Skeid *Klubbtråd*

Svar
MrPets

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av MrPets »

Ser vi på stallen til Skeid for neste år er det liten tvil om at det trengs oppgraderinger. Basert på min begrensede innsikt har jeg følgende tanker om hvor det må forsterkes:
Begge backene.
Minst en ny sentral midtbane.
Vinger.

Stopperne er beste lagdel, keeper og midtbane brukbar. Buduson bør være god for 10+ mål, og det blir spennende å se om Stensrud kan ta med seg flyten i neste sesong. Tror også Hickson skal holde nivået godt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

MrPets skrev: tir nov 09, 2021 12:35 pm Ser vi på stallen til Skeid for neste år er det liten tvil om at det trengs oppgraderinger. Basert på min begrensede innsikt har jeg følgende tanker om hvor det må forsterkes:
Begge backene.
Minst en ny sentral midtbane.
Vinger.

Stopperne er beste lagdel, keeper og midtbane brukbar. Buduson bør være god for 10+ mål, og det blir spennende å se om Stensrud kan ta med seg flyten i neste sesong. Tror også Hickson skal holde nivået godt.
Jeg synes stallen ser bedre ut ved dette opprykket enn det forrige, men mye kan jo skje i løpet av vinteren. Stensrud kan fort bli årets komet i OBOS 2022, så jeg håper inderlig at han blir værende. Buduson er nok i beste fall en helt grei OBOS-angriper - ikke så mye mer enn det. Ellers er jeg enig med deg i resten. Tror også Hickson skal klare seg bra, og jeg ser ikke bort fra at han vil få et slags gjennombrudd neste sesong. Potensialet ligger langt over PostNord, i hvert fall.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: tir nov 09, 2021 12:28 pm Håper for all del dere får en skikkelig bane på plass til neste sesong, denne farsen må ta slutt.
Farsen fortsetter.

Byråd Omar Samy Gamal sier her egentlig rett ut at det ikke er rom for mer enn ett toppfotballag i byen, og at bredden og unge alltid skal prioriteres.

"Det er viktigere for Byrådet å ha anlegg til bredden og de tusenvis av ungene som spiller fotball, enn at hver klubb som er mer eller mindre fast i de to øverste divisjonene har hvert sitt anlegg som kvalifiserer. Oslo mangler anlegg og det trengs fortsatt mye vedlikehold. Et alternativ kan jo være å ha en eller to baner som lagene i OBOS og Eliteserien deler på, foreslår byråden".

Byråden viser her en skremmende mangel på kunnskap om fotball og supporterkultur. Det høres jo ut som en "glimrende" ide at KFUM, Skeid og Grorud, som geografisk befinner seg på tre forskjellige kanter i byen skal dele anlegg. Det er sånn man skaper et hjem. Håpløst.

Skeid har i lengre tid ønsket å kjøpe Nordre Åsen. Da hadde Byrådet sluppet å tenke mer på saken. Men selv der får vi nei.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ser at TV2 også har en liten sak om det nå.

https://www.tv2.no/sport/14348066/

Er det mulig..

Taururu

Legg inn av Taururu »

Lilleborg skrev: ons nov 10, 2021 1:48 pm
MrPets skrev: tir nov 09, 2021 12:28 pm Håper for all del dere får en skikkelig bane på plass til neste sesong, denne farsen må ta slutt.
Farsen fortsetter.

Byråd Omar Samy Gamal sier her egentlig rett ut at det ikke er rom for mer enn ett toppfotballag i byen, og at bredden og unge alltid skal prioriteres.

"Det er viktigere for Byrådet å ha anlegg til bredden og de tusenvis av ungene som spiller fotball, enn at hver klubb som er mer eller mindre fast i de to øverste divisjonene har hvert sitt anlegg som kvalifiserer. Oslo mangler anlegg og det trengs fortsatt mye vedlikehold. Et alternativ kan jo være å ha en eller to baner som lagene i OBOS og Eliteserien deler på, foreslår byråden".

Byråden viser her en skremmende mangel på kunnskap om fotball og supporterkultur. Det høres jo ut som en "glimrende" ide at KFUM, Skeid og Grorud, som geografisk befinner seg på tre forskjellige kanter i byen skal dele anlegg. Det er sånn man skaper et hjem. Håpløst.

Skeid har i lengre tid ønsket å kjøpe Nordre Åsen. Da hadde Byrådet sluppet å tenke mer på saken. Men selv der får vi nei.
Helt håpløst faktisk.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Et nydelig stykke arbeid på Skeids norske Wikipedia-side, Lilleborg!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Skeid avsluttet sesongen med stil på søndag, da det ble seier 2-1 i bortekampen mot Fram Larvik. Ulrich Østigård Ness og Johnny Buduson med målene som sørget for at vi tilslutt endte som avdelingsvinner med en solid 8 poengs luke ned til Arendal, som utrolig nok tok 2.plassen foran nesa på Egersund.

Det var virkelig en spesiell stemning i Framparken etter kampslutt, da det ble klart at hjemmelaget rykket ned på minst mulige margin.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Skeid henter Erik Nordengen fra Fram Larvik.Den 23 år gamle midtbanespilleren har tidligere spilt for Elverum og Rosenborg 2 / junior.

