Lysbakkens hilsen til de rike

Svar
HarryH

Re: Lysbakkens hilsen til de rike

Legg inn av HarryH »

Man må vel være over middels koordinert for å drive med kampsport på høyt nivå?

Klang

Legg inn av Klang »

"Gratulerer" med ny nestleder.

Bilde

William_S

Legg inn av William_S »

Scuderia skrev: fre mar 17, 2023 3:43 pm
Trondhjem skrev: fre mar 17, 2023 3:22 pm

Med det gir en av de mest saklige, redelige og dyktigste av dagens politikere seg.
Du vet at Lysbakken ble kastet som minister på grunn av korrupsjon ?
Har Lysbakken blitt dømt for korrupsjon ?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Malacay skrev: søn mar 19, 2023 12:46 am At du insisterer på at han ikke gjorde noe feil når han selv mener han gjorde det sier vel alt om hvor desperat du er etter å forsvare SV.
du forteller snarere at det er du som er langt ute å sykle her, jeg har ikke sagt at det var rett å gi disse pengene, jeg har sagt at det var mot reglene

du på din side har hevdet korrupsjon, og det er det jeg har tilbakevist

du har kommet dit at stråmenn blir tatt i bruk fordi du vet du har tapt ansikt, da er det like greit å slutte

men for all del du skal bare gjenta korrupsjon, korrupsjon, korrupsjon, korrupsjon, korrupsjon, korrupsjon, korrupsjon, korrupsjon, hvis det får deg til å føle deg bedre

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: søn mar 19, 2023 2:49 am
Scuderia skrev: fre mar 17, 2023 3:43 pm
Trondhjem skrev: fre mar 17, 2023 3:22 pm

Med det gir en av de mest saklige, redelige og dyktigste av dagens politikere seg.
Du vet at Lysbakken ble kastet som minister på grunn av korrupsjon ?
Har Lysbakken blitt dømt for korrupsjon ?
Er dette noe du lurer på eller er det et stråmann forsøk?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Scuderia skrev: søn mar 19, 2023 10:20 am
William_S skrev: søn mar 19, 2023 2:49 am
Scuderia skrev: fre mar 17, 2023 3:43 pm

Du vet at Lysbakken ble kastet som minister på grunn av korrupsjon ?
Har Lysbakken blitt dømt for korrupsjon ?
Er dette noe du lurer på eller er det et stråmann forsøk?
Hvordan kan det være en stråmann når du kaster ut påstanden om at han ble kastet for korrupsjon i linjen over?
Påstanden din inneholder ingen sannheter. INGEN.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

greyserpent skrev: søn mar 19, 2023 10:24 am
Scuderia skrev: søn mar 19, 2023 10:20 am
William_S skrev: søn mar 19, 2023 2:49 am

Har Lysbakken blitt dømt for korrupsjon ?
Er dette noe du lurer på eller er det et stråmann forsøk?
Hvordan kan det være en stråmann når du kaster ut påstanden om at han ble kastet for korrupsjon i linjen over?
Påstanden din inneholder ingen sannheter. INGEN.
Hva er det med lese evnen til disse fantastisk naive og utdannede sv’erne? Debattanten spør om han ble DØMT (aka i retten) noe ingen har påstått i denne tråden. Dette er definisjonen på stråmann. Lysbakken ble kastet ut av regjeringen av Stoltenberg grunnen uryddig bevilgning av penger til sin egen organisasjon, altså korrupsjon. Og nei.. han «gikk ikke selv» som noen prøver å påstå.

