Skeid *Klubbtråd*

Svar
Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av Lilleborg »

Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: ons feb 22, 2023 6:37 pm Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:02 am
Lilleborg skrev: ons feb 22, 2023 6:37 pm Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.
Hva legger du i spesiell type?

Sportslig noe av det bedre Skeid kunne lande innenfor sine rammer.

Champis

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: tor feb 23, 2023 2:52 am
Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:02 am
Lilleborg skrev: ons feb 22, 2023 6:37 pm Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.
Hva legger du i spesiell type?

Sportslig noe av det bedre Skeid kunne lande innenfor sine rammer.

Har forstått at det er mye rart med han. Ikke den skarpeste, og litt utenomsportslig greier - uten at det har vært noen store problemer altså.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 10:53 am
stc887 skrev: tor feb 23, 2023 2:52 am
Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:02 am


Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.
Hva legger du i spesiell type?

Sportslig noe av det bedre Skeid kunne lande innenfor sine rammer.

Har forstått at det er mye rart med han. Ikke den skarpeste, og litt utenomsportslig greier - uten at det har vært noen store problemer altså.
Aldri sett eller hørt om det når han var i Drammen. Mulig han har lagt til seg unoter i Sogndal ;)

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Torje Naustdal klar for Skeid! Den unge midtbanespilleren kommer fra Haugesund, men var på utlån i Grorud i fjor.

Denne overgangen liker jeg. Ikke fått det til i Haugesund, men har trua på at han blir en fin forsterkning for oss.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: tir mar 14, 2023 2:36 pm Torje Naustdal klar for Skeid! Den unge midtbanespilleren kommer fra Haugesund, men var på utlån i Grorud i fjor.

Denne overgangen liker jeg. Ikke fått det til i Haugesund, men har trua på at han blir en fin forsterkning for oss.
Med en Florø-gutt på laget kan Oksene omsider begynne å drømme om spill på øverste nivå igjen! 🙂

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Altfor lenge siden jeg oppdaterte min egen klubbtråd, men nå som det er halvannen uke til seriestart så tenkte jeg å fyre i gang et lite innlegg.

Jeg har tippet Skeid på 12.plass i OBOS-ligaen denne sesongen, og det er en plass høyere enn vi endte på i fjor. Det er en fryktelig vanskelig tabell å tippe i år, men jeg har trua på at vi berger oss uten å måtte spille kvalikk denne sesongen.

Spillere UT:
Fredrik Berglie (Sandefjord) og Jakob Napoleon Romsaas (Tromsø) er to tap vi kommer til å merke. Førstnevnte var tross alt kaptein, mens Romsaas er et av de største talentene vi har hatt. Vi har også mistet mye rutine med Stian Pettersen som har lagt opp, mens Matarr Kah og Mats Andersen ikke fikk fornyet kontraktene sine etter lengre skader. Når disse to var skadefrie var de bidragsytere på og utenfor banen i hvertfall i 2.div.

Vi har også mistet Simen Kvia-Egeskog som var på lån fra Viking høsten i fjor. Han bidro sterkt til at vi berget oss.

Spillere INN:
Fredrik Berglie er erstattet med Fredrik Flo, som har sett bra ut i oppkjøringen. Vi har også hentet Torje Naustdal (Haugesund) som jeg tror blir bankers på den sentrale midtbanen i år, samtidig som vi har fått Kristoffer Hoven (Sogndal) på fast kontrakt etter et vellykket utlån til oss på høsten i fjor. Jeg er ganske sikker på alle disse tre vil spille fast.
Henning Tønsberg Andresen er tilbake etter to år i eksil i Ull/Kisa, og vil bidra enormt mye i garderoben, samtidig som han vil få regelmessig spilletid. Dette er de viktigste spillerne inn og ut denne sesongen.

KEEPERPLASS - TERNINGKAST 3
Lars Martin Kvarekvål er førstekeeper, og er en keeper som på sitt beste er enorm, spesielt på strek. Har dessverre en tendens til å slippe inn et par altfor lette baklengsmål. Skal først og fremst utfordres av Mats Trige (lån fra Tromsø), men han har blitt skadet så vi er på jakt etter ny keeper. Har Isak Solberg (tidl.Kongsvinger og Tottenham) på prøve i disse dager.