Først sender vi Fram ned, og nå henter vi den beste midtbanespilleren. Ouch.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Mikkel Tveiten forlenger kontrakten sin med Skeid ut 2023. Dette synes jeg er gode nyheter! Mikkel kom til oss fra Lyn før denne sesongen, og er en ung, talentfull og meget spennende forsvarsspiller. Jeg er glad for at han blir med videre!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Grorud skulle visstnok ha 1000,- for sesongkort i OBOS 2021 (1500,- for såkalt VIP-kort). Skeids pris for sesongkort i 2022......2200,-. Er det mulig å låne bort kortet om jeg ikke har anledning til å dra selv, så kommer jeg til å vurdere det. Er kortet "personlig" og kun jeg kan bruke det, ser det ikke så aktuelt ut. Når man først kjøper sesongkort ønsker man jo at det skal bli brukt på så mange kamper som mulig.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Du bestiller med ditt eget navn, men kan ikke skjønne at det skal være noe problem å låne bort sesongkortet. Det er en digital strekkode liksom.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kommunistene gir Skeid en hjelpende hånd; nytt kunstgress på Nordre Åsen:

https://nab.no/nyheter/nesten-atte-mill ... s/19.25754

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lars Kvarekvål forlenger avtalen med Skeid, melder klubben på FB. Brikkene begynner å falle på plass, og det er godt å se at klubben har startet forberedelsene til 2022 tidlig.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Simen Hestnes forlater Skeid:

https://skeid.no/nyheter/simen-forlater-skeid

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fryktelig kjedelig at Simen forlater oss. En av de mest undervurderte midtbanespillerne i 2.div i fjor. Men Simen har seff ambisjoner om å leve av fotballen, og det får han dessverre ikke hos oss. Regner med at Kåffa og kollekten har satt inn støtet der.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Da var Morten Renå Olsen klar for Torshovs stolthet: https://skeid.no/nyheter/morten-rena-ol ... -for-skeid

Dette er en meget fin signering for Skeid! En god spiller i OBOS-målestokk, som også begynner å få litt erfaring. Strømmen fikk det overhodet ikke til å stemme denne sesongen, men det var ikke Renå Olsen sin feil. To mål og seks assist er jo også ganske bra.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Merker jeg har trua på Renå Olsen, selv om jeg ikke har sett han spille så mye. 22 år og med såpass mye erfaring er positivt.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: man des 20, 2021 9:28 pm Merker jeg har trua på Renå Olsen, selv om jeg ikke har sett han spille så mye. 22 år og med såpass mye erfaring er positivt.

Han blir en bra spiller for Skeid!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: man des 20, 2021 10:25 am Regner med at Kåffa og kollekten har satt inn støtet der.
Hehe, det fikk du rett i.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Johnny Buduson med ny 2-årskontrakt. Med 158 kamper og 96 mål er det en av de største målscorerne i klubbens historie vi har å gjøre med her. Viktig signering for oss med tanke på rutine før seriestart.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Lilleborg skrev: man des 20, 2021 9:28 pm Merker jeg har trua på Renå Olsen, selv om jeg ikke har sett han spille så mye. 22 år og med såpass mye erfaring er positivt.
Det synes jeg er en bra signering - fått dårlig behandling i Stabæk, han burde vært en squadplayer her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nydelig tråd.


Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: tor des 23, 2021 10:17 am
Lilleborg skrev: man des 20, 2021 9:28 pm Merker jeg har trua på Renå Olsen, selv om jeg ikke har sett han spille så mye. 22 år og med såpass mye erfaring er positivt.
Det synes jeg er en bra signering - fått dårlig behandling i Stabæk, han burde vært en squadplayer her.

Enig.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

På julaften kom nyheten om at Skeid har fått kloa i nok en spiller. Denne gangen er det snakk om midtbanemannen Bendik Rise fra Hødd. Fin kontraktslengde er det også, ut 2024-sesongen.

https://skeid.no/nyheter/bendik-rise-til-skeid

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Da er det dessverre bekreftet: Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor blir ikke med videre. Han vil ikke signere proffkontrakt med oss, og dermed går han videre til en klubb som er villig til å betale utdanningskompensasjonen hans.

Fryktelig kjedelig, men jeg regnet med at det kom til å bli sånn når han takket nei til flere kontraktsforslag utover høsten og det siste i desember.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lilleborg skrev: fre jan 07, 2022 10:11 pm Da er det dessverre bekreftet: Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor blir ikke med videre. Han vil ikke signere proffkontrakt med oss, og dermed går han videre til en klubb som er villig til å betale utdanningskompensasjonen hans.

Fryktelig kjedelig, men jeg regnet med at det kom til å bli sånn når han takket nei til flere kontraktsforslag utover høsten og det siste i desember.
Det var en ekstremt kjedelig nyhet. Gledet meg til å se hva han kunne få til for Skeid i OBOS. Noen rykter om hvor han kan ende opp?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: fre jan 07, 2022 10:12 pm Det var en ekstremt kjedelig nyhet. Gledet meg til å se hva han kunne få til for Skeid i OBOS. Noen rykter om hvor han kan ende opp?
Hakke snøring. Blir sikkert rikmannsklubben Kåffa, men Dagsavisen skriver at han er aktuell for Eliteserien. Så det blir spennende å se. Jeg håper han går til en klubb som tør å gi han regelmessig spilletid.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Virker vel som den perfekte erstatteren for Oscar Aga i Grorud. Vanvittig med mål. Ville nok isåfall få spilletid, men kan hende han sikter høyere.

Får håpe han ikke velger Vålerenga og skal konkurrere med Udahl om hvem som skal komme inn for Kjartansson i det 75. minutt hver kamp...

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

For øvrig, Abel Stensrud kom jo litt ut av det blå. Er ikke Lukas Thorsen Håll som dere fikk fra Vålerenga litt samme type? Har vel vært litt "goalgetter" typen opp igjennom.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

mogandisu skrev: fre jan 07, 2022 11:42 pm For øvrig, Abel Stensrud kom jo litt ut av det blå. Er ikke Lukas Thorsen Håll som dere fikk fra Vålerenga litt samme type? Har vel vært litt "goalgetter" typen opp igjennom.
Lukas har foreløpig bare spilt på 2.laget i 3.div.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»