Lysbakken er en hyggelig fyr og flink politiker og kanskje det viktigste er at han gikk fra semi marxist til ganske pragmatisk i løpet av sin karriere. Men «en av de store» er han ikke. Langt i fra.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Scuderia skrev: søn mar 19, 2023 10:56 am
Hva er det med lese evnen til disse fantastisk naive og utdannede sv’erne? Debattanten spør om han ble DØMT (aka i retten) noe ingen har påstått i denne tråden.
ok, så det er du som tar deg retten til å dømme, for det er det du gjør når du påstår at Lysbakken er korrupt, du vet at slik om du viser oppførsel kan dømmes i norsk rett? om det var noen som skulle mene at du har injurierende kraft, men det er det nok ikke

Investor

Legg inn av Investor »

Bergstø starter med å gå i strupen på Røkke faktisk.
En som har bygd industri og arbeidsplasser.
Uten slike hadde Norge vært fattigere.

daoooo

Legg inn av daoooo »

Røkke skal altså betale «exit skatt» for å ha brukt norsk arbeidskraft. Akkurat som han ikke allerede har skattet for dette.

Jeg vil ha det hu kråka inntar på landsmøtet deres.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Bergstø akter tydeligvis å dra SV ut i en parodisk retning.

Asen

Legg inn av Asen »

Bergstø og Sv har ikke gjort noe som helst for norsk næringsliv. Hadde Sv fått viljen sin hadde det meste av norsk næringsliv ligget nede. Sv er kun ute etter en ting og det er å ha full kontroll over alt og alle. Bidrar med null for å legge til rette for næringslivet. Det de bidrar med er å ødelegge arbeidsplasser. «Ryk og reis til SV « bør være et bra slagord.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

HarryH skrev: søn mar 19, 2023 1:36 pm Bergstø akter tydeligvis å dra SV ut i en parodisk retning.
Bergstø som ny leder og at Hussein slo Haltbrekken i kampen om nestledervervet kommer definitivt til å dra SV i venstremoralistisk retning.

Jeg kan fint respektere et parti som vil kjempe hardt for de svake.

Men de må gjøre noe annet enn å kun øke skattene for å skaffe midler til dette (omprioritering er et fremmedord), og de må gjøre det uten å moralisere noe så jævlig og ha ønske om forby ditten og datten i samme grad som det deler av SV vil gjøre. Det er forskjell på Karin Andersen og duoen Bergstø/Hussein.

Investor

Legg inn av Investor »

Cannabis Connoisseur skrev: søn mar 19, 2023 1:44 pm Kommer nok til å havarere partiet, Bergstø.
Ikke bare det, de kommer til å sørge for at budsjettprosessen til AP/SP havarerer, da de ikke vil få flertall.
De vil komme til å kreve enda mer skatt for de rike, og bidra til en enda større Sveits-flukt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Investor skrev: søn mar 19, 2023 12:55 pm Bergstø starter med å gå i strupen på Røkke faktisk.
En som har bygd industri og arbeidsplasser.
Uten slike hadde Norge vært fattigere.
Nøyaktig HVA har Røkke bygd? Jeg minns Aker lenge før Røkke kjøpte det og tynet staten for 4 milliarder for å redde arbeidsplasser.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: søn mar 19, 2023 2:21 pm
Investor skrev: søn mar 19, 2023 12:55 pm Bergstø starter med å gå i strupen på Røkke faktisk.
En som har bygd industri og arbeidsplasser.
Uten slike hadde Norge vært fattigere.
Nøyaktig HVA har Røkke bygd? Jeg minns Aker lenge før Røkke kjøpte det og tynet staten for 4 milliarder for å redde arbeidsplasser.
Hva med Kværner? De var jo i ferd med å bli solgt til Russland.

Tar iallfall heller Røkke, Mohn og andre av den typen fremfor Hagen, Reitan og diverse eiendoms- og investormilliardærer.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

ulefos skrev: lør mar 18, 2023 10:24 pm
olek1970 skrev: lør mar 18, 2023 9:03 pm
Det er jo litt ironisk at Kristin Halvorsen var imponert over Lysbakkens dømmekraft og sa at han hadde den standaren en SV-leder burde ha. Ironisk siden den samme Halvorsen i 2006 var den statsråden som lanserte ett anti-korrupsjonsprogram.
så du mener også at dette var korrupsjon?
hva tjente Lysbakken på det, og når ble han tiltalt

for du tror vel ikke at politisk korrupsjon ikke ville medført tiltale?

makan til dumheter
Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at velgerne oppfatter det som korrupsjon, men at det kun var domstolene som faktisk kunne avgjøre om han var det.
Du får lese litt bedre før du svarer.

