Resett overgår seg selv

Svar
Ostemanden

Re: Resett overgår seg selv

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: man jun 20, 2022 1:59 pm
alseboy skrev: man jun 20, 2022 10:32 am Så det er grei skuring for deg dersom uføretrygdede somaliere og pakistanere flytter til sine opprinnelseland og bruker pengene sine der?
I aller høyeste grad.
Dette er jo tidenes selvmotsigelse fra deg (igjen) Ikke vil du ha pakistanere eller somaliere her på trygd men du vil ha de i sine respektive hjemland på norsk trygd..
Du lever opp til profilbildet du har

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Trolig i Bangkoks red light districts iallefall. Trygdepengene går nok til mye rart der nede blant våre egne selvbergende Chuck Norriser.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Folk_flesk skrev: man jun 20, 2022 5:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Trolig i Bangkoks red light districts iallefall. Trygdepengene går nok til mye rart der nede blant våre egne selvbergende Chuck Norriser.
Bilde
Enten der eller på kåres party bar i pattaya

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Nattevakt skrev: man jun 20, 2022 6:14 pm
Folk_flesk skrev: man jun 20, 2022 5:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Trolig i Bangkoks red light districts iallefall. Trygdepengene går nok til mye rart der nede blant våre egne selvbergende Chuck Norriser.
Bilde
Enten der eller på kåres party bar i pattaya
Ja, her jobber de hardt med å være selvbergende mellom drinkene.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Folk_flesk skrev: man jun 20, 2022 5:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Trolig i Bangkoks red light districts iallefall. Trygdepengene går nok til mye rart der nede blant våre egne selvbergende Chuck Norriser.
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Lurås sparket på dagen.

De ulike frontene i avisen beskylder hverandre for blant annet trygdesvindel, trakassering, kuppforsøk og innblanding i redaksjonelle avgjørelser. :lol:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... t-redaktor

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Nattevakt skrev: man jun 20, 2022 5:10 pm
Texas_John skrev: man jun 20, 2022 1:59 pm
alseboy skrev: man jun 20, 2022 10:32 am Så det er grei skuring for deg dersom uføretrygdede somaliere og pakistanere flytter til sine opprinnelseland og bruker pengene sine der?
I aller høyeste grad.
Dette er jo tidenes selvmotsigelse fra deg (igjen) Ikke vil du ha pakistanere eller somaliere her på trygd men du vil ha de i sine respektive hjemland på norsk trygd..
Du lever opp til profilbildet du har
Det er ingen selvmotsigelse i det jeg har sagt. Hvis noen først har fått norsk uføretrygd så kan de gjerne flytte tilbake til hjemlandet, den eventuelle kostnaden ved at de heller bruker pengene i et annet land er fullstendig ubetydelig og oppveies uansett av andre faktorer. Ideelt sett skulle det ikke ha vært mulig å reise gjennom flere land for å ende opp på norsk uføretrygd i utgangspunktet, men det er en annen diskusjon.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

alseboy skrev: man jun 20, 2022 10:32 am

Så det er grei skuring for deg dersom uføretrygdede somaliere og pakistanere flytter til sine opprinnelseland og bruker pengene sine der?
Jeg tror man må være norsk for å bli uføretrygdet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

alseboy skrev: man jun 20, 2022 10:32 am
Så det er grei skuring for deg dersom uføretrygdede somaliere og pakistanere flytter til sine opprinnelseland og bruker pengene sine der?
Tja, dersom det er grei skuring for myndighetene i Somalia og Pakistan at nordmenn får betalt titusenvis fra dem for å bo i Norge så må det vel være det.

For det går vel begge veier, ikke sant?

alseboy

Legg inn av alseboy »

Guttorm123 skrev: tir jun 21, 2022 6:05 pm
alseboy skrev: man jun 20, 2022 10:32 am