FORSVAR - TERNINGKAST 4
Midtforsvaret med Fredrik Flo og Per-Magnus Steiring har jeg virkelig trua på, med Hayder Altai som en fin førsteutfordrer. Han har tatt steg på dette nivået. Har også Anders Johan Johansen i backup.
På backene blir Sulley Bojang og David Hickson klare førstevalg på høyre og venstre (sistnevnte kan også spille høyere). Morten Renå Olsen leger et lite benbrudd mens Ousmane Diallo Toure er en spennende og ung utfordrer på backplass.

MIDTBANE - TERNINGKAST 5
Vår klart sterkeste lagdel. Sentralt kjemper Torje Naustdal, Marcus Melchior, Bendrik Rise, Ulrich Østigård Ness og Fredrik Vinje om de tre ledige plassene. Felix Anthonessen kjemper seg i disse dager tilbake fra skade, og et ungt talent som Mads Aaserud må kanskje leies ut for å få spilletid som er viktig for utviklingen.

ANGREP - TERNINGKAST 3
Johnny Buduson og Kristoffer Hoven er bankers, men det blir spennende å se hvordan Gard Holme vil bruke disse. Planen er en slags 4-3-3 med Hoven på kant som skyver innover, men disse to fungerte godt sammen i fjor. Backupen er dog tynn. Maxwell Effiom er spennden men svært varierende, og unge Emil Tjøstheim er ikke forventet å spille fast i år. Jeg tror dog Erik Nordengen får et gjennombrudd i år. Sett bra ut i vinter.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 11:15 am KEEPERPLASS - TERNINGKAST 3
Lars Martin Kvarekvål er førstekeeper, og er en keeper som på sitt beste er enorm, spesielt på strek. Har dessverre en tendens til å slippe inn et par altfor lette baklengsmål. Skal først og fremst utfordres av Mats Trige (lån fra Tromsø), men han har blitt skadet så vi er på jakt etter ny keeper. Har Isak Solberg (tidl.Kongsvinger og Tottenham) på prøve i disse dager.
Tror jeg oppgraderer denne til en 4er nå, for i dag har det skjedd saker og ting.

- Simen Vidtun Nilsen ny keeper på lån ut sesongen. Spilte 11 Eliteseriekamper for Sarpsborg 08 i fjor.
- Isak Solberg klar.
- Lånet til Mads Trige avsluttes omtrent før det har begynt.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Ousmane Diallo har også gått til Træff på lån. Hva kan du si OL han?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

SuperGunners10 skrev: fre mar 31, 2023 9:08 pm Ousmane Diallo har også gått til Træff på lån. Hva kan du si OL han?
Svært spennende. Superrask og driblesterk. Fortsatt endel å gå på det taktiske og spilleforståelse, men talentet er der. Jeg tror han blir bankers i elleveren vår med tida. Et år med regelmessig spilletid for Træff er gull.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Lilleborg skrev: lør apr 01, 2023 1:01 pm
SuperGunners10 skrev: fre mar 31, 2023 9:08 pm Ousmane Diallo har også gått til Træff på lån. Hva kan du si OL han?
Svært spennende. Superrask og driblesterk. Fortsatt endel å gå på det taktiske og spilleforståelse, men talentet er der. Jeg tror han blir bankers i elleveren vår med tida. Et år med regelmessig spilletid for Træff er gull.
Ble en tøff start med 0-8 i går, spilte ca 25 og slapp vel unna med kun ett i sekken dog.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 8:39 pm
Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 11:15 am KEEPERPLASS - TERNINGKAST 3
Lars Martin Kvarekvål er førstekeeper, og er en keeper som på sitt beste er enorm, spesielt på strek. Har dessverre en tendens til å slippe inn et par altfor lette baklengsmål. Skal først og fremst utfordres av Mats Trige (lån fra Tromsø), men han har blitt skadet så vi er på jakt etter ny keeper. Har Isak Solberg (tidl.Kongsvinger og Tottenham) på prøve i disse dager.
Tror jeg oppgraderer denne til en 4er nå, for i dag har det skjedd saker og ting.

