Resett overgår seg selv

Svar
VivaLV

Re: Resett overgår seg selv

Legg inn av VivaLV »

Opprør i Resett. Konstaterer dog at saken som om Allan som resett fikk pepper for å ha skrid om, nå både er i Nettavisen og Avisa Oslo.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Litt av et sirkus de steller istand i denne mikro-blekka.

Først trekker styremedlem Dobloug seg og dagen etter blir Lurås sykmeldt. Fra intervjuet med Dobloug:

"Jeg sitter ikke i styret lenger, så jeg har ikke så mye å si, sier Dobloug da VG ringer.

Han sier han ikke kjenner seg igjen i Lurås beskrivelse av at styret har vurdert å forsøke å fjerne ham.

– Ønsket du å beholde Lurås som redaktør?

– Ja. Helt frem til vi fant ut en del ting, sier Dobloug".

Høres ut som noen skjeletter har ramlet ut av skapet til Lurås her. Denne blekka går nok en lys fremtid i møte.

fazz

Legg inn av fazz »

VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:00 pm Opprør i Resett. Konstaterer dog at saken som om Allan som resett fikk pepper for å ha skrid om, nå både er i Nettavisen og Avisa Oslo.
Litt mer balansert enn hvordan Resett presenterte den vel og merke.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

"Det er nok umulig å unngå at ting endrer seg med en annen person i rollen som ansvarlig redaktør. Min visjon for Resett er et borgerlig, realpolitisk orientert medium, med sunn fornuft som rettesnor.

Jeg tror det er kjent for en del at jeg står for en mer moderat profil enn det mange kan forbinde med Resett. Og det er klart det vil merkes. Vi skal prioritere å øke kvaliteten på det journalistiske arbeidet, bredde ut Resetts profil, samt sikre bedre kostnadseffektivitet."

Resett sin nye redaktør med et innlegg om hvor hun vil ta nettsiden videre

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg for min del er skeptisk, jeg tror ryktet er for dårlig til at de kan bygge seg opp som en seriøs aktør - og de kommer sikkert å miste nasjonalist og fasicst-kundene sine (de har vel alt kanskje forsvunnet til document.no som ikke har noen grenser for konspirasjoner, løgner og hatpropaganda).

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Litt morsomt at han ble sykmeldt da. Jeg tipper ihvertfall resetts sine lesere er de som har vært høyest i sin språkbruk hver gang en stortingspolitiker eller annen offenlig person har blitt sykmeldt pga. jobbkonflikt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 12:30 pm "Det er nok umulig å unngå at ting endrer seg med en annen person i rollen som ansvarlig redaktør. Min visjon for Resett er et borgerlig, realpolitisk orientert medium, med sunn fornuft som rettesnor.

Jeg tror det er kjent for en del at jeg står for en mer moderat profil enn det mange kan forbinde med Resett. Og det er klart det vil merkes. Vi skal prioritere å øke kvaliteten på det journalistiske arbeidet, bredde ut Resetts profil, samt sikre bedre kostnadseffektivitet."

Resett sin nye redaktør med et innlegg om hvor hun vil ta nettsiden videre
Det hun skriver her er jo sunn fornuft og ganske innlysende. Det er slik man skal drive en avis uansett hvilken ideologi som ligger i bunn. Men jeg er enig med deg i at ryktet til Resett nok har satt seg for hardt til at det vil lykkes.

Det har i tillegg vært alt for lav kvalitet på mye av det som har vært skrevet. Mulig at den nye reaktøren kan rett opp i det, men det hjelper trolig ikke.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:42 pm Litt morsomt at han ble sykmeldt da. Jeg tipper ihvertfall resetts sine lesere er de som har vært høyest i sin språkbruk hver gang en stortingspolitiker eller annen offenlig person har blitt sykmeldt pga. jobbkonflikt.
Jeg har lest resett ganske mye, dog uten å abonnere. Jeg skrev her på FD. om sykmeldingen til Hadia Tajik:

Dere som lager saker av at hun har vært sykmeldt:

Dette er noe som er mellom hun og legen hennes. , og det er legen som må sykmelde.

