Manchester United-Fulham kvartfinale

Svar
TheRealArt_Verified

Re: Manchester United-Fulham kvartfinale

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Retnuh skrev: søn mar 19, 2023 7:18 pm
TheRealArt_Verified skrev: søn mar 19, 2023 7:17 pm
Retnuh skrev: søn mar 19, 2023 7:16 pm

Hva gjorde han feil?

Eller mener du at han burde latt vær å gjøre de rette tingene, for å ikke havne i rampelyset?
Han kunne tolket det som at armen var inntil kroppen.
Var den det?
Ja, det er ikke en urimelig tolkning.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

TheRealArt_Verified skrev: søn mar 19, 2023 7:17 pm
Retnuh skrev: søn mar 19, 2023 7:16 pm
TheRealArt_Verified skrev: søn mar 19, 2023 7:14 pm Dommern hadde sjansen til ikke å avgjøre kampen, men valgte å gjøre seg til stjerna.
Hva gjorde han feil?

Eller mener du at han burde latt vær å gjøre de rette tingene, for å ikke havne i rampelyset?
Han kunne tolket det som at armen var inntil kroppen.
Armen var inntil kroppen, men det hjelper ikke så veldig når han bruker armen aktivt for å hindre målet.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kent skrev: søn mar 19, 2023 6:54 pm Har vi virkelig ikke noe bedre enn Antony å sette inn fra benken?
Var vel greit match impact på det byttet? :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Til alle som vil ha VAR ut av fotballen kan se på den situasjonen noen ganger. Dommeren dømte altså først corner...

(ja, jeg er enig i at VAR gjør mange feil, men det handler om kompetansen til dem som bruker det)

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 7:21 pm Til alle som vil ha VAR ut av fotballen kan se på den situasjonen noen ganger. Dommeren dømte altså først corner...

(ja, jeg er enig i at VAR gjør mange feil, men det handler om kompetansen til dem som bruker det)
VAR er bra så lenge det blir brukt riktig. Som du nevner så handler det om kompetansen til dem som styrer det. VAR er kommet for å bli, så er bare å akseptere det som det er, med håp om perfeksjonering i framtiden.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Mitro er jo serber, hva forventer dere egentlig

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mehell skrev: søn mar 19, 2023 7:11 pm Det at vi endelig får en korrekt avgjørelse i vår favør skal brukes som argumentasjon på at vi ikke har fått mange feilaktige avgjørelser i vår disfavør?
Jeg var vel en av de første som meldte at dommer gjør korrekt.

Jeg har ikke sett situasjonen, men hørte at Mitro dyttet dommer. Da United gjorde det samme mot Liverpool ga det ikke rødt.
Sist redigert av chelsea8 den søn mar 19, 2023 7:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheRealArt_Verified skrev: søn mar 19, 2023 7:14 pm Dommern hadde sjansen til ikke å avgjøre kampen, men valgte å gjøre seg til stjerna.
Dommeren skulle gitt blaffen i regelverket?

Søren, for en dust du er akkurat nå da. Har du fått kjeft av naboen eller noe?

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Da er det brighton next da, bruuuuuuno foal

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Bruno med ein skandale kamp, står igjen med 2 mål 😅

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Takk for kampen Fullham.....!

Saliph

Legg inn av Saliph »

Føles nesten litt "feil" å vinne denne kampen etter en så dårlig prestasjon frem til straffesituasjonen. Men Fulham kan takke seg selv.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Elsker Bruno, håper han får hvilt litt nå

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Mehell skrev: søn mar 19, 2023 7:14 pm
lund skrev: søn mar 19, 2023 7:02 pm For øvrig tullete at sånt skal gi rødt kort etter min mening. Helt urimelig dobbeltstraff.
Både og, egentlig. Spørs litt på situasjonen, og hvordan handsen er, men regelen er som den er. Og hva hvis vi ikke hadde hatt denne regelen, og United hadde bommet på straffesparket?
I dette spesifikke tilfellet er jeg enig med deg i at en dobbestraff er i drøyeste laget.
Helt uenig, her bruker Willian armen helt bevisst for å hindre et 100% åpenbart mål for Man Utd, straffe er ikke 100% åpenbart mål. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, hvis man ikke blir straffet med rødt kort med å bruke armen aktivt på strek, så er det fritt fram for utespillerne å leke keeper.