Så det er grei skuring for deg dersom uføretrygdede somaliere og pakistanere flytter til sine opprinnelseland og bruker pengene sine der?
Jeg tror man må være norsk for å bli uføretrygdet.
Har noen påstått noe annet?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

alseboy skrev: ons jun 22, 2022 9:39 am Har noen påstått noe annet?
Ettersom du stilte det retoriske spørsmålet og ble stille da du fikk svar regner jeg med at du ikke fikk det svaret du ville ha. Kan jeg spørre hvorfor du trodde at jeg vil at innvandrere som nå engang har fått norsk uføretrygd, også må forbli i landet? Er det fordi en somalier med norsk statsborgerskap på norsk uføretrygd i Somalia er så dumt at det knapt er mulig å begripe at det er mulig at selv sosialistene greier å komme opp med et slikt system?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: tir jun 21, 2022 6:05 pm
alseboy skrev: man jun 20, 2022 10:32 am

Så det er grei skuring for deg dersom uføretrygdede somaliere og pakistanere flytter til sine opprinnelseland og bruker pengene sine der?
Jeg tror man må være norsk for å bli uføretrygdet.
Intet krav til statsborgerskap. Fra NAV:

- Du må være mellom 18 og 67 år.
- Du må ha vært medlem av folketrygden i de siste 5 årene før du ble syk.
- Sykdom og/eller skade må være hovedårsaken til at inntektsevnen din er nedsatt.
- Hensiktsmessig behandling og arbeidsrettede tiltak må være gjennomført.
- Inntektsevnen din må være varig nedsatt med minst 50 prosent på grunn av sykdom og/eller skade.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

alseboy skrev: ons jun 22, 2022 9:39 am

Har noen påstått noe annet?
Jeg skrev "tror" fordi jeg ikke var sikker. Rainmaker har mer om dette over. Så det å "påstå noe annet", ville i dette tilfellet være riktig.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Texas_John skrev: ons jun 22, 2022 9:51 am
Ettersom du stilte det retoriske spørsmålet og ble stille da du fikk svar regner jeg med at du ikke fikk det svaret du ville ha. Kan jeg spørre hvorfor du trodde at jeg vil at innvandrere som nå engang har fått norsk uføretrygd, også må forbli i landet? Er det fordi en somalier med norsk statsborgerskap på norsk uføretrygd i Somalia er så dumt at det knapt er mulig å begripe at det er mulig at selv sosialistene greier å komme opp med et slikt system?
Ironien i det hele er at personen på uføretrygd i Somalia lever som en greve der nede for å gjøre absolutt ingenting. Sikkert langt bedre enn hva en ganske høytlønnet i Norge gjør. For hvor mye mer er pengene verdt i Somalia? Jeg tok meg en ferietur til Thailand for noen år siden, 10.000 kr ga meg 35.000 baht. For 10.000 baht får man mer enn man får for 10.000 kr i Norge, så selv om jeg spiste alle måltid ute og brukte opp masse penger på tøv, ble scammet osv så fikk jeg problemer med å bruke opp lommepengene på turen. Var der i en hel måned. Og dette er altså en sum som utgjør ca en halv norsk uføretrygd!! (brukte riktignok mer penger på reisen dit, men når man først har kommet seg dit..)

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Nattevakt skrev: man jun 20, 2022 6:14 pm
Folk_flesk skrev: man jun 20, 2022 5:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Trolig i Bangkoks red light districts iallefall. Trygdepengene går nok til mye rart der nede blant våre egne selvbergende Chuck Norriser.
Bilde
Enten der eller på kåres party bar i pattaya
Det er nesten som om Resett går inn for å leve opp til stereotypene til de som de appellerer til. Trygdede halvrasister bosatt midt i sexturistdestinasjoner i Thailand og på Filippinene skriver for Resett; nesten som karikaturer det der.

fazz

Legg inn av fazz »

Da har den sparkede Resett redaktøren Helge Lurås startet sin nye alternative nettavis, INyheter, som skal konkurrere om de samme begrensede leserne som restene av Resett. Kan vi håpe at ytre høyre, som vanlig, imploderer som følge av krangling og interne maktkamper?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: fre aug 26, 2022 11:24 am Da har den sparkede Resett redaktøren Helge Lurås startet sin nye alternative nettavis, INyheter, som skal konkurrere om de samme begrensede leserne som restene av Resett. Kan vi håpe at ytre høyre, som vanlig, imploderer som følge av krangling og interne maktkamper?
Hva har trygdede Demokratene velgere og Rødt velgere med høyresiden å gjøre?

Det er dem som holder til der. Og de er forbløffende enige om USA, Israel og FrP som de hater. Dto Russland og Putin som flere digger.

