Resett overgår seg selv

Svar
fazz

Re: Resett overgår seg selv

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: lør jun 18, 2022 2:11 pm Når ble Rights en avis ?
Den dagen de begynte å publisere artikler med dagsaktuelle saker og temaer. Eksakt dato har jeg ikke.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn
Er det?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:46 pm
KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:40 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:37 pm Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.
Jeg tenkte på du skriver om Resett. Hvilken alternativ tilnærming ønsker du fra et virkelig høyreorientert nettsted?
Jeg har ikke skrevet at jeg ønsker det.
Det jeg ønsker og som burde vært en selvfølge i såkalt demokratisk land med ytringsfrihet er objektive og etterrettelige medier uten filter som formidler nyheter uten politisk brodd.
Dvs alt det som NrK, TV2, VG, Dagbladet osv ikke er.
Klart som blekk.

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?
Så en hvit norsk NAV klient er mer verdt enn en brun norsk NAV klient, i alle fall fra ett Thailandsk perspektiv da? I det minste så vil NAV klienter som befinner seg i Norge tilføre endel av trygda tilbake i den norske økonomien, i motsetning til de som befinner seg i Thailand.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 2:07 pm Festlig at flere av skribentene/moderatorene for Resett har vært trygdede menn bosatt i Thailand/på Filippinene som er for feige til å skrive kommentarer under eget navn........

Hvis de virkelig vil ha en mer troverdig borgerlig avis/nettsted, bør de sannelig få med seg bedre skribenter og mer troverdige folk på laget enn Lurås, Lars Akerhaug, Kent Andersen og noen trygdede stakkarer som sitter i Asia. Navn som Kjetil Rolness, Are Søberg, Jon Hustad og Asle Toje ville gitt langt mer troverdighet enn når en tidligere tekstforfatter i reklamebransjen skal forsøke å fremstå som en autoritet på klimaområdet.
Centrist skrev: man feb 28, 2022 8:59 am
Funkhouser skrev: man feb 28, 2022 7:59 am

Asle Toje 🤢

https://asletoje.no/palitelige-putin/

Bilde
Asle Tonje fremstår som en tulling. Flink til å pakke inn utsagn i "smarte" ord og begreper, men that's it. Akkurat som Jon Hustad på Wolfgang Wee Uncut er det kun klaging, uten noen form for alternativ løsning. Det verste av alt er at han ikke har noen problemer med å dikte opp fortellinger for å skulle argumentere bedre for hans syn.

Wolfgang Wee Uncut er en fantastisk podcast med gode gjester, men det blir for mye av det gode når Tonje, Hustad og Steigan kan ukritisk spre tullball. Så ikke forvent kritisk spørsmål. Men jeg tar WWU for hva det er og koser meg med en rekke enkeltepisoder.
oddvar_kjempebra skrev: man feb 28, 2022 8:55 am Når man tar så feil som Toje gjorde her så kan det være en ide og ikke mene så mye og så bombastisk i en periode.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: lør jun 18, 2022 2:45 pm Asle Toje fremstår som en tulling. Flink til å pakke inn utsagn i "smarte" ord og begreper, men that's it. Akkurat som Jon Hustad på Wolfgang Wee Uncut er det kun klaging, uten noen form for alternativ løsning. Det verste av alt er at han ikke har noen problemer med å dikte opp fortellinger for å skulle argumentere bedre for hans syn.
Nja, Toje fremstår som en grei debattant i mine øyne. Samme med Hustad. De klarer iallfall å holde seg relativt saklige og moderate i motsetning til tullingene på Resett, Document og Rights.

Jeg klarer ikke å se at det er så veldig mye som er direkte kritikkverdig blant Toje sine kommentarer her:

https://asletoje.no/articles/

Hva er det for øvrig Jon Hustad klager på?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?
Tja, stemmer det..?
En trygdet i Norge vil bidra med handel i lokalt næringsliv, og betale avgifter og moms på det han handler her. Sånn sett så er det vel langt bedre at de er innenlands.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 2:26 pm Er det?
Er det den thailandske befolkningen som bekoster norske uføretrygder?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: lør jun 18, 2022 3:00 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?
Tja, stemmer det..?
En trygdet i Norge vil bidra med handel i lokalt næringsliv, og betale avgifter og moms på det han handler her. Sånn sett så er det vel langt bedre at de er innenlands.
Stemmer hva da? Ingenting av det du skriver er motstridende i forhold til hva jeg skrev, det forsterker nettopp det jeg poengterte.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:32 pm Så en hvit norsk NAV klient er mer verdt enn en brun norsk NAV klient, i alle fall fra ett Thailandsk perspektiv da? I det minste så vil NAV klienter som befinner seg i Norge tilføre endel av trygda tilbake i den norske økonomien, i motsetning til de som befinner seg i Thailand.
Hvorfor skulle hudfarge være av relevans fra et thailandsk perspektiv? Kan du ikke prøve å forholde deg til saken som gjaldt følgende utspill:

"Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis"

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 3:13 pm
Henningsen skrev: lør jun 18, 2022 3:00 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?
Tja, stemmer det..?
En trygdet i Norge vil bidra med handel i lokalt næringsliv, og betale avgifter og moms på det han handler her. Sånn sett så er det vel langt bedre at de er innenlands.
Stemmer hva da? Ingenting av det du skriver er motstridende i forhold til hva jeg skrev, det forsterker nettopp det jeg poengterte.
Du skrev vel at det er 'like greit' at en trygdet er i Thailand.
For utgiften staten har til utbetaling av trygd så er det akkurat det samme, men du tok ikke med at det faktisk er andre som har inntekter når noen bruker opp trygden sin.
Brukes den i Thailand så går norsk næringsliv glipp av inntekt og staten går glipp av avgifter og moms.
Så det er ikke ett fett hvor vedkommende bor.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 3:03 pm
Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 2:26 pm Er det?
Er det den thailandske befolkningen som bekoster norske uføretrygder?
Det var ikke det du skrev, hvorfor er det feks mitt økonomiske problem at andre nordmenn lever på trygd? Som var det du opprinnelig skrev.

Det er jo en av grunnene til at man betaler skatt, ser ikke akkurat på det som ett stort økonomisk problem.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: lør jun 18, 2022 3:19 pm Du skrev vel at det er 'like greit' at en trygdet er i Thailand.
For utgiften staten har til utbetaling av trygd så er det akkurat det samme, men du tok ikke med at det faktisk er andre som har inntekter når noen bruker opp trygden sin.
Brukes den i Thailand så går norsk næringsliv glipp av inntekt og staten går glipp av avgifter og moms.
Så det er ikke ett fett hvor vedkommende bor.
Hvor skrev jeg det? Og nei utgiften er ikke den samme da man får redusert trygd/pensjon ved å bo i utlandet, men det er uansett ikke poenget

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tenk at vi har så mye penger at vi importerer trygdeklienter, lurer på hvor lenge det vil vare?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 3:55 pm Det var ikke det du skrev, hvorfor er det feks mitt økonomiske problem at andre nordmenn lever på trygd? Som var det du opprinnelig skrev.

Det er jo en av grunnene til at man betaler skatt, ser ikke akkurat på det som ett stort økonomisk problem.
Jeg skrev at nordmenn på uføretrygd det er den norske befolkningen sitt problem, ikke den thailandske befolkningen sitt. Om du vil definere det som et problem å betale mer i skatt eller ikke får nesten være opp til deg, det er i hvert fall ikke thailendere som finansierer det - som liksom var hele poenget

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 4:02 pm
Jeg skrev at nordmenn på uføretrygd det er den norske befolkningen sitt problem, ikke den thailandske befolkningen sitt.
«En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn» var det du skrev. Så kan du godt lulle deg inn i ideen om at du mente noe annet.

Corvus

Legg inn av Corvus »

kytec skrev: lør jun 18, 2022 3:58 pm Tenk at vi har så mye penger at vi importerer trygdeklienter, lurer på hvor lenge det vil vare?
Det kan vare for evig det, eneste forskjellen er at når oljerikdommen tar slutt så må vi alle betale enda mer i skatter og avgifter for å finansisere galskapen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 3:55 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 3:03 pm
Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 2:26 pm Er det?
Er det den thailandske befolkningen som bekoster norske uføretrygder?
Det var ikke det du skrev, hvorfor er det feks mitt økonomiske problem at andre nordmenn lever på trygd? Som var det du opprinnelig skrev.

Det er jo en av grunnene til at man betaler skatt, ser ikke akkurat på det som ett stort økonomisk problem.
Det er jo ditt problem all den tid du må betale mer og mer i skatt jo flere trygdede det blir.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:10 pm Resett er Norgest viktigste avis ved siden av Document og Rights, i en tid hvor den politisk vedtatte befolkningsutskiftingen skjer raskere og mer målrettet enn noen gang tidligere.
Etter styremøtet som er planlagt førstkommende mandag så er nok Resett en saga blott. De skjønner nok at det ikke er nok sinte gamle hvite menn til å kunne drifte en seriøs nyhetskilde.
Går nok helt sikkert greit å fortsette. Mange i alle samfunnslag som er interessert i å ville vite mer enn det VG, NRK & co er villige til å fortelle befolkningen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 3:58 pm
Henningsen skrev: lør jun 18, 2022 3:19 pm Du skrev vel at det er 'like greit' at en trygdet er i Thailand.
For utgiften staten har til utbetaling av trygd så er det akkurat det samme, men du tok ikke med at det faktisk er andre som har inntekter når noen bruker opp trygden sin.
Brukes den i Thailand så går norsk næringsliv glipp av inntekt og staten går glipp av avgifter og moms.
Så det er ikke ett fett hvor vedkommende bor.
Hvor skrev jeg det? Og nei utgiften er ikke den samme da man får redusert trygd/pensjon ved å bo i utlandet, men det er uansett ikke poenget
Da tror jeg ikke du helt klarte å formidle poenget ditt, dersom det var noe annet. Eventuelt burde du investere i årer.