Det er noe helt annet når en forsvarspiller blir straffet med rødt kort når han gjør et ærlig forsøk på å ta ballen, men ender med å rive ned eller felle angrepsspilleren eller hvis keeper kaster seg ned for å ta ballen men angrepsspilleren klarer å pirke ballen vekk i siste sekund for så å bli tatt. Da kan man snakke om urettferdig dobbeltstraff. Heldigvis er reglene oppdatert på dette.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Mitrovic og Willian burde unnskylde seg til løe ABUene. De var høyt oppe, men pga deres idioti, så blir det heller uker med grining blant verdens største fanbase nå.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bare å få spillerne inn i garderoben snarest for å unngå mere event. ståk&tull og fra Fullham.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Meltdown i denne tråden på nivå med Fulham i dag. Noen tåler bare ikke at United får noe gratis, det er så nusselig:)

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: søn mar 19, 2023 7:26 pm Føles nesten litt "feil" å vinne denne kampen etter en så dårlig prestasjon frem til straffesituasjonen. Men Fulham kan takke seg selv.
Føles helt jævla riktig. Endelig har Man Utd litt tur og Fulham kan pokker ta skylde på seg selv. De hadde jo rimelig åpenbart choket på et eller annet tidspunkt uansett, var jo fullstendig kok i huet på de.

frogstuff

Legg inn av frogstuff »

Synes Willian sin hands er veldig streng. Han trekker jo armen inn mot kroppen.. Kroppen er jo uansett bak ballen og ville stoppet skuddet. Hvis dette er kriteriene for hands, så har Arsenal blitt bortdømt ganske mange ganger denne sesongen.

lund

Legg inn av lund »

Jokkemedkniven skrev: søn mar 19, 2023 7:28 pm
Mehell skrev: søn mar 19, 2023 7:14 pm
lund skrev: søn mar 19, 2023 7:02 pm For øvrig tullete at sånt skal gi rødt kort etter min mening. Helt urimelig dobbeltstraff.
Både og, egentlig. Spørs litt på situasjonen, og hvordan handsen er, men regelen er som den er. Og hva hvis vi ikke hadde hatt denne regelen, og United hadde bommet på straffesparket?
I dette spesifikke tilfellet er jeg enig med deg i at en dobbestraff er i drøyeste laget.
Helt uenig, her bruker Willian armen helt bevisst for å hindre et 100% åpenbart mål for Man Utd, straffe er ikke 100% åpenbart mål. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, hvis man ikke blir straffet med rødt kort med å bruke armen aktivt på strek, så er det fritt fram for utespillerne å leke keeper.

Det er noe helt annet når en forsvarspiller blir straffet med rødt kort når han gjør et ærlig forsøk på å ta ballen, men ender med å rive ned eller felle angrepsspilleren eller hvis keeper kaster seg ned for å ta ballen men angrepsspilleren klarer å pirke ballen vekk i siste sekund for så å bli tatt. Da kan man snakke om urettferdig dobbeltstraff. Heldigvis er reglene oppdatert på dette.
Det vil det jo i praksis ikke være. Den eventuelle fordelen man måtte ha av det vil jo greit oppheves av å ha 1 mann mindre til å forsvare seg ellers.

Mehell

Legg inn av Mehell »

chelsea8 skrev: søn mar 19, 2023 7:24 pm
Mehell skrev: søn mar 19, 2023 7:11 pm Det at vi endelig får en korrekt avgjørelse i vår favør skal brukes som argumentasjon på at vi ikke har fått mange feilaktige avgjørelser i vår disfavør?
Jeg var vel en av de første som meldte at dommer gjør korrekt.

Jeg har ikke sett situasjonen, men hørte at Mitro dyttet dommer. Da United gjorde det samme mot Liverpool ga det ikke rødt.
Mitro sa noe til dommer som muligens var med på å påvirke situasjonen.

Det at avgjørelsen var korrekt var ikke en del av poenget med spørsmålet mitt, og jeg regner egentlig med at du er klar over det.
Det at en dommer endelig tok noen viktige, og korrekte, avgjørelser i vår favør endrer ikke på det faktum at vi har fått mange feilaktige avgjørelser mot oss den senere tiden.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

frogstuff skrev: søn mar 19, 2023 7:30 pm Synes Willian sin hands er veldig streng. Han trekker jo armen inn mot kroppen.. Kroppen er jo uansett bak ballen og ville stoppet skuddet. Hvis dette er kriteriene for hands, så har Arsenal blitt bortdømt ganske mange ganger denne sesongen.
Straffen er riktig den, soleklar og røde kortet likeså. Vi har blitt dømt bort pga VAR bingoen på disse. Synd det ikke er konsekvent, men to feil gjør ikke en rett. Og Mitrovic er et svin. Håper han får mange kamper.