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: fre aug 26, 2022 12:46 pm
fazz skrev: fre aug 26, 2022 11:24 am Da har den sparkede Resett redaktøren Helge Lurås startet sin nye alternative nettavis, INyheter, som skal konkurrere om de samme begrensede leserne som restene av Resett. Kan vi håpe at ytre høyre, som vanlig, imploderer som følge av krangling og interne maktkamper?
Hva har trygdede Demokratene velgere og Rødt velgere med høyresiden å gjøre?

Det er dem som holder til der. Og de er forbløffende enige om USA, Israel og FrP som de hater. Dto Russland og Putin som flere digger.
Vet ikke helt hvor du baserer disse påstandene på, men det ble gjort en litt uhøytidelig avstemning på Resett for 1.5 års tid siden:
https://resett.no/2021/02/28/maling-hvi ... -pa-i-dag/

Som du ser så kom ikke overraskende Demokratene og FrP på toppen med ca 60% av stemmene ( ca. 16.000 stemmer). Rødt derimot endte på 3.3% rett foran AP på 2.2, så jo, Resett er nok største ganske langt ute på høyresiden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: fre aug 26, 2022 12:53 pm
Neptun skrev: fre aug 26, 2022 12:46 pm
fazz skrev: fre aug 26, 2022 11:24 am Da har den sparkede Resett redaktøren Helge Lurås startet sin nye alternative nettavis, INyheter, som skal konkurrere om de samme begrensede leserne som restene av Resett. Kan vi håpe at ytre høyre, som vanlig, imploderer som følge av krangling og interne maktkamper?
Hva har trygdede Demokratene velgere og Rødt velgere med høyresiden å gjøre?

Det er dem som holder til der. Og de er forbløffende enige om USA, Israel og FrP som de hater. Dto Russland og Putin som flere digger.
Vet ikke helt hvor du baserer disse påstandene på, men det ble gjort en litt uhøytidelig avstemning på Resett for 1.5 års tid siden:
https://resett.no/2021/02/28/maling-hvi ... -pa-i-dag/

Som du ser så kom ikke overraskende Demokratene og FrP på toppen med ca 60% av stemmene ( ca. 16.000 stemmer). Rødt derimot endte på 3.3% rett foran AP på 2.2, så jo, Resett er nok største ganske langt ute på høyresiden.
Det har skjedd mye etter dette, spesielt i forbindelse med valget og invasjonskrigen i Ukraina.
Av det lille jeg har lest der siste året, så er det en meget fiendtlig holdning til FrP.
Kleppe partiet er desidert størst - og den jevne SVer og Rødt velger er nok langt mer oppdatert på Resett enn hva FrP -og Høyre velgere er.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Folk_flesk skrev: man jun 20, 2022 5:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Trolig i Bangkoks red light districts iallefall. Trygdepengene går nok til mye rart der nede blant våre egne selvbergende Chuck Norriser.
Gått meg hus forbi dette. Gøy

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

fazz skrev: fre aug 26, 2022 11:24 am Da har den sparkede Resett redaktøren Helge Lurås startet sin nye alternative nettavis, INyheter, som skal konkurrere om de samme begrensede leserne som restene av Resett. Kan vi håpe at ytre høyre, som vanlig, imploderer som følge av krangling og interne maktkamper?
Sikker på at Lurås takker deg for reklamen. Smart. Da har jeg noe nytt å se på, og de får klikk fra meg i det minste til jeg leser hva de sier og mener. Ga Resett litt opp da de mente at den kvinnediskrimerende plagget hijab hørte naturlig til i Norge.

fazz

Legg inn av fazz »

ehall skrev: fre aug 26, 2022 11:44 pm
fazz skrev: fre aug 26, 2022 11:24 am Da har den sparkede Resett redaktøren Helge Lurås startet sin nye alternative nettavis, INyheter, som skal konkurrere om de samme begrensede leserne som restene av Resett. Kan vi håpe at ytre høyre, som vanlig, imploderer som følge av krangling og interne maktkamper?
Sikker på at Lurås takker deg for reklamen. Smart. Da har jeg noe nytt å se på, og de får klikk fra meg i det minste til jeg leser hva de sier og mener. Ga Resett litt opp da de mente at den kvinnediskrimerende plagget hijab hørte naturlig til i Norge.
Viktig at så mange resett lesere som mulig bytter til iNyheter. Helst 50%. Da vil inntektene for begge være på halvparten av potensialet men utgiftene fortsatt det samme.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: lør aug 27, 2022 7:31 am

Viktig at så mange resett lesere som mulig bytter til iNyheter. Helst 50%. Da vil inntektene for begge være på halvparten av potensialet men utgiftene fortsatt det samme.
Hvem er det viktig for?

