!

Champis

Legg inn av Champis »

Champis skrev: søn aug 14, 2022 11:59 am
Lilleborg skrev: søn aug 14, 2022 11:01 am Ny kamp og nye muligheter i dag når Morten Gamst Pedersen, Idar Nordby Lysgård og Åsane kommer på besøk!

Åsane borte ble en smertefull opplevelse for undertegnede, da vi tidlig ledet 2-0 og ledet 2-1 til det gjensto fem minutter av kampen, men til slutt endte opp med å tapte 3-2. Jeg håper det er en hevngjerrig gjeng i rødt og blått som kommer utpå i dag!

Vi er i en slags god stim med 5 poeng mot topplag på de fire siste kampene. Åsane kommer til Nordre Åsen med seier 4-3 hjemme mot Fredrikstad i forrige kamp, men er også det laget i ligaen sammen med Grorud som slipper inn flest mål.

Så da blir det vel 0-0 i dag?

Har Skeid som en liten favoritt i denne.

Som sagt!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Hvordan spilte Romsaas i denne kampen?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Gorgi skrev: man aug 15, 2022 12:01 am Hvordan spilte Romsaas i denne kampen?
Romsaas ekke helt i form, og har vært under pari i to kamper på rad nå. Hjelper heller ikke på at han hadde en latterlig bom på overtid i går, fordi han trodde han var i offside :lol:


Tinkler

Legg inn av Tinkler »



Nordre Åsen forfaller

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Miljøforkjemperne i Oslo kommune vinner frem på ubrukelige tiltak gang etter gang.
En bane som ikke kan benyttes når det regner er totalt hodemist

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Nordre Åsen Ball- og Løsdriftsfjøs, for Oksenes skyld.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

@Lilleborg Skeid er jo videre i cupen til 4.runde. Som skal spilles i mars 2023. I år så måtte KFUM spille hjemmekampen sin mot Brann på Intility Arena. Og Nardo måtte spille hjemmekampen mot Lillestrøm på Ranheim sin bane. Vil Nordre Åsen være klar for spill på denne tiden neste år dersom dere får hjemmekamp i neste runde?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tinkler skrev: tir aug 16, 2022 10:06 am

Nordre Åsen forfaller
Håpløst når kommunen blir klubben verste fiende.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: tor aug 18, 2022 11:11 am Vil Nordre Åsen være klar for spill på denne tiden neste år dersom dere får hjemmekamp i neste runde?
Selvfølgelig ikke med det underlaget vi har nå. Vi får sikkert bortekamp mot Brann eller noe sånt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: tor aug 18, 2022 1:31 pm
Korgutt skrev: tor aug 18, 2022 11:11 am Vil Nordre Åsen være klar for spill på denne tiden neste år dersom dere får hjemmekamp i neste runde?
Selvfølgelig ikke med det underlaget vi har nå. Vi får sikkert bortekamp mot Brann eller noe sånt.
Utgangspunktet er først opp av bollen= hjemmekamp. Men dersom divisjonsforskjell så skal det lavest rangerte laget alltid ha hjemmekamp. Gjelder til og med semifinalen. I og med at Skeid ligger i OBOS-ligaen så er det langt større sannsynlighet for «hjemmekamp» enn bortekamp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»