Lanserer helvetesregjering

Svar
Queenie

Lanserer helvetesregjering

Legg inn av Queenie »

Eller som VG titulerer det, drømmeregjering. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... g-og-roedt

VG skriver videre: For ett og et halvt år siden brøt regjeringsforhandlingene på Hurdalssjøen hotell sammen. SV-nestleder Kirsti Bergstø forlot stedet sammen med blant annet avtroppende leder Audun Lysbakken.

Så dannet Arbeiderpartiet og Senterpartiet regjering.

Denne helgen blir Bergstø SVs nye leder, og hun har allerede varslet at døren står åpen for nye regjeringsforhandlinger med Ap og Sp – men kun hvis de starter med blanke ark.

Nå forteller Bergstø at hun ikke bare er åpen for en Ap/Sp/SV-regjering, men også en regjering der Rødt og MDG er med i tillegg.


Hvem ved sine fulle fem mener at dette vil fungere? Ap og Sp, som allerede har bevist sin styringsudugelighet, skal altså løpe som noen marionetter for ekstremistene i Rødt og MDG? MDG I REGJERING?

I fare from å fremstå useriøs så vil jeg hevde at de som stemmer på denne spetakkelkoalisjonen fortjener all den dritten man får i livet, når man trodde det knapt kunne bli verre..

Er det mange som vil heie denne koalisjonen frem? Sitte hjemme og la være å stemme er som å gi en stemme til Lan Marie som minister.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tja. Vi på Høgresiden bør jo juble for ein slik regjering. Det ville vært popcorn kvar dag fram til valget og valget i 2025 kunne fort gått som ein drøm.

Ein slik regjering ville vært utruleg spennande å følgje med på og MDG har jo styrt i Oslo blant annet. Eg er mest spent på kor mykje Rødt og SV måtte godta av kameler

Queenie

Legg inn av Queenie »

ms_8 skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm Tja. Vi på Høgresiden bør jo juble for ein slik regjering. Det ville vært popcorn kvar dag fram til valget og valget i 2025 kunne fort gått som ein drøm.

Ein slik regjering ville vært utruleg spennande å følgje med på og MDG har jo styrt i Oslo blant annet. Eg er mest spent på kor mykje Rødt og SV måtte godta av kameler
Det er lov å håpe, men slik gitt at over 20% lar være å stemme så kan dette bli en realitet

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Queenie skrev: fre mar 17, 2023 3:57 pm Eller som VG titulerer det, drømmeregjering. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... g-og-roedt

VG skriver videre: For ett og et halvt år siden brøt regjeringsforhandlingene på Hurdalssjøen hotell sammen. SV-nestleder Kirsti Bergstø forlot stedet sammen med blant annet avtroppende leder Audun Lysbakken.

Så dannet Arbeiderpartiet og Senterpartiet regjering.

Denne helgen blir Bergstø SVs nye leder, og hun har allerede varslet at døren står åpen for nye regjeringsforhandlinger med Ap og Sp – men kun hvis de starter med blanke ark.

Nå forteller Bergstø at hun ikke bare er åpen for en Ap/Sp/SV-regjering, men også en regjering der Rødt og MDG er med i tillegg.


Hvem ved sine fulle fem mener at dette vil fungere? Ap og Sp, som allerede har bevist sin styringsudugelighet, skal altså løpe som noen marionetter for ekstremistene i Rødt og MDG? MDG I REGJERING?

I fare from å fremstå useriøs så vil jeg hevde at de som stemmer på denne spetakkelkoalisjonen fortjener all den dritten man får i livet, når man trodde det knapt kunne bli verre..

Er det mange som vil heie denne koalisjonen frem? Sitte hjemme og la være å stemme er som å gi en stemme til Lan Marie som minister.
To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Kan ikke bli verre nei. Får holde med at kommunistene ødelegger Oslo, i det minste kan vi unngå å dra inn dit. Men dette er uansett ikke aktuelt, vel kan SP lene seg langt til venstre, men de sitter ikke i regjering med kommunister. Ei heller sosialister vil jeg tro.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Kirsti Bergstø er en drømmer. Dette vil aldri skje.

morrisey

Legg inn av morrisey »

KingKongHalvor skrev: fre mar 17, 2023 7:32 pm Kirsti Bergstø er en drømmer. Dette vil aldri skje.
Mer som et mareritt, spør du meg;-)

olek1970

Legg inn av olek1970 »

ehall skrev: fre mar 17, 2023 7:18 pm
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Kan ikke bli verre nei. Får holde med at kommunistene ødelegger Oslo, i det minste kan vi unngå å dra inn dit. Men dette er uansett ikke aktuelt, vel kan SP lene seg langt til venstre, men de sitter ikke i regjering med kommunister. Ei heller sosialister vil jeg tro.
Vedum har jo allerede sagt nei
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/w ... invitasjon

Og tviler meget sterkt at SP snur. At de skal sitte i regjering med MDG og rødt?, det virker svært urealistisk for å si det pent.