Har dere ingen tiltro til at leger velger det som er til beste for sine pasienter?

Om hun har drite seg ut i disse boligsakene, og er selvforskyldt i dette, er selvfølgelig uvesentligheter for leger, når de skal ta standpunkt til hva som er det beste for sine pasienter.


Dette står jeg ved, uavhengig av hvem det gjelder.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Taarnfyrsten skrev: søn aug 29, 2021 10:38 am Det beste er trolig å ikke gi Resett noe oppmerksomhet. Det gjelder også de andre bloggene som ligner. Nyhetsside er det i hvert fall ikke.
Det interessante er at det er de som liker magasinet minst som leser det mest.

Cabal

Legg inn av Cabal »

GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 12:33 pm Jeg for min del er skeptisk, jeg tror ryktet er for dårlig til at de kan bygge seg opp som en seriøs aktør - og de kommer sikkert å miste nasjonalist og fasicst-kundene sine (de har vel alt kanskje forsvunnet til document.no som ikke har noen grenser for konspirasjoner, løgner og hatpropaganda).
Ville vært rart om denne rasistbloggen lykkes med å bli noe annet enn hva den er.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kytec skrev: man jun 13, 2022 4:53 pm Det interessante er at det er de som liker magasinet minst som leser det mest.
Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm
kytec skrev: man jun 13, 2022 4:53 pm Det interessante er at det er de som liker magasinet minst som leser det mest.
Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Nøyaktig det samme her. Har aldri oppsøkt magasinet på egenhånd.

Følger dog kjæresten til redaktøren på FB, hun har gode holdninger når det kommer til islam.

'Hadde alle tenkt som hun så hadde vi ikke hatt noen problem.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm
Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Jeg må innrømme at jeg selv tar turen innom Steigan, palestinakomiteen o.l av og til bare for å se hva som rører seg. Av og til er det interessant å høre hva de lengst unna meg mener også, nesten litt sånn skrekkfilm glede over det. Vel, mindre og mindre palkomiteen fordi det er bare gjentagelser og slagord. Men Steigan er jo i det minste ganske kreative..

Glemmer av resett med mindre det er noen antirasister som lager innlegg om det. Enkelte av motdebattantene mine på VGD trodde jo oppriktig at jeg tok turen innom resett heller enn vg.no

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 12:33 pm Jeg for min del er skeptisk, jeg tror ryktet er for dårlig til at de kan bygge seg opp som en seriøs aktør - og de kommer sikkert å miste nasjonalist og fasicst-kundene sine (de har vel alt kanskje forsvunnet til document.no som ikke har noen grenser for konspirasjoner, løgner og hatpropaganda).
Hvis man ønsker å bygge en seriøs, borgerlig og realpolitisk nettavis er det nok bedre å bygge det fra grunnen av enn å bygge et på en grunnmur av rasisme, fascisme og konspirasjonsteorier ja.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Solvgutt1 skrev: ons jun 15, 2022 7:03 pm
GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 12:33 pm Jeg for min del er skeptisk, jeg tror ryktet er for dårlig til at de kan bygge seg opp som en seriøs aktør - og de kommer sikkert å miste nasjonalist og fasicst-kundene sine (de har vel alt kanskje forsvunnet til document.no som ikke har noen grenser for konspirasjoner, løgner og hatpropaganda).
Hvis man ønsker å bygge en seriøs, borgerlig og realpolitisk nettavis er det nok bedre å bygge det fra grunnen av enn å bygge et på en grunnmur av rasisme, fascisme og konspirasjonsteorier ja.
Enig med dere begge. Nå er ikke denne bloggen et sted jeg oppsøker eller leser - det holdt med førsteinntrykket, og det holder lenge å se hva som siteres fra nettstedet og av hvem, både her og på andre plattformer.
Måtte det hvile i fred, mens vi bivåner kranglingen og dramaet blant de tidligere kollegene.
Good riddance!