For øvrig er ikke generalsekretær i Trancparancy International Norge, Guro Slettemark, enig med deg i at det ikke var politisk korrupsjon:
https://www.dagbladet.no/nyheter/dette- ... n/63376087

Men jeg mener: hva vet vel hun-eller BI-professor Petter Gotschalk(https://e24.no/norsk-oekonomi/i/VbjmPW/ ... korrupsjon) om korrupsjon som ikke du som en ihuga SV’er i forsvarsmodus vet liksom.

Nevnte Gotschalk var for øvrig svært kritisk til at Økokrim ikke ville etterforske Lysbakken, og begrunnelsen Økokrim brukte som i realiteten betyr at politikere er hevet over loven:
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/GGwdol/ ... rforskning
Sist redigert av olek1970 den søn mar 19, 2023 2:55 pm, redigert 4 ganger totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: søn mar 19, 2023 2:23 pm
greyserpent skrev: søn mar 19, 2023 2:21 pm
Investor skrev: søn mar 19, 2023 12:55 pm Bergstø starter med å gå i strupen på Røkke faktisk.
En som har bygd industri og arbeidsplasser.
Uten slike hadde Norge vært fattigere.
Nøyaktig HVA har Røkke bygd? Jeg minns Aker lenge før Røkke kjøpte det og tynet staten for 4 milliarder for å redde arbeidsplasser.
Hva med Kværner? De var jo i ferd med å bli solgt til Russland.

Tar iallfall heller Røkke, Mohn og andre av den typen fremfor Hagen, Reitan og diverse eiendoms- og investormilliardærer.
Jeg sier ikke at Røkke ikke har vært smart osv. Men han har jo ikke skapt disse plassene. De var jo der før han kom.
Han reddet noen av dem, kan man si.

Svært enig i siste påstand... inntil Røkke pakket sekken og dro.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

ulefos skrev: søn mar 19, 2023 12:17 pm
Scuderia skrev: søn mar 19, 2023 10:56 am
Hva er det med lese evnen til disse fantastisk naive og utdannede sv’erne? Debattanten spør om han ble DØMT (aka i retten) noe ingen har påstått i denne tråden.
ok, så det er du som tar deg retten til å dømme, for det er det du gjør når du påstår at Lysbakken er korrupt, du vet at slik om du viser oppførsel kan dømmes i norsk rett? om det var noen som skulle mene at du har injurierende kraft, men det er det nok ikke
Jeg tar meg til rette å kalle en spade for en spade. Fakta er at Lysbakken ulovlig bevilget statens penger til sin egen organisasjon. Og når dette kom ut fikk Lysbakken beskjed at han måtte gå av fra sjefen hans Stoltenberg.

Morsomme.. eller tragiske er at den nye lederen for SV, Bergstø, også var involvert i 2012.
Interne dokumenter som er offentliggjort i saken antyder at det var statssekretærene Henriette Westhrin og i særdeleshet Kirsti Bergstø som sto bak den omstridte bevilgningen på 154.000 kroner til Jenteforsvaret.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Scuderia skrev: man mar 20, 2023 9:27 am
Jeg tar meg til rette å kalle en spade for en spade.
du må gjerne kalle en spade for en spade, det kan hvem som helst gjøre, men det er vel ikke urimelig at man holder seg til fakta

for min del vil jeg mene at enkelte partier som får millioner fra private givere, kommer i et uheldig bindingsforhold til giverne, men jeg vil ikke av den grunn kalle Erna Solberg for korrupt