Nå har og sitter Sp i regjering med sosialister dog, så det er nok greit for dem. Men ikke sånne partier som Rødt og MDG.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Verre enn alle andre regjeringer som er sånn nogenlunde seriøst foreslått.

Bortsett fra de med FrP i seg.

Dog vanskelig å se for seg en mer dysfunksjonell konstellasjon.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Feil. MDG, som jeg antar er det grønne partiet du refererer til, er ikke kommunistisk.

Queenie

Legg inn av Queenie »

VifteKopp skrev: søn mar 19, 2023 9:55 pm
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Feil. MDG, som jeg antar er det grønne partiet du refererer til, er ikke kommunistisk.
Overformynderiet gjør at det er mange likheter

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Skal helvetesregjeringen styres etter satanisiiske dogmer?
Jeg trodde man hadde landet på at å styre land etter religiøse oppfatninger er og blir en dårlig ide.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Queenie skrev: søn mar 19, 2023 11:13 pm Overformynderiet gjør at det er mange likheter
Nå forsøpler du forumet med tåpeligheter.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Queenie skrev: søn mar 19, 2023 11:13 pm Overformynderiet gjør at det er mange likheter
Nei. Kommunisme er en politisk ideologi om et klasseløst samfunn og felleskapets eierskap av produksjonsmidlene og har ingenting med formynderi å gjøre. MDG er ikke et kommunistisk parti.

Vriompeis

Legg inn av Vriompeis »

VifteKopp skrev: søn mar 19, 2023 9:55 pm
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Feil. MDG, som jeg antar er det grønne partiet du refererer til, er ikke kommunistisk.
?????
Eh jo.
Staten, eller rettere sagt de selv skal bestemme over resten av befolkningen uavhengig av om folket er enig eller ei.
Kommunisme eller Facisme der alle skal plages i hverdagen .
Samme for meg hva man kaller ekstremistene, men valgfrihet og demokrati det er ikke det første man tenker på når man ser hva MDG står for.
Deres politikk vil vel også drepe milliarder av mennesker som direkte konsekvens av deres politikk, historisk vil de mest ekstreme kommunister fremstå som barnehagepiker.

Vriompeis

Legg inn av Vriompeis »

VifteKopp skrev: man mar 20, 2023 12:05 am
Queenie skrev: søn mar 19, 2023 11:13 pm Overformynderiet gjør at det er mange likheter
Nei. Kommunisme er en politisk ideologi om et klasseløst :D samfunn og felleskapets eierskap av produksjonsmidlene og har ingenting med formynderi å gjøre. MDG er ikke et kommunistisk parti.
:D :D Så du mener hvilken som helst Nord Koreaner kan ta seg inn i palasset til Rocket Man og hevde at nå er det hans tur til å spise seg mett?

Kommunisme er at man er slave av staten og statens overhoder.
Hvor i verden har man i historien sett at det er ett klasseløst samfunn?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm
Queenie skrev: fre mar 17, 2023 3:57 pm Eller som VG titulerer det, drømmeregjering. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... g-og-roedt

VG skriver videre: For ett og et halvt år siden brøt regjeringsforhandlingene på Hurdalssjøen hotell sammen. SV-nestleder Kirsti Bergstø forlot stedet sammen med blant annet avtroppende leder Audun Lysbakken.

Så dannet Arbeiderpartiet og Senterpartiet regjering.

Denne helgen blir Bergstø SVs nye leder, og hun har allerede varslet at døren står åpen for nye regjeringsforhandlinger med Ap og Sp – men kun hvis de starter med blanke ark.

Nå forteller Bergstø at hun ikke bare er åpen for en Ap/Sp/SV-regjering, men også en regjering der Rødt og MDG er med i tillegg.

Hvem ved sine fulle fem mener at dette vil fungere? Ap og Sp, som allerede har bevist sin styringsudugelighet, skal altså løpe som noen marionetter for ekstremistene i Rødt og MDG? MDG I REGJERING?

I fare from å fremstå useriøs så vil jeg hevde at de som stemmer på denne spetakkelkoalisjonen fortjener all den dritten man får i livet, når man trodde det knapt kunne bli verre..