Men jeg var faktisk ikke klar over at det ver mindre utbetalt for de som bor i utlandet.
Hvor stor er forskjellen?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Corvus skrev: lør jun 18, 2022 4:09 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:10 pm Resett er Norgest viktigste avis ved siden av Document og Rights, i en tid hvor den politisk vedtatte befolkningsutskiftingen skjer raskere og mer målrettet enn noen gang tidligere.
Etter styremøtet som er planlagt førstkommende mandag så er nok Resett en saga blott. De skjønner nok at det ikke er nok sinte gamle hvite menn til å kunne drifte en seriøs nyhetskilde.
Går nok helt sikkert greit å fortsette. Mange i alle samfunnslag som er interessert i å ville vite mer enn det VG, NRK & co er villige til å fortelle befolkningen.
Alle tallene fra VG-artikkelen viser jo at dette ikke er tilfellet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 4:04 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 4:02 pm
Jeg skrev at nordmenn på uføretrygd det er den norske befolkningen sitt problem, ikke den thailandske befolkningen sitt.
«En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn» var det du skrev. Så kan du godt lulle deg inn i ideen om at du mente noe annet.
Nei det var ikke det jeg skrev, du har klippet setningen i to.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 5:34 pm
Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 4:04 pm
Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 4:02 pm
Jeg skrev at nordmenn på uføretrygd det er den norske befolkningen sitt problem, ikke den thailandske befolkningen sitt.
«En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn» var det du skrev. Så kan du godt lulle deg inn i ideen om at du mente noe annet.
Nei det var ikke det jeg skrev, du har klippet setningen i to.
På hvilken måte er personen som er uføretrygdes ett økonomisk problem for andre nordmenn da?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 4:26 pm
Corvus skrev: lør jun 18, 2022 4:09 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm

Etter styremøtet som er planlagt førstkommende mandag så er nok Resett en saga blott. De skjønner nok at det ikke er nok sinte gamle hvite menn til å kunne drifte en seriøs nyhetskilde.
Går nok helt sikkert greit å fortsette. Mange i alle samfunnslag som er interessert i å ville vite mer enn det VG, NRK & co er villige til å fortelle befolkningen.
Alle tallene fra VG-artikkelen viser jo at dette ikke er tilfellet.
Det viser da at flere titusener leser Resett jevnlig, og at ved større hendelser så ligger de opp mot og over 100.000

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 5:52 pm På hvilken måte er personen som er uføretrygdes ett økonomisk problem for andre nordmenn da?
Ved at de 100 milliardene i utgifter det koster hvert år må betales. Norge har dobbelt så mange uføretrygdede som Sverige.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Et eksempel på en sak som ingen andre norske medier enn Document eller Resett skriver om:

-Stockholm får likestilte sykkefelt https://www.document.no/2022/06/19/femi ... ykkelfelt/

Det gamle patriarkalske samfunnet er borte og sa bør også symbolene vise det, uttaler trafikkborgerråd Daniel Helldén. Målet er at 50% av symbolene skal være kvinnesykler og 50% skal være herresykler.

(Dette til tross for at Sverige som følge av massiv innvandring over lang tid har flere menn enn kvinner; i de yngre aldersgrupper er det 125 menn for hver 100 kvinner.)

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: søn jun 19, 2022 3:24 pm Et eksempel på en sak som ingen andre norske medier enn Document eller Resett skriver om:

-Stockholm får likestilte sykkefelt https://www.document.no/2022/06/19/femi ... ykkelfelt/

Det gamle patriarkalske samfunnet er borte og sa bør også symbolene vise det, uttaler trafikkborgerråd Daniel Helldén. Målet er at 50% av symbolene skal være kvinnesykler og 50% skal være herresykler.

(Dette til tross for at Sverige som følge av massiv innvandring over lang tid har flere menn enn kvinner; i de yngre aldersgrupper er det 125 menn for hver 100 kvinner.)
Dette er jo ei ikkje sak for norske lesarar. Det er vel ingen i Norge som bryr seg om korleis ein skiltar sykkelvegar i Sverige.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: søn jun 19, 2022 7:09 pm Dette er jo ei ikkje sak for norske lesarar. Det er vel ingen i Norge som bryr seg om korleis ein skiltar sykkelvegar i Sverige.
Hvorfor mener du at likestillingsspørsmål i andre (nabo)land ikke er relevant å lese om for nordmenn?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»