Saliph

Legg inn av Saliph »

fugletitteren skrev: søn mar 19, 2023 7:30 pm
Saliph skrev: søn mar 19, 2023 7:26 pm Føles nesten litt "feil" å vinne denne kampen etter en så dårlig prestasjon frem til straffesituasjonen. Men Fulham kan takke seg selv.
Føles helt jævla riktig. Endelig har Man Utd litt tur og Fulham kan pokker ta skylde på seg selv. De hadde jo rimelig åpenbart choket på et eller annet tidspunkt uansett, var jo fullstendig kok i huet på de.
Hehe!

En annen måte å si det på er at spillerne våre ikke gjorde seg fortjent til avansement. Men samme faen.

Blir tøff kamp mot Brighton.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

frogstuff skrev: søn mar 19, 2023 7:30 pm Synes Willian sin hands er veldig streng. Han trekker jo armen inn mot kroppen.. Kroppen er jo uansett bak ballen og ville stoppet skuddet. Hvis dette er kriteriene for hands, så har Arsenal blitt bortdømt ganske mange ganger denne sesongen.
Å herrejemin. Han slår jo nærmest ballen vekk med armen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jokkemedkniven skrev: søn mar 19, 2023 7:28 pm
Mehell skrev: søn mar 19, 2023 7:14 pm
lund skrev: søn mar 19, 2023 7:02 pm For øvrig tullete at sånt skal gi rødt kort etter min mening. Helt urimelig dobbeltstraff.
Både og, egentlig. Spørs litt på situasjonen, og hvordan handsen er, men regelen er som den er. Og hva hvis vi ikke hadde hatt denne regelen, og United hadde bommet på straffesparket?
I dette spesifikke tilfellet er jeg enig med deg i at en dobbestraff er i drøyeste laget.
Helt uenig, her bruker Willian armen helt bevisst for å hindre et 100% åpenbart mål for Man Utd, straffe er ikke 100% åpenbart mål. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, hvis man ikke blir straffet med rødt kort med å bruke armen aktivt på strek, så er det fritt fram for utespillerne å leke keeper.

Det er noe helt annet når en forsvarspiller blir straffet med rødt kort når han gjør et ærlig forsøk på å ta ballen, men ender med å rive ned eller felle angrepsspilleren eller hvis keeper kaster seg ned for å ta ballen men angrepsspilleren klarer å pirke ballen vekk i siste sekund for så å bli tatt. Da kan man snakke om urettferdig dobbeltstraff. Heldigvis er reglene oppdatert på dette.
Joda, enig og uenig.
Kanskje reglene kunne blitt endret slik at spilleren hadde fått rødt kort hvis man hadde bommet på straffen og gult kort hvis man scoret på den?

Men poenget med at Fulham hadde fått en vesentlig og urettferdig fordel hvis man hadde bommet på straffen og fortsatt 11 mot 11 er jo vanskelig å argumentere mot.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Kan vi nok en gang snakke om City sine trekninger? Helt i rute i år igjen.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

frogstuff skrev: søn mar 19, 2023 7:30 pm Synes Willian sin hands er veldig streng. Han trekker jo armen inn mot kroppen.. Kroppen er jo uansett bak ballen og ville stoppet skuddet. Hvis dette er kriteriene for hands, så har Arsenal blitt bortdømt ganske mange ganger denne sesongen.


"Trekker armen inn mot kroppen". Mye bra her nå.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mehell skrev: søn mar 19, 2023 7:31 pm Mitro sa noe til dommer som muligens var med på å påvirke situasjonen.

Det at avgjørelsen var korrekt var ikke en del av poenget med spørsmålet mitt, og jeg regner egentlig med at du er klar over det.
Det at en dommer endelig tok noen viktige, og korrekte, avgjørelser i vår favør endrer ikke på det faktum at vi har fått mange feilaktige avgjørelser mot oss den senere tiden.
Det handler vel først og fremst om at en velger å bare fokusere på avgjørelser som går i sitt lags disfavør, ikke alle avgjørelser en får med seg. Hvis Mitrovic får rødt for å dytte dommer, mens Bruno nettopp slapp unna med det samme, så er det et eksempel som viser hvor lite konsekvent dommerne er. Uavhengig av lag.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

MurderOnZidanesFloor skrev: søn mar 19, 2023 7:16 pm ABUerne her inne er morsommere enn selve kampen. Fortsett!
Som alltid når MU spiller...

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Geniene som fra TV-stua skal fortelle oss hvordan dommerne bør oppleve måten de blir konfrontert på, og hvor urettferdig det var. Flere av de samme geniene som var veldig opptatt av å mene at Man Utd sutret på dommeren for en uke siden.

Og Chelsea8 som ikke klarer styre følelsene i dag? Dette var tungt for han, stakkar!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»