- Simen Vidtun Nilsen ny keeper på lån ut sesongen. Spilte 11 Eliteseriekamper for Sarpsborg 08 i fjor.
- Isak Solberg klar.
- Lånet til Mads Trige avsluttes omtrent før det har begynt.
Vidtun Nilsen var jo helt elendig i fjor. Såpe på hanskene og juniortakter. Nedgrader til 2 kanskje?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Elvebakken skrev: søn apr 02, 2023 12:29 pm Vidtun Nilsen var jo helt elendig i fjor. Såpe på hanskene og juniortakter. Nedgrader til 2 kanskje?
Kanskje for høyt nivå? En fyr med 11 Eliteseriekamper ser jeg på som en forsterkning bakerst.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hvordan ligger det an med tømrerdrømmen til Daniel Braaten, egentlig? Husker det ble nevnt på det gamle forumet at han var i gang (eller skulle starte) med utdannelsen, men jeg finner ikke noe nytt.

Ser for øvrig at Braaten har vært svak for snekkerfaget i en årrekke: https://www.vg.no/sport/fotball/i/bRjdv ... er-kanskje

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: tor apr 06, 2023 2:07 pm Hvordan ligger det an med tømrerdrømmen til Daniel Braaten, egentlig?
Daniel jobber som tømrer, han.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG!

Endelig seriestart! Sandnes Ulf borte blir en knalltøff førstekamp, men jeg gleder meg til kamp alikevel! Mitt første besøk på ØsterHus Arena, det blir sikkert trivelig!

obban

Legg inn av obban »

Lilleborg skrev: man apr 10, 2023 8:01 am KAMPDAG!

Endelig seriestart! Sandnes Ulf borte blir en knalltøff førstekamp, men jeg gleder meg til kamp alikevel! Mitt første besøk på ØsterHus Arena, det blir sikkert trivelig!
Velkommen!
Håper det ikke blir altfor trivelig på bortefeltet :P

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

SA-SA-SA!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

For no forbanna drit.

Det røde kortet er feil. Ferdig. Gult kan forsvares, men det kortet bidrar selvfølgelig til å få kampen ødelagt for oss.

Det mest frustrerende er jo at vi er best med ti mann, helt til de nærmest får en gavepakke av et mål og scorer 3-1 like etter. Da er alt kjørt.

Æsj. Heldigvis 29 kamper igjen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Fornøyd med Holmlia som motstander i første runde NM @Lilleborg?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: ons apr 12, 2023 4:18 pm Fornøyd med Holmlia som motstander i første runde NM @Lilleborg?
Absolutt.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Flott tribune dere har fått, men hvorfor i alle dager er det kun fire HIBAS-toalett for over 1000 tilskuere?!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: lør apr 15, 2023 6:53 pm Flott tribune dere har fått, men hvorfor i alle dager er det kun fire HIBAS-toalett for over 1000 tilskuere?!
Godt spørsmål! Ekke jeg som er arrangøransvarlig :lol:

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! SKEID - HØDD! NORDRE ÅSEN 15:00!
Endelig er det klart for årets første hjemmekamp! Det er nyopprykkede Hødd som tar turen til Nordre Åsen i dag, og det kommer til å bli en knalltøff batalje for begge lag i jakten på tre poeng i årets OBOS-liga!

DETTE BLIR EN SPESIELL KAMP...
.... for Bendik Rise. Vår midtbanegeneral hadde en meget god debutsesong for oss i fjor, og er en av de første Gard Holme setter på blokka når laget skal tas ut.
Bendik har spilt for Hødd hele livet, og dette blir første gang han spiller MOT Hødd. Sannsynligvis er mor og far på tribunen også, så vi får ønske familien Rise lykke til!

Måtte beste hjemmelag vinne!

HVA MED SKEID?
Etter serieåpningen så opplever jeg at det ligger en god del spørsmål knyttet til både formasjon og lagoppstilling i luften. Det blir spennende å se hvordan Gard Holme og trenerapparatet setter opp laget! Her er noen tanker fra meg:

KEEPERPLASSEN
Med to nye keepere inn rett før overgangsvinduet så er det mye som tyder på at Kvarekvål får nok konkurranse i år. Unge Solberg er nok hentet inn for fremtiden, men hvis Kvarekvål er tilbake fra skade så blir det spennende å se hvem som får tillt i buret i morra.
Simen Vidtun Nilsen spilte 11 Eliteseriekamper for Sarpsborg 08 i fjor, og er nok en habil keeper, men kunne så absolutt startet sin Skeidkarriere bedre enn å slippe inn en direkte corner i mål....