ms_8

Legg inn av ms_8 »

kytec skrev: man jun 13, 2022 5:15 pm
Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm
kytec skrev: man jun 13, 2022 4:53 pm Det interessante er at det er de som liker magasinet minst som leser det mest.
Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Nøyaktig det samme her. Har aldri oppsøkt magasinet på egenhånd.

Følger dog kjæresten til redaktøren på FB, hun har gode holdninger når det kommer til islam.

'Hadde alle tenkt som hun så hadde vi ikke hatt noen problem.
Er det lov å spørre kven det er? Er det Shurika Hansen du tenker på?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 12:30 pm "Det er nok umulig å unngå at ting endrer seg med en annen person i rollen som ansvarlig redaktør. Min visjon for Resett er et borgerlig, realpolitisk orientert medium, med sunn fornuft som rettesnor.

Jeg tror det er kjent for en del at jeg står for en mer moderat profil enn det mange kan forbinde med Resett. Og det er klart det vil merkes. Vi skal prioritere å øke kvaliteten på det journalistiske arbeidet, bredde ut Resetts profil, samt sikre bedre kostnadseffektivitet."

Resett sin nye redaktør med et innlegg om hvor hun vil ta nettsiden videre
Hehe, kunne tenkt meg å lese kommentatorfeltet til denne saken på Resett. Garantert mye oppgulp mot Zähler sine planer!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: tor jun 16, 2022 9:20 am Hehe, kunne tenkt meg å lese kommentatorfeltet til denne saken på Resett. Garantert mye oppgulp mot Zähler sine planer!
De vil garantert etterhvert rette fokus mot at hun er transseksuell..

Som om det har noe å si for hennes kompetanse som redaktør, men facistbrukerne der skyr som kjent ingen midler..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

ms_8 skrev: tor jun 16, 2022 9:17 am
kytec skrev: man jun 13, 2022 5:15 pm
Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm

Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Nøyaktig det samme her. Har aldri oppsøkt magasinet på egenhånd.

Følger dog kjæresten til redaktøren på FB, hun har gode holdninger når det kommer til islam.

'Hadde alle tenkt som hun så hadde vi ikke hatt noen problem.
Er det lov å spørre kven det er? Er det Shurika Hansen du tenker på?
Ja det er lov og ja det er det.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Sikkert en fornuftig retning av Resett. Selv om jeg er drivende uenig med alt det meste de skriver og de alltid har hatt en tabloid og direkte misvisende vinkling på ting, var det i hvert fall en viss journalistikk i de sakene de skrev om i starten. De dekket områder andre medier ikke dekket, og en del av det var i det minste ok skrevet og faktabasert.

Men så mente de tydeligvis at de skulle favne bredt og dekke og hylle alt som ikke var mainstream, som anti-vaxxers, Trump-support osv. Sosiale medier bombarderes jo av amerikanske personligheter med pocaster, youtube-kanaler etc. som dekker dette, og Resett gjør vel ikke så mye annet enn å referere til disse primærkildene. Da kan leserne like gjerne gå dit. Av "originalt innhold" ble det jo etter hvert nærmest parodisk hvordan Resett skrev artikler om hva random personer (såkalte "godhetsposører" for å bruke et Resett-uttrykk) kommenterte på artikler om innvandring og klima på Facebook.

De har også mistet mye av "kontrovers"-bølgen de red på de første årene. At Resett skriver noe kontroversielt har ingen nyhetsverdi lengre. Det er jo hele modellen deres.

Økonomien kan også umulig være særlig god. De har vel kavet rundt med forsøk på inntekter gjennom bokprosjekter, donasjoner og pluss-medlemsskap for tilgang til kommentarfelt (som vel ble reversert).

