Manchester United-Fulham kvartfinale

Svar
InsVerderben

Re: Manchester United-Fulham kvartfinale

Legg inn av InsVerderben »

SirJames skrev: man mar 20, 2023 2:53 pm
Crynix skrev: søn mar 19, 2023 8:54 pm For øvrig, til dere som sutret over lengden på kamptråden vår forrige kamp: her får vi tre klink røde kort som blir korrekt utdelt. Spent på å se lengden på denne kamptråden.
Spent på hva Mitro sa til dommeren, for den lille dytten i dommers venstre skulder skal selvsagt ikke medføre direkte rødt kort. Da hadde det holdt med gult. Så selv om det ser ut som at dytten gir rødt, er det nok alt han sier i tillegg.

fra 1.55 og utover her:

https://vglive.no/kamp/manchester-unite ... 04/rapport
Vel, det var nok mer og det finnes nok av info/uttalelser fra en rekke xperter som forklarer det røde kortet.
Selv når med- og motspillere griper inn og forsøker å roe ham ned gir idioten seg jo ikke....!



Hvilken straff fortjente han, mener du..?!

SirJames

Legg inn av SirJames »

InsVerderben skrev: man mar 20, 2023 3:40 pm
SirJames skrev: man mar 20, 2023 2:53 pm
Crynix skrev: søn mar 19, 2023 8:54 pm For øvrig, til dere som sutret over lengden på kamptråden vår forrige kamp: her får vi tre klink røde kort som blir korrekt utdelt. Spent på å se lengden på denne kamptråden.
Spent på hva Mitro sa til dommeren, for den lille dytten i dommers venstre skulder skal selvsagt ikke medføre direkte rødt kort. Da hadde det holdt med gult. Så selv om det ser ut som at dytten gir rødt, er det nok alt han sier i tillegg.

fra 1.55 og utover her:

https://vglive.no/kamp/manchester-unite ... 04/rapport
DET finnes nok info/uttalelser fra en rekke xperter som forklarer det røde kortet.
Selv når med- og motspillere griper inn og forsøker å roe ham ned gir idioten seg jo ikke....!



Mener du fortsatt at han bare fortjente gult kort?
Les hva jeg skriver da...alt er jo avhengig av hva han sier, trolig kombinert med at han aldri gir seg.

Dytten alene er ikke rødt kort.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

SirJames skrev: man mar 20, 2023 3:42 pm
InsVerderben skrev: man mar 20, 2023 3:40 pm
SirJames skrev: man mar 20, 2023 2:53 pm

Spent på hva Mitro sa til dommeren, for den lille dytten i dommers venstre skulder skal selvsagt ikke medføre direkte rødt kort. Da hadde det holdt med gult. Så selv om det ser ut som at dytten gir rødt, er det nok alt han sier i tillegg.

fra 1.55 og utover her:

https://vglive.no/kamp/manchester-unite ... 04/rapport
DET finnes nok info/uttalelser fra en rekke xperter som forklarer det røde kortet.
Selv når med- og motspillere griper inn og forsøker å roe ham ned gir idioten seg jo ikke....!



Mener du fortsatt at han bare fortjente gult kort?
Les hva jeg skriver da...alt er jo avhengig av hva han sier, trolig kombinert med at han aldri gir seg.

Dytten alene er ikke rødt kort.
Det utelot du i ditt forrige innlegg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

InsVerderben skrev: man mar 20, 2023 3:44 pm
SirJames skrev: man mar 20, 2023 3:42 pm
InsVerderben skrev: man mar 20, 2023 3:40 pm

DET finnes nok info/uttalelser fra en rekke xperter som forklarer det røde kortet.
Selv når med- og motspillere griper inn og forsøker å roe ham ned gir idioten seg jo ikke....!



Mener du fortsatt at han bare fortjente gult kort?
Les hva jeg skriver da...alt er jo avhengig av hva han sier, trolig kombinert med at han aldri gir seg.

Dytten alene er ikke rødt kort.
Det utelot du i ditt forrige innlegg.
Tror uansett ikke det er det mest vesentlige, all den tid det røde kortet kom opp temmelig kjapt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

SirJames skrev: man mar 20, 2023 3:45 pm
InsVerderben skrev: man mar 20, 2023 3:44 pm
SirJames skrev: man mar 20, 2023 3:42 pm

Les hva jeg skriver da...alt er jo avhengig av hva han sier, trolig kombinert med at han aldri gir seg.