Er det mange som vil heie denne koalisjonen frem? Sitte hjemme og la være å stemme er som å gi en stemme til Lan Marie som minister.


To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.


MDG er kommunistisk? :D Er det i denne tråden man bekjenner tiltro til QAnon, at USA (og verden forøvrig) styres av en satanistisk, barnespisende og sexovergripende elite?

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 12:40 am
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm
Queenie skrev: fre mar 17, 2023 3:57 pm Eller som VG titulerer det, drømmeregjering. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... g-og-roedt

VG skriver videre: For ett og et halvt år siden brøt regjeringsforhandlingene på Hurdalssjøen hotell sammen. SV-nestleder Kirsti Bergstø forlot stedet sammen med blant annet avtroppende leder Audun Lysbakken.

Så dannet Arbeiderpartiet og Senterpartiet regjering.

Denne helgen blir Bergstø SVs nye leder, og hun har allerede varslet at døren står åpen for nye regjeringsforhandlinger med Ap og Sp – men kun hvis de starter med blanke ark.

Nå forteller Bergstø at hun ikke bare er åpen for en Ap/Sp/SV-regjering, men også en regjering der Rødt og MDG er med i tillegg.

Hvem ved sine fulle fem mener at dette vil fungere? Ap og Sp, som allerede har bevist sin styringsudugelighet, skal altså løpe som noen marionetter for ekstremistene i Rødt og MDG? MDG I REGJERING?

I fare from å fremstå useriøs så vil jeg hevde at de som stemmer på denne spetakkelkoalisjonen fortjener all den dritten man får i livet, når man trodde det knapt kunne bli verre..

Er det mange som vil heie denne koalisjonen frem? Sitte hjemme og la være å stemme er som å gi en stemme til Lan Marie som minister.


To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.


MDG er kommunistisk? :D Er det i denne tråden man bekjenner tiltro til QAnon, at USA (og verden forøvrig) styres av en satanistisk, barnespisende og sexovergripende elite?


Er det ikke flott, da, at folk så sylskarpt, om enn indirekte, sier fra om at de overhodet ikke har peiling på politikk?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

MDG sier selv at de tapte ved forrige valg fordi de blir oppfattet som "for militante". Så jeg skjønner veldig godt hva som menes.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Man vet at det er lavt nivå i tråden når MDG blir stemplet som kommunistisk.

peraleks

Legg inn av peraleks »

trønderen skrev: man mar 20, 2023 12:01 pm Man vet at det er lavt nivå i tråden når MDG blir stemplet som kommunistisk.
Er vel så nærme total skivebom som man kan komme ja.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Queenie skrev: søn mar 19, 2023 11:13 pm
VifteKopp skrev: søn mar 19, 2023 9:55 pm
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Feil. MDG, som jeg antar er det grønne partiet du refererer til, er ikke kommunistisk.
Overformynderiet gjør at det er mange likheter
MDG har klare totalitære trekk men vil ikke kalle de kommunistisk av den grunn..

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Vriompeis skrev: man mar 20, 2023 12:24 am ?????
Eh jo.
Staten, eller rettere sagt de selv skal bestemme over resten av befolkningen uavhengig av om folket er enig eller ei.
Kommunisme eller Facisme der alle skal plages i hverdagen .
Samme for meg hva man kaller ekstremistene, men valgfrihet og demokrati det er ikke det første man tenker på når man ser hva MDG står for.
Deres politikk vil vel også drepe milliarder av mennesker som direkte konsekvens av deres politikk, historisk vil de mest ekstreme kommunister fremstå som barnehagepiker.
Fra wikipedia:
Kommunisme (dannet av latin communis = felles) er en revolusjonær sosialistisk ideologi, basert på teoriene til Karl Marx og Friedrich Engels. Kommunismens oppgitte mål er et samfunn uten sosiale klasser, penger og statsmakt, hvor privat eiendom over produksjonsmidlene er avskaffet til fordel for felleseie

MDG er verken for å fjerne klassene, penger, statsmakten eller overføre eierskapet av alle produksjonsmidlene til felleskapet. Ergo er ikke MDG et kommunistisk parti. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på politisk idehistorie på nettet eller på nærmeste bibliotek.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Vriompeis skrev: man mar 20, 2023 12:30 am :D :D Så du mener hvilken som helst Nord Koreaner kan ta seg inn i palasset til Rocket Man og hevde at nå er det hans tur til å spise seg mett?