Vil tro investorene har sett hvlken vei det går, og at de rett og slett bare må prøve noe nytt. Det er sikkert for sent å gjøre Resett om fra et ekkokammer til en noenlunde seriøs avis, men forstår at de prøver på noe.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Resett har etter hvert blitt den digitale utgaven av SøndagSøndag for de som husker den fenomenale publikasjonen fra 80 og tidlig 90 tall. De drev også stort sett med klipp og lim fra britiske tabloider. SøndagSøndag endte vel også med en skikkelig krangel mellom redaktør og eier og kreditorer der noen endte med å låse seg inne på et kontor om jeg ikke husker feil.


fazz

Legg inn av fazz »

Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd

Det er vel ett perfekt eksempel på hva som ALLTID skjer når slike høyrepopulistiske organisasjoner skal prøve å få til noe, til slutt så imploderer det i interne stridigheter og "back-stabbing"

For øvrig litt gøy å se at tidligere journalister for Resett uttaler seg og sier at målgruppen rett og slett har vært sinte gamle hvite menn. Og hvordan flere av journalistene og bidragsyterne til artiklene er bosatt i Thailand og Filipinene og må betales på tvilsomme måter så de ikke mister trygden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ms_8 skrev: tor jun 16, 2022 9:17 am
kytec skrev: man jun 13, 2022 5:15 pm
Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm

Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Nøyaktig det samme her. Har aldri oppsøkt magasinet på egenhånd.

Følger dog kjæresten til redaktøren på FB, hun har gode holdninger når det kommer til islam.

'Hadde alle tenkt som hun så hadde vi ikke hatt noen problem.
Er det lov å spørre kven det er? Er det Shurika Hansen du tenker på?
Må vel være det siden det er Lurås' såkalt bedre halvdel. Hun har vært aktiv journalist i Resett selv de siste årene og har vel blitt et slags "alibi" for høyrepopulister.

Nå er hun forøvrig sykmeldt sammen med Lurås. "Stand by your man".

trønderen

Legg inn av trønderen »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:26 am Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd
Enig. En god artikkel som på en god måte får frem alt rotet i Resett. Jeg tipper dette ender med at alt legges ned.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:26 am Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd

Det er vel ett perfekt eksempel på hva som ALLTID skjer når slike høyrepopulistiske organisasjoner skal prøve å få til noe, til slutt så imploderer det i interne stridigheter og "back-stabbing"

For øvrig litt gøy å se at tidligere journalister for Resett uttaler seg og sier at målgruppen rett og slett har vært sinte gamle hvite menn. Og hvordan flere av journalistene og bidragsyterne til artiklene er bosatt i Thailand og Filipinene og må betales på tvilsomme måter så de ikke mister trygden.
Tror ikke jeg skal begi meg inn i en avis (VG) som er politisk farget og som tilslører det som ikke passer.
Av MSM får vi kun deres mening om saken, ikke nyheter og fakta formidlet slik de faktisk er.

Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:22 pm Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.
Og hvilken høyreorientert politisk tilnærming ønsker du utover innvandringsmotstand? Snakker du om noe lignende Liberalistene med sterkt ønske om massive kutt i velferdsstaten og privatisering av offentlige tjenester, eller noe annet?

Reddington

Legg inn av Reddington »

Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:22 pm Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.
Og hvilken høyreorientert politisk tilnærming ønsker du utover innvandringsmotstand? Snakker du om noe lignende Liberalistene med sterkt ønske om massive kutt i velferdsstaten og privatisering av offentlige tjenester, eller noe annet?
Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm
kytec skrev: man jun 13, 2022 4:53 pm Det interessante er at det er de som liker magasinet minst som leser det mest.
Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Hørt sånt piss. Som regel er det de helt ytterst til høyre som linker til resett her inne (og på VGD) når de skal undestreke poenget sitt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»