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: lør aug 27, 2022 7:35 am
fazz skrev: lør aug 27, 2022 7:31 am

Viktig at så mange resett lesere som mulig bytter til iNyheter. Helst 50%. Da vil inntektene for begge være på halvparten av potensialet men utgiftene fortsatt det samme.
Hvem er det viktig for?
Leserne.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: lør aug 27, 2022 7:38 am

Leserne.
Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være viktig for leserne.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: lør aug 27, 2022 8:02 am
fazz skrev: lør aug 27, 2022 7:38 am

Leserne.
Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være viktig for leserne.
Det er viktig i den forstand at disse "alternative nyhetskildene" ikke greier å overleve når de skal krangle og konkurere med hverandre og imploderer, og leserne da må ut av ekkokamrene sine. Så det er til lesernes eget beste, selv om de kanskje ikke forstår det.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Cabal skrev: man jun 13, 2022 5:02 pm
GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 12:33 pm Jeg for min del er skeptisk, jeg tror ryktet er for dårlig til at de kan bygge seg opp som en seriøs aktør - og de kommer sikkert å miste nasjonalist og fasicst-kundene sine (de har vel alt kanskje forsvunnet til document.no som ikke har noen grenser for konspirasjoner, løgner og hatpropaganda).
Ville vært rart om denne rasistbloggen lykkes med å bli noe annet enn hva den er.
Nå er ikke jeg noen ivrig Resetleser, men Lurås er vel samboer med en Somalisk dame? Eller er det Steigan kanskje?
Edit: Ser at flere, blant andre @kytec og @Folk_flesk har nevnt det samme. Var Lurås ja.
Sist redigert av Stjerten den lør aug 27, 2022 9:30 am, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: lør aug 27, 2022 8:48 am

Det er viktig i den forstand at disse "alternative nyhetskildene" ikke greier å overleve når de skal krangle og konkurere med hverandre og imploderer, og leserne da må ut av ekkokamrene sine. Så det er til lesernes eget beste, selv om de kanskje ikke forstår det.
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det vil være til lesernes beste, med bare halvparten av de potensielle inntektene, og de samme utgiftene. Men nå er det jo mange forskjellige lesere på Resett da, med massevis av forskjellige meninger.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Fremsynt skrev: lør aug 14, 2021 1:37 pm
Fernandovonarb skrev: lør aug 14, 2021 11:56 am :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De stiger vel ikke akkurat i seriøsitet etter et sånt innslag. Noen som kunne tenkt seg å se overskriften hvis en med litt farge i huden hadde gjort noe sånt?
Det er det vanlige. Da hadde det ikke vært noen overskrifter.
Om det mot formodning hadde vært det - så hadde de vært vinklet mot "rasisme" og frustrasjon osv. Altså vår feil.
Vår feil? Hvem er vi igjen? Visste ikke at jeg lå i en skyttergrav mot alle med mer farge i huden. Syditaliernere, for eksempel, er de oss eller dem?
Og nei, jeg er veldig lite PK. Fryktelig lite PK. Men "vår" feil? Det blir for dumt, vel?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: lør aug 27, 2022 9:26 am
fazz skrev: lør aug 27, 2022 8:48 am

Det er viktig i den forstand at disse "alternative nyhetskildene" ikke greier å overleve når de skal krangle og konkurere med hverandre og imploderer, og leserne da må ut av ekkokamrene sine. Så det er til lesernes eget beste, selv om de kanskje ikke forstår det.
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det vil være til lesernes beste, med bare halvparten av de potensielle inntektene, og de samme utgiftene. Men nå er det jo mange forskjellige lesere på Resett da, med massevis av forskjellige meninger.
Ja, de har ofte svært ulike meninger om hvordan muslimene ved hjelp av sosialistene prøver å overta landet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»