Kommunisme er at man er slave av staten og statens overhoder.
Hvor i verden har man i historien sett at det er ett klasseløst samfunn?
Nord Korea følger juche-ideologien, som har en del likhettrekk med kommunismen, men også mange forskjeller. Det finnes ingen partier i Norge som fremmer Juche-ideologien.

Everenga

Legg inn av Everenga »

ms_8 skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm

Ein slik regjering ville vært utruleg spennande å følgje med på og MDG har jo styrt i Oslo blant annet. Eg er mest spent på kor mykje Rødt og SV måtte godta av kameler
Kombinasjonen MDG og SP er jo den aller artigste her. Det er jo som å sette SV og Frp i regjeringssamarbeid.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Everenga skrev: man mar 20, 2023 3:05 pm
ms_8 skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm

Ein slik regjering ville vært utruleg spennande å følgje med på og MDG har jo styrt i Oslo blant annet. Eg er mest spent på kor mykje Rødt og SV måtte godta av kameler
Kombinasjonen MDG og SP er jo den aller artigste her. Det er jo som å sette SV og Frp i regjeringssamarbeid.
Ja, men skal seiast at deler av SP ikkje er så langt unna SV i mange spørsmål. Dog Borten Moe og Lan i samme regjering hadde vært utruleg gøy å følgje med på

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

trønderen skrev: man mar 20, 2023 12:01 pm Man vet at det er lavt nivå i tråden når MDG blir stemplet som kommunistisk.
De fleste MDG-ere er marxister. Det er langt flere likheter mellom MDG-politikk og kommunisme, enn mellom MDG-politikk og ikke-kommunisme.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Texas_John skrev: man mar 20, 2023 3:48 pm
trønderen skrev: man mar 20, 2023 12:01 pm Man vet at det er lavt nivå i tråden når MDG blir stemplet som kommunistisk.
De fleste MDG-ere er marxister. Det er langt flere likheter mellom MDG-politikk og kommunisme, enn mellom MDG-politikk og ikke-kommunisme.
Nå er jo alle til venstre for FRP venstrevridde for deg, så det overrasker meg ikke at du mener det.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

VifteKopp skrev: søn mar 19, 2023 9:55 pm
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
Feil. MDG, som jeg antar er det grønne partiet du refererer til, er ikke kommunistisk.

Det er så kommunistisk at det lyser av dem. "Du skal.... du skal følge våre ordrer." Det er de som er blendet av rød leppestift, og dermed tror mdg er verdens beste parti.
Det er riktignok en stund siden jeg gikk igjennom partiprogrammet, så det kan hende at de punktene som viser at de er kommunistiske er fjernet. Husker ikke i farta hva det var, for jeg har for lengst avskrevet mdg som noe parti som har beina på jordkloden.

mvh

HB.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 12:40 am
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm
Queenie skrev: fre mar 17, 2023 3:57 pm Eller som VG titulerer det, drømmeregjering. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... g-og-roedt

VG skriver videre: For ett og et halvt år siden brøt regjeringsforhandlingene på Hurdalssjøen hotell sammen. SV-nestleder Kirsti Bergstø forlot stedet sammen med blant annet avtroppende leder Audun Lysbakken.

Så dannet Arbeiderpartiet og Senterpartiet regjering.

Denne helgen blir Bergstø SVs nye leder, og hun har allerede varslet at døren står åpen for nye regjeringsforhandlinger med Ap og Sp – men kun hvis de starter med blanke ark.

Nå forteller Bergstø at hun ikke bare er åpen for en Ap/Sp/SV-regjering, men også en regjering der Rødt og MDG er med i tillegg.


Hvem ved sine fulle fem mener at dette vil fungere? Ap og Sp, som allerede har bevist sin styringsudugelighet, skal altså løpe som noen marionetter for ekstremistene i Rødt og MDG? MDG I REGJERING?

I fare from å fremstå useriøs så vil jeg hevde at de som stemmer på denne spetakkelkoalisjonen fortjener all den dritten man får i livet, når man trodde det knapt kunne bli verre..

Er det mange som vil heie denne koalisjonen frem? Sitte hjemme og la være å stemme er som å gi en stemme til Lan Marie som minister.
To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
MDG er kommunistisk? :D Er det i denne tråden man bekjenner tiltro til QAnon, at USA (og verden forøvrig) styres av en satanistisk, barnespisende og sexovergripende elite?
Ja, er svaret på det første spørmålet.
Så kan man si kanskje på det neste. En vet aldri hva noen folk kommer til å gjøre.

mvh.

HB.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»