Dytten alene er ikke rødt kort.
Det utelot du i ditt forrige innlegg.
Tror uansett ikke det er det mest vesentlige, all den tid det røde kortet kom opp temmelig kjapt.
Forsåvidt et poeng.
Men fra bildene/videoen kan det hende at Mitro prater først, men han blir fysisk og tar tak i dommeren FØR han får det røde.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »



Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

https://www.tv2.no/live/fotball?feed=12 ... 4&tab=feed

Mitrovic får som ventet en tilleggsstraff. Spennende å se hva han ender opp med.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm
Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Vi setter den på «uforståelige dommeravgjørelser som går Uniteds vei» kontoen.

Får ikke en gang kjøpt en Bugg for saldoen på den kontoen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm
Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks? Eller skal dette primært gjøres gjeldende når vi spiller?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:04 pm
Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm
Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks?
De eneste gangene det dømmes på dytting og holding i feltet omtrent er når det er mot keeperen, da kreves det kun et lite pust på målvakten så er det frispark :-)

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:04 pm
Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm
Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks? Eller skal dette primært gjøres gjeldende når vi spiller?
Er det ikke straffe det der altså? Hvor er VAR?

Men nå skal det ikke snakkes om situasjonene som går deres vei fordi dere visstnok ifølge dere selv har fått noen dommeravgjørelser imot dere?

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Retnuh skrev: man mar 20, 2023 10:24 pm
Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm
Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Vi setter den på «uforståelige dommeravgjørelser som går Uniteds vei» kontoen.

Får ikke en gang kjøpt en Bugg for saldoen på den kontoen.
Haha. Du må jo seriøst søke hjelp. Den kontoen er jævlig velfylt på lik linje med alle andre storlag sine tilsvarende kontoer. Man må være fullstendig sveiseblind for å mene noe annet.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Kjøttpuck_1977 skrev: man mar 20, 2023 11:45 pm Haha. Du må jo seriøst søke hjelp. Den kontoen er jævlig velfylt på lik linje med alle andre storlag sine tilsvarende kontoer. Man må være fullstendig sveiseblind for å mene noe annet.
Ja, det er jo der du kommer inn.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Kjøttpuck_1977 skrev: man mar 20, 2023 11:43 pm
DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:04 pm
Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks? Eller skal dette primært gjøres gjeldende når vi spiller?
Er det ikke straffe det der altså? Hvor er VAR?

Men nå skal det ikke snakkes om situasjonene som går deres vei fordi dere visstnok ifølge dere selv har fått noen dommeravgjørelser imot dere?
Jeg tenker at om det "aldri" dømmes på slikt i andre kamper så ser jeg overhodet ingen grunn til at det skal blåses på dette i våre kamper. Du finner det rimelig at reglene skal overholdes på særskilt vis i våre kamper? Mottatt.

taknina

Legg inn av taknina »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 12:19 am
Kjøttpuck_1977 skrev: man mar 20, 2023 11:43 pm
DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:04 pm

Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks? Eller skal dette primært gjøres gjeldende når vi spiller?
Er det ikke straffe det der altså? Hvor er VAR?

Men nå skal det ikke snakkes om situasjonene som går deres vei fordi dere visstnok ifølge dere selv har fått noen dommeravgjørelser imot dere?
Jeg tenker at om det "aldri" dømmes på slikt i andre kamper så ser jeg overhodet ingen grunn til at det skal blåses på dette i våre kamper. Du finner det rimelig at reglene skal overholdes på særskilt vis i våre kamper? Mottatt.
Alle som vil keep their mind straight trekker nok den konklusjonen at Fulham med overveldende sannsynlighet ja nesten som den mye brukte for ikke å si missbrukte frase fasit innen fotball tapte denne kampen på egen dumhet for ikke å si renspikka idioti.

Selv om de selvsagt kunne tapt uansett. Men dette var først og fremst spiker i ega kiste.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

taknina skrev: tir mar 21, 2023 12:38 am
DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 12:19 am
Kjøttpuck_1977 skrev: man mar 20, 2023 11:43 pm

Er det ikke straffe det der altså? Hvor er VAR?