TANKER OM FORSVARET
Det er to ting jeg vil legge fokus på her, og det første er skaden til Sulley Bojang. Han måtte ut mot Sandnes Ulf, og jeg vet ikke om han er tilgjengelig i dag. Hvis han er det så er han selvskreven på den plassen. Hvis ikke, så kom Henning Tønsberg Andresen inn og gjorde en grei innsats. Det blir fort en av disse.
En annen faktor er Fredrik Flo, som hadde en svak kamp i tospann med Steiring. Han skled to-tre ganger og ga fra seg ballen i farlig posisjon, men alle veit at han og Steiring er det paret som skal satses på i år... eller? Kan Haydar eller kanskje Anders Johan Johansen melde seg på da?

HVEM GÅR INN FOR NAUSTDAL?
Man kan være så uenig man vil eller ikke med det røde kortet, men uansett er faktum at Torje Naustdal ikke spiller i dag. Hvem går da inn i ankerrollen på sentral midtbane? Blir det Haydar, som har fått prøve seg der før? Dytter man Bendik Rise inn der? Kan det være noe for Ulrich Østigård Ness? Vi har mange alternativer på sentral midtbane nå!

FÅR VI BÅDE HOVEN OG BUDUSON PÅ TOPP?
Jeg er stor fan av å bruke begge disse samtidig, men forstår valget med å satse på hurtighet og kontringsstyrke mot Sandnes Ulf. Kampbildet mot Hødd mistenker jeg blir annerledes, for jeg tror ikke Hødd står like høyt som Sandnes Ulf. I så fall blir det viktig med litt punch framover. Hoven er god til å holde på ball og bruke størrelsen sin, og det kan kanskje passe Johnny perfekt?

SÅ, HVA MED ELLEVEREN?
Basert på alle disse tankene er dette elleveren jeg kunne tenke meg å se i dag:

Vidtun Nilsen - Bojang, Flo, Steiring, Hickson - Melchior, Altai, Rise - Hoven, Buduson, Nordengen

HVA MED HØDD?
De blå fra Ulsteinvik er tilbake på dette nivået for første gang siden 2016, og vant sin avdeling i 2.div i fjor 4 poeng foran Ull/Kisa.
Hødd vant serieåpningen 1-0 mot Raufoss hjemme, og det er ikke overraskende at de holdt nullen. Hødd slapp nemlig bare inn 15 mål på 26 seriekamper i fjor, og er gode defensivt. Det blir en realitet utfordring å finne veien til nettmaskene for oss i dag!

HELT TIL SLUTT...
.... så ønsker jeg alle Skeidsupportere lykke til, og vi sees på ny hovedtribune!

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lilleborg skrev: søn apr 16, 2023 7:18 am
MrPets skrev: lør apr 15, 2023 6:53 pm Flott tribune dere har fått, men hvorfor i alle dager er det kun fire HIBAS-toalett for over 1000 tilskuere?!
Godt spørsmål! Ekke jeg som er arrangøransvarlig :lol:
Jeg var på en håndfull Skeid-kamper to sesonger tilbake og mener det samme var tilfelle da? Får gjødslet vegetasjonen rundt stadion, om ikke annet…

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: søn apr 16, 2023 7:23 am Jeg var på en håndfull Skeid-kamper to sesonger tilbake og mener det samme var tilfelle da? Får gjødslet vegetasjonen rundt stadion, om ikke annet…
Handler nok om økonomi og plass. Har liksom ikke vært et stort problem tidligere.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lilleborg skrev: søn apr 16, 2023 8:15 am Handler nok om økonomi og plass. Har liksom ikke vært et stort problem tidligere.
Håper det samme blir tilfelle i dag - lykke til!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hjemme mot et nyopprykket lag er en kamp som burde vinnes om nedrykk skal unngås

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Ny kamp, nye muligheter, men det blir en knalltøff utfordring når en av opprykksfavorittene i Jerv står på motsatt side. I tillegg er det bortekamp. Og det er på gress! Oddsen er jo kraftig imot oss. Kan vi få med oss noe herifra?

Klart vi kan! Det har skjedd større undre på fotballbanen! Men, jeg er også realist og veit at vi går til dagens kamp som greie underdogs. Det er jo ikke i disse kampene vi skal ta poengene som skal til for å berge oss. Men faen heller, vi skal jo gi det et forsøk!

Jeg tror vi starter med dette laget i dag:

Vidtun Nilsen - Johansen, Flo, Steiring, Hickson - Melchior, Vinje, Rise - Hoven, Buduson, Nordengen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»