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

ulefos skrev: man mar 20, 2023 10:44 am [holder seg til fakta
Når du klipper bort og ignorer all fakta så blir ikke verden din enkel å forstå. Fakta er at Lysbakken ulovlig bevilget statens penger til sin egen organisasjon. Og når dette kom ut fikk Lysbakken beskjed at han måtte gå av fra sjefen hans Stoltenberg. Grunnen var at Bergstø, ny SV leder (sukk) sendte flere meldinger til Lysbakken hvor hun informerte sjefen sin om at hun overkjørte forvaltningen. Så han viste hva som skjedde og godkjente det.

ulefos

Legg inn av ulefos »

lystløgner, når hver eneste setning inneholder en løgn så tror jeg det er på tide å gi opp scuderia

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Har aldri stemt SV, men synes jo at SV i nyere tid har hatt noen likandes fremtredende politikere. Kan nevne Halvorsen, Borgen, Kaski og forsåvidt Lysbakken.

Men dette kvinnemennesket de nå har valgt får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Selv når hun sier noe jeg kanskje kunne vært litt enig i velger jeg instinktivt det motsatte. Tviler sterkt på at hun blir noen velgermagnet der hun kommer til å legge partiet hakket til siden for Rødt, med bare litt mindre kommunisme og litt mer NATO-positivitet.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Scuderia skrev: man mar 20, 2023 9:27 am Jeg tar meg til rette å kalle en spade for en spade. Fakta er at Lysbakken ulovlig bevilget statens penger til sin egen organisasjon. Og når dette kom ut fikk Lysbakken beskjed at han måtte gå av fra sjefen hans Stoltenberg.

Morsomme.. eller tragiske er at den nye lederen for SV, Bergstø, også var involvert i 2012.
Interne dokumenter som er offentliggjort i saken antyder at det var statssekretærene Henriette Westhrin og i særdeleshet Kirsti Bergstø som sto bak den omstridte bevilgningen på 154.000 kroner til Jenteforsvaret.
Politisk korrupsjon er helt innafor på venstresiden. Ser det også der en forening betaler AP penger i bytte mot makt og taburetter.

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: tir mar 21, 2023 4:55 pm Politisk korrupsjon er helt innafor på venstresiden. Ser det også der en forening betaler AP penger i bytte mot makt og taburetter.
dette er stakkarslig innlegg i den politiske debatten

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

ulefos skrev: tir mar 21, 2023 6:14 pm
ehall skrev: tir mar 21, 2023 4:55 pm Politisk korrupsjon er helt innafor på venstresiden. Ser det også der en forening betaler AP penger i bytte mot makt og taburetter.
dette er stakkarslig innlegg i den politiske debatten
Ja, for alt annet enn fagre ord fra sosialister som alltid har rett, er den eneste riktige linjen 🙃

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: tir mar 21, 2023 7:08 pm
Ja, for alt annet enn fagre ord fra sosialister som alltid har rett
jeg vet ikke det, men det du presterte her må vel kategoriseres som politisk griseri, men du har kanskje ikke evner til noe bedre

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

ulefos skrev: tir mar 21, 2023 8:26 pm
ehall skrev: tir mar 21, 2023 7:08 pm
Ja, for alt annet enn fagre ord fra sosialister som alltid har rett
jeg vet ikke det, men det du presterte her må vel kategoriseres som politisk griseri, men du har kanskje ikke evner til noe bedre
Som jeg sa; Ja, for alt annet enn fagre ord fra sosialister som alltid har rett.

Meningsmotstandere er noe dritt og hår i suppa. Det er dine «evner».

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Veldig svak på debatten igår, ikke i nærheten av nivået til Lysbakken. Men hun er enda fersk.

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: ons mar 22, 2023 1:30 pm
Meningsmotstandere er noe dritt og hår i suppa.
du er ingen meningsmotstander, du har ingen meninger, du er bare en ropert for politiske pøbler

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»