Men nå skal det ikke snakkes om situasjonene som går deres vei fordi dere visstnok ifølge dere selv har fått noen dommeravgjørelser imot dere?
Jeg tenker at om det "aldri" dømmes på slikt i andre kamper så ser jeg overhodet ingen grunn til at det skal blåses på dette i våre kamper. Du finner det rimelig at reglene skal overholdes på særskilt vis i våre kamper? Mottatt.
Alle som vil keep their mind straight trekker nok den konklusjonen at Fulham med overveldende sannsynlighet ja nesten som den mye brukte for ikke å si missbrukte frase fasit innen fotball tapte denne kampen på egen dumhet for ikke å si renspikka idioti.

Selv om de selvsagt kunne tapt uansett. Men dette var først og fremst spiker i ega kiste.
Selvsagt, det er det vanskelig å være uenig i. De hadde mer eller mindre full kontroll på kampen i 70 minutter ;)

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:04 pm
Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm
Hetfield skrev: man mar 20, 2023 8:07 pm

Nå blir the usual suspect gla for å bli rettferdiggjort
Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks? Eller skal dette primært gjøres gjeldende når vi spiller?
Både hersketeknikk og stråmannsargumentasjon i samme innlegg var jo litt i overkant. Men for å forsøke å svare deg, så ser jeg mye fotball ja, og det dømmes ikke på alt av dytting og holding i feltet, men denne var soleklar. Og jeg ville ment det samme med Saliba/Gabriel, men kan ikke huske å ha sett en så åpenbar dytt gå ustraffet for oss. Men skjer det så skal jeg love å akseptere det.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

TheTreble skrev: søn mar 19, 2023 9:30 pm
Kalle73 skrev: søn mar 19, 2023 8:47 pm Som Leeds-supporter er jeg her på Fulhams side 100 av 100 ganger. Trenger ikke høre argumenter engang. SCUM er ern klubb som for alltid måtte brenne i helvete.
Så bra, da vet jeg at det heretter er ingen grunn til å lese noen av dine innlegg framover. Du innrømmer selv at du er fullstendig innhabil, totalt blottet for evnen til å vise noen form for objektivitet.
Er du SCUM-fan så kan du igrunn drite i å lese, ja.
Oppvokst som Leeds-supporter på 80- og 90-tallet så sitter hatet mot Alex F og det røde avskummet i ryggmargen.
Fotball er først og fremst følelser, og ift møkkaklubben fra Manchester så er det kun EN følelse som gjelder, uansett.

Jack

Legg inn av Jack »

Kalle73 skrev: tir mar 21, 2023 8:12 am
TheTreble skrev: søn mar 19, 2023 9:30 pm
Kalle73 skrev: søn mar 19, 2023 8:47 pm Som Leeds-supporter er jeg her på Fulhams side 100 av 100 ganger. Trenger ikke høre argumenter engang. SCUM er ern klubb som for alltid måtte brenne i helvete.
Så bra, da vet jeg at det heretter er ingen grunn til å lese noen av dine innlegg framover. Du innrømmer selv at du er fullstendig innhabil, totalt blottet for evnen til å vise noen form for objektivitet.
Er du SCUM-fan så kan du igrunn drite i å lese, ja.
Oppvokst som Leeds-supporter på 80- og 90-tallet så sitter hatet mot Alex F og det røde avskummet i ryggmargen.
Fotball er først og fremst følelser, og ift møkkaklubben fra Manchester så er det kun EN følelse som gjelder, uansett.
Hahaha så tøff og kul du er.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jack skrev: tir mar 21, 2023 8:22 am
Kalle73 skrev: tir mar 21, 2023 8:12 am
TheTreble skrev: søn mar 19, 2023 9:30 pm

Så bra, da vet jeg at det heretter er ingen grunn til å lese noen av dine innlegg framover. Du innrømmer selv at du er fullstendig innhabil, totalt blottet for evnen til å vise noen form for objektivitet.
Er du SCUM-fan så kan du igrunn drite i å lese, ja.
Oppvokst som Leeds-supporter på 80- og 90-tallet så sitter hatet mot Alex F og det røde avskummet i ryggmargen.
Fotball er først og fremst følelser, og ift møkkaklubben fra Manchester så er det kun EN følelse som gjelder, uansett.
Hahaha så tøff og kul du er.
Siden vi begge har profilbilde av en kjent Arsenalsupporter, så skal jeg la det ligge....

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ale skrev: tir mar 21, 2023 8:25 am Tråd lagt i favoritter.
Er ikke kampen over, tøysekopp?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ale skrev: tir mar 21, 2023 8:36 am
Elgen skrev: tir mar 21, 2023 8:35 am
Ale skrev: tir mar 21, 2023 8:25 am Tråd lagt i favoritter.
Er ikke kampen over, tøysekopp?
Jo, sant det. Jules Breach venter i semifinalen.

Bilde
Hun kan få det litt hett da ja

startelver

Legg inn av startelver »

Nå kan vi gi oss

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Onv95 skrev: tir mar 21, 2023 7:25 am
DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:04 pm
Onv95 skrev: man mar 20, 2023 9:54 pm

Joda, men helt uforståelig at verken dommer eller VAR dømmer på den.
Ser du mye fotball? Dømmes det på alt av dytting og holding i feltet generelt, føler du? For eksempel når Saliba og Gabriel forsvarer i egen boks? Eller skal dette primært gjøres gjeldende når vi spiller?
Både hersketeknikk og stråmannsargumentasjon i samme innlegg var jo litt i overkant. Men for å forsøke å svare deg, så ser jeg mye fotball ja, og det dømmes ikke på alt av dytting og holding i feltet, men denne var soleklar. Og jeg ville ment det samme med Saliba/Gabriel, men kan ikke huske å ha sett en så åpenbar dytt gå ustraffet for oss. Men skjer det så skal jeg love å akseptere det.
Jeg ser ingen stråmann her, det var et spørsmål. Og var ment som et spørsmål. Det dømmes stort sett overhodet ikke på holding eller dytting i feltet. Spesielt ikke dytting, og iallfall ikke i PL. Så selv om denne dytten er klar nok, så ser jeg ingen grunn til at dommer skal starte med å håndheve en sovende regel akkurat i denne kampen. Slik sett spiller det liten rolle hva du aksepterer, i både våre og deres kamper. Vi kan være enige hva som står i regelboka, men denne fungerer åpenbart bare veiledende for dommerstanden. Utøvd praksis er tilsynelatende noe helt annet. Og man ønsker vel at alle lag behandles likt, eller?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

MurderOnZidanesFloor skrev: man mar 20, 2023 9:48 pm https://www.tv2.no/live/fotball?feed=12 ... 4&tab=feed

Mitrovic får som ventet en tilleggsstraff. Spennende å se hva han ender opp med.
Tja, om standarden er 3 så kan man kanskje si 3 xtra?

Fått mye omtale selvfølgelig, og det ble gjort et poeng ut av det å berøre offisials ikke skal forekomme.
Ble nevnt episoden med Bruno og x-dommer Dermot Gallagher (Sky Sports) mente den burde gitt gult kort og ikke rødt, da den ikke var i nærheten av Mitro sin ang aggressivitet.
At han fortsetter etter kortet, går helt opp i ansiktet på dommeren og forsøker gjentatte ganger å omgå med/motspillere for å nå dommeren blir skjerpende.

Offisials skal ikke berøres og de kommer nok til å sette et xempel her og straffe ham hardt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ale skrev: tir mar 21, 2023 7:31 am Mitrovic er ikke den skarpeste kniven i skuffen.
Tror vi kan putte Marco Silva i samme skuff/kategori for i ettertid har han kun kommet med rasjonalisering, unnskyldninger for å opptre som han gjorde, og "skulle ikke gjort ditt, men..", skulle ikke gjort datt, men.."

Ansvarsfraskrivelse så det holder og hva forventer han egentlig fra spillerne og omgivelsene, da han gikk foran med et så dårlig xempel, hamrer løs på dommeren post match, drar fram situasjoner fra denne og tidligere kamper ..?
Dust!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

8 kampers karantene ble fasiten på Mitrovic.
https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=129433

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Fortjent med en streng straff, men merkelig at en annen slapp straff for det samme bare noen dager i forveien.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

chelsea8 skrev: tir apr 04, 2023 6:27 pm Fortjent med en streng straff, men merkelig at en annen slapp straff for det samme bare noen dager i forveien.
For det samme, faktisk? Hvem var det?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»